Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem prawdopodobnie z tubiną w astrze 2 z silnikiem 1,7 dti(isuzu) rocznik 2000, problem polega na spadku mocy tak jak by turbina nie działała na 100% możliwości, nie ma ubytku oleju, obstawiałem przepływomierz bo posiada inne parametry niż identyczne auto z tym samym silnikiem, zmiana na inny i podłączenie pod komputer nie przyniosło efektu ponieważ nadal parametry odbiegały od normy, czy jest to może wina zaworu egr, czy tez turbo do wymiany?

Z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wina egr lub podciśnienia (a konkretnie sterowania samą turbiną) Poszukaj na forum tematów brak mocy/słabe turbo itd.

Edytowane przez popencjusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdź to co łatwiejsze .. i tańsze oczywiście.

najtaniej sprawdzic podciśnienie .. czy wszystkie przewody (równiez te do sterowanie EGRem oraz aktuatory na turbinie i na kolanku dolotowym- EGR) są szczelne (najlepiej miec pompke podciśnieniową) - zrobic próżnię i obserwować czy nie spada.

potem najtaniej i chyba również najłatwiej sprawdzić zaworek EVRV TC; jest na wsporniku pompy wtryskowej (jezeli jeszcze pamiętam to dojście od dołu pod pompą wtryskiwą, lub trzeba ściągac moduł pompy wtryskowej). Potem nalezy sprawdzić zawór EVRV dla EGRa (jest na kolektorze dolotowym)

Jezeli to okaze się, że i to jest OK .. to trzeba wymontować kolanko dolotowe w który znajduje sie zawór EGR i zobaczyć czy sie rusza.

 

Ale najpierw sprawdź czy nie masz gdzieś uszkodzonych przewodów dolotowych powietrza z T/C do kolektora dolotowego.

 

Nie miałeś żadnych błędów??


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapytam inaczej .. kiedy masz tem sapdek mocy?? jedziesz autkiem .. naciśniesz gaz i nagle samochód traci moc .. :( .. albo samochód jest po prostu słaby i słabo przyspiesza od odpalenia .. i po prostu nie da się nim jeździć?? Czym sprawdzałeś błędy?? Czy zapaliła się jakaś kontrolka silniczka lub kluczyka w kolorze pomarańczowym??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem prawdopodobnie z tubiną w astrze 2 z silnikiem 1,7 dti(isuzu) rocznik 2000, problem polega na spadku mocy tak jak by turbina nie działała na 100% możliwości, nie ma ubytku oleju, obstawiałem przepływomierz bo posiada inne parametry niż identyczne auto z tym samym silnikiem, zmiana na inny i podłączenie pod komputer nie przyniosło efektu ponieważ nadal parametry odbiegały od normy, czy jest to może wina zaworu egr, czy tez turbo do wymiany?

 

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Pozdrawiam

Musisz sie kolego wiele nauczyc jeszcze bo myslenie masz wylaczone. Po pierwsze trzeba sprawdzic parametry silnika podczas pracy czyli pelna diagnostyka. Jesli turbo nie pompuje tle ile ma zadane to logiczne jest ze nie zasysa powietrza tyle ile powinna a to z kolei musi sie odbic na wskazaniu przpelywki. Przeciez jak nie pompuje cisnienia to i nie zaciaga a jak przeladowuje turbo to zaciaga za duzo co nie. Jesli turbo nie ma mega luzów i nie wyje jak upiór to ja nie wiem po co chcesz je wymieniac. Nie ma ukreconego wirnika w turbinie to 89% przypadkow to turbo jest okej.

A i parametrów silnika sie nei porównuje z innym autem tylko interpretuje obserwujac wszystkie parametry bo inaczje to byc auta juz chipsowanego nie mógl zdiagnozowac co bo musialbys porownac z chipsowanym w ten sam sposób.

Edytowane przez wesol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapytam inaczej .. kiedy masz tem sapdek mocy?? jedziesz autkiem .. naciśniesz gaz i nagle samochód traci moc .. :-( .. albo samochód jest po prostu słaby i słabo przyspiesza od odpalenia .. i po prostu nie da się nim jeździć?? Czym sprawdzałeś błędy?? Czy zapaliła się jakaś kontrolka silniczka lub kluczyka w kolorze pomarańczowym??

czasami jest wszystko ok od startu później zaczyna go mulić i traci moc czasami od zapalenia nie ma mocy a póxniej jej dostaje, nie ma na to jakiejś zasady. Żadne kontrolki mi sie nie zapaliły, sprawdzali mi w serwisie i nie wyświetla żadnego błędu.

 

@Wesol - poniekąd masz racje tylko możesz grzeczniej, chce uzyskac porade więc nie musisz sie wywyższaćok ? Porównywałem z tym samym silnikiem chciałem tylko sprawdzić czy takie same wskazania będą na przepływiomierzu, niczym sie nie sugerowałem i niczym nie kierowałem po uzyskaniu 2 różnych wyników, dodam jescze jedno auto gdy ma rozgrzany silnik zaczyna skakac na obrotach od 800-900 do ponad 1tyś tzn faluje na obrotach nie wiem czy jest to związane z turbiną ale podaje tą informacje. ps(turbo nie wyje)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stawiam na mechaniczne blokowanie się EGRa lub układu podciśnienia .. jezeli nie masz żadnego błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rosser ja ci tylko powiedzialem ze sie nie porownuje parametrow z dwoch aut- tak sie nie diagnozuje aut!!


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku pewnego dnia podczas jazdy zapaliła sie ikona silnika , metodą gaz hamulec wyskoczył błąd 1125 , objawy - auto sporo słabsze , jakby turbo nie działało , parametry też miał liche na kompie, nie zawsze się tak działo , czasami przez tydzień chodził bez zarzutu , ale perspektywa dalekiego wyjazdu na wakacje wymusiła na mnie poważne zajecie sie problemem . błąd 1125 jest tylko sygnałem że coś się knoci ale nie powie co! , można wymienić osprzętu o wartości auta a dalej będzie lipa, na szczęscie dobry meches jakiego mam pod ręką bezbłędnie ustalił że jest to wina zaworu turbiny - koszt na A...... 150zł , zaryzykowałem kupiłem , meches wymienił [ 5 min. roboty] i auto hula jak torpeda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy tym błedzie P1125 .. oczywiście zalezy który symptom X1,X3,X4,X5 .. to po sprawdzeniu szczelsności układu podciśnieniowego wymienia sie właśnie ten zaworek :).. a najpierw to sprawdza sie parametry podczas jazdy samochodem i to powinna być podstawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lolo87

Witam. A czy na poniższym filmiku usterką może być uszkodzony zawór turbiny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem .. nie widzę, parametrów doładowania .. wrózka nikt nie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zimy to powyzej 2000 czuje kopa taki strzal natomiat po nagrzaniu nic nie czuje i troche slapszy . Co bedzie przyczyna??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź sobie zsumuj te objawy z poprzednich swoich tematów.

Przeczytaj ze zrozumieniem wszystko co napisał kolega wesol .

I zrób porządną diagnostykę podpinając do komputera jak też właśnie radzi wesol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Opelastra12
      Witam, mam opla astrę j, 2012 rok. Od jakiegoś czasu w trakcie jazdy radio przełącza się na kilka sekund na AUX po czym znów przełącza się na stację radiową. Powtarza sie to kilkukrotnie i jest to bardzo uciążliwe, nie występuje po kazdym włączeniu silnika lecz losowo. Czy ktos spotkal sie z czymś takim i wie dlaczego tak się  dzieje? Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
    • Przez marcin599k
      Witam. Jako że nie znam ogarniętego mechanika który ogarnia eco teca chciałbym się poradzić was użytkowników. Posiadam Viki B 2.2 dti z pompą vp44 sterownikiem psg5. Walczę z brakiem mocy na kompie niby wszystko jest ok, turbo niby dmucha tak jak chce komputer, pompa daje dawke 5mg a kąt wtrysku jest taki jak podaje żądanie ecu.... Vmax jaki mam to 175/180 km/h gdzie inne vectry niby spokojnie cisną 200 i więcej. Podczas wciskania gazu nie czuć tego
      ,, kopa,, zbiera sie jakby chciał a nie mógł. A jak jest zimny to totalnie nie chce jechać. Auto nie kopci nie stuka, nie kuleje na obrotach,  chodzi równiutko i cicho a mocy brak co jest troche irytujące.... Rzeczy które wymieniłem:
      - przepływomierz nówka boscha 
      -filtry, oleje, 
      - pompa vacum
      Cięgiełko od turbo zaciąga od razu i trzyma ładnie nie ma luzów, egr mam wyłączony i jest domknięty. Ma ktoś jakiś pomysł? Auto ma 270.000 przebiegu oryginalny gdyż auto kuoione od tescia a ten ma go od nowości.  Jak ktoś zna kogoś z okolic pomorza bądź może mi pomóc to proszę o info. Pozdro :) 
    • Przez pinia66
      Witam, dziś podczas jazdy moja corsa niestety zgasła i już nie udało się jej odpalić. Diesiel 1.7dti. Akumulator ok, bezpieczniki ok, rozrusznik kręci. Ma ktoś pomysł co może być nie tak? 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.