Skocz do zawartości
Marcin_86

astra kręci ale nie pali, kod P0351, sprawdzenie cewki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów,

Panowie Mam niemały problem z moją Astrą 1.6 LPG, nie chce zapalić pomimo obrotów rozrusznika. Iskra jest na wszystkich świecach. Pompę paliwa słychać zatem nie wiem czy to może być kwestia przekaźnika. Komputer wykazał błędy P035, P0352 , P0353, P0354. Zanim doszło do usterki, Check się świecił na benzynie, wystarczyło jednak przełączyć na chwilę na gaz i później spowrotem na beznyne by zgasł, tak robiłem do momentu kiedy auto zupełnie nie odpaliło, choć nie wiem czy to ma jakiś związek. Jestem teraz w Norwegii więc nie mogłem jeździć na gazie bo LPG tutaj to żadka sprawa.

 

Czy to może być kwestia czujników wałka rozrządu albo korbowego? Wiem że może być także padnięta cewka, tylko trochę nie wiem jak ją sprawdzić bo wygląda zupełnie inaczej niż w tym poradniku http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/160-cewka-zaplonowa-pomiar

 

Proszę o pomoc, dziękuję

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na padnięta cewkę, ta z podanego linku jest od c16nz więc totalnie inna.

Tak wygląda Twoja:

 

http://www.auto24parts.com/pl/p/CEWKA-ZAPLONOWA-1.6-Z16SE-OPEL-ASTRA-COMBO-MERIVA-10457870,-1208010,-DELPHI-CE-10001-12B1/2783

 

Nie mam schematu jak ją sprawdzić.

 

Może to być czujnik wału, ale to trzeba sprawdzić kompem podczas kręcenia rozrusznikiem.

Edytowane przez GrzECHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cewka

z16se cewka.jpg

 

na styku 3 i 4 powinno być napięcie takie jak w akumulatorze.

pomiędzy 1-3, 1-4, 2-3, 2-4, rezystancja to 0,6 Ohm

na wtórnym pomiędzy 1 - 4 i 2-3 rezystancja to 11440 Ohm

 

Na czujniku wału rezystancja miedzy pinami to 2000 - 2500 Ohm

 

Czujnik wałków

czujnik wałków c16nz.jpg

tak jak na rysunku

B i masa rezystancja 0 Ohm

C i masa przy włączonym zapłonie 5V

A i masa przy obracającym się wale napięcie od 0 do 5V.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wałka wg powyższego schematu wydaje się być w porządku, natomiast zmierzyłem styki we wtyczce prowadzącej do cewki i przy włączonym zapłonie multimetr nie wykazał tam napięcia w ogóle. Jeśli chodzi rezystencję to wskazówka multimetra podobnie ani drgnęła. Co może być tego przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oby nie był to problem z sterownikiem w tych silnikach padaja na potege.Nawet jezeli masz sprawny kolego proponował bym przeniesc w inne miejsce.

Pasowało by sprawdzic polaczenia z ecu ale padł mi laptop z opisem pinów w ecu.Jak mi sie uda uruchomic to jutro podam opis.

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem może być banalny - sprawdź bezpiecznik 46 http://forum.opel24.com/topic/45974-bezpieczniki-i-przekazniki-astra-g/

wyjmij go 2-3 razy bo może nie kontaktuje w gnieździe.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mk5 miejmy nadzieję że nie jest to sterownik, będę jednak wdzięczny za ten opis. jutro obadam ten bezpiecznik, dzięki panowie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9zj8.jpg



sprawdź czy między zaznaczonymi pinami jest przejście na kablu do cewki WN

pin 33 i 49 kolor kabla czarno czerwony w cewce do pinu 1 o tym samym kolorze

pin 1 i 17 kolor kabla czarno zółty w cewce do pinu 2 kolor ten sam.

 

Styki 3 i 4 cewki są zasilane bezpośrednio z wspomnianego wcześniej bezpiecznika.

 

Problemem niestety pozostaje brak przejścia na stykach cewki :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie udało mi sie odzyskac opisu pinow ale widze ze Kacper zrobił to za mnie.Kacper wiesz moze jak jakie oznaczenia sa pinów w ecu bo wg infotech od cewki do ecu sa piny b33 b49 b1 b17.Czy sa to piny które zaznaczyłes?Czy ja dobrze interpretuje schemat?

Ps szkoda Marcin-86 ze tak daleko bo został mi sterownik co prawda uszkodzony ale odpalenie mozna by było sprawdzic(odpalał ok tyle pracował do 3tys)

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załączam fragment schematu - piny do cewki są z wtyku A (chyba dobrze zaznaczyłem ten wtyk na fotce - jak coś to poprawcie mnie)

 

wgqj.jpg

 

Na schemacie

A35 to ECU

T1 cewka WN - jak widać podawane jest na nią napięcie z bezpiecznika F46. Po włączeniu zapłonu musi być tam napięcie.

Jak podaje Marcin niestety brak napięcia więc może spalony lub nie łączy. Trzeba jeszcze sprawdzić czy jest napięcie na samym bezpieczniku i wtedy ewentualnie szukać dalej

 

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze Kacper ze piny sie pokrywaja tyle(pomyliłem jeden ale juz poprawion)u mnie jest b a u Ciebie a.Czym te oznaczenia sie rozna b od a?Nie wiem jak te schematu przeniesc do realu?Mogłbys mi to Kacper wytłumaczyc łopatologicznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zerknij w schemat - kliknij drugi raz aby powiększył się. To samo z fotką ECU (lub zapisz u siebie na dysku będzie jeszcze łatwiej).

W schemacie jest blok ECU i przy każdym wyprowadzeniu jest podany numer pinu oraz która kostka A czy B,

Zerkając na fotkę ECU zauważysz że piny też są ponumerowane (pierwszy i ostatni w rzędzie )

 

Najlepiej upewnić się w realu sprawdzając np kolor kabli do cewki - czarno zółte i czarno czerwone. Czy są w tym miejscu co zaznaczyłem.

Sam nie mam takiej możliwości aby to zweryfikować więc podałem dodatkowo kolory przewodów.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kacper, niestety nie jestem elektrykiem i dziś gdy zobaczyłem ten sterownik i jego piny to szczerze mówiąc nie wiedziałem jak sprawdzić czy jest to przejście do cewki TN.

napisałeś "pin 33 i 49 kolor kabla czarno czerwony w cewce do pinu 1 o tym samym kolorze" Czy to oznacza że muszę przyłorzyć miernik Na kablu czarno czerwonym wychodzącym ze sterownika i do pinu 1 wchodzącego do cewki?

"Najlepiej upewnić się w realu sprawdzając np kolor kabli do cewki - czarno zółte i czarno czerwone. Czy są w tym miejscu co zaznaczyłem." czy chodzi o to, że czarno czerwony kabel powinien prowadzić do pinu 1?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Kacper o to mi chodziło a kostka gdzie ma oznaczenie która to a która to b?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki mk5 za ten sterownik, niestety ale jestem z tym tematem na średniodalekiej północy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy to oznacza że muszę przyłorzyć miernik Na kablu czarno czerwonym wychodzącym ze sterownika i do pinu 1 wchodzącego do cewki?
Dokładnie tak. Przy wtyku cewki też są małe numerki, Dodatkowo kolor kabla przy ecu jest taki sam jak przy wtyczce cewki.

Napisz co tam z bezpiecznikiem, czy sprawny i czy jest przy nim napięcie, Jeśli na nim jest to i na cewce też powinno być.

 

 

 

która to a która to b?
Sprawdź na obudowie czy nie są oznaczone wtyki.

Ta fotka ECU co wrzuciłem jest pewnie troch inna i oznaczenia są przy wtykach M i K

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenia na obudowie mam takie same czyli M i K miałem tez zapytac co one oznaczaja....

Ecu jest identyczne tyle ze ma wszystkie wyprowadzenia bolce

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to możliwe ale bezpiecznika 46 w ogóle nie było, było puste wejście :< z tąd cały problem pewnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myslisz ze przez brak bezpieczmika uszkodziło sie cos przez brak zabezpieczenia?Moze zamontowany gdzie indziej?

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zerkałem też w inne schematy i też jest jako wtyk A i B. W realu wychodzi że są oznaczone jako K i M.

 

Marcin a założyłeś nowy bezpiecznik i nic ? Nadal brak napięcia na cewce ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez domin918
      Witam,
      w kwietniu tego roku zakupiłem w autoryzowanym salonie samochodów używanych Opla - Trax w Łodzi - Opla Corsę D 1.4 A14XER z listopada 2011 roku z przebiegiem 85500 km za 24900zł (3 dni wcześniej auto zostało sprowadzone z Niemiec z salonu Opla, klient zostawił je w ramach rozliczenia i po przyjeździe do kraju przeszedł przegląd. Przejechałem nim 5500km i dosłownie nagle przy odpaleniu silnika z zamiarem pojechania do sklepu zapaliła się kontrola check engine oraz z silnika zaczął wydobywać się dźwięk klekotania. Wszystkie płyny eksploatacyjne sprawdzałem na bieżąco i ostatni taki przegląd robiłem tydzień przed wystąpieniem tej usterki (poziom oleju wynosił 1.5 kreski). Zadzwoniłem do rodzinnego mechanika, który po dźwięku i przyjrzeniu się silnikowi uważał że może być to panewka bądź sworzeń na tłoku w korbowodzie (nie wiem czy tak na to się mówi, ale coś takiego mi powiedział). Polecił mi żebym zgłosił się do salonu, w którym zakupiłem samochód i powołał się na rękojmie bo taka wada pod to podlega. Tak też zrobiłem. Po 3 dniach od wystąpienia usterki Corsa została zabrana na lawecie do serwisu Opla. Następnego dnia zadzwonili do mnie i powiedzieli że poziom oleju jest poniżej minimum (wcześniej nigdy nie dolewałem a przy zakupie olej był wymieniony i był max) i to prawdopodobnie spowodowało że "uszkodzony jest układ rozrządu silnika, tzw.przeskoczenie łańcucha rozrządu). Naprawę wycenili na 2500zł... Czy jest możliwym to że samochód po przejechaniu 5.5 tys. km z poziomu Max zjadł olej do poziomu Min, albo że silnik był po prostu wcześniej zajechany?? Dodam że autem jeżdżę zazwyczaj po mieście a w trasie nawet 150km/h nie jechałem.
       
       
    • Przez Fabrelas
      Witam. 
       
      Mam pewien problem mianowicie dwa dni temu klucze upadły z 2 piętra na beton (córeczka chciała by klucze nauczyły się latać), po otworzeniu auta za pomocą pilota następnie wsadzenia go do stacyjki i przekrecenia do pierwszej pozycji było wszystko w porządku zaś gdy doszło do rozruchu nastała niezreczna cisza, zero reakcji na klucz, jedyny dźwięk który się wydobywa to dźwięk przekaźnika. Rozberalem klucz, płytka była cała więc pomyślałem, że być może immobilizer w stscyjce ma problem. Postanowiłem odkręcić jedna z klem od akumulatora, po odczekaniu minuty przykrecilem ją na nowo (niestety miałem tylko kombinerki do dyspozycji) chwycilem za zapasowy klucz od samochodu, przekrecilem do pierwszej pozycji (kontrolki zapaliły się) zaś gdy przekrecilem do pozycji 2 (rozruch) nagle odcieło prąd w samochodzie, wszystko zgaslo dodatkowo nie dało się już zamknąć auta za pomocą pilota. Czy wie ktoś co może być tego przyczyną? Podejrzewam, że źle dokrecona klema jednak chodzi mi bardziej dlaczego klucz główny nie dał sygnału do rozruchu i czy klucz zapasowy podziała. 
    • Przez Crunchips
      Witam. Od około pół roku samochód strasznie zaczął szarpać na gazie, że nie dało się jechać. Byłem u jednego gazownika i kazał wymienić świece (beru) i cewke na magneti marelli. Tak też zrobiłem i nic to nie dalo. Wymieniłem filterki do gazu i też nic. Byłem u elektromechanika, który stwierdził, że sterownik silnika jest dobry więc wgrał mi nową mape na benzyne, wyczyscil egr i nic to nie dało. Pojechałem do gazownika, który specjalozuje się w instalacjach taka jak moja czyli Lovato. Powiedział, że świece wymienic bo te są złe (Dodam, że przed awarią działał na denso i beru). Wymieniłem na nowe GM, wymieniłem filtr powietrza, wyczyscilem przepustnice i przepływomierz. Nadal nic. Pojechalem podłączyć pod profesjonalny komputer to wykazało błąd sondy lambdy za katalizatorem. Wymienilem na Delphi. Nic nie dało. Teraz gdy samochód jest rozgrzany, zgasze i odpale jeszcze raz to świeci sie check z błędami P0136 i P0141 sprawdzane ELM-em. Ile jeszcze muszę zainwestować, żeby trafić cobgo boli i na gazie nie da się jechać? Pacjent to Opel Vectra C 2002r 1.8 122km z gazem Lovato.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.