Skocz do zawartości
Demon94

Pierścienie 1.4 16c do 1.4 8v

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałem się dowiedzieć czy pierścienie z silnika 1.4 16v pochodzącego z astry f z roku 96` bedą pasowały do silnika 1.4 8v C14NZ. Oznaczenia silnika 16V nie jestem w tej chwili podać, ale jeśli to konieczne jutro podam. Pytam ponieważ mój silniczek już bierze bardzo dużo oleju, w danej chwili nie mogę sobie pozwolić na zakup nowych, z braku środków, a mam w domu pierścienie od modelu 1.4 16v, nowe tyle że bez opakowania.

 

 

I drugą sprawa czy to aby na pewno jest wina pierścieni. Silnik strasznie kopci, ciśnienie na cylindrach jest na poziomie 10.5 - 11. Pobiera bardzo dużo oleju, jakieś 800 ml na 100 km. Jest tylko drobny wyciek z pod pokrywy zaworowej, ale tam się dosłownie "poci" wiec to jest pryszcz. Przy zmianie pierścieni chciałbym również wymienić uszczelniacze zaworowe, jak i oczywiste uszczelkę pod głowicą. Pozdrawiam i proszę o jak najszybszą odpowiedź.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie powinny pasować. Jak wymienisz też uszczelniacze zaworów to powinieneś pozbyć się dużego "brania" oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób "próbe olejowa" bo może tylko góra bierze..a pierścienie ok .


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przy próbie olejowej nie wykryje czy pierścienie olejowe są w porządku, a to o nie głównie chodzi. I wydaje mi się że przez samą górę, czyli uszczelniacze nie jest w stanie zjeść takiej dużej ilości oleju. Nie tak dawno wymieniana była uszczelka pod głowicą, ponieważ były przedmuchy pomiędzy cylindrami, jak i pobór oleju był wcześniej w podobnej ilości przed wymianą. Myślałem że uszczelka załatwi sprawę. Wszystko było robione na szybko i szczerze powiem że zapomniałem wymienić uszczelniaczy, ponieważ potrzebowałem auta na drugi dzień.Dodam jeszcze że progów na cylindrach nie ma, lecz czy jest możliwość że blok jest przegrzany i nawet po wymianie uszczelniaczy wraz z pierścieniami i uszczelka pod głowica nadal będzie miała apetyt na olej? Proszę o odpowiedź. :-)

 

Chce jeszcze wrócić do tematu samych pierścieni czy pasują z 16v do 8v, ponieważ na wikipedi wyczytałem że pojemność 8v wynosi 1389 cm³, natomiast 16v wynosi 1398 cm³. Więc gdy jest różnica w pojemnościach która wynosi 9 cm³ pierścienie mogą nie pasować. Wiec jeśli jest ktoś kto miał taki sam problem jak ja niech się wypowie, lub jeśli ma ktoś wgląd w części i mógłby sprawdzić rozmiary pierścieni z tych dwóch silników byłoby bardzo fajnie.

Edytowane przez Demon94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Gwardi
      Witam, posiadam Opla Astra H GTC z 2005 roku z zacnym silnikiem benzynowym 1.8 16v 92kW . Odkąd go kupiłem to miał już problem ze zbyt dużym spalaniem, sięgało ono rzędu 15l/100km po mieście a w trasie 6.7l/100km. Zostało wymienione: termostat z czujnikiem temperatury gdyż osiągał maksymalnie 65 stopni, sonda lambda za katalizatorem. Po podłączeniu komputera udało się uzyskać bład typu " Czujnik 1, o2 " ( zagubiła mi się kartka z tym błędem i nie jestem w stanie napisać go w 100% poprawnie jak się wyświetliło). Po wszystkich wymianach udało mi się zejść do 11l/100km. Oleju po mieście nie bierze, w trasie już bardziej chce mu się pić. Dodam jeszcze że przy małych prędkościach rzędu 20-40km/h potrafi lekko szarpać, nie zawsze ale czuć.
         I moje pytanie jest takie, czy to normalne że tyle pali, czy jednak coś jest nie tak ?
       
      Dziękuję za wszelkie podpowiedzi i pozdrawiam.
       
       
    • Przez opelastraf300000
      Mam okazję kupić opla z silnikiem z14xep, niewielki przebieg pojazdu 100 tys km, ale silnik dwukrotnie remontowany (pierwsza naprawa nie wyszła - dalej brał olej) czy jest szansa że taki silnik bedzie jeszcze sprawny w dłuższym okresie eksploatacji?
    • Przez Mechaniorek
      Witam. Jestem właśnie świeżo po wymianie uszczelki pod głowicą lecz mam mały problem. Po złożeniu wszystkiego w całość zostały mi dwie wolne kostki (jedna 5 pinowa, druga dwu pinowa) których ni groma nie mam gdzie podłączyć. Najlepsze jest to że po złożeniu i próbie odpalenia Corsa nie chce odpalić. Iskra jest, paliwo dochodzi. Czy możliwe że nie chce odpalić przez te dwie kostki? 
       Chciałem dodać zdjęcie tych kostek lecz są większe niż 2 MB.... 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.