Skocz do zawartości
Demon94

Pierścienie 1.4 16c do 1.4 8v

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałem się dowiedzieć czy pierścienie z silnika 1.4 16v pochodzącego z astry f z roku 96` bedą pasowały do silnika 1.4 8v C14NZ. Oznaczenia silnika 16V nie jestem w tej chwili podać, ale jeśli to konieczne jutro podam. Pytam ponieważ mój silniczek już bierze bardzo dużo oleju, w danej chwili nie mogę sobie pozwolić na zakup nowych, z braku środków, a mam w domu pierścienie od modelu 1.4 16v, nowe tyle że bez opakowania.

 

 

I drugą sprawa czy to aby na pewno jest wina pierścieni. Silnik strasznie kopci, ciśnienie na cylindrach jest na poziomie 10.5 - 11. Pobiera bardzo dużo oleju, jakieś 800 ml na 100 km. Jest tylko drobny wyciek z pod pokrywy zaworowej, ale tam się dosłownie "poci" wiec to jest pryszcz. Przy zmianie pierścieni chciałbym również wymienić uszczelniacze zaworowe, jak i oczywiste uszczelkę pod głowicą. Pozdrawiam i proszę o jak najszybszą odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie powinny pasować. Jak wymienisz też uszczelniacze zaworów to powinieneś pozbyć się dużego "brania" oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób "próbe olejowa" bo może tylko góra bierze..a pierścienie ok .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przy próbie olejowej nie wykryje czy pierścienie olejowe są w porządku, a to o nie głównie chodzi. I wydaje mi się że przez samą górę, czyli uszczelniacze nie jest w stanie zjeść takiej dużej ilości oleju. Nie tak dawno wymieniana była uszczelka pod głowicą, ponieważ były przedmuchy pomiędzy cylindrami, jak i pobór oleju był wcześniej w podobnej ilości przed wymianą. Myślałem że uszczelka załatwi sprawę. Wszystko było robione na szybko i szczerze powiem że zapomniałem wymienić uszczelniaczy, ponieważ potrzebowałem auta na drugi dzień.Dodam jeszcze że progów na cylindrach nie ma, lecz czy jest możliwość że blok jest przegrzany i nawet po wymianie uszczelniaczy wraz z pierścieniami i uszczelka pod głowica nadal będzie miała apetyt na olej? Proszę o odpowiedź. :-)

 

Chce jeszcze wrócić do tematu samych pierścieni czy pasują z 16v do 8v, ponieważ na wikipedi wyczytałem że pojemność 8v wynosi 1389 cm³, natomiast 16v wynosi 1398 cm³. Więc gdy jest różnica w pojemnościach która wynosi 9 cm³ pierścienie mogą nie pasować. Wiec jeśli jest ktoś kto miał taki sam problem jak ja niech się wypowie, lub jeśli ma ktoś wgląd w części i mógłby sprawdzić rozmiary pierścieni z tych dwóch silników byłoby bardzo fajnie.

Edytowane przez Demon94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Opel Antara 2.0 150km
      Witam, od pewnego czasu mam problem z spalinami w kabinie, A mianowicie gdy jadę samochodem, stanę na światach nic nie czuć. Włączam klimatyzację bądź ogrzewanie (po prostu nawiew) z nawiewu wydobywa się smród spalin. Smród jest tylko podczas postoju tj. Gdy jadę i jest włączony nawiew nic nie czuć problem zaczyna się gdy pojazd się zatrzyma bądź toczy się w korku. Wymieniłem filtr kabinowy, zastosowałem preparaty do czyszczenia klimatyzacji itp i nic nie pomogło. Dodam że silnik pracuje normalnie, samochód nie kopci, nie ma żadnych spadków mocy szarpniec  itp. Gdzie szukać przyczyny smrodu spalin w kabinie.
      Z gory dzięki za pomoc. 
    • Przez lchroscicki
      Cześć,
       
      Od wczoraj na rozgrzanym silniku słyszalne są dziwne dźwięki na niskich obrotach  - czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Przebieg 80 tysięcy.
       
      Link do filmu: YouTube Astra J 1.4
    • Przez klusi1990
      Witam serdecznie wszystkich. Mam problem z Merivą należącą do mojej mamy. Zanim udam się do mechanika to chciałem zasięgnąć opinii ponieważ pojawił się niepokojący objaw. Otóż kilka dni temu zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego pojawiła się dziwna maź, podobna do pianki. Korek jest czysty co widać na zdjęciach. Natomiast pod korkiem wlewu oleju wygląda to nieco gorzej bo korek jest zabrudzony mazią podobną do gliny zmieszanej z wodą.
      Czy jest to diagnoza której najbardziej się obawiam czyli uszczelka pod głowicą? Czy może jest jeszcze jakaś bardziej optymistyczna wersja? Dodam, że auto pali na dotyk, równo pracuje, nie kopci.
      Z góry dziękuję za każdą pomoc. Pozdrawiam


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.