Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Otóż mam problem ze swoją astrą f 1.7 TD 68km.
Problemem jest odpalanie przy temepraturze poniżej 0 stopni. Tak jak dziś kiedy było -2 stopnie samochód odpalił.. strasznie cięzko mu to szło i po 4 próbach (niby zapala ale gaśnie), sytuacja zaczyna być bardzo irytująca. Widać, że samochód się bardzo męczy z odpaleniem. Akumulator jest nowy (kupiony tydzień temu) firmy BOSH S4 72ah. W tym tygodniu będę zalewał nowy olej MOBIL SUPER 2000 DIESEL 10w40, oraz zmieniał filtr paliwa. I moje pytanie brzmi czy te operacje cokolwiek pomogą w rozruchu silnika? Czy może macie jakieś propozycje odnośnie innego/lepszego oleju na zimę? Dodam, że samochód ma przejechane 222tys. km i obecnie jest na oleju ELF który zmieniany był około roku temu przez poprzedniego właściciela. Natomiast przezemnie niedawno zmieniany był filtr powietrza oraz pasek alternatora.
Dodam jeszcze, że dziś wracając do domu, (pierwszy raz) padło mi radio i na chwilę zaświeciła się kontrolka od poduszek oraz wentulator znacznie osłąbł. Pasek od alternatora nie piszczy ani nic. Na tą chwilę nie mam więcej informacji na temat stanu silnika tzn świec,wstryskiwaczy itp.
Drodzy koledzy czy jesteście w stanie naprowadzić mnie co ewentualnie wymaga wymiany lub sprawdzenia. Chciałbym żeby mój samochodzik odpalał może nie za pierwszym razem ale żeby dawał rade w nadchodzące mrozy.
Z góry dziękuję za wszelką odpowiedź.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapal auto i zmierz napiecie na akumulatorze,powinno przekraczac 13.5v,poduszki swieca w przypadku niskiego napiecia

Popatrz czy niema wyciekow ropy i zmien filtr paliwa,na zimnym silniku w momencie przekrecenia kluczyka na zaplon powinno pojawic sie napiecie na swiecach

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawa ro oborty walu korbowego przy kreceniu rozrusznikiem. Musi byc nie mniej jak 250 obr ale powinno byc okolo 270-290 by dobrz eodpalal. Nie moze sie tez oczewiscie zapowietrzac wiec tu bym wywall ten nieszczesny filtr paliwa z obudowa i dal filtr z escorta 1.8TD. Swiece sprawne musza byc ale to wiesz. Jelsi nie ma obrotów odpwoiednich przy odpalaniu to ja bym odkrecil wszelie polaczenia tych grubych kabli i poczyscil papierkiem sciernym i skrecil ponownie. Ewentualnie mozna rozebrac rozrusznik na czesci pierwsze i przesmarowac co se da( to narawde duzo daje bo sam tak robilem).


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciężko pali powiadasz, należy jeszcze wiedzieć dwie sprawy , mianowicie jakie paliwo masz wlane, zimowe czy letnie , oraz jaki jest stan świec żarowych . Stawiam na to drugie mój teściu tak miał w swojej corsie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

swiece zarowe. moj diesel nie odpala plynnie ponizej 0 i tez musi troche pokrecic. kompem sprawdzilem ze niedomagaja swiece zarowa. a w zasadzie to jedna nie dogrzewa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim bardzo dziękuję za odpowiedź.
Część z Waszych podpowiedzi udało mi sie zrobić czyli sprawdzić świece które okazały się w bardzo dobrym stanie.
Odnośnie filtra paliwa to pozostałem przy tym zakupionym Filtrona dedykowanemu do mojej fury.
Najbardziej trafna była pierwsza odpowiedz na mój post a mianowicie sprawdzenie łądowania którego..... nie było wcale !
Przy odpalonym silniku miernik pokazał 12,6V na akumulatorze, przy dodawaniu gazu - bez zmian.
Samochód zostawiłem do oglądnięcia mechanikowi który wymienił filtry, olej i cały alternator ponieważ w (już) starym alternatorze była sprawna tylko jedna część. Jaka to już teraz nie pamiętam ale ogólnie był uszkodzony. Teraz założony juz inny - sprawny i samochód chodzi jak trzeba ;)
Wszystkim jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc ;)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najwiekszym podziekowaniem jakie moze byc na forum to napisanie co bylo przyczyna co niekazdy robi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Marian1977
      Koledzy, może ktoś pokusi się o poradę. Pacjent Combo C rok 2008, silnik 1,7 CDTI (Z17DTH). Na zimno odpala "od strzała", nie dymi, jak się rozgrzeje i chwilę postoi, to już ma problem z odpaleniem, trzeba sporo kręcić rozrusznikiem. Zamieszczam zdjęcia z odczytu z wyświetlacza i wskaźnika temperatury. Zdziwiło mnie ciągłe wyświetlenie temperatury w ukrytym menu na poziomie -39 stopni. Sprawdziłem kostkę od czujnika, jak też przewody, wizualnie są w porządku, po odłączeniu czujnika i odpaleniu auta załącza się wentylator i wyświetla kontrolkę "auto z kluczykiem". Jak podłączę czujnik kontrolka gaśnie. Kupiłem drugi czujnik i podpiąłem go do wtyczki. Nie przyniosło to żadnego rezultatu,  w menu nadal wyświetlało -39. Może Wy coś podpowiecie, gdzie wstępnie szukać przyczyny takiego stanu. Jakiś reset trzeba robić po wymianie czujnika temperatury?


    • Przez tragedia7
      Witam
      Prawdopodobnie muszę wymienić silnik w antarze 2.0 cdti kod silnika Z20DMH, moje pytanie brzmi czym się różni silnik Z20DMH od Z20S1? 
    • Przez zaku4x4
      Witam moja astra h kopci na czarno przy gwałtownym przyspieszaniu, nie ma dpfa czy tak musi być? 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.