Skocz do zawartości
Sathron

Corsa B 1.2 1995r Czujnik temp wody

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj podłączyłem pod kompa opla corse B otoż czujnik temp wody pokazywał mi złą temperaturę dzisiaj wymieniliśmy ten czujnik i dalej jest to samo. Co może być przyczyną tego?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie wartosci pokazuje? czujnik dwupinowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po podpieciu kompa wyskakuje 40 stopni silnik zacznie chodzic pokazuje -4 przy temperaturze pokazywanej na desce 90 stopni komp pokazuje 20 stopni

Tak 2 pinowy.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik jakiej firmy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakieś gówno chyba. Automega czy coś takiego.. Szkoda że nie mieli innego...

Edytowane przez Sathron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprzedni pokazywal to samo?masz miernik elektroniczny ?kod silnika jaki?

Pasowało by pomierzyc jaki opór nowego czujnika

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak poprzedni pokazywał właśnie to samo. Corsa B 1.2 Kod silnika to C12NZ


mam miernik elektroniczny. jak to pomierzyć?

Edytowane przez Sathron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik 20st opór 2500-3500omów

90st opór 300-350 omów

troche gimnastyki by go pomierzyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo ogarniam jak to pomierzyć. w mierniku są 2 przewody (+) i (-) w czujniku są 2 piny gdzie co przyłożyć?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpinamy wtyczke od kompa i mierzymy dwa kable dwa piny nie da sie pomylic przy jednopinowym tym np na zegary jeden do czujnika drugi do masy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w mierniku są 2 przewody (+) i (-) w czujniku są 2 piny gdzie co przyłożyć?

 

bezpośrednio na czujniku

jeden do jednego pinu

drugi do drugiego

- bez znaczenia czy + czy -

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik sprawdzony. przy 90 stopniach pokazuje 363 omy

Edytowane przez Sathron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakim programem diagnozowany?Sa ojawy złej pracy czy nadmienego zuzycia paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opel scanner. Ma bardzo wysokie i nie równe obroty, zużycie paliwa oczywiście też duże.

 

 

Czujnik wody sprawdzałem zwykłym miernikiem elektronicznym kupionym w supermarkecie.

Edytowane przez Sathron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

probowałes odłaczyc kabel od czujnika temp?czy jest jakis wpływ na prace?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

probowałes odłaczyc kabel od czujnika temp?czy jest jakis wpływ na prace?

Tak. przy odłączonym czujniku na zgaszonym aucie nie chce odpalić. Jeśli auto chodzi są jeszcze wyższe obroty. Autoscaner pokazuje mi 20 stopni

 

 

 

Czy na wtyczce od czujnika temp. powinno isć jakieś napięcie mierzone w V?

Edytowane przez Sathron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak.

 

Napięcie na wtyczce sprawdzone na włączonym zapłonie 4.93

Czujnik temp wody wymieniony drugi raz tym razem oczywiście na orginalny z asco

Zauważyłem że dokąd V nie zejdą do 0.88 i nie pokaże się znowu 3.92 czujnik pokazuje dobrze temp.

 

Wklejam zdjęcia poprawnie działającego przy rannym przekręceniu kluczyka na zapłon

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7842f209eca0cf2f.html

 

A tu przy odpalonym silniku i po zejściu V z 2,23 do 0,88

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9cc50480fe880056.html

 

Hmm o co tu chodzi?

Edytowane przez Sathron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez euromissile
      Witam, problem mam z corsa b 1.2 v8. Auto po odpaleniu chodziło normalnie jednak przy szybkim krótkotrwałym i energicznym dodawaniu i odpuszczaniu pedału gazu dławiło się i gasło. Nie miało znaczenia czy ciepły czy zimny. Na zimnym miał tez problem z odpaleniem musiał dłuzej zakręcić. Wymieniłem czujnik położenia wału ten pod spodem co idzie kablem do góry do wtyczki - 3 pinowy. Na początku niby mu sie polepszyło bo juz nie dławił sie po takim szybkim 'gazowaniu', ale pojawił się problem inny bo zapalam i gasnie i tak kilka razy az w koncu załapie i chodzi. Jednak czasem znow jest problem z tym 'gazowaniem'. Ktoś ma jakis pomysł co może być powodem?
    • Przez ŁopelCo
      Witam!
       
      Niedawno kupiłem Corsę B  1.2 8v (1995) jako tani transport i mam z tym autem pewien problem. Samochód bardzo słabo przyspiesza (wiem, że to tylko 45 koni i nie wymagam cudów), ale po silnym wdepnięciu gazu auto jakby wręcz zwalniało, tudzież hamowało silnikiem. Inaczej jest jeśli się delikatnie doda gazu, wówczas auto rozpędza się normalnie. Ciężko to opisać, ale mam nadzieję że piszę zrozumiale - jeśli depnie się mocno to efekt jest gorszy niż jakby delikatnie nacisnąć pedał gazu i sobie przyspieszać powoli. Często też zdarza się, że szarpie przy przyspieszaniu.
       
      Na pierwszy rzut oka wyglądało to, jakby auto nie chodziło na 1 cylindrze albo ogólnie silnik nie pracuje równo - zwłaszcza, że 3 świece były 2 elektrodowe, a jedna jednoelektrodowa, co chyba mogło mieć wpływ? Niestety, po włożeniu wszystkich jednakowych świeć zapłonowych nie zmieniło się nic. Wymieniłem także filtr paliwa, kopułkę, palec i kable zapłonowe - nastąpiła tylko delikatna poprawa.
      ----------------
      Rzeczy, które przychodzą mi jeszcze do głowy to kończąca się pompa paliwa, zatkany katalizator, problem z przepływomierzem lub w wariancie najmniej optymistycznym - problemy z gniazdami zaworów, rozrządem, ewentualnie cały silnik dogorywa i takie są tego efekty.
       
      Zapomniałem niemal dodać, że jeszcze przed wymianą wszystkich wspomnianych elementów strasznie śmierdziało benzyną pod maską czyli teoretycznie wymiana aparatu zapłonowego powinna pomóc, no i auto pali/paliło chyba trochę za dużo, ale mimo wszystko efekt jest mizerny. Zastanawiam się jeszcze, czy nie wymienić tych wszystkich świec na nowe, bo pozostawiłem 3 stare (nie wyglądają na zużyte) i dokupiłem do nich taką samą dwuelektrodową, chociaż wolałbym oszczędzić sobie wydawania majątku na to auto i kupowania części w ciemno.
       
      Macie jakieś pomysły za co się tutaj złapać i jak doprowadzić tę Corsę do porządku???
       
       
       
       
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.