Skocz do zawartości
dawsig

wymiana oleju w skrzyni biegów automat.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wymieniacie olej w skrzyni biegów ?wg serwisu nie nalezy tego robic.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cel założenia tego tematu?
Chwalisz się?
Żalisz się?

Bo ja nie rozumiem przesłania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dla tych co nie zmieniają:

Wymiana oleju przekładniowego (AF23/ AF33)

Wskazówka: Olej wymienia się tylko w przypadku eksploatacji w trudnych warunkach.

Utrudnione warunki eksploatacji są wówczas, gdy często występuje jedna lub więcej następujących okoliczności:

Rozruch zimnego silnika, praca "stop and go", eksploatacja z przyczepą, jazda górska, złe drogi, zwiększone zanieczyszczenie powietrza, pojawianie się piasku lotnego i wysokiej zawartości pyłu, eksploatacja na dużych wysokościach, przy znacznej różnicy temperatur.

Utrudnione warunki eksploatacji występują także w przypadku samochodów używanych przez policję, taksówek, pojazdów do nauki jazdy i przy stałej jeździe z dużym obciążeniem i/lub z przyczepą.

W przypadku tych pojazdów należy wymieniać olej przekładniowy co 4 lata lub 60 000 km w ramach planu czynności obsługowych

 

 

I dla mnie to paranoja nie zmieniać olej lub robić to co 60000km.Koło 100000km skrzynia się do śmietnika nadaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie rozumiem po co to piszesz? Żeby pochwalić się, użalać czy tak bez celu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem na tym forum, aby poczytać anglojęzyczne publikacje GM, gdzie zalecają wymianę oleju w ASB co 30.000 mil czyli ok. 60.000 km. Wszystko w temacie.

A temat według mnie zamknąć, bo jest bez sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

wg serwisu nie nalezy tego robic.

Zmień serwis, w ASB olej okresowo wymienia się. Podobnie w manualnych skrzyniach, tylko w tych zazwyczaj przy okazji wymiany sprzęgła itp.

Pisano już o tym na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mathis99
      Witam,
       
      Nieubłaganie nadeszła zima - a z nią dziwne zjawisko w mojej Astrze Raczej nic poważnego, ale lepiej dmuchać na zimne (w tej sytuacji dosłownie ). Otóż zauważyłem że mniej więcej od miesiąca, gdy rozpoczynam jazdę, po pierwszym wrzuceniu biegu 2 jest takie niemal niesłyszalne zgrzytnięcie odczuwalne pod siedzeniem kierowcy. Następuje ono tylko raz i tylko przy wrzuceniu 2-ego biegu. Gdy choćby po krótkiej trasie (nawet krótszej niż 1km) zgaszę auto i rozpocznę jazdę na nowo - zjawisko już nie występuje. Samochód ma nowe sprzęgło i dwumas, także tutaj nie doszukiwałbym się przyczyny tego zgrzytu. Czy może to być objaw wyeksploatowanego już oleju w skrzyni który po prostu już przy niższych temperaturach otoczenia ma słabe smarowanie w początkowej fazie pracy? A może coś innego jest przyczyną?
    • Przez rac
      Witam.
      Kupiłem nowe auto, a właściwie powinienem napisać złom jakim jest Opel Movano.
      Jeszcze dobrze nie wyjechałem z salonu, a już wróciłem na serwis. Strzelało w przednim zawieszeniu przy skręcaniu kołami. Wymienili mi obydwie kolumny MacPhersona.
      W tej chwili auto ma przejechane 2000km i pojawił się nowy problem. Pojawiają się coraz częściej zgrzyty/zakleszczanie biegu między jedynką a dwójką. Objaw jest taki, że skrzynia potrafi zgrzytnąć przy przełączeniu biegu z 1 2, tak jakbym nie wyciskał do końca sprzęgła. Poza sporadycznymi zgrzytami, miałem już parę przypadków że przy przełączeniu na "dwójkę", skrzynia jakby zawiesiła się na jedynce, powodując zgrzytanie trybów, a drążek zmiany biegów wibrował. Nie chcąc go "wyrywać na siłę" zatrzymałem się aż zgrzytanie ustało, i ponownie rozpoczynałem rozpędzanie auta od pierwszego biegu. Jak myślicie, powodem będą synchronizatory, czy coś innego?
      Dodatkowo mam wrażenie że jadąc pod górę z obciążeniem, jedynkę trzeba jakby na siłę wyrywać skrzyni, żeby przełączyć na dwójkę. Zazwyczaj zmiana z 1 2 działa płynnie, ale czasami jakby coś uderzało w skrzyni przy zmianie tych biegów. Oczywiście sprzęgło zawsze wyciskam do końca.
      Auto jest już umówione na kolejną wizytę w serwisie, ale póki co to może ktoś z was miał już z czymś takim do czynienia?
    • Przez t5q1
      Witam. Od pewnego czasu nie wchodzi mi piąty bieg. Czy powiedział by mi ktoś gdzie znajduje się zacisk do tego biegu i jak do niego się dostać aby poprawić ?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.