Skocz do zawartości
thomas0024

Dziwny dzwiek w Astrze G po wymianie rozrzadu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,jestem swiezo po wymianie rozrzadu i pompy wody. Mam nastepujacy problem,gdy gazuje auto dzwiek samochodu jest normalny,jednak kiedy juz jade i przerzucam biegi to pomiedzy 2-2.5tys obrotow auto wydaje charakterystyczny dzwiek 'wryyym' gdy wejdzie na wyzsze obroty juz tego dzwieku nie ma,co to moze byc? Mechanik twierdzi ze jest to spowodowane filtrem powietrza.Prosze o odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-czyli przed wymiana rozrzadu tego dzwieku nie bylo? Nie wiem jaki masz motor?-ale z tego co slyszalem na wlasne uszy to G np w16 16v rycza dosc glosno zwlaszcza w srodku to slychac w czasie przyspieszania bo niewiem czy wiesz ale motor na postoju ma inna kulture pracy niz jak w czasie jazdy i obciazenia -a skoro mechanik tak stwierdzil to moze tak byc -sprawdz aby czy przy tej wymianie (jesli ktos to robil) nie ukradli Ci katalizatora -ale spokojnie to raczej byla by wieksza roznica od stanu wczejsniejszego!-jak Cie to meczy to sprawdz ten filtr czy obudowa jest dobrze przymocowana bo do rozrzadu pewnie ja wyjmowali -ewentualnie mozesz sprawdzic wydech -postukaj reka w tlumiki i sluchaj czy w srodku nic nie lata nie brzeczy !? -nie wiem jaki motor skrywasz tam bo jest jeszcze mozliwosc ze odkrecali lape silnika i nie wrucila ona w swoje pierwotne miejsce -ale to predzej wibracje byly by odczuwalne!-musisz pobawic sie doktorka!-mam tylko nadzieje ze ten rozrzad w jakims normalnym warsztacie zrobiles?-bo to glownie decyduje o tym czy masz gwarancje na ta usluge! -wielu szuka jak najtaniej po jakichs dziuplach a pozniej dupa! Milego diagnozowania pozdrawiam

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

posiadam silnik 1.6 8v.Dzwiek pojawia sie jak mocniej dodam gazu i obroty znacznie pojda w gore.


bylem sie wlasnie przejechac warto dodac ze dzieje sie to wtedy kiedy przerzucam bieg z 2 na 3 i bieg nr 3 lapie obroty od 2tysiecy do 2.5 wtedy pojawia sie ten specyficzny dzwiek,nie jest za glosny,ale jest slyszalny,gdy obroty wskocza ciut wyzej jest juz dobrze.


a co do obudowy to jak rusze reka to lekko sie buja,nie wiem czy tak powinno byc.


dzieje sie to tylko i wylacznie podczas zmiany biegu z 2 na 3 i w przedziale obrotowym od 2tysiecy do 2.5 przy naprawde dosc mocnym przyspieszeniu,wystarczy ze puszcze noge z gazu dzwiek automatycznie znika,moze tak juz musi byc ? albo to jest spowodowane jazda na zimnym silniku? na rozgrzanym dosc porzadnie jeszcze nie mialem okazji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-filtr nie jest przymocowany na sztywno tylko przez gumki wiec bedzie sie bujal

-cos sobie przypominam ze walczylem z takim przypadkiem z takim motorem tylko ze ten motor ktorego diagnozowalem byl juz dosc zmeczony swoim zywotem i pare zeczy mi sie tam nie podobalo takich jak luz na osadzeniu kola pasowego i luz na osadzeniu klinowym kolka zebatego od rozrzadu na wale -ale po skreceniu jakos to wszystko hulalo i nawet dosc dobrze przyspieszal ale tez pojawial sie ten dzwiek warczenia na 2-jce przy mocnym przyspieszaniu i duzo zeczy podejrzewalem za winowajce tego zjawiska -przeguby,poduszki silnika, te zuzyte kola wyzej wymienione i juz mialem sobie odpuscic bo uznalem ze na taki spory przebieg tego motoru i te wszystkie juz zmeczone elementy to i tak ten motor dobrze sie zwija z takim przebiegiem i oleju nie bierze -to i bedzie jezdzil z takim odglosem -ale mnie podkusilo i w czasie przejazdzki zatrzymalem sie i zwiekszylem mu troche dawke gazu lpg i ku zdziwieniu jproblem znikl-motor zamiasat warczec jeszcze moicniej przyspieszal-czyli w moim przyadku to byla sprawka mieszanki w pewnym zakresie obciazenia silnika i reakcja na otwarta przepustnice-pozniej wszystko sie wyjasnilo jak wlasciciel powiedzial ze schodzi mu nawet do 7 litrow gazu -takze ustawienie wrocilo do dawnej pozycji jak sie dowiedzial ze bedzie wiecej palil-to juz mu nie przeszkadzalo warczenie-taki byl moj przypadek -moze ktos inny jeszcze cos podrzuci do tematu

-jak jezdzisz na pb to sprobuj zatankowac cos lepszego 98 czy jakas tam werwe lub inne tam... silnikowi nie zaszkodzisz a bedziesz mial porownanie -jak sie poprawi to zajrzyj do klamotow odopowiadajacych za prawidlowe spalanie czyli filtry oleje swiece przewody wys.napiecia-chyba ze wymieniales to zostaje jakosc paliwa i kondycja motoru -analiza spalin i takie tam pierdoly........-ogolnie chodzi o to zeby jechal. ten motor jest dosc niezniszczalny rozrzad bezkolizyjny ,stworzony do najprostrzej instalacji lpg-pod warunkiem ze ktos ja dobrze ustawi-nie widzialem lepszych silnikow o talkiej sredniej pojemnosci tak dobrze wspolpracujacej z lpg polecam.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki serdecznie za pomoc,postaram sie wlac inna mieszanke i zobacze jak bedzie,ogolnie brakuje mi objemki przy koncu rury wchodzacym do filtru powietrza i moze to powoduje ten dziwny dzwiek przy przyspieszeniu,musze taka zakupic i nalozyc,zobacze jak bedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-ta czesc tez jest bardzo wazna w zyciu silnika -dolot musi byc szczelny-pierwszym objawem nieszczelnego dolotu bedzie w wiekszosci przypadkow falowanie wolnych obrotow,gasniecie silnika itp-nieszczelnosc w dolocie bedzie powodowalo ze silnik bedzie zaciagal zanieczyszczone powietrze kurz itp co powoli doprowadza do zatarcia silnika-przy wymianie filtra powietrza warto obejrzec w jakim stanie jest ten nasz dolot obejrzec czy przewody sa wolne od pekniec itp-sporo serwisow zapomina o takiej czynnosci.

-spoko!-staralem sie pomoc. bezawaryjnej esploatacji zycze! pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coraz rzadziej pojawia się ten dzwiek,moze ten rozrzad musi sie po prostu 'dotrzeć' ? Tak czy siak raz jeszcze dzieki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio po wymianie rozrządu również miałem problem tego typu. Na reklamacji okazało się, że jakiś klips obudowy nie był dobrze zapięty i strasznie hałasował :-)

Edytowane przez DarekEs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,posiadam Astre II 1,6 75 km.wymienilem rozrząd i samochód wydaje bardzo dziwny dzwięk.mianowicie gdy uzyska obroty od 2000-2500 strasznie werczy,ale tylko jak dodam dużo gazu.nie wiem co to może być,jakieś propozycje?pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Chomikpila
      Witam Klubowicze! 
      Potrzebuje pomocy odnośnie wymiany górnego łańcucha rozrządu w silniku diesla y20dth. Szukam po forach i nigdzie nie mogę znaleźć opisu co, jak, gdzie. Znalazłem tylko momenty dokręcania śrub etc. Ale szukam poradnika, bądź osoby która wymieniała owy łańcuch i byłaby w stanie opisać mi proces w miarę sensownie. Na co zwracać uwagę, na co uważać itp. 
       

    • Przez rixe@onet.pl
      Witam, 
      zauważyłem jakiś czas temu problem w Asterce, samochód podczas jazdy nie trzyma temperatury wskazówka najczęściej leży, dopiero podczas postoju lub powolnej jazdy zaczyna łapać temperaturę, samochód posiada LPG, więc w chłodne dni na gaz przełącza się dość późno. Jestem prawie pewny, że jest to wina termostatu, ale podczas zimy samochód dmuchał ciepłem, jednak temperatura z nawiewu była dużo wyższa właśnie na postoju kiedy  wskazówka szła do góry, parę osób mówiło mi, że to czujnik temperatury, ale jeśli byłby to czujnik to raczej podczas postoju też by nic nie pokazywało prawda? Jeszcze ktoś mówił o czujniku temperatury przy chłodnicy. Jeśli ktoś miał podobny problem i chce się podzielić wiedzą zapraszam do sekcji komentarzy.
    • Przez domin918
      Witam,
      w kwietniu tego roku zakupiłem w autoryzowanym salonie samochodów używanych Opla - Trax w Łodzi - Opla Corsę D 1.4 A14XER z listopada 2011 roku z przebiegiem 85500 km za 24900zł (3 dni wcześniej auto zostało sprowadzone z Niemiec z salonu Opla, klient zostawił je w ramach rozliczenia i po przyjeździe do kraju przeszedł przegląd. Przejechałem nim 5500km i dosłownie nagle przy odpaleniu silnika z zamiarem pojechania do sklepu zapaliła się kontrola check engine oraz z silnika zaczął wydobywać się dźwięk klekotania. Wszystkie płyny eksploatacyjne sprawdzałem na bieżąco i ostatni taki przegląd robiłem tydzień przed wystąpieniem tej usterki (poziom oleju wynosił 1.5 kreski). Zadzwoniłem do rodzinnego mechanika, który po dźwięku i przyjrzeniu się silnikowi uważał że może być to panewka bądź sworzeń na tłoku w korbowodzie (nie wiem czy tak na to się mówi, ale coś takiego mi powiedział). Polecił mi żebym zgłosił się do salonu, w którym zakupiłem samochód i powołał się na rękojmie bo taka wada pod to podlega. Tak też zrobiłem. Po 3 dniach od wystąpienia usterki Corsa została zabrana na lawecie do serwisu Opla. Następnego dnia zadzwonili do mnie i powiedzieli że poziom oleju jest poniżej minimum (wcześniej nigdy nie dolewałem a przy zakupie olej był wymieniony i był max) i to prawdopodobnie spowodowało że "uszkodzony jest układ rozrządu silnika, tzw.przeskoczenie łańcucha rozrządu). Naprawę wycenili na 2500zł... Czy jest możliwym to że samochód po przejechaniu 5.5 tys. km z poziomu Max zjadł olej do poziomu Min, albo że silnik był po prostu wcześniej zajechany?? Dodam że autem jeżdżę zazwyczaj po mieście a w trasie nawet 150km/h nie jechałem.
       
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.