Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów z forum,mam nastepujacy problem,przy normalnej jezdzie na trasie i w miescie czyli plynnej jezdzie biegi wchodza idealnie ale juz gdy mam zamiar ostro przycisnac i przy szybkiej zmianie biegów z 2 na 3 jest charakterystyczny zgrzyt co moze byc przyczyna i czy jest to jakas powazna usterka?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki silnik masz u siebie,120KM czy 150KM???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.9 CDTI 150KM,

SILNIK WYSOKOPRĘŻNY Z19DTH[LRD]

F40 (WR) RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW

 

 

Skrzynia oprócz w sytuacji kiedy trzeba zrobic szybka zmiane biegu z 2 na 3 chodzi super,biegi wchodza idealnie!

Czy to wina synchronizatora?

Moze warto wymienic olej w skrzyni jesli tak to na jaki i ile wchodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może to wina poduszki pod silnikiem? Miałem tak kiedyś w peugeocie 406, że jak gwałtownie ruszałem lub przyśpieszałem na niskich biegach to ciężko wchodziły i nawet potrafił mi bieg wyskoczyć.Widać było że lewarek zmiany biegów zmienia swoje położenie podczas przyśpieszania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw ile masz oleju w skrzyni.W tych skrzyniach ilość żeby sprawdzić ile jest to trzeba go spuścić. Powinno być 2,2 litra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie poduszka to oznaka zużytej skrzyni biegów, niestety sporo jest na forach o F40, czasami pomaga wymiana oleju do poziomu 2.4L a czasami nie. Ja mam u siebie lekkie zgrzytnięcie pomiędzy 1-2-3 w zimę, na rozgrzanej skrzyni jest już lepiej. Jeśli ten zgrzyt nie powoduje spowolnienia zmiany biegu to pozostaje tylko jeździć aż skrzynia wyzionie ducha.

Edytowane przez Rafał_79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego sie nie spodziewałem,wcześniej jeżdzilem starszymi autami i nie bylo takich problemów.A sadzicie ze lepiej wymienić olej na nowy czy zosta przy starym i ewentualnie dolać?To jaki powinien być prawidłowy poziom 2,2 czy 2,4?

Proszę też o podanie dokładnij nazwy oleju jaki ewentualnie kupić!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ilość taka jak Rafał,a olej nr GM 19 40 182 i najlepiej taki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje za odpowiedz,zrobie wymiane za pare dni i napisze czy to pomoglo!

Rafal pamietasz mniej wiecej koszt tego oleju,bo nie mam rozeznania!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie całe 41,- litr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję kotleta bo nie chcę nowego wątku zakładać, ile i jakiego oleju powinno iść do skrzyni 5 manual pracującej z silnikiem Y22DTR? Po VINie wychodzi mi F35 (vin: W0L0ZCF4841035058)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

1.9 L

93165290

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, adam1954 napisał:

...

 

1.9 L

93165290

 

 

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.