Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Problem polega na tym, że przy hamowaniu pedał hamucla skacze i strasznie czuc wibracje na całym

samochodzie. Wymieniłem tarcze i klocki, płyn hamulcowy, odpowietrzyłem hamulce i nadal to samo.

Wie ktoś w czym problem ?

 

Samochód to Opel zafira 2000 Edition 2.0DTI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koła też wyważyłeś?Półosie też bym sprawdził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisz czy przed wymianą też biło. w prawym górnym rogu jest źródło wiedzy tajemnej(wyszukiwarka) korzystaj do woli http://www.google.pl/cse?cx=partner-pub-9700144528837817:1736826434&ie=UTF-8&q=Bicie,+Wibracje+Przy+Hamowaniu&sa=Szukaj&ref=forum.opel24.com/index.php%3Fapp%3Dcore%26module%3Dsearch%26do%3DviewNewContent%26search_app%3Dforums#gsc.tab=0&gsc.q=Bicie%2C%20Wibracje%20Przy%20Hamowaniu&gsc.page=1

Edytowane przez tokar2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wcześniej też biło, nowe tarcze i klocki nic nie dały. Tak jak mówiłem pedał odbija przy hamowaniu.


Tarcze i klocki nowe ATE Power disc komplet 550zł wiec już coś znośnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze może sprawdź stan łożysk kół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co mają łożyska do tego ? Jeśli jade i nie hamuje to wszystko jest cacy dopiero podczas hamowania zaczyna wibrowac i pulsuje pedał hamulca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zostaje któryś czujnik od ABS-u.Czasem się tak zdarza że któryś z nich ma minimale odchyłki i ABS robi się zbyt czuły.Mieli chłopcy na innych forach podobne przypadki.Sprawdź jeszcze tylne zaciski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli poprostu odłącze ABS od wszystkich kół i sprawdze, dam znac później co i jak. Dzieki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że odepniesz jeden.

Abs nie będzie aktywny.

Lub wyjmij bezpiecznik. Będzie łatwiej. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Czasem też tloczki lubią się zapiec, wiec albo przeczyscic, nasmarowac i po problemie albo nowe włożyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wcześniej też biło, nowe tarcze i klocki nic nie dały. Tak jak mówiłem pedał odbija przy hamowaniu. Tarcze i klocki nowe ATE Power disc komplet 550zł wiec już coś znośnego

 

pewnie masz bicie na tylnych tarczach bo rozumiem że wymieniałeś tylko przednie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PUH OMEGA BOSCH SERWIS
      PUH OMEGA
      Bosch VP44 VP30 Serwis
      ul. Brzozowa 57
      27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie.
      tel. 510667029
      www.puhomega.pl
      www.naprawa-pomp.com
      https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Ocl5g9z_UdapgWuobg/featured
       
       
      Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH.
      Nasza oferta to pełna regeneracja pomp wtryskowych bosch VP44 i VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16 i 1.7L Isuzu Delphi, Delco EDU oraz sterowników ABS Bosch. Przed naprawą każdy sterownik sprawdzany jest za pomocą podłączenia bezpośrednio pod wtyczkę pinową specjalistycznym sprzętem diagnostycznym. Po naprawie błędy w pamięci sterownika są kasowane.
      Uszkodzenie elektroniki sterownika to główna usterka w tych pompach, a dokładniej psuje się sterowanie zaworem regulacji dawki paliwa ( tym między przewodami wysokiego ciśnienia w głowicy pompy ). W wyniku tego uszkodzenia paliwo na wtryskach nie ma odpowiedniego ciśnienia, bądź nie jest podawane wcale.
      Na wykonaną naprawę udzielamy 12 miesięcznej gwarancji
      Wysyłka w ciągu jednego dnia roboczego. (dotyczy naprawy sterownika)
      Wystawiamy fakturę VAT na pełną regenerację pompy wtryskowej. Na naprawę sterownika faktura bez VAT.
       
      KOSZTY.
      Koszt naprawy sterownika PSG5 ( jedno wtykowy ) to 300 zł brutto.
      Koszt naprawy sterownika 1.7L ISUZU to 300 zł brutto.
      Koszt naprawy sterownika PSG16 ( dwu wtykowy ) to 500 zł brutto.
      Koszt pełnej regeneracji pompy wtryskowej VP44, VP30 to około 1500 zł brutto. Na regenerację pompy wystawiamy fakturę VAT.
      Koszt wyzerowania immobilizera w sterowniku pompy FORD to 100 zł. Konieczne przy wymianie sterownika na inny, jak waszego się nie da naprawić bo np: kolega elektronik chciał sprawdzić swoje możliwości i uszkodził sterownik nieodwracalnie.
      Koszt naszego sterownika PSG5 jeżeli wasz nie nadaje się do naprawy, bądź go fizycznie nie macie od 600 zł brutto.
       

      Jeżeli samochód zgasł nagle w czasie jazdy lub nie chce odpalić po postoju to przyczyną jest elektronika czyli sterownik i nie ma potrzeby regeneracji pompy pod względem mechanicznym. Przy uszkodzeniu mechanicznym pompy samochód pali tylko że pracuje głośno, twardo, metalicznie jak również kopci jak " stary traktor ", jest niewłaściwy kąt wtrysku i dużo większe spalanie. Wtedy właśnie potrzebna jest regeneracja mechaniczna pompy którą jak wcześniej pisałem również wykonujemy.
      Przestrzegam przed kupowaniem pomp za kilkaset złotych a tym bardziej na wymianę za swoją z samochodu. Równie dobrze można sobie kupić osiem kilo aluminium ze złomu, bo tyle są warte pompy z regeneracją wykonaną na " papierze ". Pompy zregenerowane w naszym serwisie przechodzą dwu godzinny test na stole probierczym.
      Jeżeli ktoś naprawiał sterownik i silnik popracował przez kilka sekund, minut, godzin czy dni i znowu zgasł, świadczy to tylko o niewłaściwej naprawie i niewłaściwym zastosowanym tranzystorze.
      Jeśli w aucie występuje któryś z niżej opisanych objawów lub błędów świadczy to, że w 95 % uległ uszkodzeniu sterownik pompy
      Objawy uszkodzonego sterownika pompy to:
      po zgaszeniu auto nie chce odpalić, silnik ciężko odpalił i nie reaguje na pedał gazu lub znikomo silnik zgasł podczas pracy i już nie zapalił silnik nierówno pracuje silnik dymi silnik gaśnie po rozgrzaniu lub przerywa silnik nie osiąga pełnej mocy
      Po zdiagnozowaniu auta komputerem mogą się pojawić następujące błędy :
      OPEL, SAAB
      P1630 ZAWÓR DAWKI P1631 STEROWNIK POMPY P1335 CZUJNIK OBROTÓW POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO P0725 CZUJNIK OBROTÓW POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO P1345 CZUJNIK OBROTÓW, SYGNAŁ Z POŁOŻENIA WAŁKA POMPY P1220 CZAS WTRYSKU, KĄT WTRYSKU, POCZĄTEK TŁOCZENIA P1650 SZEREGOWA SZYNA CAN, KOMUNIKACJA P1651 SZEREGOWA SZYNA CAN, KOMUNIKACJA P1560 NAPIĘCIE ZASILANIA PRZEKROCZENIE P1600 STEROWNIK USZKODZENIE PROGRAMU P0190 USTERKA MECHANICZNA W SYSTEMIE PALIWA P1660 ZA MOCNE WEJŚCIE OBWODU SOLENOIDU ODCIĘCIA PALIWA P0251 WIRNIK KRZYWKA POMPY WTRYSKOWEJ USTERKA, USTERKA ZAWORU SPV DAWKI, REGULACJA MOMENTU WTRYSKU, CISNIENIA PALIWA AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA
      01318 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ J-399 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ 0526 BRAK KOMUNIKACJI Z MODUŁEM POMPY 01268 NASTAWNIK DAWKI PALIWA, OBJĘTOŚCI, QUANTITY ADJUSTER 0550 BŁĄD KĄTA WYPRZEDZENIA WTRYSKU, CZAS WTRYSKU, POCZĄTKU TŁOCZENIA 00628 KONTROLA RÓŻNA BIEŻĄCA, KONTROLA WIELKOŚCI NASTAWCZYCH 01376 SYGNAŁ OBROTÓW POMPY WTRYSKOWEJ N146 NASTAWNIK DAWKI, OBJĘTOŚCI USZKODZENIE FORD
      P1664 STEROWNIK POMPY WTRYSKOWEJ USZKODZENIE P1564 MODUŁ POMPY WTRYSKOWEJ ŻĄDANIE OGRANICZENIA DAWKI PALIWA P0149 BŁĄD WYPRZEDZENIA KĄTA WTRYSKU P0167 BŁĄD UKŁADU REGULACJI POCZĄTKU TŁOCZENIA P1563 MODUŁ POMPY WTRYSKOWEJ USZKODZENIE, ZATRZYMANIE SILNIKA P1665 USTERKA STEROWNIKA POMPY WTRYSKOWEJ, KOMUNIKACJA P1666 CZUJNIK WAŁU KORBOWEGO POMPA 0335 CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO NISSAN
      P1690 STEROWNIK POMPY USZKODZONY P1600 STEROWNIK POMPY USZKODZONY P1251 MAGNETYCZNY ZAWÓR REGULACJI DAWKI, SYGNAŁ NIEZROZUMIAŁY P1241 REGULACJA POCZĄTKU WTRYSKU, KĄTA WTRYSKU, CZASU WTRYSKU BMW
      73 NIEPRAWIDŁOWY WYNIK PORÓWNANIA PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA I POMPY 72 NASTAWNIK POCZĄTKU WTRYSKU, CZASU WTRYSKU, KĄTA WTRYSKU
      POMPY TE WYSTĘPUJĄ W NASTĘPUJĄCYCH AUTACH :
      AUDI A4/A6/A8 2.5 TDI V6 ( AEL, AFB, AKE, AKN, BAU, BDH ) BMW 318d (E46), 320d (E46), 520d (E39) DODGE CUMMINS RAM 3500 (1998 - 2002) FORD FIESTA, FOCUS 1.8 TD, TDDI FORD MONDEO 2.0 TDDI FORD TRANSIT 2.0 TD, TDE, 2.4 TD,TDE HONDA ACCORD, CIVIC 2.0 TDi ISUZU KB 3.0 TDI MAN CIĘŻARÓWKI I DOSTAWCZE 4.6 MG ZR , ZS 2.0 TD, TID, TDI MITSUBISHI CANTER 3.0 NISSAN ALMERA 2.2 NISSAN PATROL GR 3.0 NISSAN FRONTERA, ( FRONTIER ) 3.0 OPEL ASTRA 1.7 TDI, 2.0 DI, DTI, 2.2 DTI, ISUZU, DELPHI, DELCO OPEL CORSA, VECTRA, MERIVA, COMBO 1.7 DT, DTI, DTL, ISUZU, DELPHI, DELCO OPEL VECTRA 2.0 DI,DTI, 2.2 DTI OPEL FRONTERA 2.2 DTI OPEL OMEGA 2.0 DTI, 2.2 DTI OPEL SINTRA 2.2 TD OPEL ZAFIRA 2.0 DI, DTI, 2.2 DTI ROVER 220, 25, 45, 420 2.0 iDT SAAB 9-3, 9-5 2.2 TiD SKODA SUPERB 2.5 TDI VW Passat 2.5 TDI VOLVO FL6 5.5
    • Przez marcinBieś
      Witam  ,mam problem ze oplem corsa D silnik 1.2 .mianowicie  po wciśnięciu pedału hamulca blokują się koła po przekątnej samochodu tj lewy tył i prawy przód  i nie puszczają,
         autem nie da się jechać ,wymieniłem płyn hamulcowy wężyki elastyczne z tyłu i przodu  i nic dalej problem występuje.Hamulce puszczają wtedy gdy odkręcę odpowietrznik.
      Miał ktoś podobny albo taki sam przypadek ? 
         
    • Przez wild_elk
      Witajcie,
      mam nadzieję, że nie dubluję tematu ale nic wcześniej nie znalazłem, co pasowałoby do mojego problemu. Wymieniłem 10-07-2018 tarcze + klocki hamulcowe na przedniej osi, Corsa C 2004r prod, silnik 1.3 CDTI. Kilka dni temu zauważyłem zgrzytanie, chrobotanie przy delikatnym naciśnięciu hamulca, przy mocniejszym hamowaniu przypadłość staje się zdecydowanie cichsza, jednak nie ustaje. Pojechałem do serwisu - tak, to było ASO Opla z prośbą o sprawdzenie, miły pan stwierdził, że auto się kończy, co już wywołało we mnie sporo agresji  poza tym naszło kamyszków, brudu, syfu, moja wina i muszę się nauczyć jeździć. Sprawdzenie pomogło na jeden dzień. Dzisiaj zdjąłem koła i bum, okazało się, że blaszka trzymająca zacisk na prawym kole, górna jest luźna i przy hamowaniu prawdopodobnie trze o tarcze - proszę powiedzcie mi fachowo jak się to dziadostwo nazywa i cz dobrze powiedziałem z zaciskiem, sorry jestem humanistą  
       
      Pytanie, czy tarcza na obwodzie po tym ponad miesiącu kontaktu z metalem jest nadpalona, czy mi się wydaje?
       
      Pytanie dodatkowe, obracając tarczą nie kręci się gładko, blokuje, czuć wyraźny opór, lewe koło mocniej, prawe mniej ale blokuje. Co wymienić, żeby zminimalizować dolegliwości. Szerszeń nie należy już do najmłodszych aut, jednak nigdy mnie nie zawiódł i musi posłużyć jeszcze jakiś czas. Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi,
       
      pozdrawiam Krzysiek






Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.