Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam potrzebuje pomocy mianowicie mam opla astrę 1.6 16V silnik X16XEL gaz i mam dwa problemy:

 

1-Opelek zaczyna dymić na biało na gazie i na bp ale nie od razu po odpaleniu,lecz po 2-3 minutach !!! (jak zejdzie z ssania i troszkę się nagrzeje) NIE BIERZE OLEJU ANI PŁYNU CHŁODNICZEGO!!!!!!!!

 

2-Przez przypadek wjechałem do stacji kontroli pojazdu i po chwili zaczeły wariować czujki w pomieszczeniu,facet który tam pracuje wsadził czujnik do rury i zaczął mierzyć emisje spalin i co sie okazało

 

Na LPG

CO 5,12%

CO2 10.2%

HC 281

O2 1.22%

Lambda 0.89

co corr 5.12

 

Na Benzynie:

CO 1.58%

CO2 11.6%

HC 719

O2 4.1%

LAMBDA 1.13

co corr 1.80%

 

 

Facio mówił mi że bede miał problem z przeglądem powiedział mi też że to wtryski!!!! zaczełem sam szukać w necie różne opinie i tematy ale moich przypadków nie znalazłem a każdy mechanik gada co innego!!!!!

 

WIEC KOLEDZY PROSZĘ O POMOC!!!!!!!!

 

W samochodzie wymieniłem (świece,czujnik temperatury) Samochód był na kompie dwa razy i nic zero błędów.

Edytowane przez domino2122

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lambda przy idealnym spalaniu powinna wynosić 1.

Z wyników pomiarów wynika jasno i czytelnie, że na gazie jest zbyt uboga mieszanka, a na benzynie zbyt bogata.

Lekarstwem na to jest regulacja LPG, bo rozjeżdżają się mapy benzyny - sterownik silnika przyzwyczaja się do ubogiej mieszanki na gazie i za wszelką cenę próbuje to skorygować. O ile na gazie nic nie zrobi, to na benzynie dolewa paliwa i robi się za bogata mieszanka. Wcale to nie wina wtrysków, tylko źle wyregulowanej instalacji LPG.

Zrób doświadczenie w postaci jeżdżenia cały dzień TYLKO na benzynie i pod koniec dnia jedź na pomiary. Zobaczysz, że będzie prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm to co proponujesz wymienić lambde??,tylko gaz mam bez sekwencji i koleś który mi już raz regulował robił to recznie i czy dam tak rade go wyregulować???? no i dymi cały czas!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
proponujesz wymienić lambde?

 

Łomatko... czytasz co się pisze?

 

 

 

Lekarstwem na to jest regulacja LPG

 

 

 

 

koleś który mi już raz regulował robił to recznie

Najwidoczniej robił "na oko" czyli bez analizatora spalin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

czytam :-) to rozumiem że sonda ok bo ma prawie 1,gazwownik przymnie mi regulował i nie robił emisji!! a byłem u niego ponieważ zaczoł mi za dużo palić gazu!! i nie wiem czy wogóle czy ten facio ma urządzenie do mierzenia emisji spali :P

powiecmy jak wyreguluję lpg to sie po prawi tylko mój drugi porblem!! a dymienie zostaje!!

AHA I PRZEPRASZAM WYKRES POMIARU LPG I BP PODAŁEM NA ODWRÓT SORKI!!!

Edytowane przez domino2122

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

rozumiem że sonda ok bo ma prawie 1

Dobra, tłumaczę, bo nie masz pojęcia co z czym i jak.

Nie, to nie świadczy że sonda jest ok. Współczynnik nadmiaru powietrza określa skłąd mieszanki i w wypadku książkowego spalania powinien wynosić 1. Jeśli jest >1 to mieszanka jest za uboga, jeśli

 

 

 

nie wiem czy wogóle czy ten facio ma urządzenie do mierzenia emisji spali

Więc jedź do gazownika który ma. Na oko to chłop w szpitalu leżał...

 

 

 

dymienie zostaje!

LPG zawiera sporo wody. Paliwo też. Po prosty trzeba tankować dobre i sprawdzone paliwo, a omijać stacje, na których jest 5gr taniej, np. "U Pana Staśka w polu".

 

 

 

WYKRES POMIARU LPG I BP PODAŁEM NA ODWRÓT

Nie zmienia to faktu, że trzeba wyregulować LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
dymienie zostaje!

LPG zawiera sporo wody. Paliwo też. Po prosty trzeba tankować dobre i sprawdzone paliwo, a omijać stacje, na których jest 5gr taniej, np. "U Pana Staśka w polu".

tylko tankuje na shell!!

nie wiem czy wogóle czy ten facio ma urządzenie do mierzenia emisji spali

Więc jedź do gazownika który ma. Na oko to chłop w szpitalu leżał...

tu masz racje :-)

 

Edytowane przez domino2122

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez pablo06
      Witam, dziś wymieniłem olej + filtr w moim aucie Opel Astra G 1.6 16V - w warsztacie.
      Po przejechaniu 10km olej już jest czarny. W silniku benzynowym chyba nie powinno się tak stać? Olej jaki wlali to Castrol Magnatec 10w40. Jeśli chodzi o spalanie oleju to coś tam spala - jakieś 250ml na 1000km, zależy od jazdy. Czasami mniej.
      Z tego co pamiętam to jakieś 2 wymiany oleju wstecz to olej po wymianie był normalnego złotego koloru a dopiero po jakimś czasie ściemniał, a nie po przejechaniu 10km.
       
    • Przez szychaw
      Cześć,

      Nie znalazłem podobnego tematu więc zdecydowałem się założyć nowy. Mam nadzieję że wszystko poszło zgodnie z regulaminem forum.

      PROBLEM:
      Jechałem sobie wczoraj moją astra G 1.6 16v X16XEL (wymiana sprzęgła kilka tys. km temu) i w pewnym momencie wrzuciłem bieg po raz ostatni - załadowałem czwórkę i bieg ten został już wrzucony na dobre - lewarek zrobił się nienaturalnie luźny (tak jakby był urwany) - we wszystkich pozycjach jest luźny tylko jakbym próbował "trafić" w tą wrzuconą czwórkę to coś tam się dzieje ale nie wiem do końca co. Zdjąłem mieszek i tam ... nigdy tam nie zaglądałem, oceńcie czy to jest ok?:

      [link=]https://drive.google.com/file/d/13jsAqvaQs7qHEBMlgQk8G4RXMNWFh74c/view?usp=sharing[/link]

      Generalnie nie jestem jakimś dramatycznym laikiem motoryzacyjnym ale przy skrzyni wymiękam. Czy na podstawie powyższego opisu ktoś potrafi stwierdzić czy skrzynia poległa czy to coś z mechanizmem zmiany biegów?

      Spodziewać się wyroku 100 czy 1000zł? Jakie kroki doradzicie?

      Jeśli coś pominąłem to uzupełnię informację,

      Z góry dzięki !
      Pozdrawiam,
      Szymon
    • Przez Shavier
      Witam! Przychodzę do Was drodzy forumowicze z dość sporym problemem z jakim się borykam od dłuższego czasu. Mianowicie chodzi o to co na filmie (pozwolę sobie dodać link do YT)
      Asterka jest mułowata, gdy chcę dodać gazu występuje taki problem jak w linku wyżej, na gazie chodzi ładnie, ale też muł i w dodatku bierze 12L gazu. Mam nadzieję, że mi pomożecie lub dacie sugestie gdzie szukać problemu, pozdrawiam.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.