Skocz do zawartości
Matej44

0141 i 0400 Meriva 1.6 16v 2003 100KM - gaśnie podczas jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam Panowie,

szukam pomocy w sprawie mojej Merivy (1.6 16v 100KM 2003), którą niedawno temu nabyłem.

 

Po podstawowych wymianach pozakupowych (filtry, oleje itp.) pojawił się taki oto problem, iż Meriva pod obciążeniem klimy, radia, i świateł przy redukcji z 3 na 2, bądź wciśniętym sprzęgle traci moc i gaśnie. Następnie albo kręcę i nie pali, albo zapali bez problemu, ale check engine się nie pokazuje. W momencie gdy Meriva gaśnie zapala się czerwona łódka, aku oraz check engine.

 

Kody jakie mi się udało uzyskać metodą gaz-hamulec-zapłon to 0141 oraz 0400.

 

Dodam, iż trochę przejechałem bez filtra powietrza, bo opaska jednej rury nie była zaciśnięta (ok. 100 km).

 

Przy jeździe bez włączonej klimy, radia wszystko OK.

 

Co może być przyczyną? EGR? Zapchany katalizator? Sonda lambda?

Dziękuję za każdą poradę :)

Edytowane przez Matej44

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

czerwona łódka

:help:

Że co?

 

 

 

0141

Obwód sondy 2 - może być przerwa na przewodach, może sie kończyć sama sonda.

 

 

 

0400

EGR do wyczyszczenia, a jeśli się nie opamięta, to wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jeśli chodzi o "czerwoną łódką" to chodziło mi o ciśnienie oleju silnikowego ;)

 

Da rade samemu przy tym pogrzebać?

Obwód sondy 2 - chodzi o sondę lambda?

Do czyszczenia EGR potrzebuję czegoś specjalnego?

EDIT: już znalazłem tematy traktujące o EGR, proszę tylko odp na poprzednie pytania.

Edytowane przez Matej44

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli chodzi o "czerwoną łódką" to chodziło mi o ciśnienie oleju silnikowego

Gdybyś był kobietą, to pomyślałbym o blondynce... To nazwanie ciśnienia oleju mianem łódki przypomina mi blondi, która w serwisie chciała kupić część numer 710 do swojego auta...

a.aaa.jpg

 

 

 

Da rade samemu przy tym pogrzebać?

Zależy. Nie znam Twojego talentu technicznego.

 

 

 

chodzi o sondę lambda?

Jessssssss. Ofkoz.

 

 

 

Do czyszczenia EGR potrzebuję czegoś specjalnego?

Zbanowali Cię na google? Pierdylion tysięcy poradników o czyszczeniu EGRa jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem (również rocznik 2003). Wywala mi błąd EGR. Chciałbym wyczyścić EGR, jednak jestem trochę laikiem i nie mogę go zlokalzować.

 

Czy któś mógłby opisać gdzie on się znajduję i ewentualnie wrzucić zdjęcie? Będę wdzięczny.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.aditech.net.pl/index.php/produkt/at-egr-23-zaslepka-egr-oryg-uszczelka-opel-18

 

Ty jest opis - generalnie jak czyszczenie nie pomoże to pozostaje wymiana - zaślepienie może nie pomóc jak elektronika padnie

 

Dzięki wielkie!

 

Wykręciłem, próbowałem wyczyścić, ale niestety będzie konieczna wymiana na nowy. Siłownik się w ogóle nie rusza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po podstawowych wymianach pozakupowych (filtry, oleje itp.) pojawił się taki oto problem, iż Meriva pod obciążeniem klimy, radia, i świateł przy redukcji z 3 na 2, bądź wciśniętym sprzęgle traci moc i gaśnie. Następnie albo kręcę i nie pali, albo zapali bez problemu, ale check engine się nie pokazuje. W momencie gdy Meriva gaśnie zapala się czerwona łódka, aku oraz check engine.

 

Moje auto to Meriva 1,6 105KM Z16XEP z roku 2007

 

Mam taki sam problem, z tym, że dodatkowo auto gaśnie nawet, gdy radio jest wyłączone i chodzi sam nawiew, bez klimy. Auto było podłączane do komputera i jedyny błąd, który wyskakiwał to związany z cewką zapłonową. Próba gaz-hamulec-zapłon nie wyświetliła żadnych błędów. Czy takie objawy mogą być związane z cewką zapłonową i alternatorem?

 

Ponadto meriva na biegu jałowym nie pracuje równo- mechanik powiedział, że na 95% problem stanowi przepustnica. Czy ktoś z Was, moi Drodzy, spotkał się z podobną sytuacją?

 

Czyli, co może być najbardziej prawdopodobną przyczyną gaśnięcia w tym przypadku: cewka zapłonowa, alternator, przepustnica? A może macie jeszcze inne pomysły?

 

Dziękuję za pomoc :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ci wywalila blad cewki to w tym jest problem, bo cewka sie rozgrzewa i odcina zaplon. Na zimnym silniku wszystko pewnie jest ok, co do nie rownych obrotow to przepustnica do wyczyszczenia i silnik krokowy. Samemu mozna to bez problemu zrobic

 

Edytowane przez Gazowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica była wyczyszczona przez mechanika i niestety to nie pomogło, Zostaje jeszcze do wyczyszczenia silnik krokowy i może to zadziała. Spróbuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem nie ustąpił po wymianie cewki zapłonowej, regeneracji alternatora i wymianie akumulatora. Silnik nierówno chodzi na biegu jałowym(sugerowany jest problem z przepustnicą), poza tym objawy gaśnięcia silnika jak wyżej. Czy uszkodzona wadliwa przepustnica może dawać takie objawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece jakie masz założone,nie przypadkiem jakieś ,,specjalne" do gazu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz tak solidnie dolot powietrza po sama glowice ( kolektor ktory przykreca sie do glowicy ) moze tam cos jest nie halo, no bo innej opcji nie ma, a czy odpala bez problemu i wkreca sie dobrze na obroty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz tak solidnie dolot powietrza po sama glowice ( kolektor ktory przykreca sie do glowicy ) moze tam cos jest nie halo, no bo innej opcji nie ma, a czy odpala bez problemu i wkreca sie dobrze na obroty?

1.Świece mam nowe, ledwo co wymienione Boscha.

2.Silnik odpala bez problemu "na codzień" i "na codzień" dobrze wkręca się na obroty. Nie gaśnie za każdym razem. To, że zaraz zgaśnie sygnalizuje mi, że zaczyna się kiepsko i mozolnie wkręcać na obroty, potem gdy redukuję z 3 na 2 lub wciskam sprzęgło to gaśnie. Wtedy czasem odpala "od razu" ale częściej zdarza się, że muszę naprawdę długo kręcić by zaskoczył (wyłączam klimę i ewentualnie radio jeśli są włączone).

Czyli albo coś nie działa z dolotem powietrza pod samą głowicę, czy może to być związane z przepustnicą?

Pozdrawiam,

dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak odpalisz i nacisniesz sprzeglo to tez gasnie? Czy tylko jak jedziesz ? Czy na wyzszych obrotach po wcisnieciu sprzegla zgasnie?

A te czesci co wymieniales np cewke to oryginal ? Mechanik sie nie podjol roboty? Przepustnice masz juz tam pewnie elektryczna ? A patrzyles na egr ? Proponuje go zaslepic, wszystkich co znam to maja pozaslepiane i problem i cxyszczeniem przspustnicy z glowy, a i silnik nie dostaje tak po d***e

Edytowane przez Gazowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luzy zaworowe sprawdzone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez necromonger
      Witam
      Niestety coś stało się z moja Zafira A
      Od jakiegos czasu zapalała sie kontrolka check engine a po przełączeniu na gaz czasem załączała sie kontrolka kontrola trakcji po czym auto zaczęło przerywać na gazie.. bardzo wolno sie rozpędzało.. działo sie to po tym jak auto dłużej stało z reguły w dni bardziej wilgotne i zimne.. .. Lecz ostatnio wracając z pracy 2 - 3 minuty od odpalenia i ruszenia wjechałem na trase i na benzynie wystąpił mi ten problem.. check engine (palil sie juz od kilku dni) a dodatkowo zapaliła sie kontrola trakcji i auto straciło moc. .tak ze ledwie co udało mi sie dojechać do zjazdu z S'ki (jadac okolo 10 - 20 km/h) ..  po zjechaniu auto wylaczylem i odpalilem i auto dalo sie rozpedzic max do 80 km/h na 5 biegu..  obecnie na jalowym biegu maksymalnie możne wykręcić 3.5k obrotów, gdy dojdzie do tej liczby nagle traci moc i zaczyna szarpac silnikiem. Przy jezdzie maksymalnie mozna wykrecic na kazdym biegu do 2.5 k obrotow i jego predkosc max to 80 km/h na 5. 

      mam na telefonie zainstalowane oprogramowanie Car scanner i polaczenie przez bluetooth do komputera Zafiry..  z telefonu po zresetowaniu bledu checka engine w zafirze auto nieco płynniej chodzi.. ale gdy tylko chce przekroczyć 2.5 k obrotów znów zapala sie check engine.. 

      Car scanner gdy odpaliłem go po raz pierwszy po tej akcji wykazał mi takie bledy: 
      P0420, P0302, P0170, P0304, P0136, P0303, P0100, P0110,
       
      po wykasowaniu car scannerem błędów, po przekroczeniu 2.5 k obrotów znów załącza sie check engine i kontrola trakcji i pokazuje tylko błąd: 
      p0303 - cylinder 4 misfire detected 
       
      gdy wyskakuje checkengine i kontrola trakcji silnik znacznie gorzej pracuje i szarpie.. po usunięciu checkengine (ale nie kontroli trakcji - tej aplikacja car scanner nie usuwa) - silnik chodzi znacznie płynniej lecz nadal nie można wykrecic więcej niz 2.5 k obrotów i wolno sie rozpędza.  kontrola trakcji zanika dopiero po wylaczeniu silnika i chwili odczekania.
       
      Na chwile obecna jeszcze nic nie sprawdzilem. no moze poza przejrzeniem świec , 2 znich mialy gruby bialy osad. przeczyscilem (ale jeszcze nie wymienilem ) bo sklepy pozamykane.
       
      Przeglądałem nieco forum i niektóre tematy byly zbliżone do mojego.. ale nie zawsze
      inni wskazywali na :  świece, listwę zapłonową lub katalizator.. 
       
      Auto obecnie z reguły jeździ na dłuższych trasach.. 100 km dziennie / 4 dni w tygodniu , po trasie.  Bierze przy tym sporo oleju.. okolo 1 - 1.5 litra na 1000 km
       
      A co Wy byscie powiedzieli o moim przypadku? 


       
       
    • Przez domin918
      Witam,
      w kwietniu tego roku zakupiłem w autoryzowanym salonie samochodów używanych Opla - Trax w Łodzi - Opla Corsę D 1.4 A14XER z listopada 2011 roku z przebiegiem 85500 km za 24900zł (3 dni wcześniej auto zostało sprowadzone z Niemiec z salonu Opla, klient zostawił je w ramach rozliczenia i po przyjeździe do kraju przeszedł przegląd. Przejechałem nim 5500km i dosłownie nagle przy odpaleniu silnika z zamiarem pojechania do sklepu zapaliła się kontrola check engine oraz z silnika zaczął wydobywać się dźwięk klekotania. Wszystkie płyny eksploatacyjne sprawdzałem na bieżąco i ostatni taki przegląd robiłem tydzień przed wystąpieniem tej usterki (poziom oleju wynosił 1.5 kreski). Zadzwoniłem do rodzinnego mechanika, który po dźwięku i przyjrzeniu się silnikowi uważał że może być to panewka bądź sworzeń na tłoku w korbowodzie (nie wiem czy tak na to się mówi, ale coś takiego mi powiedział). Polecił mi żebym zgłosił się do salonu, w którym zakupiłem samochód i powołał się na rękojmie bo taka wada pod to podlega. Tak też zrobiłem. Po 3 dniach od wystąpienia usterki Corsa została zabrana na lawecie do serwisu Opla. Następnego dnia zadzwonili do mnie i powiedzieli że poziom oleju jest poniżej minimum (wcześniej nigdy nie dolewałem a przy zakupie olej był wymieniony i był max) i to prawdopodobnie spowodowało że "uszkodzony jest układ rozrządu silnika, tzw.przeskoczenie łańcucha rozrządu). Naprawę wycenili na 2500zł... Czy jest możliwym to że samochód po przejechaniu 5.5 tys. km z poziomu Max zjadł olej do poziomu Min, albo że silnik był po prostu wcześniej zajechany?? Dodam że autem jeżdżę zazwyczaj po mieście a w trasie nawet 150km/h nie jechałem.
       
       
    • Przez gadgetPDZ
      Cześć,
      chciałbym wyczyścić, a w ostateczności zaślepić EGR w Merivie A 1.7CDTI (2004). Przeszukałem google i niestety większość informacji i instrukcji  o położeniu EGR jest do silników benzynowych. Powiedzcie proszę, gdzie znajduje się EGR w tym modelu? Czy demontaż jest prosty? Czy po zaślepieniu komputer zacznie wyrzucać check engine? Dodatkowo trafiłem na kilka informacji o tym, że wyciągając EGR należy spuścić płyn z chłodnicy. Czy to prawda? Proszę o pomoc
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.