Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam prośbę o pomoc w diagnozie problemu z moją merivką.

 

Autko ma 85 tys. km (oryginalny i 100% pewny przebieg).

 

Od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika, zaczyna pracować jak diesel (oczywiscie nie oznacza to, że jeżdzi na ropę :eek: )

Silnik zaczyna wydawać odgłosy jak pracujący diesel (klekot). Nie są to stuki, puki, tylko regularny, równy klekot.... jak w dobrej klasy dieslu.

 

Po lekturze kilku postów byłem w 100% przekonany, że to problem z łańcuchem rozrządu.

 

Udałem się do kilku mechaników - dwóch na słuch od razu postawiło diagnozę "rozrząd" i cenę, odpowiednio: 1300, 1500 za robociznę + części.

 

Pojechałem jeszcze do jednago warsztatu i o dziwo, mechanik powiedział, że to w 100% nie jest rozrząd.

Zapytał o olej...... powiedział, że kilka dni po wlaniu świerzego, powinno się uspokoić.

Stwierdził, że to może być kwestia starego oleju.

 

Niestety przegapiłem tą kwestię i moja merivka jeździła na oleju bez wymiany od 08.2011 (na szczęście tylko 15 tys. km w tym czasie).

Wymieniłem olej od razu (Shell Helix ultra 5w40 - jeżdzi na takim od pierwszego przeglądu gwarancyjnego w oplu).

Jak na razie (3 dni od wymiany i jakieś 100km zrobione) nie ma żadnej rożnicy).

 

I pytanie:

Czy jest jakaś możliwość diagnozy bez rozkręcania rozrządu?

samochód pracuje jak ta lala, zadnych przerw, żadnego świecenia kontrolki oleju......

 

Gdzie mam nasłuchiwać stuku rozrządu? z której strony silnika? według mnie odgłos dochodzi z tyłu.

Co to może być ewentualnie poza rozrządem?

 

pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niestety przegapiłem tą kwestię i moja merivka jeździła na oleju bez wymiany od 08.2011 (na szczęście tylko 15 tys. km w tym czasie).

Olej nawet jeśli nie jest eksploatowany poprzez pracę silnika traci wartości smarne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej nawet jeśli nie jest eksploatowany poprzez pracę silnika traci wartości smarne.

To wiem ;) chodziło mi o to, że całe szczęście, że nie przejechałem na tym oleju 30-40 tys.

 

A może ktoś mógłby odpowiedzieć na moje pytania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmien rozrzad - typowy przykład - przerabiałem i ja :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmien rozrzad - typowy przykład - przerabiałem i ja :-(

Ja też jestem raczej przekonany do rozrządu (chociaż koszt mnie przeraża) - ale mam wątpliwości......

znalazłem kilka postów, m. in. na tym forum, że po zmianie rozrządu nie było żadnej róźnicy i to nie było jednak to......

 

Generalnie zastanawiam się po prostu, czy jest jakaś możliwość, żeby w 100% stwierdzić, że to łańcuch rozrządu a nie co inego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma. Jedynie na słuch można sprawdzić bez inwazyjnie

Jak masz na zimnym spokój - oznacza to że w miarę rozgrzewania sie oleju łańcuch robi problem, może to bedzie tylko napinacz, ale chyba warto za jednym zamachem wymienic wszystko

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tych autach rozrząd jest bardzo słabą stroną silniki 1.0 1.2 1.4 mają ten sam rozrząd i napewno jest on do wymiany. Naprawiam ople i robiłem tydzień temu rozrząd w Corsie D po przebiegu 65 tyś.

Wymiana oleju już nic nie da łańcuch jest naciągnięty i napinacz nie jest w stanie go już napiąć.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawiam ople i robiłem tydzień temu rozrząd w Corsie D po przebiegu 65 tyś.

 

 

Dziękuję za odpowiedź.

Rozumiem, że należy wymienić cały komplet: łańcuch, napinacz, itd.... czy tylko sam napinacz?

 

A jakie części polecacie?

 

Na alle.... znalazłem komplet FEBI za 359, są też części BGA....

Którą firmę wybrać? z opisu i ze zdjęć wynika, że te zestawy róźnią się zawartością (jedne mają więcej części, jedne mniej).

Znalazłem też gdzies informację, że GM montuje właśnie części Febi..... ale nie jestem tego pewien w 100%.

 

A może tylko i wyłącznie oryginalne GM (coś około 770 PLN)?

 

Jakiej kwoty robocizny powinienem się spodziewać w normalnym warsztacie? (1500-1300 za robotę + części w zwykłym warsztacie troszkę mnie przeraziło).

Ile to może trwać?

 

Czy coś przy okazji trzeba kupić dodatkowo, jakieś uszczelki?

 

A może ktoś zna kogoś ze Szczecina (okolic), kto mógłby się tego podjąc? Może kogoś polecacie? jakiś "zaufany" warsztat?

Edytowane przez krystian78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ptrzebne będą jeszcze uszczelki pompy oleju, pompy wody, miski olejowej, pokrywy zaworółw (niezawsze), olej i filtr oleju

wymieniaj najlepiej kpl. cena za roboę na śląsku to 300-600 PLN

Jeżeli chcesz jeszcze jeździć tym autem to kpl. jak na sprzedaż to łańcuch i napinacz na chwilę starczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napinacz tylko originalny GM!!! Mialem z Febi i kilka miesiecy i do wymiany byl i wymienilem na oryginalny,a wiadomo jaki koszt wymiany byl napinacza bo wszystkie uszczelki musiałem nowe kupic,wiec nikomu nie polece napinacza z Febi. Koszt robocizny to okolo 300zl.Koszt oryginalnego napinacza to 185zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.