Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam prośbę o pomoc w diagnozie problemu z moją merivką.

 

Autko ma 85 tys. km (oryginalny i 100% pewny przebieg).

 

Od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika, zaczyna pracować jak diesel (oczywiscie nie oznacza to, że jeżdzi na ropę :eek: )

Silnik zaczyna wydawać odgłosy jak pracujący diesel (klekot). Nie są to stuki, puki, tylko regularny, równy klekot.... jak w dobrej klasy dieslu.

 

Po lekturze kilku postów byłem w 100% przekonany, że to problem z łańcuchem rozrządu.

 

Udałem się do kilku mechaników - dwóch na słuch od razu postawiło diagnozę "rozrząd" i cenę, odpowiednio: 1300, 1500 za robociznę + części.

 

Pojechałem jeszcze do jednago warsztatu i o dziwo, mechanik powiedział, że to w 100% nie jest rozrząd.

Zapytał o olej...... powiedział, że kilka dni po wlaniu świerzego, powinno się uspokoić.

Stwierdził, że to może być kwestia starego oleju.

 

Niestety przegapiłem tą kwestię i moja merivka jeździła na oleju bez wymiany od 08.2011 (na szczęście tylko 15 tys. km w tym czasie).

Wymieniłem olej od razu (Shell Helix ultra 5w40 - jeżdzi na takim od pierwszego przeglądu gwarancyjnego w oplu).

Jak na razie (3 dni od wymiany i jakieś 100km zrobione) nie ma żadnej rożnicy).

 

I pytanie:

Czy jest jakaś możliwość diagnozy bez rozkręcania rozrządu?

samochód pracuje jak ta lala, zadnych przerw, żadnego świecenia kontrolki oleju......

 

Gdzie mam nasłuchiwać stuku rozrządu? z której strony silnika? według mnie odgłos dochodzi z tyłu.

Co to może być ewentualnie poza rozrządem?

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 126
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Popularne odpowiedzi

nie ma. Jedynie na słuch można sprawdzić bez inwazyjnie Jak masz na zimnym spokój - oznacza to że w miarę rozgrzewania sie oleju łańcuch robi problem, może to bedzie tylko napinacz, ale chyba warto

W tych autach rozrząd jest bardzo słabą stroną silniki 1.0 1.2 1.4 mają ten sam rozrząd i napewno jest on do wymiany. Naprawiam ople i robiłem tydzień temu rozrząd w Corsie D po przebiegu 65 tyś. Wym

ale która?

 

 

Niestety przegapiłem tą kwestię i moja merivka jeździła na oleju bez wymiany od 08.2011 (na szczęście tylko 15 tys. km w tym czasie).

Olej nawet jeśli nie jest eksploatowany poprzez pracę silnika traci wartości smarne.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej nawet jeśli nie jest eksploatowany poprzez pracę silnika traci wartości smarne.

To wiem ;) chodziło mi o to, że całe szczęście, że nie przejechałem na tym oleju 30-40 tys.

 

A może ktoś mógłby odpowiedzieć na moje pytania?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmien rozrzad - typowy przykład - przerabiałem i ja :-(

Ja też jestem raczej przekonany do rozrządu (chociaż koszt mnie przeraża) - ale mam wątpliwości......

znalazłem kilka postów, m. in. na tym forum, że po zmianie rozrządu nie było żadnej róźnicy i to nie było jednak to......

 

Generalnie zastanawiam się po prostu, czy jest jakaś możliwość, żeby w 100% stwierdzić, że to łańcuch rozrządu a nie co inego.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma. Jedynie na słuch można sprawdzić bez inwazyjnie

Jak masz na zimnym spokój - oznacza to że w miarę rozgrzewania sie oleju łańcuch robi problem, może to bedzie tylko napinacz, ale chyba warto za jednym zamachem wymienic wszystko

  • Upvote 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tych autach rozrząd jest bardzo słabą stroną silniki 1.0 1.2 1.4 mają ten sam rozrząd i napewno jest on do wymiany. Naprawiam ople i robiłem tydzień temu rozrząd w Corsie D po przebiegu 65 tyś.

Wymiana oleju już nic nie da łańcuch jest naciągnięty i napinacz nie jest w stanie go już napiąć.

  • Upvote 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawiam ople i robiłem tydzień temu rozrząd w Corsie D po przebiegu 65 tyś.

 

 

Dziękuję za odpowiedź.

Rozumiem, że należy wymienić cały komplet: łańcuch, napinacz, itd.... czy tylko sam napinacz?

 

A jakie części polecacie?

 

Na alle.... znalazłem komplet FEBI za 359, są też części BGA....

Którą firmę wybrać? z opisu i ze zdjęć wynika, że te zestawy róźnią się zawartością (jedne mają więcej części, jedne mniej).

Znalazłem też gdzies informację, że GM montuje właśnie części Febi..... ale nie jestem tego pewien w 100%.

 

A może tylko i wyłącznie oryginalne GM (coś około 770 PLN)?

 

Jakiej kwoty robocizny powinienem się spodziewać w normalnym warsztacie? (1500-1300 za robotę + części w zwykłym warsztacie troszkę mnie przeraziło).

Ile to może trwać?

 

Czy coś przy okazji trzeba kupić dodatkowo, jakieś uszczelki?

 

A może ktoś zna kogoś ze Szczecina (okolic), kto mógłby się tego podjąc? Może kogoś polecacie? jakiś "zaufany" warsztat?

Edytowane przez krystian78
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ptrzebne będą jeszcze uszczelki pompy oleju, pompy wody, miski olejowej, pokrywy zaworółw (niezawsze), olej i filtr oleju

wymieniaj najlepiej kpl. cena za roboę na śląsku to 300-600 PLN

Jeżeli chcesz jeszcze jeździć tym autem to kpl. jak na sprzedaż to łańcuch i napinacz na chwilę starczy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napinacz tylko originalny GM!!! Mialem z Febi i kilka miesiecy i do wymiany byl i wymienilem na oryginalny,a wiadomo jaki koszt wymiany byl napinacza bo wszystkie uszczelki musiałem nowe kupic,wiec nikomu nie polece napinacza z Febi. Koszt robocizny to okolo 300zl.Koszt oryginalnego napinacza to 185zl

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez menelki
      Witajcie.
      Zauważyłem u siebie w Mery A 1,4 (Z14XEP), że ciągnięciu przyczepki mój silnik się nagrzewa nieco ponad normę ( wskazówka przechodzi ledwo poza 90 stopni). Wiem, że wskazówka na desce jest tylko "orientacyjna", ale podejrzewałem uszkodzony rezystor wentylatora, bo przy włączonej klimie wentylator kręci.
      Po wymianie na nowy rezystor uruchomiłem Opcoma i zrobiłem test wentylatora:
      bieg 1 - działa ( cyka przekaźnik, włącza  się wentylator)
      bieg 2 - nie działa ( cyka przekaźnik, wentylator się nie włącza)
      bieg 3 - działa - ( cyka przekaźnik, włącza się wentylator)
      Nie dobierałem się jeszcze do skrzynki przekaźników, ale  mam kilka teoretycznych pytań:
      1. Czy jak przekaźnik cyka, to można wnioskować, że jest sprawny?
      2. Jakie są przekaźniki od wentylatorów ( bieg 2)? Chciałbym kupić zapas, zanim rozkręcę podszybie.
      3. Czy jeśli przekaźnik będzie OK, a na 2 biegu wentylator nie kręci - co może być przyczyną?
      4. Przy jakich temperaturach powinny włączać się poszczególne biegi wentylatora?
      Szczerze powiem, nie zauważyłem nigdy, aby wentylator włączał się na 1 biegu, zawsze jak się załącza to na maxa ( 3 bieg?)
       
    • Przez Tobiasz
      Przy zakaupe mojego combolota przy przebiegu ok 190 000 km zauważyłem, że uszczelka pod pokrywą zaworów byla lekko uszkodzona skąd delikatnie leciał olej. Oddałem do mechanika i razem z wymianą uszczelki wymieniłem wszystkie filtry i olej. Po naprawie z silnika nastąpił wyciek. Nie byłem w stanie zlokalizować skąd więc oddałem spowrotem do machanika na poprawę. Po drugiej naprawie dalej gubił olej jednakże już mniej. Wydaje mi się że olej cieknie w okolicy rozrządu. W pewnym momencie bez żadnego ostrzeżenia rano silnik już nie odpalił. Poziom oleju w normie. Po przekręceniu zapłonu silnik zakręcił lecz co raz słabiej i słabiej aż zapiszczał dzwięk i tak już silnik stanął na dobre. Z tego co się orientuje jest to silnik ozanczony kodem Y17DTH. Nie wiem co może być powodem i czy aby silnik nie jest do wymiany.
    • Przez KrS19
      Dobry dzień wszystkim,
       
      w aucie mojej dziewczyny następuje mocny wyciek oleju przez ww. czujnik. Wyciek następuje na 100% przez wtyczkę czujnika, z początku myślałem, że przez gwint, ale po uszczelnieniu mam już pewność.
       
      Poza wymianą czujnika chciałbym wymienić jego przewód (jest w kiepskim stanie), niestety nigdzie nie widzę możliwości kupna. Czy poza szrotami może ktoś polecić jakiś sklep? W ostateczności będę go reaktywował sam.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.