1.4 66kW 16V Z14XEP Meriva benzyna 1.4 pracuje jak diesel
-
Podobna zawartość
-
Przez menelki
Witajcie.
Zauważyłem u siebie w Mery A 1,4 (Z14XEP), że ciągnięciu przyczepki mój silnik się nagrzewa nieco ponad normę ( wskazówka przechodzi ledwo poza 90 stopni). Wiem, że wskazówka na desce jest tylko "orientacyjna", ale podejrzewałem uszkodzony rezystor wentylatora, bo przy włączonej klimie wentylator kręci.
Po wymianie na nowy rezystor uruchomiłem Opcoma i zrobiłem test wentylatora:
bieg 1 - działa ( cyka przekaźnik, włącza się wentylator)
bieg 2 - nie działa ( cyka przekaźnik, wentylator się nie włącza)
bieg 3 - działa - ( cyka przekaźnik, włącza się wentylator)
Nie dobierałem się jeszcze do skrzynki przekaźników, ale mam kilka teoretycznych pytań:
1. Czy jak przekaźnik cyka, to można wnioskować, że jest sprawny?
2. Jakie są przekaźniki od wentylatorów ( bieg 2)? Chciałbym kupić zapas, zanim rozkręcę podszybie.
3. Czy jeśli przekaźnik będzie OK, a na 2 biegu wentylator nie kręci - co może być przyczyną?
4. Przy jakich temperaturach powinny włączać się poszczególne biegi wentylatora?
Szczerze powiem, nie zauważyłem nigdy, aby wentylator włączał się na 1 biegu, zawsze jak się załącza to na maxa ( 3 bieg?)
-
Przez Tobiasz
Przy zakaupe mojego combolota przy przebiegu ok 190 000 km zauważyłem, że uszczelka pod pokrywą zaworów byla lekko uszkodzona skąd delikatnie leciał olej. Oddałem do mechanika i razem z wymianą uszczelki wymieniłem wszystkie filtry i olej. Po naprawie z silnika nastąpił wyciek. Nie byłem w stanie zlokalizować skąd więc oddałem spowrotem do machanika na poprawę. Po drugiej naprawie dalej gubił olej jednakże już mniej. Wydaje mi się że olej cieknie w okolicy rozrządu. W pewnym momencie bez żadnego ostrzeżenia rano silnik już nie odpalił. Poziom oleju w normie. Po przekręceniu zapłonu silnik zakręcił lecz co raz słabiej i słabiej aż zapiszczał dzwięk i tak już silnik stanął na dobre. Z tego co się orientuje jest to silnik ozanczony kodem Y17DTH. Nie wiem co może być powodem i czy aby silnik nie jest do wymiany.
-
Przez KrS19
Dobry dzień wszystkim,
w aucie mojej dziewczyny następuje mocny wyciek oleju przez ww. czujnik. Wyciek następuje na 100% przez wtyczkę czujnika, z początku myślałem, że przez gwint, ale po uszczelnieniu mam już pewność.
Poza wymianą czujnika chciałbym wymienić jego przewód (jest w kiepskim stanie), niestety nigdzie nie widzę możliwości kupna. Czy poza szrotami może ktoś polecić jakiś sklep? W ostateczności będę go reaktywował sam.
-
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami