Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki za odpowiedź, chciałem jeszcze doprecyzować: otóż dźwięk jest wydawany tylko przy niskich obrotach - do 1200 obrotów. Później klekotu już nie słychać. Moja Meriva wolne obroty ustawione ma na poziomie 600 - wydaje mi się że to troszkę mało. W mojej ocenie wygląda to tak jakby wzrost ciśnienia oleju w układzie - związany ze zwiększonymi obrotami naciągał łańcuch. Co o tym myślicie?

 

p.s. Olej wymieniony na zgodny z normami dexos2 - 5w30.

Edytowane przez przemek610

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 weeks later...
  • Odpowiedzi 126
  • Utworzono
  • Ostatniej odpowiedzi

Najbardziej aktywni w temacie

Najbardziej aktywni w temacie

Gorące posty

nie ma. Jedynie na słuch można sprawdzić bez inwazyjnie Jak masz na zimnym spokój - oznacza to że w miarę rozgrzewania sie oleju łańcuch robi problem, może to bedzie tylko napinacz, ale chyba warto

W tych autach rozrząd jest bardzo słabą stroną silniki 1.0 1.2 1.4 mają ten sam rozrząd i napewno jest on do wymiany. Naprawiam ople i robiłem tydzień temu rozrząd w Corsie D po przebiegu 65 tyś. Wym

Ja bym nie ryzykowal,zestaw z kolami zębatymi jest za tani,to jest tylko moja opinia a co do rozrzadu to pisalem juz wczesniej,moze byc z Febi ale bez napinacza,napinacz tylko GM.Sprawdzone na moim pr

Koledzy wiem że temat klekotania jest już szeroko omówiony, ale mam pytanie czy któryś z Was zgłaszał się z autem do ASO w związku z akcją serwisową ogłoszoną przez OPLA dotyczącą wadliwych wałków rozrządu, info z listą numerów VIN na stronie: http://astra-3.pl/actions.php?id=2 Ta lista VIN dotyczy tylko samochodów sprzedanych w Polsce, ja mam auto sprowadzone, ale mój VIN jest o kilka oczek dalej od jednego z tej listy, moje pytanie czy takie akcje są tylko w jakimś wyznaczonym czasie, czy można się zgłosić w każdej chwili. Piszę w tym temacie bo też wymieniłem kompletny rozrząd i po ok 10000 znowu hałasuje, a tu cytat z w/w strony dotyczący pracy silnika z wadliwym wałkiem: "silnik może mieć pogorszone osiągi i hałasować"

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wadliwe były napinacze i o nie chodzi.Co do wałków to była kampania,ale polegająca na ich dokręceniu.Były mostki luźne i wałki pękały.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 months later...

Witam,

Jestem świerzo po wymianie rozrządu. Objawy były identyczne klekot ( ala diesiel ) na rozgrzanym silniku. Dodatkowo u mnie pojawiał się głosńy rozruch na zimnym silniku , po nocnym postoju. Byłem z problemem u kilku mechaników i większość wskazywała na rozrząd. Wymiana oleju jest rozwiązaniem doraźnym. Może się uspokoić ale na chwilę. Stuki (klekot) nie bierze się znikąd. Po odstawieniu auta i rozebraniu, okazało się żę faktycznie winien jest rozrząd ( ten silnik jest na łancuchu ), łancuch był tak rozciągniety że zaczynał trzeć o obudowe!! Wymieniony komplet + pompa wody olej (10w40 ), filtr oleju.

Autko pracuje równo i ciuchutko problem zniknął:) Jedyne co pozostało to delikatny stukot przy rozruchu na zimnym, ale to już efekt lekko zużytych popychaczy... zanim dostana odpowiednie smarowanie delikatnie hałasują, ale problem nie jest uciążliwy i po chwili znika!! Przy dbaniu o poziom oleju i regularna wymianę powinien pochulać przez nastepne tysiące. Koszt wymiany z oryginalnymi częściami na śląsku wyniósł mnie 1120 zł ( z wymianą oleju i płynu chłodniczego ). Pozdrawiam!!

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 months later...

Witam.

1 Przy zakładaniu dolnej osłony silnika włączyłem silnik i z tak jakby miski olejowej wydobywał sie stukot. Nie wiem czy to tylko przy zimnym czy też przy ciepłym. Jak sie stoi obok auta to tego tak nie słychać. zamieszczam dzwęk

2 Przy zimnym silniku słychać przez jakiś czas stukanie (jak sie obok auta stoi). Później to mija. miałem to samo w astrze f - co to moze być? pompa wody?

Głos 007.mp3

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem świerzo po wymianie rozrządu. Objawy były identyczne klekot ( ala diesiel ) na rozgrzanym silniku. Dodatkowo u mnie pojawiał się głosńy rozruch na zimnym silniku , po nocnym postoju. Byłem z problemem u kilku mechaników i większość wskazywała na rozrząd. Wymiana oleju jest rozwiązaniem doraźnym. Może się uspokoić ale na chwilę. Stuki (klekot) nie bierze się znikąd. Po odstawieniu auta i rozebraniu, okazało się żę faktycznie winien jest rozrząd ( ten silnik jest na łancuchu ), łancuch był tak rozciągniety że zaczynał trzeć o obudowe!! Wymieniony komplet + pompa wody olej (10w40 ), filtr oleju.

Autko pracuje równo i ciuchutko problem zniknął :-) Jedyne co pozostało to delikatny stukot przy rozruchu na zimnym, ale to już efekt lekko zużytych popychaczy... zanim dostana odpowiednie smarowanie delikatnie hałasują, ale problem nie jest uciążliwy i po chwili znika!! Przy dbaniu o poziom oleju i regularna wymianę powinien pochulać przez nastepne tysiące. Koszt wymiany z oryginalnymi częściami na śląsku wyniósł mnie 1120 zł ( z wymianą oleju i płynu chłodniczego ). Pozdrawiam!!

 

Dlaczego zalałeś olej niezgodny z zaleceniem producenta? Opel nie zaleca wlewania oleju 10W40.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 weeks later...

Witam.

1 Przy zakładaniu dolnej osłony silnika włączyłem silnik i z tak jakby miski olejowej wydobywał sie stukot. Nie wiem czy to tylko przy zimnym czy też przy ciepłym. Jak sie stoi obok auta to tego tak nie słychać. zamieszczam dzwęk

2 Przy zimnym silniku słychać przez jakiś czas stukanie (jak sie obok auta stoi). Później to mija. miałem to samo w astrze f - co to moze być? pompa wody?

ktoś pomoże?

jeszcze jedno czy ktoś miał w merivie ze w czasie jazdy silnik raz pracował ciszej a innym razem głosniej. Wczoraj jak jechałem był głośniejszy a dzis był cichszy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez menelki
      Witajcie.
      Zauważyłem u siebie w Mery A 1,4 (Z14XEP), że ciągnięciu przyczepki mój silnik się nagrzewa nieco ponad normę ( wskazówka przechodzi ledwo poza 90 stopni). Wiem, że wskazówka na desce jest tylko "orientacyjna", ale podejrzewałem uszkodzony rezystor wentylatora, bo przy włączonej klimie wentylator kręci.
      Po wymianie na nowy rezystor uruchomiłem Opcoma i zrobiłem test wentylatora:
      bieg 1 - działa ( cyka przekaźnik, włącza  się wentylator)
      bieg 2 - nie działa ( cyka przekaźnik, wentylator się nie włącza)
      bieg 3 - działa - ( cyka przekaźnik, włącza się wentylator)
      Nie dobierałem się jeszcze do skrzynki przekaźników, ale  mam kilka teoretycznych pytań:
      1. Czy jak przekaźnik cyka, to można wnioskować, że jest sprawny?
      2. Jakie są przekaźniki od wentylatorów ( bieg 2)? Chciałbym kupić zapas, zanim rozkręcę podszybie.
      3. Czy jeśli przekaźnik będzie OK, a na 2 biegu wentylator nie kręci - co może być przyczyną?
      4. Przy jakich temperaturach powinny włączać się poszczególne biegi wentylatora?
      Szczerze powiem, nie zauważyłem nigdy, aby wentylator włączał się na 1 biegu, zawsze jak się załącza to na maxa ( 3 bieg?)
       
    • Przez Tobiasz
      Przy zakaupe mojego combolota przy przebiegu ok 190 000 km zauważyłem, że uszczelka pod pokrywą zaworów byla lekko uszkodzona skąd delikatnie leciał olej. Oddałem do mechanika i razem z wymianą uszczelki wymieniłem wszystkie filtry i olej. Po naprawie z silnika nastąpił wyciek. Nie byłem w stanie zlokalizować skąd więc oddałem spowrotem do machanika na poprawę. Po drugiej naprawie dalej gubił olej jednakże już mniej. Wydaje mi się że olej cieknie w okolicy rozrządu. W pewnym momencie bez żadnego ostrzeżenia rano silnik już nie odpalił. Poziom oleju w normie. Po przekręceniu zapłonu silnik zakręcił lecz co raz słabiej i słabiej aż zapiszczał dzwięk i tak już silnik stanął na dobre. Z tego co się orientuje jest to silnik ozanczony kodem Y17DTH. Nie wiem co może być powodem i czy aby silnik nie jest do wymiany.
    • Przez KrS19
      Dobry dzień wszystkim,
       
      w aucie mojej dziewczyny następuje mocny wyciek oleju przez ww. czujnik. Wyciek następuje na 100% przez wtyczkę czujnika, z początku myślałem, że przez gwint, ale po uszczelnieniu mam już pewność.
       
      Poza wymianą czujnika chciałbym wymienić jego przewód (jest w kiepskim stanie), niestety nigdzie nie widzę możliwości kupna. Czy poza szrotami może ktoś polecić jakiś sklep? W ostateczności będę go reaktywował sam.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.