Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 126
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Popularne odpowiedzi

nie ma. Jedynie na słuch można sprawdzić bez inwazyjnie Jak masz na zimnym spokój - oznacza to że w miarę rozgrzewania sie oleju łańcuch robi problem, może to bedzie tylko napinacz, ale chyba warto

W tych autach rozrząd jest bardzo słabą stroną silniki 1.0 1.2 1.4 mają ten sam rozrząd i napewno jest on do wymiany. Naprawiam ople i robiłem tydzień temu rozrząd w Corsie D po przebiegu 65 tyś. Wym

ale która?

A czy jak odpalasz silnik to czy dosłownie zaraz jak zaskoczy występuje takie chwilowe terkotanie trwające ok 1 sekundę?

tu możesz posłuchać od odpalenia za tydzień wymieniam popychacze mam nadzieję że to będzie koniec kłopotów

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zycze zakonczenia problemow,chociaz wątpie w to.Sam to przerabialem,i tez wymieniłem komplet popychaczy,i dalej to mialem.W koncu wymienilem na oryginalny napinacz rozrzadu,a wiadomo jaki to koszt w tym silniku,bo trzeba wszystkie uszczelki i duzo roboty z tym.Po wymianie napinacza byla cisza a była to zima,a pozniej zaczeło sie ciepło i znow to było słychac.Nie mialem juz sil do tego auta i sprzedalem i wiem ze juz takiego nie kupie i nikomu nie polece silnika z14xep bo wiem ile mnie on kosztował.Byc moze trafiłem na wadliwy,bo i takie sie trafiają.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy jak odpalasz silnik to czy dosłownie zaraz jak zaskoczy występuje takie chwilowe terkotanie trwające ok 1 sekundę?

tak - po wymianie oleju zmniejszył sie ten objaw

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dzisiaj odebrałem auto od mechanika, wymieniłem rozrząd i jest ok, ale zobaczymy co będzie dalej. Rozrząd chciałem kupić bga, ale w końcu wziąłem od mechanika komplet FEBI tylko że z napinaczem STAG. Silnik pracuje cicho, a co do hałasu po rozruchu, to mechanik stwierdził że chwile dopóki motor nie złapie ciśnienia oleju może być głośniej.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rok temu wymieniłem rozrząd i wydaje mi się że znowu słyszę to terkotanie po rozruchu, nie jest to mocno słyszalne, a może mi się tylko wydaje? jak się nasili to wymienię napinacz ale na jakiś lepszy bo poprzednio mechanik włożył chyba febi

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MAŃKA

Witam,

Jestem wątpliwie szczęśliwą posiadaczką Mery 1,4 z 2006 roku. Ten samochód to największa porażka. Od 3 lat nie robie nic innego jak zasilam portfele mechaników. 3 lata temu chłodnica, 2 kolumna kierownicza, ostatnio rozrząd i napinacze i ten warkot silnika. Wymieniłam olej na GM 10w/40 i dalej warczy przy rozruchu. Co jakis czas zapala sie kontrolka pracy silnika i sama gaśnie. Dwa miesiace temu wymiana sondy lambda. Teraz idę odebrać ją od mechanika, aż się boje co znowu :-(

Edytowane przez MAŃKA
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MAŃKA

A czy jak odpalasz silnik to czy dosłownie zaraz jak zaskoczy występuje takie chwilowe terkotanie trwające ok 1 sekundę?

Dzisiaj odebrałam samochód od mechanika i stwierdził, że mam się udać do serwisu, gdzie był robiony rozrząd z napiaczami i reklamować. To chwilowe terkotanie przy odpalaniu silnika świadczy o źle napiętym łańcuchu, co z kolei powoduje, że nie podaje w momencie rozruchu oleju. Świadczy o tym również fakt, że silnik zaczyna klekotać jak jest rozgrzany. Do tego wszystkiego wymieniona dwa miesiące temu sonda też szwankuje, czyli w poniedziałek znowu serwis :niepewny:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

Dzisiaj byłem u kilku mechaników (kolejna objadówka ;) po mieście).

 

silnik dalej terkocze na ciepłej pracy i wolnych obrotach...

koszt u większości mechaników - 900 - 1000 PLN.

 

Dziś byłem jeszcze raz u jednego mechanika, który powiedział mi, żebym absolutnie nie zmieniał łańcucha - bo to jest ostateczność.

 

Zaproponował wymianę oleju na 10w40 (aktualnie mam 5w40 Shell Helix Ultra).

 

Zastanawiam się, bo koszt wymiany oleju niewielki ;)

 

PS. Jak to jest z wymianą oleju na inny? Obecnie mam syntetyka 5w40 (nic nie leci, nic nie wciąga) - w ciągu ponad roku uzupełnilem może o 200 ml.

Czy jest sens przechodzić na półsyntetyk 10w40 (kilka osób na tym forum napisało, że w ich wypadku podziałało),

 

pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez menelki
      Witajcie.
      Zauważyłem u siebie w Mery A 1,4 (Z14XEP), że ciągnięciu przyczepki mój silnik się nagrzewa nieco ponad normę ( wskazówka przechodzi ledwo poza 90 stopni). Wiem, że wskazówka na desce jest tylko "orientacyjna", ale podejrzewałem uszkodzony rezystor wentylatora, bo przy włączonej klimie wentylator kręci.
      Po wymianie na nowy rezystor uruchomiłem Opcoma i zrobiłem test wentylatora:
      bieg 1 - działa ( cyka przekaźnik, włącza  się wentylator)
      bieg 2 - nie działa ( cyka przekaźnik, wentylator się nie włącza)
      bieg 3 - działa - ( cyka przekaźnik, włącza się wentylator)
      Nie dobierałem się jeszcze do skrzynki przekaźników, ale  mam kilka teoretycznych pytań:
      1. Czy jak przekaźnik cyka, to można wnioskować, że jest sprawny?
      2. Jakie są przekaźniki od wentylatorów ( bieg 2)? Chciałbym kupić zapas, zanim rozkręcę podszybie.
      3. Czy jeśli przekaźnik będzie OK, a na 2 biegu wentylator nie kręci - co może być przyczyną?
      4. Przy jakich temperaturach powinny włączać się poszczególne biegi wentylatora?
      Szczerze powiem, nie zauważyłem nigdy, aby wentylator włączał się na 1 biegu, zawsze jak się załącza to na maxa ( 3 bieg?)
       
    • Przez Tobiasz
      Przy zakaupe mojego combolota przy przebiegu ok 190 000 km zauważyłem, że uszczelka pod pokrywą zaworów byla lekko uszkodzona skąd delikatnie leciał olej. Oddałem do mechanika i razem z wymianą uszczelki wymieniłem wszystkie filtry i olej. Po naprawie z silnika nastąpił wyciek. Nie byłem w stanie zlokalizować skąd więc oddałem spowrotem do machanika na poprawę. Po drugiej naprawie dalej gubił olej jednakże już mniej. Wydaje mi się że olej cieknie w okolicy rozrządu. W pewnym momencie bez żadnego ostrzeżenia rano silnik już nie odpalił. Poziom oleju w normie. Po przekręceniu zapłonu silnik zakręcił lecz co raz słabiej i słabiej aż zapiszczał dzwięk i tak już silnik stanął na dobre. Z tego co się orientuje jest to silnik ozanczony kodem Y17DTH. Nie wiem co może być powodem i czy aby silnik nie jest do wymiany.
    • Przez KrS19
      Dobry dzień wszystkim,
       
      w aucie mojej dziewczyny następuje mocny wyciek oleju przez ww. czujnik. Wyciek następuje na 100% przez wtyczkę czujnika, z początku myślałem, że przez gwint, ale po uszczelnieniu mam już pewność.
       
      Poza wymianą czujnika chciałbym wymienić jego przewód (jest w kiepskim stanie), niestety nigdzie nie widzę możliwości kupna. Czy poza szrotami może ktoś polecić jakiś sklep? W ostateczności będę go reaktywował sam.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.