Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Kolegów!

Muszę dołożyć do wiązki idącej z komputera silnika do wnętrza kabiny dwa kabelki.

O ile w komorze silnika jest dość przestronnie i dość łatwo dołożyć te przewody to w kabinie nie potrafię znaleźć sposobu na rozebranie tej "plastikowej łamigłówki" by dostać się w miejsce gdzie przechodzi właściwa wiązka do wnętrza.

Zdemontowałem zegary, puszkę bezpieczników, osłonę pod kierownicą i nie bardzo wiem jak dalej demontować i co demontować?

Przejrzałem dokładnie właściwą książkę z serii Sam naprawiam i niestety nie znalazłem podpowiedzi. Na Forum też brak odnośnych porad, tak więc, jeśli któryś z Kolegów wiedział co i jak zdemontować byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedzi, sugestie.

ya.cek

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości to po co prowadzisz te dodatkowe kable??wiązka z silnika idzie w puszkę w komorze ,póżniej puszka głęboko w podszybiu po lewe stronie auta,następnie pod nogami kierowcy w kabinie est złącze na dwie kości X o ile dobrze pamiętam to tak w teleraficznym skrócie idzie kabloteka w Merry.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kabelek jest potrzebny do przeprowadzenia sygnału z kompa silnika do BC w celu ustalania spalania chwilowego.

Jak przechodzi wiązka - to wiem z diagramu, problem w tym jak zdemontować elementy by dostać się do niej?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego chcesz na siłę dostać się do niej ?

Nie możesz puścić tego w innym miejscu ?

To chyba latarni rozsądne wyjście...

 

Tego auta nie rozbieralem, ale w innych trzeba byl zdjąć calutką deskę rozdzielczą.

Możliwe, że tu też.

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego za sugestie, w sobotę podejście drugie, muszę i znajdę to przejście. Oglądałem dokładnie zdemontowaną całą konsolę plastikową.

Razem z Twoimi sugestiami powinno się udać, Jeszcze raz dzięki!

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy pewny jesteś, że musisz te kable poprowadzić?? Ja dziś uruchomiłem spalanie w mojej Mery i żadnych kabli nie prowadziłem. Wszystko mi ogarnął gościu z www.ielektro.net. Wysłałem mu radio z gidem, wróciło plug&play i wszystko działa - spalanie średnie, chwilowe, zasięg na baku itp. Zadzwoń i dowiesz się wszystkiego.
Mało tego widzę, ze jesteś z Sosnowca, ten gościu z linka też, także powodzenia w modach.

Edytowane przez bania
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc: kabelek dołożony, przeszliśmy wzdłuż wiązki od wtyczki do przegrody pierwszej (tej z długą uszczelką). Później kabel wszedł do prostokątnej puszki z przekaźnikami zabezpieczonej trzema torx-ami, następnie pod przekaźnikami do kabiny gdzie wzdłuż wiązki do wyświetlacza. Opis dość krótki lecz roboty w jasną cholerę, demontaż wycieraczek i podszybia, całej serii osłon pod kierownicą, licznika. Ustrojstwo działa, pokazuje to co ma pokazywać.

Dziękuję Kolegom za sugestie, które naprowadziły mnie na właściwą drogę wejścia kabelka do kabiny.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ya.cek gdzie się wypinałeś w wiązkę przy BC oraz w który pin w wyświetlaczu ponieważ ja wymieniałem standardowego TID na GID dokładałem parę kabli bo nie miałem zużycia zasięgu itp pozostało mi tylko do zrobienia spalanie chwilowe, a z tego co widzę udało Ci się to zrobić. Możesz podać jakąś instrukcję który to kabel.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz dołożyć kabelek pomiędzy pinem 16 wtyczki od wyświetlacza a pinem 47 wtyczki od ECU (jak stoisz przed autem to jest to druga wtyczka w kolejności wiązka kabli z tej wtyczki wychodzi w prawo ).W obydwóch wtyczkach piny są opisane.

W przypadku auta Jacka tylko ten kabelek musieliśmy dołożyc.Reszta okablowania była dociągnięta.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysioo
      Witam, do czego idą te wtyczki na zdjęciu? Znajdują się trochę dalej za wtyczka od map sensora. Instalacja z silnika X16SZ Opel Vectra A

    • Przez tomasz.rak
      Dzień dobry!
       
      Czy ktoś może wymieniał wiązkę elektryczną w tylnych drzwiach Corsy C 1.0 (2002)?
       
      Dochodząca do górnego światła stopu część wiązki pali mi bezpieczniki (zwiera gdzieś do masy). Obecnie wystarczyło ją odpiąć, ale oczywiście problem nie zniknął, chciałbym to zrobić.
       
      Przydałaby mi się rada co i gdzie się łączy - po samym schemacie nie dowiem się gdzie i co otworzyć, więc pewnie ze dwa dni zejdzie mi rozbieranie całości na części i próba ogarnięcia. Jeśli będzie trzeba, to to zrobię, ale jeśli ktoś coś... Przyda mi się np. info gdzie się łączy i ile miejsc trzeba rozebrać.
       
      Mam ogar elektryki, mogę w razie czego w starej wiązce po prostu wymienić uszkodzone przewody, ale pewnie kupię całą wiązkę używkę i tylko ją posprawdzam (mniej roboty).
       
      Co do diagnozy - wyeliminowałem po kolei wszystkie inne opcje. Palony był tylko bezpiecznik 25, odpinałem kolejno wszystko - łącznie z czujnikami hamowania. Dopiero po odpięciu górnej lampy stopu i zdecydowanym poruszaniu górną częścią łączenia które jest na zdjęciu (wiązka idzie tam od karoserii do klapy) problem zniknął. Podejrzewam, że gdzieś tam wiązka jest przetarta. Domyślam się też, że idzie tam więcej rzeczy, np. od wycieraczki.
       
      Jeśli nie będzie info w tej kwestii - ostatecznie spróbuję po prostu dorzucić dwa przewody od lewego tylnego światła i połączyć z górnym.
       
      Będę bardzo wdzięczny za każdą radę.

    • Gość Krzysz1
      Przez Gość Krzysz1
      Witam. Jak w temacie, czy w Merivie 1.7 DTI (2004) znajdę gniazdo do podłączenia wiązki elektrycznej haka holowniczego? Jeśli tak, gdzie je znajdę?
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.