Skocz do zawartości
LimEd

Brak mocy na zimnym silniku, dużo błedów, gaśnie na LPG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów. Jakiś czas temu nabyłem Corsę C rocznik 2004 silnik 1.2 Z12XEP.Ogólnie jestem z samochodu bardzo zadowolony ze względu na niezwykle ekonomiczny silnik. Niestety od jakiegoś czasu mam z samochodem masę problemów. Jest to nie lada zagadka do rozgryzienia, przekopałem cały internet i nic nie znalazłem, może więc ktoś z formumowiczów podoła wyzwaniu?!

 

Wygląda to tak, że rano lub po dłuższym postoju na zimnym silniku samochód ledwo jedzie i nie wchodzi na obroty. Jest problem by się włączyć do ruchu z podporządkowanej. Po przejechaniu kilkuset metrów silnik zaczyna chodzić normalnie (świeci się check engine). Niemniej próba przełączenia się na LPG na zimnym silniku skutkuje tym, że silnik zaczyna dziwnie "furczeć", nie przekracza 2-2,5 tyś obrotów, check engine zaczyna mrugać a puszczenie pedału gazu powodu zgaśniecie silnika. Po ręcznym odłączeniu LPG objawy nie ustępują, trzeba zgasić samochód i odpalić by wszystko wróciło do normy. Po podłączeniu do komputera wyskakuje mnóstwo błędów (6-9) dotyczących właściwie wszystkiego. Po skasowaniu błędów wszystko wraca do normy na kilka dni, aż znów zaświeci się check engine a objawy powrócą, ale zestaw błędów jest już inny.

 

Zauważyłem też niektóre objawy, które mogą być normalne dla tego samochodu albo wskazywać na usterkę

 

- Silnik zapala po dosyć długim kręceniu 5-10 sekund

- na wolnych obrotach przygasają światła i podświetlenie tablicy przyrządów.

- zaraz po odpaleniu silnik chodzi bardzo głośno. Dźwięk przypomina stary diesel

- przy okazji regulacji LPG, mechanik zauważył, że masa nie była przylutowana do reszty wiązki lecz po prostu przykręcona do niej. Tak samo było w całej instalacji zamka centralnego, widocznie znak rozpoznawczy poprzedniego elektryka, dla tego też nie wykluczam, że jest więcej takich "kwiatków" w wiązce LPG

- Gdy silnik jest zasilany LPG, po puszczeniu pedału gazu silnik "strzela".

 

Mechanik rozkłada ręce, mówi, że trzeba po kolei wszystko podmieniać by znalezć usterkę, ale taka ciuciubabka raczej nie wchodzi w grę.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest bardzo podobny temat.

 

Mam pisać od nowa to samo. ?

 

- zmień czujnik temp. na komputer. (Nie na zegary) i zrób rest z adaptacją.

 

Chodzi o nowe mapy paliwowe. ;)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co wyzej to raz

a dwa co Ty masz za instalacje ??

strzela i przelacza na LPG na zimnym silniku

to niedopuszczalne przy sekwencji

nawet druga generacja powinna zalaczac sie przy najmniej 40 stopniach

a strzaly to wyglada na druga generacje i wadliwy uklad zaplonowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wymień koniecznie świece. Z mniejszą przerwą (do gazu, lub zmniejsz)

To jest główny powód strzałów.

Kable świecą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi co o temat gdzie wyszło na przepływomierz, a podmiana nie pomagała bo nie było adaptacji, to u mnie z odpietym przepływomierzem problem nie ustępuje. To samo dotyczy EGR. Jeśli masz na myśli jakiś inny temat, to daj proszę linka. Świece wymienione. Od poczatku tak miałem, że po przejechaniu kilkuset metrów włączał mi się gaz, na wolnych obrotach przełączal się na benzynę a po wciśnięciu pedału gazu znów na LPG. Nie jest to normalne?

Edytowane przez LimEd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez silveronstar
      Witam. Mam Pytanie.
      Jakieś 3 Tygodnie temu sprzedałem swojego Forda i kupiłem Opla Corsę D 1.2 80PS, 4 Drzwi, 2007 Rok z Przebiegiem 136.000KM. Przebieg potwierdzony. 
      Taki mały Bzyk na dojazdy i na Zakupy. 
       Zauważyłem, że kiedy Motor jest zimny, pracuje wporządku, ale kiedy przejadę Kawałek i się rozgrzeje słyszę lekko Łańcuch. Czy to już oznaka, że trzeba go wymienić? Motor pracuje równo, bez Problemów. Niby Łańcuch jest bezobsługowy, ale jednak lekko go słychać, a wolałbym wymienić za Wczasu niż potem kupować drugi Motor. 
      W zeszłą Sobotę zmieniłem olej z 5W30 Motula, który poprzedni Właściciel wymieniał 25.000KM temu (bo Long-Life.....) na 10W40 Liqui Moly oraz Filtry Olej+Powietrze, oba Boscha. Dodatkowo wlałem również Liqui Moly Oil Additive MOS2. Myślałem, że przyczyną może być stary Olej, ale po Wymianie Problem nie ustał.
      Dzięki z Góry za Odpowiedzi. 
    • Przez 69xKisiel
      Witam ostatnio regenerowalem chłodnice i na początku zalałem ja woda żeby sprawdzić ewentualne wycieki. Po rozgrzaniu silnika zapala się auto z kluczykiem A później CE i autem zaczyna szarpać oraz gaśnie podczas ruszania i wrzucenia dwójki, rzadziej na wyższych biegach. Z chłodnicy minimalnie cieknie z gumek na tyle że nie muszę w sumie nic dolewać tylko leciutko chłodnica jest wilgotna z jednej strony. Po wyczytaniu obs błędu wskazuje na błąd P1405 czyli egr, ale jadąc odkryłem że jeżeli puszczę ciepłe powietrze na największych obrotach to auto zachowuje się normalnie i nie szarpie ani nie gaśnie. Nie wiem czy to przez wodę w układzie chłodzenia zamiast normalnego płynu czy serio brać się za wymianę EGRa. Może ktoś miał podobnie i zna przyczynę i rozwiązanie tego problemu.
       
      Astra G 1.6 16v twinport
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi
    • Przez Adasiuniunio
      Witam. Potrzebuje schematu wiązki idącego od zaworu EGR do sterownika. Które przewody w wiązce sterownika są od egr-u? Mam gdzieś zwarcie na przewodach i chce uciąć i na nowo poprowadzić od sterownika do zaworu EGR.
      Dodam że błąd notorycznie powraca - 1405
      Podstawiane już różne włącznie z nowym i cały czas to samo. Czyszczony również, moczony w nafcie przez 2 dni.
      Zakładam że wina leży w wiązce i chce na nowo przeciągnąć przewody i polutować
       
      Dodam że samochód to opel astra g 1.6 8V X16SZR 1999r automatyczna skrzynia biegów
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.