Skocz do zawartości
olej7777

Prośba o ocenę wyników silnika - OP-COM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Saab 9-3 1.9 TiD a jak wiadomo to brat Vectry C 1.9 CDTi - silnik Z19DT. Mam problem z pierwszym paleniem w ciągu dnia w zasadzie nie zależy to od temperatury. Pisałem na forum saaba ale pewnie w związku z niewielką ilością użytkowników (w porównania do np forum opla ;)) czekam drugi dzień i nic... Piszę więc do was o ocenę tego co pokazał mi OP-COM. Podejrzewam wtrysk na 4 cylindrze ale zapytam czy reszta jest ok?


Identyfikator: 0x07F0
Numer sprzętu:81012247
Typ silnika: Z19DT
Numer części:55559131
Numer wersji oprogramowania: 55559129
Hardware manufacturer number: 0281012247
Software Number: 1037372565P319_S83
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Opis systemu: BOSCH0100
Wpisz numer aprobaty: B04021
Variant programming: 0x000050EB
Kod alfa: AA
Hardware manufacturer system name: EDC16
Software version: O83
ECU variant coding: 0x000069C0

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,13.4 V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pożądane jałowe,1 250 obr/min
Prędkość silnika,852 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu,400 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Obliczany przepływ powietrza,39 kg/h
Przepływomierz powietrza,39 kg/h
Temperatura powietrza zasilanego,46 °C
Temperatura powietrza zasilanego,2.21 V
Temperatura paliwa,25 °C
Temperatura paliwa,3.12 V
Ciśnienie atmosferyczne,97 kPa
Ciśnienie atmosferyczne,3.87 V
żądanie ciśnienia ładowania,104 kPa
Ciśniemnie ładowania,97 kPa
Ciśniemnie ładowania,1.56 V
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,75 %
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),32 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),42 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,0 %
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,30.00 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,30.32 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,1.15 V
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,34 %
Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.81 a
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,41 %
Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.40 a
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),-40 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),0.0 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),-40 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),0.0 V
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,-11 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.00 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,104 %
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
Prędkość pojazdu,0 km/h

battery voltae 13,5V
engine speed 852rpm

EDC16 correction
cyl 1. injection quantity deviation "-0,60 mg/stroke"
cyl 2. injection quantity deviation "-0,69 mg/stroke"
cyl 3. injection quantity deviation "-0,09 mg/stroke"
cyl 4. injection quantity deviation "+1,39 mg/stroke"

Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania aktywne 0v
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego nieaktywny

test zawru elektromagnetycznego przepustnicy - po aktywacji silnik gaśnie

test zaworu ciśnienia ładowania - w całym zakresie większy o 5kPa niż żądany (np 106 zamiast 101)

test egr
pozycja egr 100%
przeplyw powietrza 34kg/h
pozycja 0%
przeplyw powietrza 48kg/h


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No czwarty odbiega od reszty ale żeby on powodował takie problemy to nie sądzę. A przy najmniej nie sam.

Martwi mnie temperatura spalin oraz nasycenie dpfu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie temat ruszył też na forum saaba i tam poruszono także wątek DPF (jednak tu szybciej dzięki ;)). A jak wygląda spraw po wymontowaniu DPF komp też coś pokazuje? Czujniki wtedy mogą być wyłączone? Zrobiłem autem ok 1500km od zakupu a to raczej sporo za dużo na to aby wypalanie nie działało. Pytam jak to wygląda po wyrzuceniu DPF ponieważ poprzedni właściciel mówił o zawirusowaniu auta z 120KM do 150KM więc może przy okazji wywalił DPF... jak go odszukać wiecie może? to ta sama płyta podłogowa więc pewnie w tym samym miejscu jest? Duże to jest?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wejdź pod auto i oglądnij puszkę najlepiej od strony podwozia. Z lusterkiem będzie łatwiej

Ciekawi mnie Że temp. Spalin jest zerowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyglad ana to ze czujniki na dpfie sa odlaczone dlateog wskazania takie sa jakie sa. 1, 2 i 4 wtrysk ma dosc mocno odbiegajace parametry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakich warunkach robiłeś test wtrysków?

Wszystkie urządzenia elektrycznie miałeś wyłączone? Silnik był porządnie rozgrzany po jakiejś trasie?

Wtryski bez tragedii, wszystko do +/- 2.0 jest w normie, aczkolwiek faktycznie ten wtrysk zaczyna przelewać.

 

Co do PDF'a to wygląda na wywalony, czujniki odpięte, błędu sterownik nie widzi, różnica ciśnień jest ujemna, a przy takim zapełnieniu powinno być z 70kPa na plusie...

 

Silnik ciężko palą jak akumulator jest słaby lub rozrusznik się kończy...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

+- 2.0 dobre sobie. To ze tak podaje producent to nie znaczy ze tak jest w realu. Tez bym tak chcial ze jest. Tak samo jak spozycie oleju przez silnik to norma do 1 litra na 1000 km. Fajnei by chyba nie bylo jakby silnik spozywal od wymiany do wymiany okolo 15 litrow oleju a producent by ci powiedzial ze jest okej i nie masz sie czym martwić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz problemy z paleniem i rozrusznik dobrze kręci to sprawdź czy filtr paliwa się nie zapowietrza.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Moja corsa stoi, po podłączeniu klem pokazuje komunikat na komputerze BC "Proszę zatankować" przy 3/4 baku, przy wlaniu 30 litrów ON, wymieniony filtr powietrza, podmieniony czujnik ciśnienia na szynie CR. Kręci załapuje do obrotów około 1000 i gaśnie :-(

 

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,12.5 V
Prędkość silnika,0 obr/min
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,25 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,3 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,0.57 V
Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,1 %
Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,5 %
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),360 kPa
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.6 V
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
Woda w paliwie,- - -

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,12.5 V
Status zapłonu,Zał 12V
Przekaźnik Rozrusznika,Nieaktywny
Pożądane jałowe,950 obr/min
Prędkość silnika,0 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Przepływomierz powietrza,0 kg/h
Ciśnienie atmosferyczne,105 kPa
Ciśnienie atmosferyczne,3.69 V
żądanie ciśnienia ładowania,114 kPa
Ciśniemnie ładowania,98 kPa
Ciśniemnie ładowania,1.80 V
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),2 %
Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,- - - %
Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,25 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,3 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,0.57 V
Temperatura paliwa,5 °C
Temperatura paliwa,3.47 V
Woda w paliwie,Nie wykryte

 

Nie ma ciśnienia na szynie, dane z bloków są po włączeniu zapłonu:

 

"Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,25 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,3 MPa
Common Rail ciśnienie paliwa,0.57 V"

 

Czujnik na szynie podmieniony przy rozruchu ciśnienie wzrasta do 30MPa, ale nie odpala.

 

Drugi parametr to:

 

"Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,- - - %"

 

Widać że ten zawór w ogóle nie jest podłączony, czy idę w dobry kierunku? Czy komunikat poniżej odnosi się do elektrozaworu ERG? Pomoże mi ktoś w interpretacji parametrów:

 

 

Edytowane przez anjaa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Jestem winna wyjaśnienie, chociaż nikt mnie nie naprowadził na forum na trop usterki, a więc po braku ciśnienia na listwie CR, podmienione wszystkie czujniki-pudlo, wymieniona pompa paliwa-pudło,podmieniona pompa wysokiego cisnienia-pudło, auto kręciło, łapało 1000 obrotów i gasło, mechanik wskazał łańcuch - ustawili książkowo łąńcuch-pudło :D,

 

Diagnoza:

 

Zalany moduł komputera silnika pod szybą przednią. Jest tam opierzenie z plastiku, zapchane rurki odpływowe i woda zbierała się pod szybą i moduł komputera stał we wodzie, dla potomnych przed podmianą części układu paliwa, sprawdzić czy nie zbiera się tam woda, zresztą dziwne miejsce na usytuowanie modułu komputera, szperając w sieci nie natrafiłam na taki przypadek jak mój, może komuś się przyda, wystarczy odkręcić plastikowe podszybie lub nawet zerknąć przez kratki czy przypadkiem nie zbiera się tam woda bo odpływy są zapchane.

 

Pozdrawiam Anja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

anjaa nie w tym temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez lipisz
      Witam mam problem z błędem P03080-08 ( z opcoma)wymieniłem wszystkie świece dałem tez nowy moduł i dalej wyskakuje po rozgrzaniu auta kluczyk znika i pokazuje się po zgaszeniu nie wiem co jeszcze sprawdzić .
    • Przez Gryceq
      Witam,
      Jestem tu swiezy i przewalilem juz chyba caly internet.
      Wiec u mnie temat jest taki. Jechalem wczoraj do rodzinki i w trasie postanowilem troche wypalic dpfa wiec wkrecilem mojego diesla na 3,5tys obrotow i tak przejechalem ok 5km.pod koniec zobaczylem ze rosnie temperatura, normalnie to ok 80-85stopni, przekroczylo 90 i delikatnie roslo oczywiście juz zaprzestalem go katowac,pomyslalem ok wysoka temp.przy procesie wypalania raczej ok no i tak jechałem jeszcze z 50km temp trzymała sie ok 95stopni jak wchodziłem na obroty to rosla dziwne.ok wiec dojechalem postawilem autko i dzis ruszay do domu,temperatura przy -15na zewnatrz a mi po paru min jazdy zaczyna rosnac temperatura silnika do ponad 90 i ciagle rosnie doszlo do 100wiec sie zatrzymalem, dodam ze wogole nie grzalo w środku zero ciepla po ok 20km gdzie jeszcze wczoraj grzalo az milo.zawrocilem wiec do rodzinki i zaczalem ogladac czy nie wzielo plynu czy gdzues nie leci,wszystko ok poziom ok nic nie cieknie nie dymi z rury jak np przy uszczelce pod glowica,ale zobaczylem jakis syf w zbiorniczku wyrownawczym czarne jakby cos przypalonego,brud...i tu zagwostka co to moze byc? Dodam ze pompa wody chyba ok bo widac jak gorny wezyk pompuje plyn normalnie leje ja nie saczy ni nic tylko papuje.
      Help co robic?
    • Przez Bialadama
      Witam wszystkich jestem nowy naa forum i nie moge sie odnalesc
       
      aa wiec problem mam taki od wymiany uszczelki pod glowicą
      Zrobiłem 500km i juz dolałem litr oleju
      Co jest przyczyną tego ?
       
      Pomocy
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.