Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem dziwne wachania temperatury na wskaźniku deski rozdzielczej: czasami nie włączał się wogóle, a czasami temp dochodziła do 3/4 skali (a w większości przypadków temp była jednak na środku). Dodatkowo po zgaszeniu auta chodzi bardzo intensywnie wentylator, czego nie zauważyłem wcześniej.

Gaz który do tej pory zachowywał się prawidłowo, teraz albo nie załącza się wogóle albo załącza się bardzo późno.

W zbiorniku było bardzo mało płynu, dolałem go ale po czasie zauważyłem że znowu brakuje płynu. Po dolaniu płynu nie mam wycieków, ale wyciek pojawia się po uruchomieniu silnika, gdzieś z lewej strony silnika (stojąc przed otwartą maską) i niestety nie jest widoczny od góry :-( (widać tylko kapiącą wodę gdy chylę się i zajrzę pod zderzak.

Niestety nie miałem jeszcze możliwości wjechania na kanał aby zobaczyć skąd jest wyciek (jadę jutro) ale postanowiłem zapytać na co zwrócić uwagę z tej lewej strony silnika pod kątem wycieków i takich problemów jak powyżej.

 

A tak poza konkursem, to Corsa C z 2001 roku ma silnik X10XE czy Z10XE?

 

Edytowane przez lukecz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Corsach C 1.0 był i jest montowany silnik Z10XE, wyciek płynu może być z chodnicy albo z węża, jak pojedziesz na kanał czy podnośnik to będzie wiadomo skąd ucieka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś jeszcze nie mogę sprawdzić auta na kanale, ale zaobserwowałem że wyciek zniknął przy pracującym na postoju silniku. Temperatura dochodzi do połowy i staje (próbowałem dodatkowo przejechac się dookoła osiedla i sprawdzić czy się podniesie ale stanęła na środku). Zauważyłem że wentylator się nie uruchamia (czyli nie uruchamia się duży obieg wody)?

I tak myślę że problem z wyciek może się pojawiać gdy uruchomiony jest duży obieg wody i wentylator (o ile dobrze rozumiem jak to działa - prośba o info).

Jutro może dla pewności wymienię czujnik temperatury bo może on szwankuje.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dziala maly i duzy obieg znajdziesz na forum i uzywajac google

w kazdym aucie zasada jest taka sama

termostat ma tutaj zasadnicze znaczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, w googlach wyczytałem że:

Termostat jest tak wyregulowany, że zawór zaczyna się otwierać dopiero przy temperaturze 75 °C, a całkowicie otwarty jest wtedy, gdy temperatura wody w układzie chłodzenia silnika wynosi 80 — 90 nC

Termostat ma dwa zawory (rys. II-32a). Jeżeli woda jest zimna, to górny zawór termostatu odcina dopływ wody do chłodnicy i wówczas woda krąży w obiegu: silnik — termostat — pompa wody — silnik.

Z chwilą, gdy woda w silniku osiągnie temperaturę około 75 cC, oba zawory termostatu przesuną się (rys. II-32b). Dolny zawór odetnie dopływ wody w ,,małym obiegu", a równocześnie górny zawór otworzy drogę „dużego obiegu". Woda krąży teraz w obiegu: silnik — termostat — chłodnica — pompa wody — silnik.

 

 

Czy z podanych wcześniej symptomów może wynikać awaria (zawieszenie) termostatu (czasem dłuższe nagrzewanie bo na stałe włączony duży obieg, a czasami problem z temp na 3/4 wskaźnika, bo nie otwiera dużego obiegu?)

 

Przy jakiej temperaturze powinien uruchomić się wentylator w Z10XE w mojej Corsie C?

 

Wyciek który wczoraj widziałem na pracującym silniku (z uruchomionym wentylatorem) był chyba z okolic pompy wody. Jeśli dobrze rozumiem woda krąży przez pompę cały czas, nie wiem dlaczego wyciek który pojawiał się wczoraj - dziś już ustąpił :/

 

Rozumiem że problemem nie jest tu czujnik temperatury tylko właśnie sam termostat?

 

EDIT:

 

Na teście wykonywanym pedałami wychodzi 0115 czyli w zależności od strony na której sprawdzam:

P0115 Engine Coolant Temperature Circuit

 

 

lub

 

P0115 Engine Coolant Temperature Circuit High Input C-11
P0115 Engine Coolant Temperature Circuit Low Input C-11
P0115 Engine coolant temperature circuit malfunction C-11

 

Czy to zepsuty czujnik temperatury?

Edytowane przez lukecz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak , to błąd czujnika temperatury i to przez niego może wyciekać płyn .


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za potwierdzenie.

Dziś go zakupię i wymienię.

Tylko nie bardzo rozumiem jak przez uszkodzony czujnik może wyciekać płyn? Przecież on jest na górze a tam nie widać wycieku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się , jeden jest na górze w pompie wody , a drugi wkręcony w chłodnicę z lewej strony . Odpal silnik , niech sie porządnie nagrzeje i zobacz czy nie cieknie przez niego .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A który z nich powoduje błąd P0115?

Próbowałem go rozgrzewać na postoju, ale teraz temp dochodzi do 90 stopni i tak zostaje (nie włącza się wentylator).

Auto na postoju przełącza sięna gaz (wczesniej nie przełączał wogole lub po wielu kilometrach)

Wydaje mi się że wyciek (chyba z okolicy pompy ale gdzieś od dołu bo nie widać z góry) miałem wtedy gdy chodził wentylator i wskazówka temp była na 3/4 skali

 

Czujnik i tak wymienię, ale chciałbym mieć pewność że wymienię ten zepsuty (ten od błędu P0115)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A który z nich powoduje błąd P0115?

Ten u góry to na sterownik , a w chłodnicy na wentylator .

Edytowane przez marco84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za doszczegółowienie.

Dziś wymienię ten górny i zobaczę jak będzie.

Czy oba czujniki są takie same?

 

W sklepie niedaleko mnie mają czujnik (23zł) z Hans Priesa, ale widze w katalogu HP że występuje on w dwóch wersjach:

206 232 dla nr seryjnego silnika :->19T75858

206 726 dla nr seryjnego silnika :19T75859->

czy muszę z czytać nr seryjny z bloku silnika zy jest jakiś sposób aby zdekodować z VIN?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie kupuj czujnikow HP

badziew jakich malo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się upewnić - czy w Corsie C z silnikiem z10xe są dwa czujniki temperatury?

Bo jeśli tak to nie mogę znaleźć drugiego (tego w chłodnicy?).

Po wymianie czujnika przez jakiś czas było dobrze, dziś na wskaźniku temp najpierw nie była wskazywana by po chwili po przygazowaniu wskazać 90 stopni (auto nie przełączało sie na gaz podczas jazdy)

Po podpięciu pod interfejs, temp na komputerze potrafi wskazywać 100C (wtedy włączał się wentylator) podczas gdy na desce rozdzielczej pokazywało 90 (ale gdy na desce przy rozgrzewaniu bylo 80, to na komputerze wartość się pokrywała)

Co dziwnego, przy teście pedałów wychodził błąd 115, którego nie wykrywał interfejs - po odpięciu aku i ponownym podłączeniu problem z błędem na teście pedałów zniknął (kontrolka miga stale na teście czyli chyba nie ma błędów).

Martwią mnie te zawirowania z temperaturami, do tego dochodzi znikający płyn chłodniczy (nie widzę na korku oleju ani bagnecie), kiedyś wyciekało z okolic pompy, teraz nie mogę zlokalizować czy gdzieś nie wycieka (może wynika to z tego że większość czasu jeździ żona która nie sprawdzi że gdzieś na postoju po jeździe wyciekł płyn).

Edytowane przez lukecz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś potwierdziłem że jednak mam wyciek z okolic pompy wody (dziwny wyciek bo nie cieknie ciągle, tylko raz na jakiś czas - prawdopodobnie po dłuższej jeździe), więc wymienię uszczelkę, na forum znalazłem akurat fajny poradnik:

http://forum.opel24.com/topic/29640-wymiana-pompy-wody-corsa-z12xe-pasek-wielorowkowy/

Tylko teraz jaką kupić uszczelkę, bo widzę dwie z firmy Elring - czy one wchodzą obie czy są dwa rodzaje pompy?

post-11176-0-66305400-1412851551_thumb.jpgpost-11176-0-72590000-1412851541_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Marian1977
      Koledzy, może ktoś pokusi się o poradę. Pacjent Combo C rok 2008, silnik 1,7 CDTI (Z17DTH). Na zimno odpala "od strzała", nie dymi, jak się rozgrzeje i chwilę postoi, to już ma problem z odpaleniem, trzeba sporo kręcić rozrusznikiem. Zamieszczam zdjęcia z odczytu z wyświetlacza i wskaźnika temperatury. Zdziwiło mnie ciągłe wyświetlenie temperatury w ukrytym menu na poziomie -39 stopni. Sprawdziłem kostkę od czujnika, jak też przewody, wizualnie są w porządku, po odłączeniu czujnika i odpaleniu auta załącza się wentylator i wyświetla kontrolkę "auto z kluczykiem". Jak podłączę czujnik kontrolka gaśnie. Kupiłem drugi czujnik i podpiąłem go do wtyczki. Nie przyniosło to żadnego rezultatu,  w menu nadal wyświetlało -39. Może Wy coś podpowiecie, gdzie wstępnie szukać przyczyny takiego stanu. Jakiś reset trzeba robić po wymianie czujnika temperatury?


    • Przez Hlebovsky
      Witam

      Przyszedłem do Was z zapytaniem o 2 elementy załączone na zdjęciu (oznaczone kółkami)

      Jedynie co chcę wiedzieć to: Jak się nazywają to, jakie mają zastosowania w pojeździe i czy mogę je zdemontować?

      Z mechaniką nie jestem za Pan Brat, inaczej nie przychodziłbym na forum, a nie wiem jak mam szukać informacji nie wiedząc jak się nazywają.

    • Przez f4zer
      Witam,
      Mam problem z elektryką w Corsie 1.2 75 KM LPG 2002 rok, mianowicie po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, na desce rozdzielczej mrugają dwie kontrolki z charakterystycznym stukaniem, jedna na żółto check engine, a druga na czerwono poduszka powietrzna. Kilka razy zdarzyło się że po wciśnięciu pedału hamulca mruganie ustępuje, a po odpuszczeniu hamulca ponownie problem wraca. Po pewnym czasie kontrolki mrugają nawet gdy przyciska się pedał hamulca. Z odpalaniem nie ma problemu, lecz główny problem jest taki, że akumulator przez noc się rozładowuje. Byłem z tym problemem u elektromechanika, zakodował ponownie immobilizer i wymienił kostke immobilizera , lecz po kilku dniach problem ponownie wrócił. Co może być przyczyną w takim przypadku?
       
      Poniżej film

      Corsa_C.mp4  
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.