Skocz do zawartości
Nodd

Opel corsa 1.4si dużo pali.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

CChciałbym się dowiedzieć czy to normalne że moja corsa pali około 9 - 11l na setkę. To czy 9 czy 11 zależy od tego czy wstawiam. Dodam że jeżdżę głównie do pracy (ok 2km). Samochód w ten czas nie nagrzewa się do 90atopni. Musze przejechać tak z 7km by autko doszło do temperatury 90 stopni. Check engine się nie świeci. Co może być problemem tak wysokiego spalania? W końcu to mały silniczek.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przyczyna sa krotkie trasy

silnik sie nie nagrzewa do odpowiedniej temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedys tez bylem w dluzszej trasie (ok 200km) i autko spalilo dokladnie za 90zl . Wiec wciaz IMHO za duzo.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz prace sondy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorki nood

ale takie wylieczenia spalania do mnie nie przemawiaja

200 km

jakie warunki jaka trasa jaki ruch

90 czego beny gazu ??

jak policzone ??

konkrety a nie takie wyrwane dane

 

btw

1,4 wcale nie jest oszczednym silnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorki nood

ale takie wylieczenia spalania do mnie nie przemawiaja

200 km

jakie warunki jaka trasa jaki ruch

90 czego beny gazu ??

jak policzone ??

konkrety a nie takie wyrwane dane

 

btw

1,4 wcale nie jest oszczednym silnikiem

warunki sprzyjajace. normalna pogoda swieci słonce nie jest gorąco.

90 benzyny po 5,5 czyli okolo 8.1l na 100km


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Muminek1177

Sprawdz prace sondy.

To jest to, błędne odczyty, silnik pracuje w trybie awaryjnym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to by wywalilo check engine

a napisane jak wol

ze sie nie swieci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpiąć pod kompa i zczytać błędy! jak nie ma to nie ma, jak są to się dowiesz co jest grane, też stawiałbym na sondę ale 1 kwestia diagnoza komputerowa i przejrzenie parametrów, możliwe jest też że lampka od checka się spaliła....


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Muminek1177

U siorki w corsie c kontrolka check engine się nie paliła a jedynie zapalała na krótką chwilę co kilka dni, po wizycie w warsztacie samochodowym i wymianie sondy przeszło jak ręką odjął, a nie jest napisane że nie ,,łypie" od czasu do czasu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe , ze termostat padł i nie trzyma temperatury , wówczas silnik będzie więcej palił . Przerabiałem to kiedyś w golfie 3 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Trochę odświeżę temat ponieważ poszedłem po rozum do głowy i kupiłem sondę magneti Marelli. Auto nie przestało mniej palic. No ale zrezygnowany już ta sytuacja jeździłem normalnie. Dziś wyskoczył mi błąd zbyt ubogiej mieszanki kod 44. Sprawdzałem sondę miernikiem i wartości są poprawne. Dodam iż myślałem ze to przepływomierz i szukałem go pod maska jednak go nie widzę. W rurze dolotowej do kolektora jest tylko czujnik temperatury powietrza dolotowego który tez sprawdziłem na opor omomierzem i jest sprawny. Wciąż nie mam pojęcia co może być przyczyna. Co do czujnika płynu wydaje się dobry bo po 5 km nagrzewa się silnik ładnie i grzeje w środku wszystko jest ok(90') . Może to ma znaczenie ze jak nie jadę tylko autko stoi na postoju z odpalonym silnikiem to nagrzewa się dosyć szybko do 98' i załącza się wentylator na pierwszy bieg (wentylator 2 biegowy). Jakieś podpowiedzi lub rady? Skąd ten nagły błąd zbyt ubogiej mieszanki paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanie raczej w normie mi 1.4 pali 8 beny 9.5 lpg podobne dystanse więc szkoda raczej kombinować. U mnie wymieniałem czujniki świece filtry termostat czujniki wiele to nie dało fakt faktem auto w obrotach trzymam:-) ale na ekonomi wiele się nie zaoszczędzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez darek007
      Witam wszystkich, mam kilka pytań odnośnie mojej Corsy.
      Po pierwsze , skrzynia biegów, przełożenia są bardzo krótkie. Na 5 biegu przy prędkości 130-140 kmh silnik zaczyna wyć a obroty to ponad 4000rpm. Czy to jest już tak fabrycznie zrobione?
      Egr, kilka razy mi sie zepsuł, wiec postanowiłem go wyczyścic, była to chemia w spray do egr-ów, po tym zabiegu zapaliła mi sie kontrolka check engine. Nie dawno wymieniłem EGR na nowy,  kontrolka check engine zniknęła , niestety nie trwało to długo, po kilku dniach znowu się pojawiła. Da się coś z tym zrobić?
      Podaje dane techniczne
        Producent: General Motors Płyta: Corsa Model: Corsa C Nadwozie: 3-drzwiowy hatchback Kod nadwozia: F08 Rok modelowy: 2001 Fabryka: Eisenach, Niemcy Numer seryjny: 004396  
      Informcje o modelu: Data produkcji: 13.09.2000 Kierownica po stronie: lewej Wyprodukowano dla: Niemiec Kod silnika: Z14XE Nr silnika: 20R42192 Kod GM Drive:: XXHS Numer I rejestracji: OH -HG 499 Farba zewnętrzna: Zieleń ( Space Green ) 388 - metalik, 2 warstwy
       
      Kody wyposażenia: 80I Wykończenie wnętrza: czarne 80X Wykończenie siedzeń: czarne 80Y Wykończenie boczku drzwi: czarne A88 Aktywne zagłówki siedzeń przednich AG4 Fotel kierowcy: ręczna regulacja wysokości 2-kierunkowa AJ7 Poduszki powietrzne: kierowcy, pasażera oraz boczne AL0 Czujnik napięcia pasów i obecności dla siedzenia pasażera AM9 Tylna kanapa składana i dzielona w proporcji 60/40 AR9 Przednie fotele kubełkowe z wysuwanym siedziskiem, regulacją odcinka lędźwiowego, klasy preminum AU0 Centralny zamek zdalnie sterowany B34 Wykończenie podłogi: dywaniki B73 Zestaw wskaźników: białe tarcze B84 Boczne listwy ozdobne z tworzywa sztucznego BC1 Ornamentacja tapicerki: karbon BF8 Schowek za fotelem pasażera C60 Klimatyzacja sterowana ręcznie D66 Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie, szerokokątne, niebarwione FX1 Przełożenie końcowe przekładni głównej: 3.94 JM4 Układ hamulcowy tarczowy przód, bębnowy tył, z układem ABS K12 Układ wentylacji z filtrem przeciwpyłowym K60 Alternator: 100A L95 Silnik benzynowy 1.4 16V M24 Ręczna skrzynia biegów 5-biegowa typu F13 CR MA8 Sportowa dźwignia zmiany biegów N33 Regulowana kolumna kierownicy NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej NK4 Kierownica skórzana, sportowa NT4 Norma emisji spalin: EEC 05 NV8 Wspomaganie układu kierowniczego elektryczne, zależne od prędkości QE7 Felgi aluminiowe 6J x 15, 7 szprych płaskich QLZ Opony 185/55 R15-82 h T43 Spojler tylny T6C Wykończenie wnętrza: standardowe, wariant 1 T96 Przednie światła przeciwmgielne TN6 Akumulator: 55Ah U25 Lampka oświetleniowa bagażnika UD0 Czujnik wykrywania obecności na przednim prawym fotelu UH8 Wskaźniki: temperatura wody, obrotomierz UY8 Radio CDR 2005 UZ6 Głośniki: 6 sztuki premium VE6 Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy W6F Wykończenie siedzeń: Super sport W7P Konwersja modelu Sport W8W Antena radiowa ze wzmacniaczem W8X Dodatkowe elementy do instalacji radia XJ2 Zawieszenie sportowe obniżone XL8 Zdalne sterowanie na częstotliwości 433MHz Z1F Prędkościomierz w km/h Z3E Emblemat: Sport  
    • Przez polaj6
      Witam wszystkich, od pewnego czasu nie daje mi spokoju pisk który towarzyszy przyspieszaniu, na postoju tego nie ma. Pasek wygląda na zdrowy, napinacz również. Jakieś pomysły co to może być?
    • Przez Vidon
      Cześć
       
      Mam problem z Corsą C 2002r. 14 16v wydaje mi się że jest to silnik o oznaczeniu 1.4 16v x14xe
       
      Problem polega na tym, że po przekręceniu stacyjki bez odpalania samochodu, cały czas słychać pompę paliwa 
       
      na odpalonym silniku świeci Check, początkowe kilometry 1,2 może 5 kilometrów (różnie) check świeci stale, po przejechaniu jakiegoś odcinka, check zaczyna migać jednostajnie, ale tylko przy dodawaniu gazu, po puszczeniu gazu check przestaje migać i świeci stale, silnik zaraz po odpaleniu na zimnym, pracując na ssaniu chodzi równo i jeździ żwawo,  po zagrzaniu tak jakby na 3 cylindry i ciężko się zbiera z niskich obrotów
       
       
       
       
       
       
       
       
      pod mini komputerem pokazało wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
       
      zostały zamienione świece miejscami, nadal wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
       
      została zakupiona nowa cewka listwowa zapłonowa NGK + 4 nowe świece NGK, problem nadal jest
       
      kolejne podłączenie pod komputer dokładniejszy wykazało problem z pompą paliwa
       
      pompa paliwa została wymieniona, problem nadal jest
       
      dodam że po wykasowaniu przez komputer checka, Corsa przez kilkanaście/kilkadziesiąt (15-50) kilometrów pracuje/jeździ prawidłowo, po czym chceck znów się zapala i wywala zapłon na 4 cylindrze
       
      Czy ktoś już sie spotkał z takim problemem ? Gdzie powinienem szukać dalej przyczyny ?
       
       
      jutro postaram się podmienić przekaźnik pompy paliwa z innej Corsy
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.