Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj podczas jazdy górskiej, a właściwie po jej zakończeniu, kiedy wjechałem na autostradę na tablicy zaświeciła się czerowna kontrolka "brak ładowania", po czym zgasła. Następnie wszystkie kontrolki zaczęły świecić a wskazówki opadły, zaświeciła się nawet lampka rezerwy paliwa, choć było go jeszcze dużo. Po chwili to wszystko ustało, nie zatrzymywałem się, bo jak wspomniałem, byłem na autostradzie A4 bez pasa awaryjnego i tak dojechałem do Wrocławia, gdzie stwierdziłem brak wspomagania kierownicy.
Następnego dnia, po uruchomieniu samochodu, wspomaganie "wróciło" ale tu jest moje pytanie, może ktoś będzie wiedział - po przękręceniu kluczyka słychać w okolicach wspomagania kierownicy takie ciche, narastające buczenie, jakby ktoś w oddali odjeżdżał innym samochodem.

Płynu do zbiorniczka dolałem, akumulator mam nowy ale jest podejrzenie, że alternator słabo ładuje bo mimo, że nowy akumulator to słabo kręci. Jutro zbadam ładowanie ale może ktoś odnośnie tego buczenia coś powie.

Z góry dziękuję, pozdrawiam samorodnych, utalentowanych mechaników.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z tych objawów co kolega opisał to jak najbardziej trzeba się przyjżeć alternatorowi a w szczególności regulatorowi napięcia ponieważ jego awaria powoduje ałaśnie takie objawy jak zostały wymienione wyżej(w moim przypadku też tak było i po usunieciu awarii jest spokój) poprostu wykożystuje się akumulator do zera który jest nie doładowywany i wtedy opadają wskazówki zegarów,zaświecają się kontroli jak choinka na święta,automatycznie brak wspomagania układu kierowniczego,poprostu wszystko wysiada a po krotkim postoju po ponownym odpaleniu auta jeżeli się to uda kłopoty znikają aż do ponownego razu objawjającego się tak samo.

Jeżeli jak kolega pisze jak odpala auto i kontrolki przygasają i ma ciężko odpalić to jest to objaw rozładowanego akumulatora,co może świadczyć o braku ładowania akumulatora, informowała cię o tym zaświecona kontrolka ładowania, a co do wspomagania to kolega dolewał płynu jak pisze wyżej należalo by się też przyjżeć kondycji pompy wspomagania,czy aby ten charakterystyczny dźwięk nie dochodzi właśnie z niej,bo jeżeli tak to prawdopodobnie pompa wspomagania się wykończyła zaciera się z powodu braku płynu,po ewentualnym wycieku i dlatego nie ma powtórnie wspomagania. Stawiałbym na alternator i wymiana pompy wspomagania układu hamulcowego, takie jest tylko moje przypuszczenie.

Życzę udanej naprawy i pozdrawiam.

Ale zrobilem błąd w ostatniej linijce niestety miałem na myśli wymiana pompy wspomagania układu wspomagania a nie jak napisałem układu hamulcowego przepraszam za pomyłkę bo to niestety dwie inne części w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia napięcie ładowania. Pompa jest elektryczna i sterownik jej nie włączy, jeżeli ładowanie nie będzie osiągało minimalnego progu napięcia. Najprawdopodobniej alternator do roboty.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdziła się awaria alternatora. Regulator napięcia miał zwarcie, wymieniony został na nowy, przyczyna ustała. Jeśli chodzi o opisane narastające buczenie, przypominające słyszany w oddali odjeżdzający samochód, to również ustało.v Nie wiem tylko czy za przyczyną naprawy alternatora, czy też chwilowo. Będę obserwował, jeśli coś zaobserwuję, to podzielę się wiedzą.
Serdeczenie dziękuję Wam Koledzy za poświęcony przez Was czas i pomoc. Pozdrawiam wszystkich. Udanych napraw i szerokiej drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem tylko czy za przyczyną naprawy alternatora, czy też chwilowo

 

 

Pompa jest elektryczna i sterownik jej nie włączy, jeżeli ładowanie nie będzie osiągało minimalnego progu napięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tygodniu wszystko jest ok. Buczenie, które występowało po przekręceniu kluczyka, ustało. Dziękuję jeszcze raz, pozdrawiam.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez zbysiorek123
      Cześć,
      znowu mam problem więc piszę. Zastanawiam się czy to już kolejny sterownik chce paść czy przewody. 
      A mianowicie w ciągu 4 miesięcy kupiłem 3 sterowniki i na każdym po jakimś czasie był ten sam problem.
      Na aktualnym sterowniku przejechałem jakieś 10 000 km ( po naprawie w elektro-bip ) i wyskakuje mi kontrolka by jechać do serwisu..  (samochód z kluczem ) .
      Lista błedów na zdjęciu. Po usunieciu wracają. 
      Teraz tak, albo mam takie szczeście do sterowników.... albo przewody..
      I teraz pytanie jak je sprawdzić jest ich cała masa jakieś pomysły ?
      Piny są całe niezaśniedziałe próbowałem szukać ale są sztywne w peszlu . I nie wiem co teraz znowu sterownik ( oddać go na gwaracje ? jak stwierdzą że to nie sterownik to place 300zł za sprawdzenie tak jest napisane w warunkach gwaracji...
      Lecz jak przyszedł sterownik naprawiony to przez te 10 000 km było wszystko ok.
       
       
      licze na sugestie 
      pozdrawiam
       

    • Przez DanielK
      Dzień dobry
      Samochód - Meriva B, 1,4 benzyna,  LPG. 2012
      Od kilku dni obserwuje ciężką pracę wspomagania kierownicy w lewą stronę. Najgorzej jest rano , po nocnym postoju. Kierownica w lewo obraca się bardzo ciężko z takimi dziwnymi skokami.W prawą stronę jest wszystko Ok.  Dodatkowo słuchać przy skręcaniu taki charakterystyczny  odgłos jakby przelewania się płynu, z jednego miejsca w drugi.
      Chciałem sprawdzić czy przypadkiem nie brakuje płynu w wspomaganiu (trochę się poci maglownica), ale nie mogę zlokalizować pod maską zbiorniczka?
      Proszę o wskazówki co to może być ?
       
    • Przez shardac
      Czołem!
      Mam problem z Astrą G 1.6 16v 74kW po wymianie EGR. Wywalało błąd bodaj P1415 (błąd komunikacji z EGR). Objawy tradycyjne dla uszkodzonego zaworu w tym silniku. Wymieniłem na nowy, objawy ustąpiły. Pojawił się jednak inny problem: wywala chęcią, błąd P0400 i CZASEM przygasa przy ruszaniu. Co może być problemem? Uszkodzony nowy EGR? 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.