Skocz do zawartości
kramer

[Corsa B] Problem z ABS proszę o poradę!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam taki niefajny problem z moją corsą, a mianowicie podczas jazdy włącza się pompa ABS bez hamowania, jest to denerwujące i niebezpieczne bo na suchym asfalcie załączony ABS znacząco wydłuża drogę hamowania.

Wczoraj przeczyściłem czujniki we wszystkich kołach natomiast to nie pomogło, nie zaświeca mi się teraz kontrolka ale pompa nadal wariuje.

Podczas jazdy aby wyłączyć pompę ABS wystarczy delikatnie nacisnąć pedał hamulca.

Co może być przyczyną takiego zachowania?

Wczoraj sprawdzałem również błędy ABS i reszty u znajomego mechanika ale stwierdził ze nic niema i ze czyszczenie czujników powinno pomóc, niestety nie do konca pomogło.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy kable od czujników nie są przetarte lub złamane, u mnie co jakiś czas zapalała się kontrolka abs i przyczyną był przetarty kabel czujnika. Jednak bardziej prawdopodobną opcją u Ciebie jest uszkodzenie pompy lub nieszczelność przewodów hamulcowych. Poszukaj zapoceń lub wycieków. Może jeszcze być układ zapowietrzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dzięki za odpowiedź. najdziwniejsze jest to że pompa się samoczynnie uruchamia kiedy nie hamuje.. hamulce mi równo hamują bo na przeglądzie sprawdzałem.

czujnik tylnego koła jest przytarty tak jakby koronka ocierała o niego. może być uszkodzony poprzez to? (poprawiałem to przy czyszczeniu) jak sprawdzić taki czujnik? posiada 2 piny. to nie jest chyba czujnik halla tylko cewka ze rdzeniem?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Objaw typowy dla uszkodzonego nie czujnika, a koronki - sprawdź, czy koronka na przegubie z przodu nie jest pęknięta, jak nie to zostaje tył - ale nie wiem jak w Corsie B, ale Astra F ma piastę z czujnikiem i nie da się rozebrać, tylko wymiana całości. Ogólnie posprawdzaj koronki, uszkodzony czujnik zawsze generuje zapalenie się kontrolki, a jak tylko pompa odbija to czujnik jest OK i dostaje info o blokadzie koła - stąd koneiczność weryfikacji koronek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przód powinien być ok. koronki całe, prędkość pokazuje ok. ale tylna była lekko pokrzywiona. natomiast działało tak rok czasu nic się nie działo, a nie chciałem prostować by nie pękła. cała skorodowana. wyczyściłem jedynie lekko szczotką.

Spróbuje ja w takim razie naprostować.
Taka koronka może się skrzywić sama z siebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie udało mi sie rozwiazać problemu, byłem u dwóch elektromechaników ale nie pomogli.

Może ktoś polecic sprawdzonego fachowca od elektroniki w oplach w Krakowie?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Winowajca była przerdzewiała koronka nabita na przedni przegub lewego koła.

Wymiana przegubu załatwiła sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie mówiłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Tomcio931
      Dzień dobry, chciałbym się zapytać o sprzęgło w Corsie B. Mam taką, 3drzwiowa, silnik 1.2 X12SZ, 33kw. Pękł mi taki plastik przy pedale sprzęgła, szukałem trochę po forach i chyba to się nazywa samoregulator linki sprzęgła. 
       
      Musiałem na szybko dojechać do domu wiec poskładałem to na trytytyki - trzyma się na razie i nie widać dalszych pęknięć, ale chcę to wymienić jak najszybciej. 
       
      Szukałem gdzie to można kupić, ale nie mogę nigdzie trafić. Wiecie panowie czy to się wymienia tylko plastik, czy cały pedal z tym elementem? 
      Czy można kupić to gdzieś w sklepie, czy zostaje szrot? 
       
      W załączeniu zdjęcia, chodzi o ten biały element. 
       
      Dziękuję z góry za jakieś rady
      Pozdrawiam 
      Tomasz 


    • Przez karol.niemiec1998
      Witam posiadam swoją corse b 1.4 z lpg .Od jakiegoś czasu ma ciężko odpalić na rozgrzanym silniku i na zimnym jest niekiedy podobnie .Trzeba trzymać po odpaleniu odrazu pedał gazu żeby załapał ,bo odrazu gaśnie .A jak już odpali to na ciepłym silniku wchodzi na biegu jałowym na wyższe obroty sama z siebie i faluje pomiędzy 2-3k rpm i jak dodam gazu ,to na chwilę się ogarnie i z powrotem wchodzi na wyższe i faluje .Jest również coś takiego ,że gaśnie przy skrzyżowaniu na lekko ciepłym motorze.
       
      Nie wiem co to może być .Wymieniłem krokowca ,odłaczylem parownik od podcisnienia na noc ,wymieniłem świece,przepustnica czysta i to samo się dzieje,odlaczylem sondę i to samo .
      Skończyły mi się już pomysły ,pomożecie ? :) 
       
      Pozdrawiam
    • Przez PUH OMEGA BOSCH SERWIS
      PUH OMEGA
      Bosch VP44 VP30 Serwis
      ul. Brzozowa 57
      27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie.
      tel. 510667029
      www.puhomega.pl
      www.naprawa-pomp.com
      https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Ocl5g9z_UdapgWuobg/featured
       
       
      Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH.
      Nasza oferta to pełna regeneracja pomp wtryskowych bosch VP44 i VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16 i 1.7L Isuzu Delphi, Delco EDU oraz sterowników ABS Bosch. Przed naprawą każdy sterownik sprawdzany jest za pomocą podłączenia bezpośrednio pod wtyczkę pinową specjalistycznym sprzętem diagnostycznym. Po naprawie błędy w pamięci sterownika są kasowane.
      Uszkodzenie elektroniki sterownika to główna usterka w tych pompach, a dokładniej psuje się sterowanie zaworem regulacji dawki paliwa ( tym między przewodami wysokiego ciśnienia w głowicy pompy ). W wyniku tego uszkodzenia paliwo na wtryskach nie ma odpowiedniego ciśnienia, bądź nie jest podawane wcale.
      Na wykonaną naprawę udzielamy 12 miesięcznej gwarancji
      Wysyłka w ciągu jednego dnia roboczego. (dotyczy naprawy sterownika)
      Wystawiamy fakturę VAT na pełną regenerację pompy wtryskowej. Na naprawę sterownika faktura bez VAT.
       
      KOSZTY.
      Koszt naprawy sterownika PSG5 ( jedno wtykowy ) to 300 zł brutto.
      Koszt naprawy sterownika 1.7L ISUZU to 300 zł brutto.
      Koszt naprawy sterownika PSG16 ( dwu wtykowy ) to 500 zł brutto.
      Koszt pełnej regeneracji pompy wtryskowej VP44, VP30 to około 1500 zł brutto. Na regenerację pompy wystawiamy fakturę VAT.
      Koszt wyzerowania immobilizera w sterowniku pompy FORD to 100 zł. Konieczne przy wymianie sterownika na inny, jak waszego się nie da naprawić bo np: kolega elektronik chciał sprawdzić swoje możliwości i uszkodził sterownik nieodwracalnie.
      Koszt naszego sterownika PSG5 jeżeli wasz nie nadaje się do naprawy, bądź go fizycznie nie macie od 600 zł brutto.
       

      Jeżeli samochód zgasł nagle w czasie jazdy lub nie chce odpalić po postoju to przyczyną jest elektronika czyli sterownik i nie ma potrzeby regeneracji pompy pod względem mechanicznym. Przy uszkodzeniu mechanicznym pompy samochód pali tylko że pracuje głośno, twardo, metalicznie jak również kopci jak " stary traktor ", jest niewłaściwy kąt wtrysku i dużo większe spalanie. Wtedy właśnie potrzebna jest regeneracja mechaniczna pompy którą jak wcześniej pisałem również wykonujemy.
      Przestrzegam przed kupowaniem pomp za kilkaset złotych a tym bardziej na wymianę za swoją z samochodu. Równie dobrze można sobie kupić osiem kilo aluminium ze złomu, bo tyle są warte pompy z regeneracją wykonaną na " papierze ". Pompy zregenerowane w naszym serwisie przechodzą dwu godzinny test na stole probierczym.
      Jeżeli ktoś naprawiał sterownik i silnik popracował przez kilka sekund, minut, godzin czy dni i znowu zgasł, świadczy to tylko o niewłaściwej naprawie i niewłaściwym zastosowanym tranzystorze.
      Jeśli w aucie występuje któryś z niżej opisanych objawów lub błędów świadczy to, że w 95 % uległ uszkodzeniu sterownik pompy
      Objawy uszkodzonego sterownika pompy to:
      po zgaszeniu auto nie chce odpalić, silnik ciężko odpalił i nie reaguje na pedał gazu lub znikomo silnik zgasł podczas pracy i już nie zapalił silnik nierówno pracuje silnik dymi silnik gaśnie po rozgrzaniu lub przerywa silnik nie osiąga pełnej mocy
      Po zdiagnozowaniu auta komputerem mogą się pojawić następujące błędy :
      OPEL, SAAB
      P1630 ZAWÓR DAWKI P1631 STEROWNIK POMPY P1335 CZUJNIK OBROTÓW POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO P0725 CZUJNIK OBROTÓW POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO P1345 CZUJNIK OBROTÓW, SYGNAŁ Z POŁOŻENIA WAŁKA POMPY P1220 CZAS WTRYSKU, KĄT WTRYSKU, POCZĄTEK TŁOCZENIA P1650 SZEREGOWA SZYNA CAN, KOMUNIKACJA P1651 SZEREGOWA SZYNA CAN, KOMUNIKACJA P1560 NAPIĘCIE ZASILANIA PRZEKROCZENIE P1600 STEROWNIK USZKODZENIE PROGRAMU P0190 USTERKA MECHANICZNA W SYSTEMIE PALIWA P1660 ZA MOCNE WEJŚCIE OBWODU SOLENOIDU ODCIĘCIA PALIWA P0251 WIRNIK KRZYWKA POMPY WTRYSKOWEJ USTERKA, USTERKA ZAWORU SPV DAWKI, REGULACJA MOMENTU WTRYSKU, CISNIENIA PALIWA AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA
      01318 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ J-399 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ 0526 BRAK KOMUNIKACJI Z MODUŁEM POMPY 01268 NASTAWNIK DAWKI PALIWA, OBJĘTOŚCI, QUANTITY ADJUSTER 0550 BŁĄD KĄTA WYPRZEDZENIA WTRYSKU, CZAS WTRYSKU, POCZĄTKU TŁOCZENIA 00628 KONTROLA RÓŻNA BIEŻĄCA, KONTROLA WIELKOŚCI NASTAWCZYCH 01376 SYGNAŁ OBROTÓW POMPY WTRYSKOWEJ N146 NASTAWNIK DAWKI, OBJĘTOŚCI USZKODZENIE FORD
      P1664 STEROWNIK POMPY WTRYSKOWEJ USZKODZENIE P1564 MODUŁ POMPY WTRYSKOWEJ ŻĄDANIE OGRANICZENIA DAWKI PALIWA P0149 BŁĄD WYPRZEDZENIA KĄTA WTRYSKU P0167 BŁĄD UKŁADU REGULACJI POCZĄTKU TŁOCZENIA P1563 MODUŁ POMPY WTRYSKOWEJ USZKODZENIE, ZATRZYMANIE SILNIKA P1665 USTERKA STEROWNIKA POMPY WTRYSKOWEJ, KOMUNIKACJA P1666 CZUJNIK WAŁU KORBOWEGO POMPA 0335 CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO NISSAN
      P1690 STEROWNIK POMPY USZKODZONY P1600 STEROWNIK POMPY USZKODZONY P1251 MAGNETYCZNY ZAWÓR REGULACJI DAWKI, SYGNAŁ NIEZROZUMIAŁY P1241 REGULACJA POCZĄTKU WTRYSKU, KĄTA WTRYSKU, CZASU WTRYSKU BMW
      73 NIEPRAWIDŁOWY WYNIK PORÓWNANIA PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA I POMPY 72 NASTAWNIK POCZĄTKU WTRYSKU, CZASU WTRYSKU, KĄTA WTRYSKU
      POMPY TE WYSTĘPUJĄ W NASTĘPUJĄCYCH AUTACH :
      AUDI A4/A6/A8 2.5 TDI V6 ( AEL, AFB, AKE, AKN, BAU, BDH ) BMW 318d (E46), 320d (E46), 520d (E39) DODGE CUMMINS RAM 3500 (1998 - 2002) FORD FIESTA, FOCUS 1.8 TD, TDDI FORD MONDEO 2.0 TDDI FORD TRANSIT 2.0 TD, TDE, 2.4 TD,TDE HONDA ACCORD, CIVIC 2.0 TDi ISUZU KB 3.0 TDI MAN CIĘŻARÓWKI I DOSTAWCZE 4.6 MG ZR , ZS 2.0 TD, TID, TDI MITSUBISHI CANTER 3.0 NISSAN ALMERA 2.2 NISSAN PATROL GR 3.0 NISSAN FRONTERA, ( FRONTIER ) 3.0 OPEL ASTRA 1.7 TDI, 2.0 DI, DTI, 2.2 DTI, ISUZU, DELPHI, DELCO OPEL CORSA, VECTRA, MERIVA, COMBO 1.7 DT, DTI, DTL, ISUZU, DELPHI, DELCO OPEL VECTRA 2.0 DI,DTI, 2.2 DTI OPEL FRONTERA 2.2 DTI OPEL OMEGA 2.0 DTI, 2.2 DTI OPEL SINTRA 2.2 TD OPEL ZAFIRA 2.0 DI, DTI, 2.2 DTI ROVER 220, 25, 45, 420 2.0 iDT SAAB 9-3, 9-5 2.2 TiD SKODA SUPERB 2.5 TDI VW Passat 2.5 TDI VOLVO FL6 5.5
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.