Skocz do zawartości
boleksiwy

Problem z ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Temat pewnie już znany ale pomimo sprawdzenia wielu wątków wciąż nie rozwiązałem problemu.

Od kilku miesięcy mam problem z ABS . Hamulce wydają się działać poprawnie . Problem zaczyna się przy bardzo małej prędkości kiedy na przykład podjeżdżam do skrzyżowania i używam powtórnie hamulca . Wyraźnie czują na pedale włączający się ABS oraz charakterystyczny dźwięk . Nie świeci się natomiast kontrolka ABS-u. Kilku mechaników już to sprawdzało i nie byli w stanie rozwiązać problemu pomimo podłączenia do komputera. Ostatecznie zdecydowałem Się na wizytę w serwisie opla. Po komputerowej diagnostyce ukł. Hamulcowego wyszło ze mam do wymiany piastę koła lewego oraz wiązkę. Części zostały wymienione , ale pomimo tego nic się nie zmieniło .Problem wciąż się pojawia. Teraz twierdzą ze jest to problem alternatora , który rzekomo daje zbyt mało napięcia. Wydaje mi się to dziwne .Ostatnio przejechałem ok. 4 tys km ( światła , klimatyzacja , ładowanie , telefonu bądź podłączone małe wideo. Wszystko praktycznie równocześnie) . Akumulator sprawny , żadnych problemów z odpalaniem itp. Czy ktoś się już spotkał z podobnym problemem

 

Opel astra II 1.6 16 V 2003 rok kombi


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.zapoznaj sie z regulaminem forum

2.pisz w odpowiednich dzialach po upewnieniu sie ze nie ma podobnego tematu

3.napiecie latwo mozna zmierzyc (na forum juest to opisane i to w wielu watkach)

4.podlaczenie pod kompa to jedno

kod bledu jaki wyskoczy to drugie i dosc wazne dla nas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Zapoznałem sie z regulamine.Przeczytałem wątki związane z tematem.Nie jestem mechanikiem i nie wiele wie na tematy o których tam jest.Szukam pomocy gdyż jak już wspomniałem wiele zostało zrobione żeby usunać usterkę.Kilku mechaników nawet nie chciało się za to zabrać.Wymiana piasty oraz wiązki została dokonana po badaniu w autoryzowanym serwisie opla.Nie wiem jaki im wyskoczyl bład ,ale stwierdzili że to własnie wina piasty i wiązki ( przód lewa strona).Kiedy i to nie pomogło stwierdzili że to alternator który podaje zbyt niskie napiecie.O ile pamieam to róznica ok 2 V ( ale mogę sie mylić).Bedę szczery wydałem już pok 1000 zł a problem nie zniknął.Obawiam sie że i ta diagniza może być mylna gdyż jak wcześniej wspomniałem akumulator chodzi bez zastrzeżen pomimo że jest dośc obciążony.Może ktoś spotkał sie z podobnym probleme lub zna dobrego mechanika z okolic Gliwic który sobie z tym poradzi


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akumulator nie laduje tylko alternator

ladowanie ma wynosci miedzy 13,9 a 14,4 na wolnych obrotach bez obciazenia

zmierzy to kazdy kumaty

nawet nie musi to byc mechanik

kontrolka ABS rozumiem ze sie nie zapala podczas jazdy

a zapala sie po przekreceniu kluczyka ??

jesli nie to moga byc zimne luty w sterowniku ABS

a sam tego nie zrobisz

i pisano o tym na forum

widac nie przylozyles sie do szukania i czytania

 

btw masz astre a walisz temat w ogolnym

czyli regulaminu tez nie zrozumiales

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie siejesz postrach.

Ze alternator ładuje a nie akumulator to nawet taki laik jak ja wie.Dlatego zastanawiam sie czy to alternator jest powodem .Chyba by mi już dawno siadł akumulator .Sprawdzę jeszcze raz napiecie , ale z tego co pamietam było ono ok 14.Sprawdzą również kontrolkę ABS .U tu widzisz wg mechanika w oplu to za mało , a wg ciebie ok.Samemu do naprawy oczywiscie nie zamierzam sie zabierać .Dlatego pytam czy ktoś zna mechanika z okolic Gliwic .

 

Jeszce jedno .Po przeczytaniu jeszcze raz wątków. Kilka lat temu małem problem z zaworek egr. Został on zdaje sie wyłaczony na serwisie opla. Teraz sobie skojarzyłem że te problemy o których tutaj piszę zaczeły sie po wymianie całego rozrządu oraz pompy wodnej( 4 miesiące temu) oraz przewodów płynu hamulcowego.Wszystkich tych napraw dokonywał ten sam mechanik ,który pózniej nie poradził sobie z problemem ABS-u. Czy wszystkie te wymiany / naprawy mogą mieć coś wspólnego z poruszanym tematem?

Edytowane przez boleksiwy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

oraz przewodów płynu hamulcowego.Wszystkich tych napraw dokonywał ten sam mechanik ,który pózniej nie poradził sobie z problemem ABS-u

 

 

Hamulce wydają się działać poprawnie

Ja dla 100% pewności odwiedziłbym stacje diagnostyczną bo może faktycznie wydaje się że działają poprawnie.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja znam kogoś dobrego z okolic Gliwic.Na pw masz wiadomość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dla 100% pewności odwiedziłbym stacje diagnostyczną bo może faktycznie wydaje się że działają poprawnie.

W tym problem .Diagnozowało ten samochód trzech róznych mechanikow( w tym nourato i autoryzowany serwis Opla) .Widzą problem z ABS ale nie potrafią go naprawić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na rolki tez wjeżdżałeś ?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na rolki tez wjeżdżałeś ?

Nie na rolki nie wjeżdżałem , ale jaką to robi różnicę. Samochód hamuje normalnie . Wciąż jednak włącza się ten ABS, a nie powinien .Co radzisz? Czy jeśli się okaże że na diagnostyce okaże się że hamulce są Ok to odpuścić sobie sprawę i jeździć z tym włączającym się ABS. A co z bezpieczeństwem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam sterownik ABS

tzw zimne luty

elektronik powinien to ogarnac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kogoś kumatego z Techem poszukaj.Niech wejdzie w listę danych ABS,masz tam prędkości z jaką się poruszasz i do sprawdzenia czy przy np.5km/h nie zanika impuls.Przerabiałem to parę lat temu też w AG.Winna piasta była.Tobie ją wymieniono tylko czy właściwą.....

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kogoś kumatego z Techem poszukaj.Niech wejdzie w listę danych ABS,masz tam prędkości z jaką się poruszasz i do sprawdzenia czy przy np.5km/h nie zanika impuls.Przerabiałem to parę lat temu też w AG.Winna piasta była.Tobie ją wymieniono tylko czy właściwą.....

co masz na mysli czy własciwą.Nie z tego koła czy zły zamiennik?

Dziekuję wszystkim za odpowiedzi.Na razie jestem na etapie wykłucania sie z warsztatem( całkowicie spartaczyli sprawę co kosztowałomnie juz tysiala).Jakieś pomysły jak dochodzić swoich praw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli ktoś jest zainteresowany jeszcze tematem. Jak wspomniałem próbowałem wyjaśnić dlaczego pomimo wymiany piasty koła przedniego i wiązki ( taka diagnozę otrzymałem w OPEL KANCLERZ -PRZYSZOWICE) problem nie zniknął.Okazało się że podczas wypisywania faktury pracownik warsztatu pomylił strony. Trzeba wymienić piastę , ...............ale koła prawego( BRAVO). Warsztat litościwie zaproponował wykonanie tej usługi za JEDYNE 550 zł pomimo że to ich wina . Sprawa chyba się skończy w sądzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli nasz forumowy expert BENY72 miał rację :ok:

Skuteczność diagnozy lepsza niż wróżbity Macieja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety.BENY72 górą. Ciekawe czy już się kiedyś spotkał z tak banalnym / głupim błędem serwisanta, który już mnie sporo kosztował.

 

Jakieś pomysły ( doświadczenia) jak ich pociągnąć do odpowiedzialności?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no bez jaj ze masz za to placic

maja to zrobic na swoj koszt

ich wina ze dali tak ciala

z kim tam gadales ??

wal do kierownika wlasciciela

nie gadaj z pierwszym lepszym pracownikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Zrób tam zadymę i tyle. Wymienili niewłaściwą piastę, więc ewidentnie ich wina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piastę wymieniłem poza salonem Opla zgodnie z ich diagnozą.Mam jednak rachunki .Ale wiązka i diagnoza to już ich sprawa .Mało brakowało i alternatora bym sie dzieki nim pozbył.Uważam że nawet piasta powinna iść na ich koszt.Ja przyjechałem do nich w celu diagnostyki ukł . hamulcowego i rozwiązania problemu ABS.Spieprzyli to i z tego wynikają moje kłopoty( wymienione częsci które jeszcze były OK).Będę szczery nie chcę mieć już z partaczami nic wspólnego.Zarządałem od nich zwrotu kosztów za diagnostykę oraz niepotrzebną wymianę wiazki.Rozmawiałem z dwoma pracownikami.Jeden bardzo nierzeteny -nawet nie oddzwonił .Drugi ponoć kontaktował sie z kierownikiem.Na dzień dzisiejszy jestem w kontakcie mailowym .Czekam na odpowiedż.Szczerzę, jeśli nie zgodzą sie na moje warunki,bedę sie z nimi sądził

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez PUH OMEGA BOSCH SERWIS
      PUH OMEGA
      Bosch VP44 VP30 Serwis
      ul. Brzozowa 57
      27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie.
      tel. 510667029
      www.puhomega.pl
      www.naprawa-pomp.com
      https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Ocl5g9z_UdapgWuobg/featured
       
       
      Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH.
      Nasza oferta to pełna regeneracja pomp wtryskowych bosch VP44 i VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16 i 1.7L Isuzu Delphi, Delco EDU oraz sterowników ABS Bosch. Przed naprawą każdy sterownik sprawdzany jest za pomocą podłączenia bezpośrednio pod wtyczkę pinową specjalistycznym sprzętem diagnostycznym. Po naprawie błędy w pamięci sterownika są kasowane.
      Uszkodzenie elektroniki sterownika to główna usterka w tych pompach, a dokładniej psuje się sterowanie zaworem regulacji dawki paliwa ( tym między przewodami wysokiego ciśnienia w głowicy pompy ). W wyniku tego uszkodzenia paliwo na wtryskach nie ma odpowiedniego ciśnienia, bądź nie jest podawane wcale.
      Na wykonaną naprawę udzielamy 12 miesięcznej gwarancji
      Wysyłka w ciągu jednego dnia roboczego. (dotyczy naprawy sterownika)
      Wystawiamy fakturę VAT na pełną regenerację pompy wtryskowej. Na naprawę sterownika faktura bez VAT.
       
      KOSZTY.
      Koszt naprawy sterownika PSG5 ( jedno wtykowy ) to 300 zł brutto.
      Koszt naprawy sterownika 1.7L ISUZU to 300 zł brutto.
      Koszt naprawy sterownika PSG16 ( dwu wtykowy ) to 500 zł brutto.
      Koszt pełnej regeneracji pompy wtryskowej VP44, VP30 to około 1500 zł brutto. Na regenerację pompy wystawiamy fakturę VAT.
      Koszt wyzerowania immobilizera w sterowniku pompy FORD to 100 zł. Konieczne przy wymianie sterownika na inny, jak waszego się nie da naprawić bo np: kolega elektronik chciał sprawdzić swoje możliwości i uszkodził sterownik nieodwracalnie.
      Koszt naszego sterownika PSG5 jeżeli wasz nie nadaje się do naprawy, bądź go fizycznie nie macie od 600 zł brutto.
       

      Jeżeli samochód zgasł nagle w czasie jazdy lub nie chce odpalić po postoju to przyczyną jest elektronika czyli sterownik i nie ma potrzeby regeneracji pompy pod względem mechanicznym. Przy uszkodzeniu mechanicznym pompy samochód pali tylko że pracuje głośno, twardo, metalicznie jak również kopci jak " stary traktor ", jest niewłaściwy kąt wtrysku i dużo większe spalanie. Wtedy właśnie potrzebna jest regeneracja mechaniczna pompy którą jak wcześniej pisałem również wykonujemy.
      Przestrzegam przed kupowaniem pomp za kilkaset złotych a tym bardziej na wymianę za swoją z samochodu. Równie dobrze można sobie kupić osiem kilo aluminium ze złomu, bo tyle są warte pompy z regeneracją wykonaną na " papierze ". Pompy zregenerowane w naszym serwisie przechodzą dwu godzinny test na stole probierczym.
      Jeżeli ktoś naprawiał sterownik i silnik popracował przez kilka sekund, minut, godzin czy dni i znowu zgasł, świadczy to tylko o niewłaściwej naprawie i niewłaściwym zastosowanym tranzystorze.
      Jeśli w aucie występuje któryś z niżej opisanych objawów lub błędów świadczy to, że w 95 % uległ uszkodzeniu sterownik pompy
      Objawy uszkodzonego sterownika pompy to:
      po zgaszeniu auto nie chce odpalić, silnik ciężko odpalił i nie reaguje na pedał gazu lub znikomo silnik zgasł podczas pracy i już nie zapalił silnik nierówno pracuje silnik dymi silnik gaśnie po rozgrzaniu lub przerywa silnik nie osiąga pełnej mocy
      Po zdiagnozowaniu auta komputerem mogą się pojawić następujące błędy :
      OPEL, SAAB
      P1630 ZAWÓR DAWKI P1631 STEROWNIK POMPY P1335 CZUJNIK OBROTÓW POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO P0725 CZUJNIK OBROTÓW POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO P1345 CZUJNIK OBROTÓW, SYGNAŁ Z POŁOŻENIA WAŁKA POMPY P1220 CZAS WTRYSKU, KĄT WTRYSKU, POCZĄTEK TŁOCZENIA P1650 SZEREGOWA SZYNA CAN, KOMUNIKACJA P1651 SZEREGOWA SZYNA CAN, KOMUNIKACJA P1560 NAPIĘCIE ZASILANIA PRZEKROCZENIE P1600 STEROWNIK USZKODZENIE PROGRAMU P0190 USTERKA MECHANICZNA W SYSTEMIE PALIWA P1660 ZA MOCNE WEJŚCIE OBWODU SOLENOIDU ODCIĘCIA PALIWA P0251 WIRNIK KRZYWKA POMPY WTRYSKOWEJ USTERKA, USTERKA ZAWORU SPV DAWKI, REGULACJA MOMENTU WTRYSKU, CISNIENIA PALIWA AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA
      01318 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ J-399 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ 0526 BRAK KOMUNIKACJI Z MODUŁEM POMPY 01268 NASTAWNIK DAWKI PALIWA, OBJĘTOŚCI, QUANTITY ADJUSTER 0550 BŁĄD KĄTA WYPRZEDZENIA WTRYSKU, CZAS WTRYSKU, POCZĄTKU TŁOCZENIA 00628 KONTROLA RÓŻNA BIEŻĄCA, KONTROLA WIELKOŚCI NASTAWCZYCH 01376 SYGNAŁ OBROTÓW POMPY WTRYSKOWEJ N146 NASTAWNIK DAWKI, OBJĘTOŚCI USZKODZENIE FORD
      P1664 STEROWNIK POMPY WTRYSKOWEJ USZKODZENIE P1564 MODUŁ POMPY WTRYSKOWEJ ŻĄDANIE OGRANICZENIA DAWKI PALIWA P0149 BŁĄD WYPRZEDZENIA KĄTA WTRYSKU P0167 BŁĄD UKŁADU REGULACJI POCZĄTKU TŁOCZENIA P1563 MODUŁ POMPY WTRYSKOWEJ USZKODZENIE, ZATRZYMANIE SILNIKA P1665 USTERKA STEROWNIKA POMPY WTRYSKOWEJ, KOMUNIKACJA P1666 CZUJNIK WAŁU KORBOWEGO POMPA 0335 CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO NISSAN
      P1690 STEROWNIK POMPY USZKODZONY P1600 STEROWNIK POMPY USZKODZONY P1251 MAGNETYCZNY ZAWÓR REGULACJI DAWKI, SYGNAŁ NIEZROZUMIAŁY P1241 REGULACJA POCZĄTKU WTRYSKU, KĄTA WTRYSKU, CZASU WTRYSKU BMW
      73 NIEPRAWIDŁOWY WYNIK PORÓWNANIA PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA I POMPY 72 NASTAWNIK POCZĄTKU WTRYSKU, CZASU WTRYSKU, KĄTA WTRYSKU
      POMPY TE WYSTĘPUJĄ W NASTĘPUJĄCYCH AUTACH :
      AUDI A4/A6/A8 2.5 TDI V6 ( AEL, AFB, AKE, AKN, BAU, BDH ) BMW 318d (E46), 320d (E46), 520d (E39) DODGE CUMMINS RAM 3500 (1998 - 2002) FORD FIESTA, FOCUS 1.8 TD, TDDI FORD MONDEO 2.0 TDDI FORD TRANSIT 2.0 TD, TDE, 2.4 TD,TDE HONDA ACCORD, CIVIC 2.0 TDi ISUZU KB 3.0 TDI MAN CIĘŻARÓWKI I DOSTAWCZE 4.6 MG ZR , ZS 2.0 TD, TID, TDI MITSUBISHI CANTER 3.0 NISSAN ALMERA 2.2 NISSAN PATROL GR 3.0 NISSAN FRONTERA, ( FRONTIER ) 3.0 OPEL ASTRA 1.7 TDI, 2.0 DI, DTI, 2.2 DTI, ISUZU, DELPHI, DELCO OPEL CORSA, VECTRA, MERIVA, COMBO 1.7 DT, DTI, DTL, ISUZU, DELPHI, DELCO OPEL VECTRA 2.0 DI,DTI, 2.2 DTI OPEL FRONTERA 2.2 DTI OPEL OMEGA 2.0 DTI, 2.2 DTI OPEL SINTRA 2.2 TD OPEL ZAFIRA 2.0 DI, DTI, 2.2 DTI ROVER 220, 25, 45, 420 2.0 iDT SAAB 9-3, 9-5 2.2 TiD SKODA SUPERB 2.5 TDI VW Passat 2.5 TDI VOLVO FL6 5.5
    • Przez Andreas7
      Witam.
      Proszę o poradę. W Merivie A (2006r, silnik 1,4 benzyna) zapaliła się kontrolka ABS oraz trakcja. Podłączyłem się do ECU swoim komputerem (na laptopie mam tylko darmowy program OBD Auto Doctor - mam nadzieję nie przekręciłem nazwy). Program może tylko diagnozować silnik, nie było błędów silnika, więc nic nie pokazał.
      Dziś ojciec (70 lat) pojechał do warsztatu, i usłyszał, że do wymiany są oba czujniki ABS'u w przednich kołach.
      I tu moje pytania, jeśli ma ktoś ochotę odpowiedzieć - z góry dziękuję! Oto one:
      - czy rzeczywiście od razu mogą się popsuć oba czujniki na raz? Czy to raczej jakaś ściema, aby więcej zarobić?
      - ile kosztuje program do pełnej diagnozy Opla, czy jest coś tańszego niż to:
      https://www.viaken.pl/pl/interfejs-opel-scanner-can-usb-1987-2014-z-licencja-na-oprogramowanie.html
      (pytam, bo może czas kupić program, i samemu diagnozować);
      - czy jeśli rzeczywiście oba czujniki są do wymiany, czy mogę je kupić np. na allegro, i samemu zmienić? Nie mam w domu kanału w garażu, klucze, itp - mam.
       
      Dziękuję, pozdrawiam!
       
      Andrzej.
    • Przez mar9990
      Cześć,

      Mam problem z świecącą się kontrolką ABS i wariującym prędkościomierzem. Na początku kontrolka ABS zapalała się co jakiś czas, potem coraz częściej (zazwyczaj po ponownym uruchomieniu zapłonu gasła). Doszedł do tego wariujący prędkościomierz. Po wizycie u mechanika stwierdzono, że to piasta w lewym kole, bo tam znajduje się czujnik. Piastę całą wymieniono. Pomogło to na jakiś miesiąć. Potem objawy wystąpiły ponownie. Jeździłem z tym prawie rok i na początku tego roku znów wymieniłem piastę tym razem na lepszą (SKF) bo mechanik stwierdził, że wtedy zamonotował jakąś tańszą więc mogła się szybko popsuć. Przy okazji mechanik stwierdził, że poprawił przewody przy ABS (dokładnie nie wiem co było z nimi nie tak). Po trzech miesiącach problem wrócił ponownie, na razie co jakiś czas zapala się kontrolka ABS, teraz coraz dłużej (czasem widać jakieś pojedyńcze skoki prędkościomierza).

      Czy wiecie co może być przyczyną? Czy chodzi o te kable? Może są przetarte? W interenecie znalazłem taki temat (http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/astra-g-abs-fault-fixed-cheaply.197868/) gdzie wskazują, że należało by wymienić jeden z kabli (nr części 9131387).
      Można to jakoś samemu zdiagnozować?

      Dzięki
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.