Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zamówiłem 28 lipca. Najpierw miała być pod koniec grudnia, potem dowiedziałem się, że będzie na przełomie listopada/grudnia, a w efekcie dotarła do mnie do ASO wczoraj o 13.30 :) Teraz jedynie poczekać na dokumenty, formalności ubezpieczeniowo-rejestracyjne i wyjazd na drogę. Kierownik salonu już przyjął auto, więc niedługo zrobię sobie przegląd zerowy, zamontuję chlapacze, zabezpieczenie antykradzieżowe etc.

 

20141110_145113.jpg
20141110_145135.jpg
20141110_145145.jpg
20141110_145210.jpg
Szczegóły:
Silnik B14NET 1.4 turbo 140kM, skrzynia M32 6-biegowa.
Pakiety opcji

· Pakiet Dobrej Widoczności

· Pakiet Elektryczny

· Pakiet Komfortowy

· Pakiet "Parkuj i jedź 2"

· Pakiet "Asystent kierowcy"

· Kamera Opel Eye

Nadwozie

· Czujnik deszczu

· Nakładki ozdobne na wewnętrzne progi drzwi

· Lampy przeciwmgielne z tyłu

· Srebrna końcówka rury wydechowej

· Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne

· Jeden składany kluczyk

· Relingi dachowe

· Osłona dolnej części zderzaka srebrna

· Światła do jazdy dziennej

· Przyciemniane tylne szyby boczne (za słupkiem dachowym „B”) oraz szyba tylna

· Lampy przeciwmgielne z przodu

Wnętrze

· Przesłona słoneczna kierowcy z kieszenią i lusterkiem podświetlanym

· System automatycznego sterowania światłami drogowymi

· Światłoczułe lusterko wewnętrzne (automatycznie przyciemniane)

· Podłokietnik fotela kierowcy

· Gniazdko zasilania 230V w konsoli podłogowej, tył

· Podświetlany dolny schowek przed fotelem pasażera

· Elektrycznie sterowane szyby tylne

· Centralny zamek bez deadlocka

· Fotel pasażera, ze schowkiem w siedzisku

· Klimatyzacja sterowana elektronicznie, dwustrefowa, z automatycznym czujnikiem recyrkulacji

· Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

· Zagłówek środkowego tylnego siedzenia

· Tylna kanapa dzielona w proporcji 60/40

· Kieszenie w tylnej części oparć foteli przednich

· Tempomat z ogranicznikiem prędkości

· Kolumna kierownicy z możliwością regulacji nachylenia i długości

· Fotel kierowcy z regulacją wzdłużną i wysokości

· Kierownica trójramienna pokryta skórą z przyciskami sterowania

· Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego

· Schowek na okulary kierowcy

· Elektrycznie sterowane szyby przednie

· Półka zasłaniająca przestrzeń bagażową za oparciem tylnej kanapy

· Fotel pasażera z regulacją wzdłużną

Syst. informacyjne

· Komputer pokładowy

· Kamera parkowania z tyłu

· Portal telefonu komórkowego ze sterowaniem głosowym i funkcją "audio streaming"

· Radio CD600, mp3, Aux-In, USB, 6 głośników

· Wyświetlacz graficzny pomiędzy zegarami (w wybranych wersjach silnikowych)

· Wyświetlacz kolorowy 7" 800x480

· Wyświetlacz graficzny pomiędzy zegarami (w wybranych wersjach silnikowych)

Bezpieczeństwo

· Czujnik zapięcia pasów na tylnej kanapie

· Poduszki czołowe i boczne kierowcy i pasażera oraz poduszki kurtynowe

· Czujniki parkowania, przód i tył

· Dwustopniowe napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu

· System przypominania o zapięciu pasa bezpieczeństwa kierowcy

· Czujnik zapięcia pasów na fotelu pasażera

· Zagłówki przednich foteli regulowane w dwóch płaszczyznach

· Zaczepy Isofix dla fotelika dziecięcego na tylnej kanapie

· Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z ogranicznikami napięcia

· Wspomaganie hamowania awaryjnego

· Zdalnie sterowany centralny zamek

· Wlew paliwa zamykany pilotem

· ESP+HDC+HSA

· Opel Eye, kamera rozpoznawania znaków drogowych

· Reflektory biksenonowe z systemem AFL i światłami LED do jazdy dziennej

· Rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania

· System zapobiegający kolizji z poprzedzającym pojazdem

· Trzypunktowy tylny pas środkowy

Koła

· Zestaw naprawczy do opon

Koła aluminiowe 18”

· Koła aluminiowe 18X7.0 + stalowe zimowe 16X6.0

 

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ArKos piekne autko.

Moze za okolo 8 lat odsprzedaż?

Ps,.Na zdjeciu oboko auta to Ty dokonujesz przegladu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że tak głupio zapytam, dlaczego ma ucho do holowania wkręcone czyżby już na lawetę musieli holować? Czy to tak standardowo przychodzi (w Nissanie jak pracowałem wszystkie dodatkowe graty gaśnice, wkrętki, trójkąty, anteny były w środku)?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Transport na lawecie odbywa się tak, że wjeżdża i zjeżdża samo, a zabezpieczone jest hak+pas oraz 2 tylne koła+pasy. Antena, zaślepka zderzaka i CARPASS są w środku samochodu, gaśnica i trójkąt wydawane z magazynu ASO. Antary i Mokki zawsze tak do nas przychodziły. Nie wiem czemu osobówki mają tylko pasy na kołach, a "terenówki" (z Captivami też tak było) mają wkręcane haki i złapane pasami.

 

 

 

Moze za okolo 8 lat odsprzedaż?

Chciałbym pojeździć dłużej... Mam nadzieję.

 

 

 

Na zdjeciu oboko auta to Ty dokonujesz przegladu?

 

Nie, to mój kumpel, kierownik salonu sprzedaży - prowadzący proces sprzedaży mojego auta :-) Ja robiłem zdjęcie z upapranymi łapami i potwornie brudnymi ogrodniczkami :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radość zapewne niesamowita z zakupu nowego auta :-)

 

Nie lepiej dojazdówkę było zamówić zamiast tego zestawu? Też mam ten shit, ale chyba kupię normalne koło dojazdowe (u mnie wnęka jest płytka i nie pozwala na pełne koło).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie lepiej dojazdówkę było zamówić zamiast tego zestawu?

Chcą za to 4 stówy... Kupię sobie zwykłą nówkę felgę za 160, do tego używaną oponę 175/80R16 i za 250 będę miał zapas. Podnośników mam ze 3 sztuki w garażu...

 

Radość zapewne niesamowita z zakupu nowego auta

Szczerze?

Jeszcze to do mnie nie dociera... :D


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ceny chore to wiem.

 

Dotrze, jak zaczniesz jeździć :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Natan

Autko śliczne...przyjemnej konsumpcji życzę.... :kawa: .Droga ta kawa :-D .

Edytowane przez Natan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Droga ta kawa

A co jest taniego? Przecie nie kupię Daci Duster :D :D :D

Poza tym to dobrze wyposażone auto. Musi wyssać portfel. :P


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Bardzo ładne auto w modnym kolorze i z extra wyposażeniem. Gratuluje nabytku! :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piękny kolor nadwozia-lakieru :spoko: Możesz napisać Kolego jaki to jest ''kod lakieru''?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gratuluje nabytku!

Dziękuję :-)

 

 

 

Możesz napisać Kolego jaki to jest ''kod lakieru''?

Jutro w pracy zerknę i napiszę. Jedynie kod ze zlecenia pamiętam - "GYO" Deep Espresso Brown

 

EDIT

Na podstawie VIN zdekodowałem kod lakieru 204V ale nie wiem, na ile to prawdziwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie tez zainteresował kolor.Sam wybierałeś?

Tez kiedys zastanawiałem sie sie nad nowym autem,w gre wchodziłav raczej astra ale niestety ekonomia wzieła góre.Mysłałem nad kolorem srebrnym moze nudnym ale praktycznym.

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam wybierałeś?

Tak. Konfiguracja i wybory wszystkiego od A-Z to moja broszka. Żona powiedziała, żeby tylko nie był biały, a reszta ją smyra co będzie. Więc sobie skomponowałem brązowe z brązową skórką. Chyba najfajniejsze połączenie, bo jak patrze na szare/bure/siwe wnętrze, to porażka dla mnie. Żeby jeszcze głęboka czerń, to ok, ale takie niedorobione kolorystycznie to mnie po prostu rozwala...

 

 

 

Mysłałem nad kolorem srebrnym

Odrzuciłem z mety. Nie dlatego, że mi się nie podoba, czy niepraktyczny jest. Argument prosty: jeździ full czarnych i srebrnych aut... Mi najbardziej podoba się połączenie ciemnego nadwozia z jasnym wnętrzem. I tak właśnie wybrałem.

Żałuję jedynie, że polifty nie mają dostępnych felg we wzorze sprzed liftu. Zdecydowanie bardziej podoba mi się 5-ramienna gwiazda, niż toto co mam... No ale trudno.

 

 

 

niestety ekonomia wzieła góre

A ja mam już dość ciągłego użerania się najczęściej z rdzą. Wiemy, na co cierpi Opel. Poza tym tendencje kręcenia liczników i walenia w rogi to po prostu kosmos. Tu wiem co mam, na długie lata mam nadzieję bezinwestycyjnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ArKos tak naprawde nie istotny kolor,kazdy kupuje pod siebie..Ja niestety nie nmiałem tego wyboru,kierowałem sie bardziej stanem technicznym(akurat trafiło sie srebrne,wczesniej miałem granatowy)

Ogólnie mi sie podoba Twoje auto jak pisałem wczesniej. i by Ci słuzyło proporcjonalnie do wyglądu.

Opisz wrazenia z jazdy....bo to chyba wazniejsze :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro jeśli zdążę to sobie zrobię przegląd zerowy. Pooglądam dokładnie, przejadę się kawałek. Ogólnie: Astra chyba lepiej jedzie niż Mokka 1.4T. Niby 140kM ale odnoszę wrażenie, że 2.0 16v 136kM żwawiej sobie poczyna. Możliwe, że to kwestia przełożeń skrzyni, ale z pewnością bardziej zadowolony będę ze zużycia Mokki. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na podstawie VIN zdekodowałem kod lakieru 204V ale nie wiem, na ile to prawdziwe.
Dzięki Kolego,byłem ciekaw bo ostatnio w nowych autach różnych marek,są bardzo modne wszystkie odcienie ''brąz-metalic'' :spoko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

w pracy zerknę i napiszę. Jedynie kod ze zlecenia pamiętam - "GYO" Deep Espresso Brown

No i na tabliczce samochodu również jest tylko "GYO" - chyba, że ktoś wyczai kod lakieru:

 

20141115_104527.jpg

 

No. Mało czasu było, ale w końcu mogę odrobić zaległości...

Zrobiłem sobie przegląd zerowy, zamontowałem zabezpieczenie antykradzieżowe i chlapacze przód + tył.

Gehenna elektryczna - tyle mogę powiedzieć o elektryce Mokki. O ile w Corsie D odcięcie pompy paliwa od A-Z zajmuje mi jakieś 20 minut, o tyle w Mokce spędziłem razem z kolegą elektrykiem 2 godziny. Szukaliśmy jak debile szarego przewodu do pompy paliwa. Według schematów z TIS-a taki właśnie ma kolor zasilanie pompy, tak też mają inne obecnie produkowane modele. Niby Mokka wzorowana na Corsie... ok, ale jedno ale: Corsa ma wiązkę z szarym przewodem do pompy wzdłuż lewego progu pod plastikiem. Mokka też tam ma wiązkę, ale nie ma w niej szarego :ups:

Co się okazuje po rozbebeszeniu spodu deski rozdzielczej: gruba wiącha schodzi w dół i rozdziela się na 2 części. Pierwsza tak jak w Corsie idzie do dużej wtyczki, jest to łączenie z tylną częścią wiązki, i dalej leci na zadek. Tu też jest taka wtyczka, ale szarego niet! Szary jest w drugiej części wiązki, która schodzi pod nogi kierowcy w profilowanym, czarnym korycie. Trzeba dźwignąć wykładzinę, rozbebeszyć koryto i dopiero jest dostęp do szarego z pompy paliwa. Pomysł godny kretyna nominowanego do nagrody "Idiota roku", ponieważ według TIS-a sprawdzając lokalizacje komponentów, wiązki te łączą się w tylnej części nadwozia... Masakra jakaś.

 

A z dobrych rzeczy - zabezpieczenie działa znakomicie :devil2: Chlapacze zamontowane - oczywiście oryginały, fantastycznie spasowane i leżą idealnie. Nie będzie ubłoconego po szyby auta i tylko z tego względu je montowałem, czyli względy praktyczne. Mam też oryginalny komplet gumowych dywaników. Te najtańsze gratisówki ekspresowo się przecierają, oryginały są zdecydowanie trwalsze. Jest też coś dla psa - mata w bagażniku. Stestowany system audio, skonfigurowany telefon do radia - działa znakomicie, słyszalność bardzo dobra.

Zabrałem dziś rodzinę na "macanie" auta, to i zrobiłem parę zdjęć.

 

20141115_104351.jpg

20141115_104401.jpg

20141115_104411.jpg

20141115_104437.jpg

20141115_104500.jpg

20141115_104544.jpg

20141115_104553.jpg

20141115_104636.jpg

20141115_104649.jpg

20141115_104705.jpg

20141115_104818.jpg

20141115_110345.jpg

20141115_110402.jpg

20141115_110957.jpg

20141115_111004.jpg

20141115_111012.jpg

20141115_111020.jpg

 

Udało mi się złapać lakier - w słońcu mniej więcej tak wygląda... czekolada ze złotym brokatem:

 

20141115_104705a.jpg

 

Cieszę się z silnika - B14NET. Doczytałem, że przy maksymalnym obciążeniu silnik ma tzw. OVERBOOST, czyli można powiedzieć "daje 110%". Polega to na chwilowym podaniu wyższego ciśnienia doładowania przez turbinę, a tym samym pozwala na krótkie zwiększenie momentu obrotowego.

Żałuję dwóch rzeczy:

1. mam nieszczęsny nowy czynnik w układzie klimatyzacji... R1234YF który jest kosmicznie drogi na dzień dzisiejszy (ok. 10-krotnie droższy od R134A)

2. nie mam tych felg, które mi się najbardziej podobają... te moje uważam za mocno średnie. A podobają mi się te:

 

Opel-Mokka-1.jpg

 

Trudno. Sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chlapacze bardzo ładnie spasowane i na pewno przydatne. Nie są duże i nie szpecą auta.

Płytę pod silnikiem masz czy w tym silniku nie montują?

Czynnika nie można zmienić kiedyś przy nabijaniu klimy?

Fakt, też wolę ten pięcioramienny wzór. Zawsze możesz sprzedać swoje póki nowe ;) A kupić te drugie ;)

 

A kolor znam, bo w AJ taki też stosują chyba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Płytę pod silnikiem masz czy w tym silniku nie montują?

 

Jest częściowa niestety i nie ma rzemieślniczych wyrobów jak na razie. Będę korzystał z okazji i mierzył, czy nie da się czegoś podpasować - Astra J, Cruze czy coś.

Tak wygląda oryginalna: http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/47/74/35/98/4774359872

 

 

 

Czynnika nie można zmienić kiedyś przy nabijaniu klimy?

 

Nie wiem. Wiem jedynie, że jest bezwzględny zakaz wykonywania retrofitu, czyli przezbrajania instalacji na stary typ czynnika. W TIS-ie praktycznie nic na ten temat nie ma. Ba... nie mamy nawet maszyny do R-1234yf... ciekaw jestem, kiedy trafi pierwsze auto z nieszczelną klimą na R-1234yf, ponieważ zalecenia przy obchodzeniu się z R-1234yf są następujące:

- intensywnie wentylować stanowiska pracy

- zachować szczególną ostrożność, gdy stanowiska pracy wyposażone są w kanały przeglądowe - gaz jest cięższy od powietrza i może gromadzić się w zagłębieniach

- zakazać używania otwartego ognia i palenia tytoniu

- nie naprawiać elementów instalacji klimatyzacji przez spawanie czy lutowanie

- zachować szczególną uwagę, aby nie przepełniać układów klimatyzacji

- zakazać czyszczenia elementów instalacji i sprawdzania szczelności za pomocą sprężonego powietrza

Dla mnie to jakaś totalna paranoja. Napełnienie R-134a to średni koszt 120-160zł. Napełnienie R-1234yf to średni koszt 1200-1300zł. R-134a jest niepalny. R-1234yf jest palny. Oprócz palności może zabić człowieka, bo jest silnie toksyczny. Ja pier***ole, co za kretyn wymyślił takie cuda...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.