Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ok, moja pomyłka.

 

With mobilephone sent.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A14NET i B14NET to te same silniki, B dlatego, że zgodnie z nazewnictwem GM to norma Euro6, którą spełnia A14NET.

Co do napraw - żadna tajemnica... upierdliwie czepiam się wszystkiego, bo wydałem czapkę pieniędzy na auto...

- dłużej się grzał - wymiana termostatu

- zaczęła latać gałka zmiany biegów - wymiana

- tapicerka na siedziskach przednich sflaczała - wymiana gąbek i poszyć

- brzęczał tłumik na zimnym - wymiana

- zapocenie na łączeniu połówek skrzyni - wymusiłem demontaż skrzyni i uszczelnienie

- zapocenie pod kołem pasowym wału - wymusiłem wymianę uszczelniacza pompy oleju

- piszczenie szyby opuszczanej kierowcy - wymiana uszczelki drzwi razem z małą szybką

Każda pierdoła ma być zrobiona. Koniec, kropka... Mam czułe ucho, wiedzę, więc kitu mi nikt nie ożeni - nie ma takiej opcji :P

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i pracujesz w warsztacie, wiesz co się psuje i na co zwrócić uwagę :)

 

Czyli jednak euro6, nie myliłem się :)

 

With mobilephone sent.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na pytanie kolegi, które mi umknęło:

Czy faktycznie nowsze auta są gorszej jakości?

Niestety tak. KAŻDY koncern produkuje coraz większy szit. Coraz gorsze materiały, coraz gorsza trwałość, coraz gorsza jakość. Coraz więcej wymyślania, jak podnieść koszty serwisu.
Świat motoryzacyjny schodzi na psy. Żeby do VW czy Volvo czy Forda wsadzać FRANCUSKIE silniki, to już chyba apogeum...
No, może doczekamy się chińskich silników jeszcze... w końcu są tańsze...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet bmw czy audi...

 

With mobilephone sent.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z GM B podlega pod normę Euro 6 a A pod normę Euro 5.

To że że jak mówił ArKos oba sa identyczne bo spełniają norme wyższą to jedno, a oznaczenia to drugie.

Jak pójdziesz i poprosisz o oficjalny wpis w papierach nr w DR to wbiją Ci Euro5 przy silniku A.. pomimo ze spełnia wyższą, a jakbyś chciał dla A mieć wpisaną normę Euro6 to miałbyś na głowie rzeczoznawców i korespondencje z GM.

To tak w skrócie.

Edytowane przez slawek7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radość zapewne niesamowita z zakupu nowego auta :-)

 

Nie lepiej dojazdówkę było zamówić zamiast tego zestawu? Też mam ten shit, ale chyba kupię normalne koło dojazdowe (u mnie wnęka jest płytka i nie pozwala na pełne koło).

też jak zamawialiśmy merive zrezygnowałem z koła za 400 zł. ale myślałem że bedzie podnosnik i klucz czego nie ma jak jest zestaw naprawczy za 3 miesiące przebiłem koło i był problem. Chętnie bym teraz dokupił ten koło z podnośnikiem i kluczem, ale sam klucz 70 złotych podnośnik 322 złote a koło to sie nawet już nie pytałem.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości, co jest w tym zastawie naprawczym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

A tak z ciekawości, co jest w tym zastawie naprawczym?

 

Kompresor i szczeliwo w pojemniku.

 

 

Zgodnie z GM B podlega pod normę Euro 6 a A pod normę Euro 5.

To że że jak mówił ArKos oba sa identyczne bo spełniają norme wyższą to jedno, a oznaczenia to drugie.

Jak pójdziesz i poprosisz o oficjalny wpis w papierach nr w DR to wbiją Ci Euro5 przy silniku A.. pomimo ze spełnia wyższą, a jakbyś chciał dla A mieć wpisaną normę Euro6 to miałbyś na głowie rzeczoznawców i korespondencje z GM.

To tak w skrócie.

Po rozkodowaniu mojego VINu w rubryce silnik mam wpisane cyt.: "A14NET/B14NET"

Teraz jeszcze mi powiedz, gdzie ktoś wbija normę Euro? Nie spotkałem jeszcze albo przeoczyłem...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo w tej chwili nie ma dla ciebie znaczenia czy to euro5 czy euro6.

Może kiedyś...

 

With mobilephone sent.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nikt na siłę nie wbija, czy ja tak pisałem?

Wpisuje się na wniosek właściciela.

Podstawa prawna "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu...." a zwłaszcza zał.2a.

Co nie zmienia faktu że pomimo iż mogą to być faktycznie konstrukcyjnie te same silniki, (te same częsci, czujniki itd) to zapewne oprogramowanie jest inne i to już pownie dało producentowi ina normę.

 

Przy okazji zapytam sie Ciebie o coś innego. Dużo się słyszy o silnikach VW z wtryskie bezpośrednim i ich kłopotach technicznych, a jak Opel sobie z tym poradził, co z jego silnikami z wtryskiem bezpośrednim, jak to sie sparawuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Minęło 5 lat, czas pomyśleć o następcy. Będzie dokładnie taka, jak na fotkach poniżej.

Karoq 1,5 TSI ACT w manualu, wersja Sportline - naprawdę fajnie wyposażona. Najbardziej jarają mnie skrętne LEDy przednie :P Podobno lepsze od ksenonów. Zobaczymy.

Zamówiłem, czas oczekiwania ok. pół roku, więc niedługo Mokka będzie szukać nowego domu :) Opla nie kupię, bo nie ma co kupić. Francuski szit w 3 cylindrach to nie dla mnie... Przykro, no ale trudno.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładna Skodzinka, tak myślę że Skoda dokonała już przełomu wprowadzając pierwszą Skodę Superb i idzie w dobrym kierunku od tamtej pory, jakoś zostały unowocześnione te nadwozia, zaczynają fajnie wyglądać. Oby jeździła tak dobrze jak wygląda ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.