Skocz do zawartości
ArturS

Poziom oleju w skrzyni biegów - VIVARO

Rekomendowane odpowiedzi

Jakoś gógl nie pomaga, wszędzie jest tylko o ilości oleju - 2.7-2.9L - ale nic nie znalazłem na temat poziomu, który chciałbym jakoś kontrolować, bo zauważyłem całkiem mocny wysięk przy wybieraku. Dzisiaj olej będzie zlany, sprawdzę czy niema niepokojących opiłków, i oczywiście zalany nowym elfem.

Skrzynia nie wydaje dziwnych odgłosów podczas jazdy, ale dość topornie wchodzi dwójka szczególnie, że przy przerzucaniu z I na II obroty jakoś niechętnie spadają (trzeba chwilę odczekać na sprzęgle, albo wcześniej puścić gaz, zanim się je naciśnie) i wtedy wydaje mi się, że słychać lekki zrzyt. Jak będzie okazja i znajdę kogoś na miejscu od skrzyń w renówkach, to podjadę na konsultację, bo już się wystarczająco naczytałem i strach jechać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pa0 jest czujnik poziomu a reszty nie sprawdzisz, aso renowki niby posiada miernik jakis magiczny

Z obrotami to sprawdz czujnik sprzegla

http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Vivaro-Gearbox-Oil-Level-Tool-Dipstick-Service-Oil-Change-/131356560336?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e95760bd0

Edytowane przez wojtekcichy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak byłem na wymianie, to chłopak który pracuje w zakładzie i można powiedzieć zna się troszkę, mówił mi że korek wlewowy jest również przelewowym, ale jak jest na prawdę, to ciężko stwierdzić, bo pierwszy raz spotkałem się z taką opinią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem w necie i znalazłem coś takiego jak bagnet do sprawdzania poziomu oleju. W serwisówce też to w końcu namierzyłem.

97287374_large_IMG_1474_1.jpg

 

Czyli na pewno korek wlewowy nie jest przelewowym. Wczoraj mechanikom zawiozłem olej w bańce 5L, bo wyszło taniej niż kupować 3x1L, podałem że ma być 2.7l+/-0.15, a patrzę teraz na butelkę, to oleju zostalo jakieś 1.9L, czyli wlali pod korek :maruda: Nie wiem czy upuszczać, bo chyba i tak muszę oddać skrzynię do zrobienia. Przed wymianą często miałem problem z wrzuceniem drugiego biegu, a po wymianie wchodzi jak w masło, ale po niej nie wchodzi już żaden inny bieg - muszę dać na luz, puścić sprzęgło (wtedy słuchać lekki stuk), ponownie nacisnąć i już wszystko wchodzi jak nalezy. Poczytałem trochę o lezie na wybieraku, dzisiaj sprawdzam i tenfaktycznie lata na boki, zamiast siedzieć w miejscu. W poniedziałek podjadę do Sosnowca do BCS ( http://www.skrzynie.com.pl/), ew. do Focusa (http://www.skrzyniebiegow.net.pl/) - zna ktoś te firmy?

Edytowane przez ArturS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo jak jest przelane to wywala olej wszystkimi mozliwymi otworami a poza odpowietrznikiem sa wybieraki wiec dlatego sie polepszylo, tylko nie parkuj na kostce brukowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia zrobiona. Ostatecznie skończyło się na oddaniu opla do Synchro w Siemianowicach - wujek gógl go nie znalazł jak szukałem, ale polecił mi go mój stały mechanik. Niestety synchro okazał się być najdroższy ze wszystkich, ale chciałem żeby wszystko było zrobione w jednym miejscu (zrzucenie i założenie skrzyni oraz jej naprawa), żeby w razie czego nie było spychania winy jednego na drugiego. W sumie kosztowało mnie to prawie 3000 brutto :maruda: Oczywiście wymiana wszystkich łożysk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jaki efekt, dźwięk pracy skrzyni się poprawił ???, no pomijając już samą pracę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia chodzi jak marzenie. Został problem powoli spadających obrotów przy zmianie biegów (sprawdzę ten czujnik sprzęgła) i doszedł problem z pedałem sprzęgła. Jak wczoraj odbierałem samochód, to pedał był bardzo nisko. Panowie powiedzieli, że trzeba się przejechać, kilkanaście razy wysprzęglić i wszystko wróci do normy - faktycznie tak było. Dzisiaj rano jednak ponownie miałem pedał blisko podłogi. Po przejechaniu kilkuset metrów pedał ponownie w górze. Domniemam, że źle lub w ogóle nie odpowietrzyli wysprzęglika - zapewne przy demontażu skrzyni trzeba rozłączyć go od układu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie wymieniali go ? bo słyszałem gdzieś opinie na ten temat, że przy przebiegach około 200 powinno się go zmieniać, bo później lubi puszczać płyn.

Z reguły robią ten zabieg (wymiany) przy wymianie sprzęgła, ale ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponoć już był wymieniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak niema opcji by nie rozlaczac przewodow, wszyscy podwieszaja z nadzieja ze powietrze nie dostanie sie do ukladu ale zawsze sie dostaje

najlepiej jest otworzyc odpowietrznik i dmuchnc sprezarka malym cisnieniem w odpowietrznik w korku wlewowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.