Skocz do zawartości
slawek90

Corsa c problemy z silnikiem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich:) Posiadam corse c z 2003r silnik 1.4 i od pewnego czasu mam problemy z obrotami silnika. Podczas jazdy jest ok ale jak już nacisnę sprzeglo obroty spadaja do zera czasami widac ze silnik sie broni przed tym i uda sie mu wskoczyc na normalne obroty, ale jak juz zgasnie to cieżko jest ja odpalic. Czasami nawet na postoju na biegu jałowym potrafi zgasnac. Byłem juz u masy mechanikow na komputerze i nic nie pokazuje zadnego błedu niema. Wymienione w aucie zostaly swiece czujnik płynu chłodzacego. Wyczyszczona zostala przepustnica wymienione filtry paliwa i powietrza. POMOCY bo juz nie wiem co mam z tym zrobic. Pozdrawiam


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silniku z14xe niema silniczka krokowego bo jest sterowanie elektroniczne.

Edytowane przez slawek90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A widzisz.... człowiek uczy się całe życie :)


EGR sprawdzony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest egr byl sprawdzany i jest dobry byl nawet podmieniany i dalej to samo sie robi;/;/ o_O

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność układu ssącego, następnie czujnik wału. Może jest coś zaśniedziałe i trzeba coś przeczyścić.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik polozenia wałka rozrzadu jest ok tak samo jak czyjnik walu korbowego. Na ukladzie ssącym niema nigdzie nieszczelnosci. Mam takie pytanie bo jeden z mechaników mi powiedzial zebym posprawdzal jeszcze masy czy czasem tam cos niema. i zebyl zalozył sobie dodatkowa mase jeszcze np od skrzyni biegow do ramy. Aaa dzis w ramach luzu wykrecilem mapsensor ale byl czyściutki jak nowy. Milego wieczoru zycze wszystkim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki to po tych wszystkich zabiegach była zawsze robiona adaptacja? Bo stawiam iż aku był nie raz odłączany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest że ople masy mają trochę słabe, nie jest to jakieś kłopotliwe ale upierdliwe, coś nie działa albo się zawiesza.

Posprawdzaj te masy i nie koniecznie do skrzyni ale można silnik z nadwoziem jakimś kabelkiem połączyć (plecionka albo linkę przynajmniej 10mm2 ).


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ola tak adaptacja byla robiona. Rafał dzis dołoze jeszcze ta mase a te co sa przeczyszcze i bd widzial czy cos pomoze bo juz naprawde mam powoli cos tej mojej zmierzłej corsy.


Ktos ma jakies pomysly jeszcze co by jeszcze moglo z tym byc?

 

A jeszcze jedno dzis niestety padł mi egr do tego wszystkiego;/ I pytanie do was co robic nowy org czy zamiennik czy zaslepic go?

Edytowane przez slawek90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może coś przy EGR jest nie tak t/z zaśniedziałe, dziwne że nie wywala żadnego błędu, / EGR jak wymieniać to raczej na oryginał - z tego co wiem musi być sprawny żeby zaślepić - ale to musisz poczytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis mialem troche czasu i tak grzebalem przy corsie i jak sie zagrzeje a poruszam kostka co idzie do egr'a to zaraz zgasnie. Sprawdzelm styki czy nie sa zaśniedziałe nic nie bylo ale przeczyscilem tez to wszystko i dalej to samo sprawdzalem czy moze gdzies na kablu niema czegos ale nic nie widac... Szukam teraz jakies dobrej okazjii zeby kupic org zawór egr do tej mojej princessny hehe:) niechce jej sprzedawac bo jestem jakos przywiazany to tego wozu. A kazdy mechanik gada " najpierw zepsuj potem przywiez" bo na komputerach nic nie pokazuje. A sie jeszcze zastanawiam na wypadem do serwisu opla na diagnostyke tylko sie boje ze skasują a i tak nic nie znajdą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to znalazłeś winowajcę, któryś z kabelków jest w izolacji uszkodzony, utleniony. Pasowało by je pociągnąć i zobaczyć co się rozsypie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tylko mi sie wydaje ze tych winowajców jest wiecej niz tylko ten nieszczesny egr..


Witam Was:) znalazlem zawró niby org link--->

 

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4818619083&ref=last-visited

 

 

Tylko cena chyba cos niska? Waszym fachowym okiem jest to org? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest mozliwe ze przez walniety egr corsa spalila mi teraz prawie 10l O_o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Syn mówił że muli trochę i więcej pali mu asterka, EGR zaciął się, był prawie otwarty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

egr wymieniony na nowy org i bd widzial bo jak sie nic nie poprawi to idzie na olx i kupuje cos innego bo mam juz dosc tej corsy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie,EGR jest nowy,oryginalny tyle że jest to regeneracja robiona przez GM,a z własnego doświadczenia i zamontowaniu paru takich nie ma to dobrej opinii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich:) po zalozeniu tego nowego egr.a bylo parde dni ok ale znowu dzieje sei to samo;/;/ wczoraj podmienilem zawór z kumplem i jemu autko normalnie smiga a mi dalej gasnie;/;/ co robic z tym fanem? Przemalowac auto na zielono i do stawu najlepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdził bym jeszcze przepływomierz, regulator biegu jałowego i moduł zapłonowy (cewki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez darek007
      Witam wszystkich, mam kilka pytań odnośnie mojej Corsy.
      Po pierwsze , skrzynia biegów, przełożenia są bardzo krótkie. Na 5 biegu przy prędkości 130-140 kmh silnik zaczyna wyć a obroty to ponad 4000rpm. Czy to jest już tak fabrycznie zrobione?
      Egr, kilka razy mi sie zepsuł, wiec postanowiłem go wyczyścic, była to chemia w spray do egr-ów, po tym zabiegu zapaliła mi sie kontrolka check engine. Nie dawno wymieniłem EGR na nowy,  kontrolka check engine zniknęła , niestety nie trwało to długo, po kilku dniach znowu się pojawiła. Da się coś z tym zrobić?
      Podaje dane techniczne
        Producent: General Motors Płyta: Corsa Model: Corsa C Nadwozie: 3-drzwiowy hatchback Kod nadwozia: F08 Rok modelowy: 2001 Fabryka: Eisenach, Niemcy Numer seryjny: 004396  
      Informcje o modelu: Data produkcji: 13.09.2000 Kierownica po stronie: lewej Wyprodukowano dla: Niemiec Kod silnika: Z14XE Nr silnika: 20R42192 Kod GM Drive:: XXHS Numer I rejestracji: OH -HG 499 Farba zewnętrzna: Zieleń ( Space Green ) 388 - metalik, 2 warstwy
       
      Kody wyposażenia: 80I Wykończenie wnętrza: czarne 80X Wykończenie siedzeń: czarne 80Y Wykończenie boczku drzwi: czarne A88 Aktywne zagłówki siedzeń przednich AG4 Fotel kierowcy: ręczna regulacja wysokości 2-kierunkowa AJ7 Poduszki powietrzne: kierowcy, pasażera oraz boczne AL0 Czujnik napięcia pasów i obecności dla siedzenia pasażera AM9 Tylna kanapa składana i dzielona w proporcji 60/40 AR9 Przednie fotele kubełkowe z wysuwanym siedziskiem, regulacją odcinka lędźwiowego, klasy preminum AU0 Centralny zamek zdalnie sterowany B34 Wykończenie podłogi: dywaniki B73 Zestaw wskaźników: białe tarcze B84 Boczne listwy ozdobne z tworzywa sztucznego BC1 Ornamentacja tapicerki: karbon BF8 Schowek za fotelem pasażera C60 Klimatyzacja sterowana ręcznie D66 Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie, szerokokątne, niebarwione FX1 Przełożenie końcowe przekładni głównej: 3.94 JM4 Układ hamulcowy tarczowy przód, bębnowy tył, z układem ABS K12 Układ wentylacji z filtrem przeciwpyłowym K60 Alternator: 100A L95 Silnik benzynowy 1.4 16V M24 Ręczna skrzynia biegów 5-biegowa typu F13 CR MA8 Sportowa dźwignia zmiany biegów N33 Regulowana kolumna kierownicy NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej NK4 Kierownica skórzana, sportowa NT4 Norma emisji spalin: EEC 05 NV8 Wspomaganie układu kierowniczego elektryczne, zależne od prędkości QE7 Felgi aluminiowe 6J x 15, 7 szprych płaskich QLZ Opony 185/55 R15-82 h T43 Spojler tylny T6C Wykończenie wnętrza: standardowe, wariant 1 T96 Przednie światła przeciwmgielne TN6 Akumulator: 55Ah U25 Lampka oświetleniowa bagażnika UD0 Czujnik wykrywania obecności na przednim prawym fotelu UH8 Wskaźniki: temperatura wody, obrotomierz UY8 Radio CDR 2005 UZ6 Głośniki: 6 sztuki premium VE6 Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy W6F Wykończenie siedzeń: Super sport W7P Konwersja modelu Sport W8W Antena radiowa ze wzmacniaczem W8X Dodatkowe elementy do instalacji radia XJ2 Zawieszenie sportowe obniżone XL8 Zdalne sterowanie na częstotliwości 433MHz Z1F Prędkościomierz w km/h Z3E Emblemat: Sport  
    • Przez polaj6
      Witam wszystkich, od pewnego czasu nie daje mi spokoju pisk który towarzyszy przyspieszaniu, na postoju tego nie ma. Pasek wygląda na zdrowy, napinacz również. Jakieś pomysły co to może być?
    • Przez Vidon
      Cześć
       
      Mam problem z Corsą C 2002r. 14 16v wydaje mi się że jest to silnik o oznaczeniu 1.4 16v x14xe
       
      Problem polega na tym, że po przekręceniu stacyjki bez odpalania samochodu, cały czas słychać pompę paliwa 
       
      na odpalonym silniku świeci Check, początkowe kilometry 1,2 może 5 kilometrów (różnie) check świeci stale, po przejechaniu jakiegoś odcinka, check zaczyna migać jednostajnie, ale tylko przy dodawaniu gazu, po puszczeniu gazu check przestaje migać i świeci stale, silnik zaraz po odpaleniu na zimnym, pracując na ssaniu chodzi równo i jeździ żwawo,  po zagrzaniu tak jakby na 3 cylindry i ciężko się zbiera z niskich obrotów
       
       
       
       
       
       
       
       
      pod mini komputerem pokazało wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
       
      zostały zamienione świece miejscami, nadal wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
       
      została zakupiona nowa cewka listwowa zapłonowa NGK + 4 nowe świece NGK, problem nadal jest
       
      kolejne podłączenie pod komputer dokładniejszy wykazało problem z pompą paliwa
       
      pompa paliwa została wymieniona, problem nadal jest
       
      dodam że po wykasowaniu przez komputer checka, Corsa przez kilkanaście/kilkadziesiąt (15-50) kilometrów pracuje/jeździ prawidłowo, po czym chceck znów się zapala i wywala zapłon na 4 cylindrze
       
      Czy ktoś już sie spotkał z takim problemem ? Gdzie powinienem szukać dalej przyczyny ?
       
       
      jutro postaram się podmienić przekaźnik pompy paliwa z innej Corsy
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.