Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam drogich użytkowników,

W święta spotkała mnie niespodzianka a mianowicie, po nocnym ostoju ( pierwszy troszkę większy mróz po okresach dużej wilgoci), przejechałem może ze 2 km strasznie zaczeło śmierdzieć z silnika i kopcic. Po zatrzymaniu i otwarciu maski okazało się że cały silnik jest zachlapany olejem!! Wygląda mi na to że wywaliło przez bagnet, ponieważ był wysunięty.

Tutaj moje pytanie czy jest możliwe ze przytkała się przymarzła odma?? Znajomy też miał taki przypadek i u niego winna była odma. Stosunkowo niedawno był wymieniany łańcuch rozrządu pompa wody itd. Płyn chłodniczy raczej się nie dostaje, z tego co zauważyłem trzyma poziom. Po przygodzie samochód normalnie odpala jeździł ( dla sprawdzenia), oprócz tego co wychlapało trzyma poziom oleju i teraz się nic nie dzieje. Czy jest możliwe że po rozgrzaniu silnika jakis szlam czy wilgoć z odmy wyparowała i był to poprostu nieszcześliwy zbieg okolicznośći? Czy spotkaliście się z czymśtakim u siebie.

Moja meriva to z14xep 1.4 beznyna 90 KM 130 tys najechane. Dodam że jeżdze na oleju GM 10w40.

Dziękuję za ewentualne sugestie i pomoc

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie zostaje ci nic innego jak sprawdzić tę odmę.Jej założeniem jest odpowietrzyć skrzynię korbową silnika.Gdy się przytka to po prostu wzrost ciśnienia spowodowany np.przedmuchami przez pierścienie może zwiększyć ciśnienie w układzie korbowym i wywalić bagnet i olej też.

  • Upvote 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokrywę zaworową zdemontuj i dobrze ją umyj w środku.Na bank będzie sporo masła w środku.A wąż (ten gruby) z pokrywy wychodzący,radzę wymienić na nowy.

 

I domyślam się że na krótkich odcinkach auto używane.....

Edytowane przez BENY72
  • Upvote 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj walczyłem z identycznym tematem. samo mycie przewodów nie wystarczy na długo bo pod deklem było dużo masła. Wymyłem dokładnie dekiel (odpowietrzenie to specjalny zamknięty kanał pod deklem) i jego wymycie jest dość kłopotliwe. Zobaczymy na jak długo pomoże, bo przed myciem dekla zrobiłem długą trasę a i tak odmy pozamarzały.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 weeks later...

Jestem już po czyszczeniu. Przewód zaklejony solidnie, dekiel też cały w maśle niestety. Zobaczymy na jaki okres pomoże. Recepta to latanie na dłuższych trasach i dogrzewanie auta. Zapomnijcie o tak "popularnym" ostatnio ecodrivingu :D. Mechanior zalecił mi teżwymiane na lepszy olej ( np. Motul ). Dotychczas śmigałem na GM.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez menelki
      Witajcie.
      Zauważyłem u siebie w Mery A 1,4 (Z14XEP), że ciągnięciu przyczepki mój silnik się nagrzewa nieco ponad normę ( wskazówka przechodzi ledwo poza 90 stopni). Wiem, że wskazówka na desce jest tylko "orientacyjna", ale podejrzewałem uszkodzony rezystor wentylatora, bo przy włączonej klimie wentylator kręci.
      Po wymianie na nowy rezystor uruchomiłem Opcoma i zrobiłem test wentylatora:
      bieg 1 - działa ( cyka przekaźnik, włącza  się wentylator)
      bieg 2 - nie działa ( cyka przekaźnik, wentylator się nie włącza)
      bieg 3 - działa - ( cyka przekaźnik, włącza się wentylator)
      Nie dobierałem się jeszcze do skrzynki przekaźników, ale  mam kilka teoretycznych pytań:
      1. Czy jak przekaźnik cyka, to można wnioskować, że jest sprawny?
      2. Jakie są przekaźniki od wentylatorów ( bieg 2)? Chciałbym kupić zapas, zanim rozkręcę podszybie.
      3. Czy jeśli przekaźnik będzie OK, a na 2 biegu wentylator nie kręci - co może być przyczyną?
      4. Przy jakich temperaturach powinny włączać się poszczególne biegi wentylatora?
      Szczerze powiem, nie zauważyłem nigdy, aby wentylator włączał się na 1 biegu, zawsze jak się załącza to na maxa ( 3 bieg?)
       
    • Przez menelki
      Witam.
      Zauważyłem jakiś mały wyciek płynu chłodniczego - patrząc od spodu auta, mam takie 2 krople płynu chłodniczego w okolicach miski olejowej.
      Sprawdziłem wszystkie węże i wygląda, że na wężach i połączeniach jest sucho. Czy dobrze obstawiam, że może być wyciek na pompie?
       
      Ile średnio wytrzymuje pompa w Merivie?
      Jaką pompę kupić (marka?). Szukając w necie widzę, że są dwie opcje: z czujnikiem i bez czujnika.
      Jaka wersja jest w Merivie A z roku 2007?
       
    • Przez lulu12203
      Witam.
      Posiadam Merivę z roku 2005 z silnikiem 1.4 z14xep.
      Niestety padł motor. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś montował tam inny silnik typu 1.6?
      Posiadam akurat Astrę H z roku 2005 z silnikiem 1.6 z16xep cała kompletna. Wydaje mi się że silnik z skrzynia pasuje w ta budę.
      Czekam na jakieś podpowiedzi
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.