Jump to content
swap

2.0 16v kanapka silnika ?

Recommended Posts

Witam wszystkich jestem tu z powodu auta kolegi corsy b z silnikiem z calibry ten pierwszy model z napisem sfi

Problem jest taki ze jakis typ po rozpadnieciu sie silnika złorzyl kanapke dol 2,0 16v ecotec a gore stara ,caly osprzet jest stary ale auto dziwnie chodzi

moje pytanie czy taki zestaw moze wogole chodzic dobrze ?

czy wal z ecotec ma tyle samo zebow na wale co jego poprzednik i czy sa one polorzone w tym samym miejscu ?(zeby do odczytu czujnika )

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wał jest inny, koło foniczne też.

Teoretycznie nie może to wcale działać, bo uszczelka głowicy eco a starego c20xe są inne - wynika to ze sporych różnic między głowicami:

 

x20xev

125226287_3_644x461_glowica-x20xev-polec

 

c20xe

glowica-c20xe-kadett-astra-vectra-gsi-v2

 

Chciałem zwrócić uwagę na całkiem inne rozmieszczenie kanałów olejowych i chłodzących. Na zdjęciu są względem siebie obrócone o 180* ale wyraźnie widać, że nawet ilość kanałów jest inna. Robił to jakiś kowal nie mający pojęcia o budowie tych silników. To nie może dobrze działać. Albo trzeba dać blok z c20xe albo kupić głowicę z x20xev.

Wały różnią się nie tylko kołem fonicznym ale i ilością śrub mocujących zamach - c20xe ma ich 8, x20xev ma ich 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzwonilem do mechanika co to skladal i ponoc z eco jest tylko blok a wal i reszta jest c20xe

czy umieszczenie czujnika polozenia walu jest p&p wzgledem obydwóch blokow
oraz czy wysokosc bloku jest taka sama

czy korby oraz tloki sa takie same

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuźwa człowiecze... przeczytaj jeszcze raz uważnie, co napisałem:

 

 

 

Chciałem zwrócić uwagę na całkiem inne rozmieszczenie kanałów olejowych i chłodzących.

 

To nie może dobrze działać. Albo trzeba dać blok z c20xe albo kupić głowicę z x20xev.

 

Wały są inne, korby są inne, tłoki są inne, bloki są inne, głowice są inne - TO SĄ INNE SILNIKI i guzik ci z tego, czy blok tej samej wysokości czy nie.

Czujnik w obu blokach wchodzi w to samo miejsce ale jest inny.

 

Daj sobie odbój z kombinowaniem, bo doprowadzi to do totalnego przeciągu w portfelu. No chyba, że lubisz pracować tylko na samochód, to powodzenia życzę.

 

Najmądrzejsze jest to co napisałem - przede wszystkim najtańsze:

 

 

Albo trzeba dać blok z c20xe albo kupić głowicę z x20xev.

BO BLOKI SĄ INNE I MAJĄ INACZEJ ROZMIESZCZONE KANAŁY

Nic nie zmienia fakt, że jest wał z c20xe, korby tłoki i inne pierdoły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.