Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna jestem posiadaczem Astry IV z silnikiem 2.0 cdti (A20DTH). Czy możecie mi napisać prze jakich obrotach załącza się turbina? Niestety podczas jazdy nie potrafię tego wyczuć, może dlatego że to pierwszy tego typu silnik w mojej historii motoryzacyjnej. Z góry dziękuję za odpowiedź.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to załącza?

Zapoznaj się z zasadami pracy turbiny. Pracuje od momentu uruchomienia silnika.

 

max moment obrotowy 350Nm przy obrotach 1750 (dla Twojego silnika) - wtedy zaczyna się czuć "kopa"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Sugerowałem się rozmowami ze znajomymi którzy twierdzili że w ich samochodach, niekoniecznie Oplach, turbiny wlaczaja sie przy danych obrotach. Również na tym forum przeczytałem informacje że turbina zalacza się po przekroczeniu pewnych obrotów. Być może chodziło o to że właśnie na danych obrotach czuć różnicę.

 

Teraz jestem już dużo mądrzejszy a pytałem bo bałem się że uszkodzę turbinę jak załączy się na nie dogrzanym silniku.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardziej bałbym się o chłodzenie turbiny po jeździe i stosowaniu zalecanego oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina napędzana jest spalinami. Teraz odpowiedz sobie kiedy auto zaczyna je wytwarzać?

Nie ma czegoś takiego jak "załączanie". Ludzie durnie to sobie wbili do głów i nie chce się nawet takiego czegoś czytać.

 

Co do ewentualnego uszkodzenia turbiny - zasada jest dość prosta - zanim silnik osiągnie normalną temperaturę pracy, nie należy katować auta. Po dłuższej jeździe nie powinno się też od razu wyłączać silnika, aby pozwolić schłodzić turbinę.

Reasumując - nie piłujemy na zimnym i studzimy po rozgrzaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Będę trochę mądrzejszy


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko mam nadziej ze kolego zrozumial slowa pilujemy na zimnym i studzenie po katowaniu. Ja np odpalam swoje auta i deczko trzymam na obrotach 2000 np z minute. W tym czasie mam zalaczone grznaie foteli i szybe czolową. Potem juz normlanie jade. Choc teraz zima to raczje nei ma jak palowac zbytnio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po odpaleniu zostawiam silnik na wolnych na około 1-2 min. Jak jadę staram się utrzymywać silnik na poziomie 2000 tys obrotów dopóki olej nie osiągnie 90 stopni. Po dojechaniu do miejsca docelowego staram się zostawić samochód na wolnych na około minute. Mam nadzieję że takie urzytkowanie wystarczy. Nie wiem tylko czy nie obchodze sie troche za delikatnie z silnikiem ale lepsze to niż w drugą strone :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Studzimy po pałowaniu i rozgrzewamy przed palowaniem. Przed normalna jazda nie ma potrzeby. Inaczje byla by jakas kontorlka lub zabezpieczneie programowe zorbione do tego celu. Skoro robia ograniczenie mocy jak jest malo paliwa w baku to nie widze problmeu ogrzniczenia mocy czy obrotów np jak temp silnika jest niska ilub silni chodiz zaledwie pare sekund ilub temp na dworze jest niska. TO wszystko programowo ogarna cto zadna filozofia. Tak jak ograniczneia programowe predkosci tzw kagance w nowych autach( juz nei tak nowych autach).

Rozgrzac ma sie turbo a nie olej do 90 stopni. Wystarczy ze odpalisz auto i jak pochodiz minute np na 2000 obr to mozes zmi wierzyc ze w rekach juz jej nei utrzymasz. Tak samo studzenie. No nie mowie ze turbo rozgrzane do czerownosci to sie studzi bo to kazdy wie ale spokojnie jadac np na drodze tak 120 km/h to zjezdzajac tez nei musisz nic studzic. PAlowanie to jazda z duzymi obrotami z duzym obciazeniem silnika.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem to olej silnikowy smaruje łożyska turbosprężarki. Czy w taki razie nie powinien on mieć zakładanych 90 stopni. Czy chłodniejszy olej też wystarczająco nasmaruje elementy? Oczywiście nie mówie tu o katowaniu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy panewki ktore sa duzo bardziej obciazone zacieraja ci sie po tygodniu?? Zreszta jak rozgrzac silnik przy -10 czy -20 stopniach nie jadac tylko na postoju?? Jadac jest ciezko i trzbea zmuszac sie do agresywniejszej jazdy na nizszych biegach a tu droga ślizga. Nie podlejesz ropy na tloku to nie bedzi eognia nie bedzi eognaia to nie bedzie ciepla.

Po odpapeniu silnika zaraz masz olej rozporwadozny wszedzie. Olej do turbo ma dotrzec szybciej jak na panewki walka rozrzadu czy popychacze. Odrazu nie trzeba dawac ognia na silniku to bedzie dobrze ale jak mu bez obciazenia dasz na obroty 2000 czy troszke wiecje to mu nie urwie sie nic ani nie zatrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie informacje, teraz już jestem spokojniejszy i mądrzejszy! Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez p4wl0s
      Witam.
      Mam Problem z całkowitym odcięciem się Turbiny która jest w 100 % sprawna.
      Problem polega na tym że stało mi się to już drugi raz.
      Za pierwszym razem wystarczyło iść do sklepu,
      zrobić zakupy, wrócić i odpalić samochód problem samoistnie znikł.
      Wczorajszy problem był o wiele dokuczliwy.
      Odczekanie, ochłodzienie silnika BRAK POPRAWY.
      Przygazówki, jazda na każdym biegu powyżej 3 tys. obr. BRAK POPRAWY.
      Odpiecie akulumatora na jakiś czas BRAK POPRAWY.
      A posiadam :
      OPLA ASTRA "III" wer. H
      GTC 1.9 CDTI Cosmo
      wiec jazda bez Turbo przypominała jazdę polonezem.
      Na koniec tego wszystkiego przypomniałem sobie że kiedyś kupowałem OBII
      z Licencją Programu  " SDPROG " 
      Podłączyłem i z Diagnostyki wyszło że Faktycznie jest błąd którego ciężko usunąć.
      Dodam jeszcze że cały czas świeciła kontrolka " CHECK ".
      Błędy wkońcu udało się skasować, kontrolka znikła, Samochód idzie jak Burza.
      Ale skąd to się bierze
      Jakiś czas temu zamieniłem radio montowane fabrycznie na Stacje Multimedialna 
      na Androidzie 9.0 z Kamerą Cofania.
      ten Błąd powstaje gdy -
      wczoraj redukcja z 3 na 2 gaz by wyprzedzić obroty w granicach 3500-4000.
      Może to przez to radio sam niewiem proszę o jakąś podpowiedz co robić.
      W załączniku będzie plik tekstowy z programu  z numerem błędu.
      Dzięki 
       
       
       
       
      Błąd P1109
      opel blad.txt ikona.ico
    • Przez marcin599k
      Witam. Jako że nie znam ogarniętego mechanika który ogarnia eco teca chciałbym się poradzić was użytkowników. Posiadam Viki B 2.2 dti z pompą vp44 sterownikiem psg5. Walczę z brakiem mocy na kompie niby wszystko jest ok, turbo niby dmucha tak jak chce komputer, pompa daje dawke 5mg a kąt wtrysku jest taki jak podaje żądanie ecu.... Vmax jaki mam to 175/180 km/h gdzie inne vectry niby spokojnie cisną 200 i więcej. Podczas wciskania gazu nie czuć tego
      ,, kopa,, zbiera sie jakby chciał a nie mógł. A jak jest zimny to totalnie nie chce jechać. Auto nie kopci nie stuka, nie kuleje na obrotach,  chodzi równiutko i cicho a mocy brak co jest troche irytujące.... Rzeczy które wymieniłem:
      - przepływomierz nówka boscha 
      -filtry, oleje, 
      - pompa vacum
      Cięgiełko od turbo zaciąga od razu i trzyma ładnie nie ma luzów, egr mam wyłączony i jest domknięty. Ma ktoś jakiś pomysł? Auto ma 270.000 przebiegu oryginalny gdyż auto kuoione od tescia a ten ma go od nowości.  Jak ktoś zna kogoś z okolic pomorza bądź może mi pomóc to proszę o info. Pozdro :) 
    • Przez Agadamek
      Witam Wszystkich! Posiadam Astrę J 1,4 benzyna z silnikiem Eco Tec A14XEL (2012 r.) Jakiś czas temu zaczął się problem z wypadaniem zapłonów. Po wyjęciu cewki okazało się że jedna z fajek (nad 1 cylindrem) została przepalona tak że oderwała się od listwy. Świece nad 1 i 4 cylindrem nosiły ślady większego zużycia niż 2 i 3. Wymieniłem świece i cewkę. Problem pozostał. Co więcej, po kilku dniach nowe świece 1 i 4 już noszą ślady osmalenia... Komputer pokazuje różne błędy: U0100 - utrata łączności z układem sterowania silnikiem, P0300, P0301 i P0304 - wypadanie zapłonów. Silnik szarpie od samego uruchomienia, miga kontrolka Check engine, świeci lampka ABS. Astra nie ma mocy, motor w trybie awaryjnym. Pytanie gdzie szukać? Wczoraj sprawdzałem kompresję. Wszystko OK. Wtryski też. Komputer? Kable? Jeśli tak to które? Może spotkaliście się z podobnym problemem? Pomóżcie, bo ja już całkiem zgłupiałem   Dziękuję i pozdrawiam!
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.