Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam !!!

Co sądzicie o nowym czynniku chłodzącym w klimatyzacji ? Jak wygląda sprawa obsługi w ASO, czy w razie konieczności można zastąpić go starym tańszym czynnikiem ?i jak sprawdza się klima z tym czynnikiem?. Myślę że ArKos dużo może nam wyjaśnić w tym temacie . Mokka jako pierwszy model Opla posiada ten czynnik , a ponieważ swoje auto odbierałem jesienią nie miałem okazji w pełni przetestować klimy .

Edytowane przez lolo49b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klima działa spoko. Nie można zastąpić nowego czynnika, starym. Nie wszystkie ASO posiadają sprzęt do jej nabijania a koszt to około 1300-1700 zl. Co mogę powiedzieć o nowym czynniku, że to porażka. Dopóki będzie tak, że w danym województwie jest jedna dwie stacje, które ją nabijają to ceny nie spadną. Jedyne pocieszenie, że być może nie przyjdzie mi nigdy nabijać tej klimatyzacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Z tym czynnikiem to wygląda fatalnie. Buzka23 niby czemu "nigdy" nie będziesz nabijał klimatyzacji? Te układy nie są 100% szczelne i im starsze tym gorzej. Opel zakłada chyba , że ubytki podczas eksploatacji to standard...

 

Inne pytanie czy nowy czynnik chłodzący jest już w każdym nowym Oplu i innych nowych markach? W swoim starym aucie przy skomplikowanej naprawie klimy kikakrotnie uciekał czynnik chłodzący bo nie mogli zaleźć nieszczelności wyobrażacie sobie pare razy po 1300-1700zł ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam@

Ten nowy czynnik to rzeczywiście jakaś pomyłka. Znalazłem kiedyś w necie listę producentów, którzy to stosują i Opel niestety był tam uwzględniony. Poza ceną dochodzi ryzyko powstawania bardzo toksycznych oparów w trakcie spalania - zwłaszcza w pomieszczeniach zamkniętych (np garaż podziemny). Walory, nazwijmy to, ekologiczne, które były powodem wprowadzenia tego czynnika, są delikatnie mówiąc, dyskusyjne. Na pocieszenie - w poprzednim samochodzie przez 7 lat nie miałem konieczności uzupełniania czynnika. Może z mokką też się uda? Czego sobie i innym życzę :...:

Pozdrawiam@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No to jest "-" dla Opla przy wyborze kolejnego nowego auta. Z drugiej strony jest miejsce na inicjatywe społeczną pisania do Opla czemu zaczęli korzystać z tego czynnika jak się rozniesie... pamiętam taką akcję z logami stacji i ich jasnością zrobione przez posiadaczy plazm... w niektórych stacjach pomogło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Natan
Napisano (edytowane)

Kolejny wymysł ekologów i koncernów samochodowych do drenowania kieszeni kierowców nowych aut.W grę wchodzą przecież ogromnie pieniądze.I z tego właśnie powodu śmiem wątpić w jego rewelacyjne ekologiczne walory.Bo niby jak przeciętny kierowca się o tym przekona?.Jesteśmy zdani na badania i opinie firm bardzo często lobbowanych przez duże koncerny.Jeżeli ktoś nie wie o co chodzi....to może być pewien,że chodzi o $.Oglądałem kilka miesięcy temu dokument w telewizji pt."Węglowe przekręty/The Carbon Crooks".I nie chodziło w dokumencie o polskie kompanie węglowe,lecz o miedzynarodowy handel emisjami CO2.Włosy na głowie stają normalnie.

Edytowane przez Natan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każde auto zaprojektowane i wchodzące na rynek od 2012 roku powinno mieć nowy czynnik klimatyzacji. Taka jest dyrektywa UE. Dlaczego wychodze z założenia, że nie bede wymieniał czynnika. Bo miałem Astre nową i przez 4 lata nie wymieniałem, wiec mam nadzieje, że w Mokce przez 4-5 lat też nie bede.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponoć można ten czynnik wymienić na "stary". Kwestia wymiany zaworu do nabijania, bo układ jest taki sam. Napisałem "ponoć", bo gdzieś kiedyś o tym czytałem :rolleyes: . Głowy nie dam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może na "pocieszenie" napiszę też i ja.

Ostatnio w jakimś programie motoryzacyjnym był a dyskusja na temat tego nowego czynnika - i tu zaczynają się schody.

W USA strażacy nie chcą gasić samochodzików po 2011 roku produkcji ze względu na to że mieli wypadki ciężkich zatruć przy akcji gaszenia pojazdów i tu uwaga - zwykłe zdarzenia drogowe na świeżym powietrzu w których pojazd stanął w płomieniach. Starają się w miarę szybko ewakuować poszkodowanych i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W necie wyczytałem, że niektóre firmy serwisujące klimy nabijają nowe klimy starym czynnikiem tylko muszą mieć specjalne przejściówki do nabijania . Podobno układy te lepiej się sprawdzają na starym czynniku ( nikt nie sprawdzi jaki masz czynnik ), i można to robić z powodzeniem. Na razie mam nowe auto i mam nadzieję że długo tego robić nie trzeba będzie, ale w przyszłości kto wie ? Natomiast nowy czynnik nie można stosować w starych układach, bo powoduje ich rozszczelnianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

W nawiązaniu do klimatyzacji mam pytanie. Gdzie w naszych autach jest filtr przeciwpyłkowy? Czy trudno jest go wymienić?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam na http://mokkaforum.pl/- wszystko o Oplu Mokka.

Kabinówka jest pod schowkiem i wymiana zajmuje ok. 2-3 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super. Dziękuję

A już chciałem pół auta rozebrać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Czy w waszych samochodach też słyszycie metaliczny stuk włączającego się kompresora klimatyzacji. Pomimo tego że klimatyzacja jest wyłączona. Pytam bo jestem po wizycie w serwisie i podobno ten typ tak ma. Dokładnie kompresor włącza się i wyłącza samoczynnie do tego dochodzi wentylator gdy wyłączę nadmuch kompresor ani wentylator nie załącza się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba iść do auta i spróbować


Nic z tego kompresor stuka a wentylator chodzi cały czas temp silnika ok 50 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wentylator ciągle pracuje to uszkodzona może być grzałka w termostacie. Do ASO na diagnostykę (zakładam że gwarancja jest). Nowy termostat w oryginale ok. 800zł + robocizna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy zimnym silniku wentylator nie pracuje. Ale 50st.to nie temperatura do włączania sie wentylatora Gwarancja jest. Nie daje mi spokoju ten kompresor który włącza się i wyłącza bez włączonej klimatyzacji a każde włączenie sygnalizuje metalicznym stukiem. Arkos czy w twojej Mokce też tak się dzieje. Dziękuję za dotychczasową pomoc. Jeszcze jedno dla pełnej informacji posiadam klimatronic

Edytowane przez Deep espresso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Arkos czy w twojej Mokce też tak się dzieje

Nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.