Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam@

Chciałbym na stałe wyłaczyć system "start - stop". Powód prozaiczny: do pracy 12km w jedną stronę i 22 (!) skrzyżowania ze światłami. Przeciętnie połowa na czerwono plus korki po południu - średnio około 25 - 30 startów silnika w jednym dniu (który akumulator to wytrzyma). Radzę sobie wyłącznikiem, ale trzeba pamiętąć, że po każdym uruchomieniu silnika system się aktywuje. Na szczęście zielona dioda, która wskazuje na aktywność jest jasna i dobrze ją widać.Dziwi mnie, że w podstawowej wersji zamontowano ten gadżet, ale cenię sobie wolność wyboru :!: , mojego również. Podejrzewam, że wystarczy odrobinę wysunąc któryś bezpiecznik (na wszelki wypadek nieopisany inaczej niż symbolem). Ciekaw jestem waszych opinii.

Pozdrawiam@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Napisano (edytowane)

Twój akumulator i rozrusznik to wytrzymają. Są inne od standardowych i właśnie do tego przystosowane. To nie jest zwykły akumulator zobaczysz to kiedyś przy zakupie nowego ile zapłacisz... :gwizd: A czy przypadkiem system start-stop nie jest właśnie do takich sytuacji?!

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mokka z S&S ma aku 70Ah. Moja bez S&S ma 50Ah. A rozruszniki są takie same ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że projektanci Mokki brali pod uwagę płynność ruchu miejskiego w innych krajach niż Polska. Jak dla mnie S&S to zupełnie zbędny gadżet w naszej rzeczywistości. Oczywiście można go oszukać trzymając "na luzie" cały czas wciśnięte sprzęgło. Rodzi się jednak pytanie: co jest tańsze - sprzęgło (do naprawy) czy akumulator (do wymiany)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że nie mam tego "ekologicznego" g_ _ _ a.

Niestety nie tylko u Opla S&S-u nie da się wyłączyć na stałe. Trzeba za każdym razem po odpaleniu deaktywować (kaszana...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

nie przesadzaj z tym płynnym ruchem w EU mamy wszak Rzym, Madryt, Ateny, Paryż. :beer: Na wschód masz korki w Moskwie czy Kijowie ale to nie europa tylko prawie Ural :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie przesadzacie Panowie z tym S&S ?

Przekręcić kluczyk w stacyjce i wcisnąć jedną klapkę to chyba nie problem :kroli:

 

Śmiem nawet stwierdzić, że wielu kierowcom bardziej przeszkadza w samochodzie ... kierownica :[

Gdyby nie ona, jakże swobodnie można by było w czasie jazdy macać ciągle paluchami po klawiaturze sterowanie nawigacją, wybierać foldery z ulubioną muzyką, czy przełączać w kółko ile pali na w danym momencie i ile przejechaliśmy km od ostatniego skrzyżowania itd., już nie wspomnę innych czynności, chociażby takiej jak paplanie (tu prosi się o mocniejsze określenie tej czynności) przez komórkę :spac2:

Czymże przy tym jest jedno kliknięcie S&S ? :popcorn:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzebując ten wątek, to też chętnie wyłączyłbym Start and Stop. Zastanawiałem się nad wstawieniem automatu, który po uruchomieniu silnika sam wyłączałby S&S, a dopiero naciśnięcie przycisku S&S włączałoby system. To chyba da się zrobić? Ktoś próbował?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.