Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, walczę z problemem od zeszłej soboty, podjechałem z bratem pod sklep i jak zgasiłem silnik tak do dziś nie chce odpalić. Pierwsze co po ściągnięciu auta pod dom:

 

- Sprawdziłem błędy na komputerze (Błąd P0170).

- Przeczytałem wszystkie tematy na tym i na innych forach odnośnie tego błędu.

- Wymontowałem bak, sprawdziłem pompę paliwa, kostkę od pompy i wszystko z tyłu pod samochodem, sprawne, paliwo pompuje

- Sprawdziłem Cewkę, świece iskra jest

- Sprawdziłem czy paliwo dochodzi do listwy, dochodzi, ciśnienie też w normie(badane metodą chałupniczą czy tryska, nie posiadam manometru)

- Sprawdziłem czy auto zapali na sposób (plak w dolot) działa na plaku odpala po czym po chwili jak plak się skończy gaśnie.

- Sprawdziłem czy jest odpowietrzenie baku, z otwartym korkiem taki sam problem.

- Sprawdziłem czy masa jest dobrze zamocowana, nie skorodowana.

- Znajomy podjechał corsą sprawdziliśmy przepływomierz zamieniając i przy okazji czyszcząc specjalnym środkiem ten mój, sprawny.

- Sprawdziłem EGR odpinając kostkę (bez EGR auto powinno palić normalnie jeśli on byłby przyczyną usterki)

- Odpinałem po kolei sondy, czujniki, brak poprawy auto jak nie paliło tak nie pali.

 

Moja diagnoza wskazuje na czujnik wału korbowego, ale mogę się mylić nie jestem na tyle doświadczony.

Prosił bym o pomoc może ktoś ma w tym temacie trochę więcej doświadczenia, każda propozycja się przyda wszystko jestem w szybki sposób sprawdzić i opisać

z góry dziękuję za każdą pomoc i wraz z postępem moich prac będę opisywać je na forum

 

PS: auto czasem ma jak by chęć odpalić załapie na 2 cykle pracy i gaśnie tyle.

 

Moje auto to Opel Agila 1.2 16V 75KM Oryginalny( brak jakich kolwiek zamienników) 2001 rok, 130tyś przebiegu tankowane tylko i wyłącznie na dobrych stacjach Orlen,BP,Bliska.

Edytowane przez gipad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że brak impulsu na wtryskiwacze, problem robi albo imo, albo alarm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej. Czujnik położenia wału ok. Inaczej nie byłoby iskry. P0170 "niemożliwość wyregulowania składu mieszanki" mógł zdarzyć się wcześniej, przed obecną usterką. Wtryski się nie otwierają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alarmu brak, z drugiego kluczyka też nie pali więc jak już to odbiornik immo, znajduje się w stacyjce, jutro do niego zajrzę może coś się wypięło sprawdzę tak że miernikiem czujnik położenia wału czy jest sprawny. A w razie czego jak samemu sprawdzić immo? czy jednak trzeba znaleźć jakiegoś magika elektryka od immo?


https://youtu.be/IxQXIm5oZVA
A tak dokładnie wygląda próba odpalenia. Nagrane dziś rano, jak widać kontrolnka immobilisera działa poprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możesz to odepnij przepływkę i spróbuj odpalić auto. Czy odpinał wtyczki od sterownika? jeśli tak to sprawdź piny czy nie są zagięte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możesz to odepnij przepływkę i spróbuj odpalić auto. Czy odpinał wtyczki od sterownika? jeśli tak to sprawdź piny czy nie są zagięte.

Napisałem dokładnie wyżej że na przepływomierz nie ma co patrzeć sprawdzony nie raz w tym tez wmontowany w dobrym, innym aucie, odpinany czyszczony, wraz ze stykami nie wykazywał żadnej wady,problemów.. wtyczki sprawdzałem wszystkie jakie się da, czyszcząc sprawdzając, z 3 razy przeglądałem bezpieczniki zamieniając każdy jeden na nowy bo stare były lekko zaśniedziałe, żadne piny nie były zagięte w nic nie było ingerowane, każda wtyczka czysta i sucha, nigdzie nic nie kapało nie zawilgło. Sprawdziłem dosłownie wszystko na moje umiejętności a przyczyny dalej nie znalazłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłbym sobie kontrolkę - niebieska dioda led i rezystor 2,2kOhm w szeregu i podłączyłbym równolegle po kolei do wszystkich wtryskiwaczy aby sprawdzić czy są sterowane. Jeśli napięcia brak (dioda nie błyska) to komp ich nie zasila albo nie mają podłączenia do, jak dobrze pamiętam, plusa zasilania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Alarmu brak, z drugiego kluczyka też nie pali więc jak już to odbiornik immo, znajduje się w stacyjce, jutro do niego zajrzę może coś się wypięło sprawdzę tak że miernikiem czujnik położenia wału czy jest sprawny. A w razie czego jak samemu sprawdzić immo? czy jednak trzeba znaleźć jakiegoś magika elektryka od immo?

https://youtu.be/IxQXIm5oZVA

A tak dokładnie wygląda próba odpalenia. Nagrane dziś rano, jak widać kontrolnka immobilisera działa poprawnie.

 

nie chcę wprowadzać w błąd, ale miałem podobnie ostatnio u siebie w F'ce, gdy sprawdzałem rozrząd. Czujnik wału w 100% działa? To jest, z tego co pamiętam, czyba indukcyjny. U mnie, gdy miałem odpiętą wtyczkę zachowywał się dokładnie, jak na tym filmie. Nie mógł załapać, choć próbował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro prawdopodobnie go wymienię na nowy, zobaczymy co będzie dalej


Usterka naprawiona, uszkodzony czujnik temperatury silnika, zmieniał dawkę rozruchową i w takim przypadku nie chciało auto odpalić na ciepłym pali, w poniedziałek zakładam nowy i zaczynam jazdę :D

 

PS: Dziękuję za każdą pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, u mnie tak jak w temacie. Jedno pytanko jakiego koloru masz ten czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Barto140
      Witam serdecznie. Od niedawna zostałem posiadaczem Astry J z silnikiem 1.7 cdti 125 km A17DTR. Od razu po kupnie miałem do wymiany zawór SCV z racji falowania obrotów. Po wymianie temat zniknął lecz zauważyłem po dłuższej obserwacji auta ze potrafią być odczuwalne Wibracje na postoju , przyspieszaniu i po otwarciu maski silnik również się trzęsie tak jakby poduszka któraś nie trzymała. Czy miał ktoś już z czymś takim doczynienia ponieważ po odwiedzeniu mechanika dostałem informacje ze ten typ tak ma ale to nie jest dla mnie wytłumaczenie ... 
      Brak błędów , przebieg blisko 250 tysięcy 
    • Przez jerry1988
      Witam,
      jestem tutaj nowy i założyłem dzisiaj konto, aby podzielić się z Wami pewnym tematem, a zarazem zapytać czy kiedyś znaleźliście się w takiej sytuacji?
       
      Otóż od pewnego czasu szukam samochodu do kupna..... Wiem, temat rzeka. Wybrałem sobie Opla Insignię i skupiłem się na szukaniu tylko tego modelu.
      Wczoraj znalazłem wymarzony samochód.
      Dzwonię do miłego Pana z komisu samochodowego, który przez telefon odpowiedział na wszystkie moje pytania. Nie odniosłem wrażenia aby mnie oszukiwał czy mówił nieprawdę.
      Auto jest z 2015 roku więc Pan powiedział mi że ma elektroniczną książkę serwisową.
      Auto było sprowadzone w 2019 roku. Ktoś kupił od Niego ten samochód, zarejestrował w 2019 roku we wrześniu. Teraz 2 tygodnie temu właściciel Opla zostawił go w rozliczeniu i kupił nowszy samochód. Opel od tego momentu jest sporadycznie użytkowany przez właściciela komisu aby jechać i załatwić jakąś sprawę w "koło komina". O czym również mi Pan z komisu powiedział. 
       
      Na prośbę podał mi Numer VIN, w miejscowości której mieszkam mam kilka km do salonu Opla więc pomyślałem, że pojadę i sprawdzę samochód.
       
      Bardzo miły Pan w salonie za 100 zł wydrukował mi historię serwisu oraz wszystko to co miał na temat tego samochodu. Oto co otrzymałem:
       

       

       
      Jak widać z dokumentów auto 9 maja 2020r o numerze rejestracyjnym ABYD61 oraz o podanym numerze VIN było w serwisie w Niemczech!!! przy przebiegu (dziwne bo od 2 lat się nie zmienił) - 152 719 km, ale przy serwisie były wydawane części na ten samochód!!!
       
       
      Po wyjściu z salonu dzwonię do Pana z komisu pytając czy podał mi prawidłowy numer VIN i zapytałem czy auto było w serwisie w Niemczech 9 maja. Pan był w ogromnym szoku i mówił, że to niemożliwe ponieważ auto stoi u Niego na placu!!!! Sprawdził podczas Naszej rozmowy auto w CEPiK'u i mówił, że tydzień temu policja go zatrzymała przy stanie licznika 187 000 km co jest tam udokumentowane. Pan Przesłał mi nawet pierwszą stronę dowodu abym mógł sobie go w CEPiK'u sprawdzić:

       
      po przysłaniu pierwszej strony data pierwszej rejestracji jest INNA!!!! Serwis - 2015-10-06 / dokumenty 2015-11-09. Jak to się mogło stać??????
       
      Poniżej dokumenty z CEPiK:

       

       
      Numer VIN się zgadza. Serwis w Niemczech 9 maja 2020, stan licznika 152 719 km, kontrola policyjna 12 maja 2020, stan licznika 187 409 km!!! Przecież to nierealne!!!
      Był ktoś w podobnej sytuacji?? Lub może znajdzie się tutaj ktoś kto jakoś racjonalnie wytłumaczy co tu się wyprawia????
       
      Bardzo dziękuję za uwagę i pozdrawiam.
    • Przez Aetheris
      Witajcie,
      Od pewnego czasu nie działał mi panel w radiu. Nie mogę zmienić stacji, wyciągnąć płyty itd. Jedyne co działa to wyłącznik radia (pokretlo), a radiem steruje na kierownicy. 
      Ostatnio padł akumulator no i teraz trzeba wpisać kod żeby uruchomić radio. Nie mogę jednak wpisać kodu, bo nie działa panel. Co mogę w tej sytuacji zrobić? Kto może odblokować radio ? Czy mogę wymienić ten element radia jakim jest panel na nowy i będzie działać żeby wpisać kod ? Proszę o pomoc, nie mogę żyć bez muzyki w samochodzie. 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.