Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, walczę z problemem od zeszłej soboty, podjechałem z bratem pod sklep i jak zgasiłem silnik tak do dziś nie chce odpalić. Pierwsze co po ściągnięciu auta pod dom:

 

- Sprawdziłem błędy na komputerze (Błąd P0170).

- Przeczytałem wszystkie tematy na tym i na innych forach odnośnie tego błędu.

- Wymontowałem bak, sprawdziłem pompę paliwa, kostkę od pompy i wszystko z tyłu pod samochodem, sprawne, paliwo pompuje

- Sprawdziłem Cewkę, świece iskra jest

- Sprawdziłem czy paliwo dochodzi do listwy, dochodzi, ciśnienie też w normie(badane metodą chałupniczą czy tryska, nie posiadam manometru)

- Sprawdziłem czy auto zapali na sposób (plak w dolot) działa na plaku odpala po czym po chwili jak plak się skończy gaśnie.

- Sprawdziłem czy jest odpowietrzenie baku, z otwartym korkiem taki sam problem.

- Sprawdziłem czy masa jest dobrze zamocowana, nie skorodowana.

- Znajomy podjechał corsą sprawdziliśmy przepływomierz zamieniając i przy okazji czyszcząc specjalnym środkiem ten mój, sprawny.

- Sprawdziłem EGR odpinając kostkę (bez EGR auto powinno palić normalnie jeśli on byłby przyczyną usterki)

- Odpinałem po kolei sondy, czujniki, brak poprawy auto jak nie paliło tak nie pali.

 

Moja diagnoza wskazuje na czujnik wału korbowego, ale mogę się mylić nie jestem na tyle doświadczony.

Prosił bym o pomoc może ktoś ma w tym temacie trochę więcej doświadczenia, każda propozycja się przyda wszystko jestem w szybki sposób sprawdzić i opisać

z góry dziękuję za każdą pomoc i wraz z postępem moich prac będę opisywać je na forum

 

PS: auto czasem ma jak by chęć odpalić załapie na 2 cykle pracy i gaśnie tyle.

 

Moje auto to Opel Agila 1.2 16V 75KM Oryginalny( brak jakich kolwiek zamienników) 2001 rok, 130tyś przebiegu tankowane tylko i wyłącznie na dobrych stacjach Orlen,BP,Bliska.

Edytowane przez gipad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że brak impulsu na wtryskiwacze, problem robi albo imo, albo alarm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej. Czujnik położenia wału ok. Inaczej nie byłoby iskry. P0170 "niemożliwość wyregulowania składu mieszanki" mógł zdarzyć się wcześniej, przed obecną usterką. Wtryski się nie otwierają.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alarmu brak, z drugiego kluczyka też nie pali więc jak już to odbiornik immo, znajduje się w stacyjce, jutro do niego zajrzę może coś się wypięło sprawdzę tak że miernikiem czujnik położenia wału czy jest sprawny. A w razie czego jak samemu sprawdzić immo? czy jednak trzeba znaleźć jakiegoś magika elektryka od immo?


https://youtu.be/IxQXIm5oZVA
A tak dokładnie wygląda próba odpalenia. Nagrane dziś rano, jak widać kontrolnka immobilisera działa poprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możesz to odepnij przepływkę i spróbuj odpalić auto. Czy odpinał wtyczki od sterownika? jeśli tak to sprawdź piny czy nie są zagięte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możesz to odepnij przepływkę i spróbuj odpalić auto. Czy odpinał wtyczki od sterownika? jeśli tak to sprawdź piny czy nie są zagięte.

Napisałem dokładnie wyżej że na przepływomierz nie ma co patrzeć sprawdzony nie raz w tym tez wmontowany w dobrym, innym aucie, odpinany czyszczony, wraz ze stykami nie wykazywał żadnej wady,problemów.. wtyczki sprawdzałem wszystkie jakie się da, czyszcząc sprawdzając, z 3 razy przeglądałem bezpieczniki zamieniając każdy jeden na nowy bo stare były lekko zaśniedziałe, żadne piny nie były zagięte w nic nie było ingerowane, każda wtyczka czysta i sucha, nigdzie nic nie kapało nie zawilgło. Sprawdziłem dosłownie wszystko na moje umiejętności a przyczyny dalej nie znalazłem


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłbym sobie kontrolkę - niebieska dioda led i rezystor 2,2kOhm w szeregu i podłączyłbym równolegle po kolei do wszystkich wtryskiwaczy aby sprawdzić czy są sterowane. Jeśli napięcia brak (dioda nie błyska) to komp ich nie zasila albo nie mają podłączenia do, jak dobrze pamiętam, plusa zasilania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Alarmu brak, z drugiego kluczyka też nie pali więc jak już to odbiornik immo, znajduje się w stacyjce, jutro do niego zajrzę może coś się wypięło sprawdzę tak że miernikiem czujnik położenia wału czy jest sprawny. A w razie czego jak samemu sprawdzić immo? czy jednak trzeba znaleźć jakiegoś magika elektryka od immo?

https://youtu.be/IxQXIm5oZVA

A tak dokładnie wygląda próba odpalenia. Nagrane dziś rano, jak widać kontrolnka immobilisera działa poprawnie.

 

nie chcę wprowadzać w błąd, ale miałem podobnie ostatnio u siebie w F'ce, gdy sprawdzałem rozrząd. Czujnik wału w 100% działa? To jest, z tego co pamiętam, czyba indukcyjny. U mnie, gdy miałem odpiętą wtyczkę zachowywał się dokładnie, jak na tym filmie. Nie mógł załapać, choć próbował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro prawdopodobnie go wymienię na nowy, zobaczymy co będzie dalej


Usterka naprawiona, uszkodzony czujnik temperatury silnika, zmieniał dawkę rozruchową i w takim przypadku nie chciało auto odpalić na ciepłym pali, w poniedziałek zakładam nowy i zaczynam jazdę :D

 

PS: Dziękuję za każdą pomoc.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, u mnie tak jak w temacie. Jedno pytanko jakiego koloru masz ten czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, u mnie tak jak w temacie. Jedno pytanko jakiego koloru masz ten czujnik?

Nie wiem czy u mnie czujnik był oryginalny, ale był koloru jasno niebieskiego a teraz mam e795.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem w podobnej sytuacji jak Ty byłes,, tylko u mnie sie nawet nie pali kontrolka checku. U mnie byl zamiennik boshowski brudnobialego koloru... Jakieś pomysly?


A powiedz mi, jak przekrecales kluczyk w pozycje zaplonu slyszales jakikolwiek dźwięk z pompki? Ja caly zbiornik odkrecilem, pompkę na krótko podpialem i okazali sie ze jest sprawna. Podpialem wszystko do samochodu i cisza w eterze Edytowane przez FrankoFranko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

check może się nie świecić w tym przypadku pompka sprawna, i też bez czujnika dobrego nie będzie się włączać tak jak powinna, bo nie daje większej dawki paliwa(ssania na zimnym silniku) aby sprawdzić czy to na pewno czujnik temperatury odepnij ten czujnik wtyczką, i odepnij przepustnicę, komputer powinien załapać i od razu odpalić auto

jak będziesz miał jakiś problem pisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz mi jeszcze jak to się stało że nie odpala ci auto, też ważne czy np na ciepłym silniku zgasł ci w czasie jazdy czy po postoju nie chce odpalić, jak masz kogoś znajomego z agilą lub corsą b postaraj się skontaktować z taką osobą niech do ciebie podjedzie i podmień czujnik położenia wału korbowego, znajduje się on obok sondy lambda pod autem, łatwy dostęp tylko autko lekko na podnośnik z jednej strony. (Opisz szerzej twój problem, co już sprawdzałeś, łatwiej będzie komukolwiek coś doradzić)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W wielki piątek rodzice pojechali do kościoła na nocne czuwanie. Odstawili samochod na parking pod kosciolem i juz nie odpalil. Samochod przyjechal pod dom na lince holowniczej. Sprawdzilem pompkę, czujnik tak jak radziles, swiece. Przeczyscilem dolot. Nie ma autoalarmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz jakiś błąd na komputerze, wsiadasz do auta i wciskasz gaz i hamulec, włączając zaplon liczysz migniecia kontrolki immobilisera 10 mignieć to 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja caly zbiornik odkrecilem, pompkę na krótko podpialem i okazali sie ze jest sprawna. Podpialem wszystko do samochodu i cisza w eterze

 

Może immo. odcina ci pompę.Spróbuj odpalić na innym kluczyku.Może też jeszcze przekaźnik od pompy.Wyjmij go i sprawdź styki.

A i błędy też spróbuj wymigać mimo że check się nie świeci.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety na drugi kluczyk tez żadnej pozytywnej reakcji. Gaz i hamulec nie daje żadnej odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to na pewno nie przekaźnik od pompy, tylko jakiś z czujników, jak nie posiadasz jakiegoś komputera diagnostycznego aby odczytać napięcia na każdym z czujników polecam odpinać po kolei każdy czujnik i próbować odpalić, ( a co do immo, jeśli byłby zły,wadliwy, kontrolka migała by cały czas jak głupia, a jeśli się świeci to znaczy że jest problem z elektroniką w aucie(czujnik któryś) a jeśli nic ci się nie świeci żaden check to znaczy że komputer nie zdołał wyłapać jeszcze usterki albo odpinałeś akumulator i błędy się zresetowały, w pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić

 

- Bezpieczniki(jedne pod pokrywą silnika wraz z przekaźnikami, sprawdz je miernikiem elektrycznym, drugą skrzynkę masz pod nogami kierowcy z lewej strony taka mała brązowa puszeczka, opisany jest każdy z bezpieczników na tej puszce(tam też masz bezpiecznik od immo w razie czego).

 

- odepnij przepustnicę, spróbuj odpalić, potem czujnik temperatury, czujnik halla obok czujnika temperatury, itd itd, czujnik lambda, teoretycznie czujniki takie(nie wszystkie powinny nie blokować dawki paliwa, ale różnie to bywa) przepustnica też jest ważna przy niektórych czujnikach iż komputer też z niej bierze pomiary o dawce paliwa. jak będę w domu, wyślę ci cały rozkład agili taką szczegółową instrukcję, plany techniczne tego auta, na coś się przyda.

 

- najważniejszą i najszybszą diagnozę zrobisz tak jak pisałem wyżej, kogokolwiek znajdź z silnikiem tego modelu, lub podobnym(3 cylindrowym, czujniki są te same) w innej agili bądź corsie, a następnie podmieniaj każdy z czujników krok po kroku, u mnie taką diagnozą wykrycie problemu trwało 10 minut, a i pieniędzy zaoszczędziłem na kupowaniu czujników po kolei.

 

moim zdaniem jest u ciebie winny albo czujnik temperatury,(nie włącza ssania,dawka na starcie za mała i nie odpala, możesz jeszcze sprawdzić go nagrzewając go do temperatury około 80 stopni i wmontować szybko w auto i odpalić, jeśli to jego wina powinien odpalić, a jeśli odłączysz go i włączy ci się chłodnica to też prawdopodobnie on, silnik wykrywa że jest gorący i włącza wiatrak od chłodnicy,) jeśli to nie czujnik temperatury, pozostaje do sprawdzenia czujnik położenia wału korbowego, z wadliwym czujnikiem nie powinieneś mieć iskry, więc sprawdź zdejmując cewkę i na jakiś metalowy element auta, oczyszczony postaraj się przez rękawice z osobą do pomocy sprawdzić czy masz iskrę), albo weź łatwo palny dezodorant np plak do czyszczenia kokpitu i psiknij w dolot zdejmując filtr jeśli auto odpali to dawka paliwa jest zła a iskra jest, winą wtedy na 100% będzie czujnik temperatury. Dziękuję , prawię książkę napisałem, może i ciężko się w tym zorientować ale mam nadzieję że pomogłem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez opel_asta_F
      Witam posiadam do sprzedania sterownik silnika z opla astry G 1.8 16v więcej informacji udzielę w prywatnej wiadomości.
    • Przez Mateusz339
      Witam wracając wczoraj usłyszałem głośny huk z wydechu nagle zaświecila się ikona samochodu z kluczem i samochód stracił moc. Teraz świeci się kontrolka silnika mocy dalej nie ma wyjeżdżając pod górę samochód toczy się z prędkością ok 5 km/H bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję. 
    • Przez kruchy321
      Witam, mój pierwszy post, proszę o wyrozumiałość . 
      Posiadam wyżej wymienioną Corse C 1.2 twimport, interesują mnie wasze doświadczenia i propozycje modyfikacji układu wydechowego. Mam przerdzewiałą i dziurawą totalnie środkową (dziura zaraz za złączem elastycznym) cześć wydechu, ryczy tak że nie da się wytrzymać. Wpadłem na pomysł że może zamiast naprawiać na oryginał można było by coś zmodyfikować. Interesują mnie raczej niewielkie LEGALNE modyfikacje, ale jestem otwarty na propozycje.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.