Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wymieniłem w Zafirce A 1,6 16V włącznik świateł głównych:

250_130731132954cab430be1cb.jpg

 

Z tym że pojazd był w wersji bez halogenów przeciwmgielnych z przodu. I od tamtej pory pojawił się problem z:

1.reflektorami - świecą mocno w dół, jakby pokrętło od regulacji było na maksa w dolnej pozycji (a jest ustawione maks w górę)

2.oświetleniem deski - również jest słabo podświetlona mimo maksymalnego ustawienia pokrętła, po "ściemnieniu" zegarów podświetlenie znika praktycznie całkowicie

 

Pytanie brzmi, czy może to wynikać z wersji przełącznika, który jest przystosowany dodatkowo do halogenów? Ma to jakieś znaczenie? Jeśli nie, to gdzie pogrzebać, żeby usunąć problemy z oświetleniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy pokretlo od regulacji wysokości da się opuścić do dołu. Czy wtedy lampy też się opuszczają do dołu ?

Wtedy może wystarczy ręczna regulacja (podniesienie) i wszystko gra.

Czy cały czas podajecsygnal do dołu i więcej już nie opuszcza ?

 

Znaczy że przełącznik ewidentnie nie pasuje lub ma jakieś zwarcie. ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem już drugi na wszelki wypadek, ale myślę, że obecność dodatkowego przycisku do halogenów nie powinna mieć znaczenia. Może tak jak mówisz ma jakieś zwarcie w sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może są odwrócone we wtyczce przewody od sterowania silniczkami lamp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, na pewno też tam zajrzę.


.

 

 

Ekhm, problem rozwiązany. Włącznik w wersji z halogenami przednimi pasuje do auta bez halogenów, ale nie działa jak powinien. Podmienione trzy po kolei. Ciekawa sprawa, bo w obu wersjach jest jednakowa ilość pinów (!).

Udało mi się jednak zreanimować stary i na razie hula. Rozebrać go bardzo łatwo. Cztery zatrzaski z boków i potem uważając na sprężynki zdejmujemy płytkę z małymi pokrętłami i już mamy na wierzchu główne pokrętło włącznika. Czyszczenie, smarowanie i gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów!!!

Jako świeży użytkownik Opla Astra G dodam do tego wątku moje spostrzeżenie.

Problem u mnie był taki sam po wymianie włącznika świateł w Astrze. Włącznik jaki kupiłem na znanym portalu aukcyjnym jest to zamiennik firmy TOPRAN podobno made in German. Zamontowałem nowy włącznik i oczywiście światła działaja jak należy czyli byłem zadowolony z rozwiązania problemu z zapalaniem świateł mijania ale po chwili zauważyłem że TID ledwo świeci i prawie nic nie widać( dzień) przy regulacji podświetlenia deski na max. Oczywiście pierwsza myśl: dziadowski chinol nie działa jak należy!!! :(

Po chwili zastanowienia postanowiłem rozebrać stary włącznik i sprawdzić regulację potencjomentru... No i BINGO!!! :-)

Wystarczy:

1. rozebrać włącznik

2. Delikatnie zdemontować pokrętło regulacji podświetlenia deski

3. małym wkrętakiem małą zębatkę od potencjometru skręcić max na dół po czym cofnąć o około "2 zamachy wkrętakiem" (nie mylić z obrotami

4. Założyć pokrętło regulacji (sprawdzić czy pracuje w całym zakresie): jeżeli NIE to jeszcze trochę zębatkę do góry a jeśli TAK to:

5. Złożyć włącznik i zamontować w aucie.

6. Cieszyć się z poprawnej regulacji podświetlenia ;)

Zdjęcia:

1. post-56118-0-80796900-1498818128_thumb.jpg

2. post-56118-0-87526400-1498818149_thumb.jpg

3. post-56118-0-42360400-1498818206_thumb.jpg

4. post-56118-0-92086400-1498818237_thumb.jpg

5. post-56118-0-94431200-1498818263_thumb.jpg

6. post-56118-0-35105000-1498818279_thumb.jpg

7. post-56118-0-13887300-1498818319_thumb.jpg

 

zdjęcia 1-5 rozebranie włącznika

zdęcie 6 pokrętło regulacji

zdjęcie 7 zębatka potencjometru

 

Mam nadzieję, że któremuś z forumowiczów i użytkowników Opelków pomoże :-)

Pozdrawiam

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bardzo pomocna podpowiedź Krzysieeek28. Miałem ten sam problem z zamiennikiem 4MAX. Dzięki opisowi, naprawa zajęła 10 minut. Jeżeli coś mogę dodać to tylko, że podczas zdejmowania pokrętła trzeba uważać na zaczep aby go nie połamać. Trzeba dobrze wcisnąć zapadkę i pokrętło zejdzie bez używania siły.

 

 

Po co cytujesz jeżeli odpowiadasz jednemu userowi na cały post?

Przeedytowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.