Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Może ktoś miał podobny problem.

 

Corsa 1.4 z lpg. Sondy obie wymienione dwukrotnie. Obecnie problem z grzaniem drugiej sondy - za katalizatorem. Po wykasowaniu błędu i przejechaniu ok 80 kilometrów pojawia się błąd (wg mechanika grzałki sondy lambda 2). Nie mogę sam sprawdzić napięcia (brak sprzętu) ale stawiam na wcześniej opisany błąd grzania- można to jakoś naprawić domowym sposobem? :?:?- koszty ciągłej wymiany sond diagnostyki są .... Dodam że spalanie jest na normalnym poziomie i jedynie co to świeci check engine- nie wiadomo teraz czy coś innego się dzieje w autku i trochę to "denerwuje" :-(

 

 

serdeczne dzięki za wszelkie informacje.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz LPG więc możliwe że trzeba będzie założyć tulejkę redukującą przepływ spalin przez tą sondę.

http://allegro.pl/katowy-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-i4966293170.html

 

Jedź do mechanika który ci powie pełną definicję błędu.I na wejściu mu powiedz że tego od niego chcesz.Przeglądnij też EGR czy nadaje się do czyszczenia.Jeżeli nie masz sprzętu (miernika) żeby pomierzyć wtyczkę sondy i nie masz Op-Coma to jak chcesz sobie domowymi sposobami poradzić? Przerażają cie koszty to zainwestuj 170 zł w Op-Coma 30 zł w miernik i z tym już w 90 procentach sobie sam poradzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz LPG więc możliwe że trzeba będzie założyć tulejkę redukującą przepływ spalin przez tą sondę.

http://allegro.pl/katowy-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-i4966293170.html

 

Jedź do mechanika który ci powie pełną definicję błędu.I na wejściu mu powiedz że tego od niego chcesz.Przeglądnij też EGR czy nadaje się do czyszczenia.Jeżeli nie masz sprzętu (miernika) żeby pomierzyć wtyczkę sondy i nie masz Op-Coma to jak chcesz sobie domowymi sposobami poradzić? Przerażają cie koszty to zainwestuj 170 zł w Op-Coma 30 zł w miernik i z tym już w 90 procentach sobie sam poradzisz.

serdeczne dzięki.

niestety emulator sam w sobie nie pomógł być może jak jest w opisie trzeba wyrzucić katalizator i wstawić strumienicę.... co do EGR mogę prosić o podpowiedź gdzie go znajdę????


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale to było pierwsze co znalazłem aby ci pokazać jak wygląda.Teraz właściwy:

http://allegro.pl/zawor-egr-opel-corsa-d-1-4-z14xep-i5060633463.html


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz LPG więc możliwe że trzeba będzie założyć tulejkę redukującą przepływ spalin przez tą sondę.

http://allegro.pl/katowy-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-i4966293170.html

 

Jedź do mechanika który ci powie pełną definicję błędu.I na wejściu mu powiedz że tego od niego chcesz.Przeglądnij też EGR czy nadaje się do czyszczenia.Jeżeli nie masz sprzętu (miernika) żeby pomierzyć wtyczkę sondy i nie masz Op-Coma to jak chcesz sobie domowymi sposobami poradzić? Przerażają cie koszty to zainwestuj 170 zł w Op-Coma 30 zł w miernik i z tym już w 90 procentach sobie sam poradzisz.

 

co do błędu cyt. mechanika wg posiadanego przez niego oprogramowania" błąd grzałki czujnika tlenu 2".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Padnięta grzałka sondy.Możesz jeszcze sprawdzić styki na wtyczce do sondy 2 . Bo inaczej to ponowna wymiana sondy.Choć jeżeli grzałka padła to będzie ona jedynie wolniej się nagrzewać.Ale czy nie będzie to miało w dłuższym czasie wpływu na ogólną pracę silnika to nie wiem.Może ktoś jeszcze się wypowie po jakim czasie sterownik silnika zaczyna czytać drugą sondę.

Może ta co teraz masz to jakieś zamienniki.Albo uniwersalna lutowana do kostki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Padnięta grzałka sondy.Możesz jeszcze sprawdzić styki na wtyczce do sondy 2 . Bo inaczej to ponowna wymiana sondy.Choć jeżeli grzałka padła to będzie ona jedynie wolniej się nagrzewać.Ale czy nie będzie to miało w dłuższym czasie wpływu na ogólną pracę silnika to nie wiem.Może ktoś jeszcze się wypowie po jakim czasie sterownik silnika zaczyna czytać drugą sondę.

Może ta co teraz masz to jakieś zamienniki.Albo uniwersalna lutowana do kostki?

obecna jak i poprzednia to oryginał Bosch 260zł za sztukę... przypuszczam że padł katalizator i to jest powód problemu. Poza tym zrobiłem z tą przypadłością ok 3 tyś km i silnik pracuje bez zmian, spalanie bez zmian tylko ta kontrolka :(


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Katalizator raczej nie będzie miał wpływu na grzałkę sondy.To raczej kiepska grzałka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Katalizator raczej nie będzie miał wpływu na grzałkę sondy.To raczej kiepska grzałka.

właśnie dlatego szukam rozwiązania bo z mechanikami jest tak: błąd wymieniamy... i tak leci. Kiedyś miałem matiza od nowego. wymieniłem połowę silnika, sonda, EGR, termostat, uszczelkę pod głowicą..... okazało się że przytkana była chłodnica....

serwisy też nie dają gwarancji jakości ..... że o cenach nie wspomnę.

Katalizator raczej nie będzie miał wpływu na grzałkę sondy.To raczej kiepska grzałka.

dlatego szukam rozwiązania - nie wierzę mechanikom którzy najchętniej wymieniają wszystko po drodze szukając przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

wznawiam temat...... miał ktoś coś podobnego i jak to rozwiązał????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłeś napięcie idące na grzałkę sondy we wtyczce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi o wtyczkę w którą się wpina sonde????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napięcie powinno być na wszystkich 4 pinach? Dwa białe to grzałki tylko nie wiem czy napięcie powinno być od razu czy po nagrzaniu silnika?

Edytowane przez bad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napięcie od razu.Kable od grzałki(biały).Ma tam być 11-14V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napięcie jest. Dziś byłem u elektromechanika sprawdził moje sondy (wymieniane) i stwierdził że grzałki są uszkodzone tylko nie zna powodu a tych może być kilka..... katalizator, egr itp.

no i wymieniłbym kolejną tylko że zaraz znów ją trafi....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe z tym co stwierdził.Co ma EGR do palenia się grzałek.Moim zdaniem za to jest odpowiedzialny sterownik silnika.Myślę że to on włącza prąd na grzałkii go wyłącza.Może jeszcze poszukać w przekaźniku od sondy.Może on nie wyłącza grzałek i ciągle grzeją.Jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

 

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=161799

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz LPG więc możliwe że trzeba będzie założyć tulejkę redukującą przepływ spalin przez tą sondę.

http://allegro.pl/katowy-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-i4966293170.html

 

Jedź do mechanika który ci powie pełną definicję błędu.I na wejściu mu powiedz że tego od niego chcesz.Przeglądnij też EGR czy nadaje się do czyszczenia.Jeżeli nie masz sprzętu (miernika) żeby pomierzyć wtyczkę sondy i nie masz Op-Coma to jak chcesz sobie domowymi sposobami poradzić? Przerażają cie koszty to zainwestuj 170 zł w Op-Coma 30 zł w miernik i z tym już w 90 procentach sobie sam poradzisz.

wymieniona druga sonda lambda bosh zamontowana tulejka redukcyjna (EMULATOR) po 140km błąd drugiej sondy lambda cyt. Grzałka czujnika tlenu 2. Ma ktoś pomysł co siĘ dzieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez darek007
      Witam wszystkich, mam kilka pytań odnośnie mojej Corsy.
      Po pierwsze , skrzynia biegów, przełożenia są bardzo krótkie. Na 5 biegu przy prędkości 130-140 kmh silnik zaczyna wyć a obroty to ponad 4000rpm. Czy to jest już tak fabrycznie zrobione?
      Egr, kilka razy mi sie zepsuł, wiec postanowiłem go wyczyścic, była to chemia w spray do egr-ów, po tym zabiegu zapaliła mi sie kontrolka check engine. Nie dawno wymieniłem EGR na nowy,  kontrolka check engine zniknęła , niestety nie trwało to długo, po kilku dniach znowu się pojawiła. Da się coś z tym zrobić?
      Podaje dane techniczne
        Producent: General Motors Płyta: Corsa Model: Corsa C Nadwozie: 3-drzwiowy hatchback Kod nadwozia: F08 Rok modelowy: 2001 Fabryka: Eisenach, Niemcy Numer seryjny: 004396  
      Informcje o modelu: Data produkcji: 13.09.2000 Kierownica po stronie: lewej Wyprodukowano dla: Niemiec Kod silnika: Z14XE Nr silnika: 20R42192 Kod GM Drive:: XXHS Numer I rejestracji: OH -HG 499 Farba zewnętrzna: Zieleń ( Space Green ) 388 - metalik, 2 warstwy
       
      Kody wyposażenia: 80I Wykończenie wnętrza: czarne 80X Wykończenie siedzeń: czarne 80Y Wykończenie boczku drzwi: czarne A88 Aktywne zagłówki siedzeń przednich AG4 Fotel kierowcy: ręczna regulacja wysokości 2-kierunkowa AJ7 Poduszki powietrzne: kierowcy, pasażera oraz boczne AL0 Czujnik napięcia pasów i obecności dla siedzenia pasażera AM9 Tylna kanapa składana i dzielona w proporcji 60/40 AR9 Przednie fotele kubełkowe z wysuwanym siedziskiem, regulacją odcinka lędźwiowego, klasy preminum AU0 Centralny zamek zdalnie sterowany B34 Wykończenie podłogi: dywaniki B73 Zestaw wskaźników: białe tarcze B84 Boczne listwy ozdobne z tworzywa sztucznego BC1 Ornamentacja tapicerki: karbon BF8 Schowek za fotelem pasażera C60 Klimatyzacja sterowana ręcznie D66 Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie, szerokokątne, niebarwione FX1 Przełożenie końcowe przekładni głównej: 3.94 JM4 Układ hamulcowy tarczowy przód, bębnowy tył, z układem ABS K12 Układ wentylacji z filtrem przeciwpyłowym K60 Alternator: 100A L95 Silnik benzynowy 1.4 16V M24 Ręczna skrzynia biegów 5-biegowa typu F13 CR MA8 Sportowa dźwignia zmiany biegów N33 Regulowana kolumna kierownicy NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej NK4 Kierownica skórzana, sportowa NT4 Norma emisji spalin: EEC 05 NV8 Wspomaganie układu kierowniczego elektryczne, zależne od prędkości QE7 Felgi aluminiowe 6J x 15, 7 szprych płaskich QLZ Opony 185/55 R15-82 h T43 Spojler tylny T6C Wykończenie wnętrza: standardowe, wariant 1 T96 Przednie światła przeciwmgielne TN6 Akumulator: 55Ah U25 Lampka oświetleniowa bagażnika UD0 Czujnik wykrywania obecności na przednim prawym fotelu UH8 Wskaźniki: temperatura wody, obrotomierz UY8 Radio CDR 2005 UZ6 Głośniki: 6 sztuki premium VE6 Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy W6F Wykończenie siedzeń: Super sport W7P Konwersja modelu Sport W8W Antena radiowa ze wzmacniaczem W8X Dodatkowe elementy do instalacji radia XJ2 Zawieszenie sportowe obniżone XL8 Zdalne sterowanie na częstotliwości 433MHz Z1F Prędkościomierz w km/h Z3E Emblemat: Sport  
    • Przez polaj6
      Witam wszystkich, od pewnego czasu nie daje mi spokoju pisk który towarzyszy przyspieszaniu, na postoju tego nie ma. Pasek wygląda na zdrowy, napinacz również. Jakieś pomysły co to może być?
    • Przez Vidon
      Cześć
       
      Mam problem z Corsą C 2002r. 14 16v wydaje mi się że jest to silnik o oznaczeniu 1.4 16v x14xe
       
      Problem polega na tym, że po przekręceniu stacyjki bez odpalania samochodu, cały czas słychać pompę paliwa 
       
      na odpalonym silniku świeci Check, początkowe kilometry 1,2 może 5 kilometrów (różnie) check świeci stale, po przejechaniu jakiegoś odcinka, check zaczyna migać jednostajnie, ale tylko przy dodawaniu gazu, po puszczeniu gazu check przestaje migać i świeci stale, silnik zaraz po odpaleniu na zimnym, pracując na ssaniu chodzi równo i jeździ żwawo,  po zagrzaniu tak jakby na 3 cylindry i ciężko się zbiera z niskich obrotów
       
       
       
       
       
       
       
       
      pod mini komputerem pokazało wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
       
      zostały zamienione świece miejscami, nadal wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
       
      została zakupiona nowa cewka listwowa zapłonowa NGK + 4 nowe świece NGK, problem nadal jest
       
      kolejne podłączenie pod komputer dokładniejszy wykazało problem z pompą paliwa
       
      pompa paliwa została wymieniona, problem nadal jest
       
      dodam że po wykasowaniu przez komputer checka, Corsa przez kilkanaście/kilkadziesiąt (15-50) kilometrów pracuje/jeździ prawidłowo, po czym chceck znów się zapala i wywala zapłon na 4 cylindrze
       
      Czy ktoś już sie spotkał z takim problemem ? Gdzie powinienem szukać dalej przyczyny ?
       
       
      jutro postaram się podmienić przekaźnik pompy paliwa z innej Corsy
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.