Skocz do zawartości
paczek85

Gwiżdżący silnik, kontrolka samochodu z kluczykiem + problem opel scanner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Problem złożony, od tygodnia jestem posiadaczem Corsy C r.2004, 1,4 16V. Przy zakpie pewne mankamenty nie wyszły, dopiero z czasem, podczas użytkowania zaczęły się problemy, a mianowicie:

 

- od początku pali się kontrolka samochodu z kluczykiem, nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny, po przekręceniu zapłonu nie gaśnie

 

- silnik na zimnym silniku podczas dodawania gazu zaczyna "gwizdać", po puszczeniu pedału gazu gwizd zanika, dzieje się tak do momentu rozgrzania silnika, później chodzi już normalnie. Poprzedni właściciel, zarzekał się, że auto jest świeżo (30km zrobione) po wymianie rozrządu -nie wiem czy w to wierzyć

 

- zakupiłem opel scanner od viakena by zdiagnozować błędy, m.in. silnika (kontrolka samochodu z kluczykiem), problem jest taki, że interfejs łączy się z poszczególnymi modułami a z silnikiem nie chce, próbowałem już wybierać różne roczniki, różne modele silnika i nic, Wyskakuje błąd o niepoprawnym module. Mam pytanie, czy może to być spowodowane przez bezpiecznik? (jakiś brak bezpiecznika, jego uszkodzenie lub przekaźnik?)

 

dhMjBWk.jpg Mam wrażenie, że kilku brakuje.

 

- Czasami, podczas jazdy odnoszę wrażenie, że samochód tak jakby się "zamulał", tzn, po wciśnięciu pedału w podłogę, dławi się, ale to tylko czasami, bynajmniej odnoszę takie wrażenie

 

Proszę o pomoc, z góry dziękuje

Edytowane przez paczek85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj ściągnąć z internetu AB Com.Nie pamiętam tylko czy AB Com łączy się przez USB.Może sprzętem od Viakena się z nim połączysz.

Odinstaluj opel scannera i zainstaluj go ponownie.Może to coś pomoże .Viaken o ile pamiętam oferuje pomoc telefoniczną.Może zadzwoń i ci pomogą.

Piszesz o gwizdaniu silnika.Może masz lewe powietrze? Musisz poszukać w jakim rejonie silnika masz to gwizdanie. Sprawdź EGR i uszczelkę pod przepustnicą.

 

Chcesz się dowiedzieć czy rozrząd był wymieniany to zdejmij osłonę i zobaczysz czy jest nowy pasek i rolki napinające.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź. Dzwoniłem, wysłałem Im jakieś logi, ale zanim odpowiedzą pewnie ładnych kilka dni poleci.

 

Egr domyślam się jak wyglada,ale jak się sprawdza ten zawór? Bo na mechanice to jak tak nie za bardzo się znam,ale z chęcią się czegoś nauczę. A co do uszczelki,hmm to jak ją sprawdzić ?rozkręcić przepustnicę czy jak?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnice odkręcasz,czyścisz sprayem do gaźników i turbin. EGR to samo.Poczytaj opisy .Jest tego dużo na forum.Nawet na Youtube

Uszczelkę ja kupuję w ASO. Koszt ok 20 zł. Po EGR też można dać nową.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póki dojdziesz do ładu z opel scannerem , spróbuj metody " gaz -hamulec " . Wciskasz jednoczesnie pedał gazu i hamulca , przekręcasz kluczyk na zapłon i liczysz mrugnięcia lampki z kluczykiem . Metoda ta była wielokrotnie opisywana na forum .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póki dojdziesz do ładu z opel scannerem , spróbuj metody " gaz -hamulec " . Wciskasz jednoczesnie pedał gazu i hamulca , przekręcasz kluczyk na zapłon i liczysz mrugnięcia lampki z kluczykiem . Metoda ta była wielokrotnie opisywana na forum .

Super sprawa. Nawet nie wiedziałem, że jest taka metoda. Jutro przetestuje i dam znać. Jedno mnie tylko martwi, bo ponoć błędy nieaktywne,które kiedyś były, ale już nie występują ,ta metoda też je pokaże. A jak jest kilka błędów to jak to będzie sygnalizowane?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj porade jak to zrobic

jest na forum

opisano dokladnie co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wypróbowałem metodę gaz hamulec. Przy kontrolce samochodu z kluczykiem zanotowałem następującą sekwencję błyśnięć:

 

-1482 i 1614

co oznaczają, szczególnie ten drugi?

Edytowane przez paczek85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drugi bład jest zwiazany z immo,ale nim bym sie przejmował jezeli auto pali normalnie,ten bład nam powstał gdy palismy auto na słabym akumulatorze(wyładowany,nie pamietam czy dokładnie ten ale wiem napewno ze z immo)

Pierwszy to cos z wentylatorem chłodnicy.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawy górny róg strony i masz wyszukiwarkę...

1482 wiatrak chłodnicy

1614 transponder w kluczyku, zły kod

np http://forum.opel24.com/topic/20838-astra-iii-combi-19-cdti-101km-blad-ecn-161600/

 

na przyszłość radzę wpierw poszukać a potem pytać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawosci zapytam

ile dales za ten zlom ??

Tyl po dzwonie

kontrolka sie palila jak kupowales

same wtopy kupujacego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba schodzimy z pytaniem na boczny tor. Takie pytania to na priv raczej,bo nie wiem, co chcialeś tą wypowiedzią zyskać? Dwa zdania a "naśmiewasz" się z samochodu i ze mnie, Administrator powinnien chyba inaczej się wypowiadać? Nie każdy zna się na kupowaniu samochodów, następnym razem na pewno będe bardziej dokładny w oglądaniu przed zakupem. Byłem pod presją czasu, samochód musiałem mieć "na wczoraj". Jak wstawię zdjęcia to zobaczysz i wtedy napiszę jaka kwota, a Ty jak będziesz chciał to ocenisz okiem fachowca tą "kupę złomu".

 

 

A co do błędu 1482 , czytam i czytam i wszystko prawie dotyczy Vectry. Piszą ludzie o bezpiecznikach, przekaźnikach i o sterowniku wentylatorów. Czy objawem tego błędu nie powinien być problem włączenia, któregoś biegu wentylatora? Co by należało po kolei sprawdzać i eliminować?

Edytowane przez paczek85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kable od wentylatora , wtyczkę . Może styki zaśniedziały , a może przewód gdzies przetarty . Istnieje jeszcze opcja , ze pada silnik wentylatora albo jakieś niewielkie zwarcie na przekaźniku . Tak w ogóle usuń te błędy podpinając pod komputer , jeśli wrócą to cos jest na rzeczy . Prewencyjnie mozesz przeczyścić przepustnice i egr , bo i tak Cię to czeka w przyszłości . Wszystko ładnie opisane na forum .

Świst może być objawem łapania lewego powietrza w układzie dolotowym lub oddzywa się już pompa wody , rolka napinacza paska klinowego albo łozysko alternatora . Najlepiej , by osłuchał to mechanik .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Absolutnie nie można kupować auta na "wczoraj" lepiej już pożyczyć lub nawet wypożyczyć auto i za to zapłacić a z zakupem się nie spieszyć! Raczej Ci współczujemy przyszłej eksploatacji tego auta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo, temat jest jak pomóc autku i jak go uzdrowić a nie jak kupować. Prosze się trzymać tematu. Wszystkie OT będą od teraz usuwane!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

A co do błędu 1482

 

Według autodaty :Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 2 - możliwe usterki : wiązka przewodów,przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.sie nie nasmiewam ,tylko stwierdzam fakty

2.kupiles auto jakie kupiles ,nie nasza to wina

teraz szykuj kase na naprawe albo gon go w cholere

stad pytanie ile dales

bo naprawa moze nie byc wcale tania (szczegolnie zle naprawione nadwozie po wypadku)

 

btw

nie ucz mnie jak mam sie wypowiadac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Według autodaty :Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 2 - możliwe usterki : wiązka przewodów,przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy

Dziękuje za radę. Czekam cały czas na odpowiedź z Viaken.pl , ponieważ wysłałem im logi, a Oni wysłali je do producenta. Jak podeślą mi nowe oprogramowanie sprawdzę opel scannerem czy te błędy są do wykasowania czy też nie.

 

Obecnie doszedł jeszcze jeden problem a mianowicie dzwięk przypominający "puszczony nawiew", delikatnie słychać takie "sssssss" przez kratki nawiewu (wiadomo nawiew wyłączony), gdy zaglądam pod maskę, ten dźwięk wydobywa się z elementu zaznaczonego na zdjęciu. Dźwięk "sssss" słyszalny zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku.

 

dAHV5Wl.jpg

 

l4tmkVA.jpg

 

 

Dodatkowo silnik nie schodzi z obrotów tak jak powinien, tzn. jak mu lekko przygazuje i puszczę pedał gazu, to samochód wchodzi na obroty jest takie opóźnienie 1-1,5 sekundowe i dopiero z nich schodzi. (może to ta przepustnica zamulona?)

 

 

2.kupiles auto jakie kupiles ,nie nasza to wina

teraz szykuj kase na naprawe

 

Święte słowa:) chociaż mechanicznie chciałbym go doprowadzićdo ładu.

Edytowane przez paczek85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zamulona lecz może mieć walniętą uszczelkę i łapie lewe powietrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po dłuższej przerwie, nikt w dlaszym ciągu nei odpowiedział na pytanie , cyz jakiegoś przekaźnika lub bezpiecznika brakuje. Wiec je ponawiam, podłączając auto pod opel scanner wyświetla mi błąd 1482, czy błąd przekaźnika wentylatora 2 chłodnicy. a czy przypadkiem nei brakuje mi przekaźnika w tym miejscu? chodzi o przekaźnik odpowiadający za wentylator 2. :?: a może coś jeszcze brakuje? A i druga rzecz, napełniłem klime, sprawdzana była sczelność, nowa sprężarka, tydzień klima pochodziła i bach....cewka poszła się.... czy aby to przypadkiem nie wina tego błędu? aż się boje wymieniać cewkę by znowu nie dosżło do jej spalenia. Co może być przyczyną palenia się cewki?

 

załączam zdjęcia bezpieczników i przekażników:

 

XLJQIEG.jpg

 

 

tmHihAU.jpg

Edytowane przez paczek85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez OP_MERY
      W czasie jazdy włącza się kontrolka ładowania lecz ładowanie jest 14,5 V. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu kontrolka ne zapala się ponownie. Ten objaw występuje od czasu do czasu. O co tu chodzi???
    • Przez darek007
      Witam wszystkich, mam kilka pytań odnośnie mojej Corsy.
      Po pierwsze , skrzynia biegów, przełożenia są bardzo krótkie. Na 5 biegu przy prędkości 130-140 kmh silnik zaczyna wyć a obroty to ponad 4000rpm. Czy to jest już tak fabrycznie zrobione?
      Egr, kilka razy mi sie zepsuł, wiec postanowiłem go wyczyścic, była to chemia w spray do egr-ów, po tym zabiegu zapaliła mi sie kontrolka check engine. Nie dawno wymieniłem EGR na nowy,  kontrolka check engine zniknęła , niestety nie trwało to długo, po kilku dniach znowu się pojawiła. Da się coś z tym zrobić?
      Podaje dane techniczne
        Producent: General Motors Płyta: Corsa Model: Corsa C Nadwozie: 3-drzwiowy hatchback Kod nadwozia: F08 Rok modelowy: 2001 Fabryka: Eisenach, Niemcy Numer seryjny: 004396  
      Informcje o modelu: Data produkcji: 13.09.2000 Kierownica po stronie: lewej Wyprodukowano dla: Niemiec Kod silnika: Z14XE Nr silnika: 20R42192 Kod GM Drive:: XXHS Numer I rejestracji: OH -HG 499 Farba zewnętrzna: Zieleń ( Space Green ) 388 - metalik, 2 warstwy
       
      Kody wyposażenia: 80I Wykończenie wnętrza: czarne 80X Wykończenie siedzeń: czarne 80Y Wykończenie boczku drzwi: czarne A88 Aktywne zagłówki siedzeń przednich AG4 Fotel kierowcy: ręczna regulacja wysokości 2-kierunkowa AJ7 Poduszki powietrzne: kierowcy, pasażera oraz boczne AL0 Czujnik napięcia pasów i obecności dla siedzenia pasażera AM9 Tylna kanapa składana i dzielona w proporcji 60/40 AR9 Przednie fotele kubełkowe z wysuwanym siedziskiem, regulacją odcinka lędźwiowego, klasy preminum AU0 Centralny zamek zdalnie sterowany B34 Wykończenie podłogi: dywaniki B73 Zestaw wskaźników: białe tarcze B84 Boczne listwy ozdobne z tworzywa sztucznego BC1 Ornamentacja tapicerki: karbon BF8 Schowek za fotelem pasażera C60 Klimatyzacja sterowana ręcznie D66 Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie, szerokokątne, niebarwione FX1 Przełożenie końcowe przekładni głównej: 3.94 JM4 Układ hamulcowy tarczowy przód, bębnowy tył, z układem ABS K12 Układ wentylacji z filtrem przeciwpyłowym K60 Alternator: 100A L95 Silnik benzynowy 1.4 16V M24 Ręczna skrzynia biegów 5-biegowa typu F13 CR MA8 Sportowa dźwignia zmiany biegów N33 Regulowana kolumna kierownicy NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej NK4 Kierownica skórzana, sportowa NT4 Norma emisji spalin: EEC 05 NV8 Wspomaganie układu kierowniczego elektryczne, zależne od prędkości QE7 Felgi aluminiowe 6J x 15, 7 szprych płaskich QLZ Opony 185/55 R15-82 h T43 Spojler tylny T6C Wykończenie wnętrza: standardowe, wariant 1 T96 Przednie światła przeciwmgielne TN6 Akumulator: 55Ah U25 Lampka oświetleniowa bagażnika UD0 Czujnik wykrywania obecności na przednim prawym fotelu UH8 Wskaźniki: temperatura wody, obrotomierz UY8 Radio CDR 2005 UZ6 Głośniki: 6 sztuki premium VE6 Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy W6F Wykończenie siedzeń: Super sport W7P Konwersja modelu Sport W8W Antena radiowa ze wzmacniaczem W8X Dodatkowe elementy do instalacji radia XJ2 Zawieszenie sportowe obniżone XL8 Zdalne sterowanie na częstotliwości 433MHz Z1F Prędkościomierz w km/h Z3E Emblemat: Sport  
    • Przez polaj6
      Witam wszystkich, od pewnego czasu nie daje mi spokoju pisk który towarzyszy przyspieszaniu, na postoju tego nie ma. Pasek wygląda na zdrowy, napinacz również. Jakieś pomysły co to może być?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.