Skocz do zawartości
maersk

Filtr Cząstek stałych ''Błąd Wewnętrzny''

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie mam taki ciężki problem na warsztacie może tu będzie lepszy fachowiec postaram się opisać problem zwięźle

Wykonałem skan kataesem wyszedł tylko błąd taki jak w temacie

Filtr Cząstek stałych ''Błąd Wewnętrzny'' >

Wypalanie adaptacja wykonana i teraz wchodząc w wartości rzeczywiste

Temperatura czujnika cząstek stałych przed filtrem 50C i górę wiadomo wraz z wzrostem temperatury

Temperatura czujnika cząstek stałych za filtrem 200 stopni pokazuje czy samochód jest zimny czy gorący i górę wiadomo wraz z wzrostem temperatury I TU MOJE PYTANIE

czy za filtrem taka wartość ma być np bo tak zaprogramowany jest komputer samochodu że ma pokazywać temperaturę powyżej 200C ? czy walnięty jest czujnik ? teraz tak po odpięciu czujnika DALEJ POKAZUJE 200C więc chyba zaczyna mierzyć powyżej owej temperatury ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O jakim aucie mowa i jakim silniku?

 

wybacz, ale tak napisales ze nic nie mozna zrozumiec...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opel insygnia udało się rozwiązać problem co prawda po dłuższym czasie ale jednak uszkodzony był czujnik cząstek stałych za filtrem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A który rocznik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Skoro jest już temat o filtrze cząstek stałych to pozwólcie, że nie będę otwierał nowego i napiszę w tym.

Z tego co słyszałem, to większość problemów z nowymi samochodami dotyczy filtra cząstek stałych. Czy istnieje zatem jakiś sposób, by jakoś usunąć? Wim, że moje pytanie z pewnością wielu okaże się dość prymitywne i naiwne, ale może ktoś słyszał o kimś kto podjął się takiej próby?

Edytowane przez MarcinDabzalski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale skąd ty w silniku benzynowym masz filtr cząstek stałych? Bo w opisie widzę V C 1,8 - o takim dieslu nie słyszałem w oplu.

Następna sprawa - w Małopolsce policjanci i SKP mają czym sprawdzić jak autko truje środowisko a DPF jest normalną częścią zamienną. Dodatkowo w VIN to jest zakodowane - więc i diagnosta może nie wbić pieczątki.

Natomiast problemy z zapychaniem DPF-a są konsekwencją niesprawności silnika - branie oleju, lejących wtrysków lub padniętej turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem posiadaczem Isi od ponad roku silnik 2.0 CDTI 160 KM od tego czasu DPF działał w aucie bez zastrzeżen. ostatnio podczas jazdy zapalił się błąd i auto przeszło w tryb awaryjny tzn poprostu się toczy po podpięciu pod komputer mechanik stwierdził dwie przepalone świece żarowe i błąd czujnika dpf, sam filtr jest zapełniony 70 % , czy samo wypalenie przez kompa pomoże ?,dodam że auto praktycznie nie przyspiesza nie ma możliwości wypalenia dpf-a podczas jazdy próbowałem ale bez rezultatu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy przewód od czujnika dpf nie jest pęknięty.

Po wypaleniu kompem trzeba wymienić olej.

 

Sent with handy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz,mechanik sprawdzał wszystko z przewodem wizualnie jest ok,niestety w jego kompie nie było opcji wypalania dpf jutro muszę pdjechać do kogoś innego


Mam pytanie czy po wypaleniu komputerem dpf bedzie miał tendencje do szybszego zapychania się czy trzeba go wtedy wyciąć wolalbym tego uniknąć nie tylko ze zwględów finansowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybsze zapychanie się dpfu jest jedynie objawem jakiejś innej awarii lub wynikiem jazdy na krótkich odcinkach. Więc musisz wpierw znaleźć przyczynę i ją wyeliminować.

 

Sent with handy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedz dodam że ostatnio pokonuje głownie krótkie odcinki i zaniedbałem temat dpfu, jutro jade szukac kogos kto bedzie mogł wypalic mi go pod kompem a czy warto kupic środek czyszczący dpf i wlac do zbiornika paliwa może wtedy się wypali bez uzucia kompa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyszedł ci błąd czujnika ciśnienia od dpfa, to nie wiesz czy on dobrze wskazuje. Najpierw naprawić, potem wypalać...

 

Sent with handy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr wypalony wyglądało to groznie mechanik twierdzi że najlepiej go wyciąć jutro zmieniam olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny który nie myśli tylko idzie na skróty... A potem nie da się za takim autem jechać bo dymi jak stuletni traktor.

Mechanik nie powiedział czemu się filtr zapycha? Nie prościej to naprawić?

 

 

Sent with handy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie powiedział żeby to usunąć bo problem zaraz powróci ,nie chce tego robic wymienie olej i zmienie stacje paliw gdzie tankuje postaram się jezdzic jeszcze energiczniej co moge jeszcze zrobic zeby pomoc swojemu autu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

co moge jeszcze zrobic zeby pomoc swojemu autu ?

 

Sprawdzić wtryskiwacze,turbinę ,EGR, kolektor ssący?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeprowadzic diagnostyke komputerowa auta było to zrobione po wypalaniu żadnych błędów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o błędy.Chodzi o to jak pracują te elementy.

Poczytaj w internecie co ma wpływ na zatykanie sie DPF oprócz korków i krótkich odcinków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zeszlym tygodniu bylem u kolegi co prowadzi bardzo dobry zaklad mechaniczny. Samochodow na placu po 30 sztuk. Same jakies grube sztuki klasy takiej jak audiany a6 czy touareg itp roczniki po 2012 itp. Rozmawialem z nim bo chcialem go przekonac na jednomas w autach i mowi ze robi jak fabryka bo raz wymienial na Jm i klient potem psioczyl ze cos tam mu furkocze to sprzeglo. Gadka byla tez o DPFach i mowi ze tez wycinki robil kilka razy ale generalnie zawsze namawia klienta by to naprawic. Zadne tam wiecenie w dpf zadne tam kastracje. Jeszcze mowi usuwa egr i na to jeszcze sie godzi ale sam mowil ze do dpfów beda ludzie wracac. Sam mam w touranie dpf i przelot prawie 300 tys i wszystko dziala ksiazkowo. Wypalanie co 360 km ale proces praktycznie nie zauwazalny ani wzrokowo ani sluchowo itp. Zadnych batorych wielkich za autem. Parametry, ja fabryka dala.

Tu niech sprawdzi cisnienia bo czujnik roznicy cisnien lubi siasc ewentualnie wezyki od niego tez potrafia sie przyblokowac lub poprostu peknac. Paca turbo i wtryskow to kluczowa sprawa do psucia filtra dpf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi,pytam ponieważ nie jestem zwolennikiem wycinania dpfa a w moich stronach tylko to doradzają mechanicy,dzisiaj zmieniłem olej i filtr zamówiłem też srodek Firmy STP do DPFa ale najbardziej martwi mnie to że mechanik po podpięciu kompa stwierdził 76 % zapełnienia filtra DPF i sa nie wiem o co chodzi p wypaleniu auto jezdzi bez problemu a wartości zapełnienia DPFa wzrastają o co tu chodzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.