Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jak mogę skutecznie sprawdzić turbine w Astra G 1,7dti?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mogę skutecznie sprawdzić turbine w Astra G 1,7dti?

 

witam .. a powiedz mi co chcesz sprawdzić?? czy bierze olej , czy trzyma parametry .. ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

witam .. a powiedz mi co chcesz sprawdzić?? czy bierze olej , czy trzyma parametry .. :?:?

Objaw mam taki, że przy zapalaniu auta muszę czekać ok 4sek aż zgaśnie lampka oleju oraz po rezebraniu rury która dochodzi do turbiny jest wyczuwalny luz na wirniku.

Poza tym powyżej 2 tyś obrotów nie czuję aby auto dostawało turba.

Chcę ją sprawdzić na postoju oraz podczas jazdy?

Czy turbina ma wpływa na zwiększenie spalania?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póżne gasniecie lampki to normalka w tym silniku(oczywiscie na zimnym).Nie wielki luz tez musi byc.Jeżeli chcesz sprawdzic dokładnie doładowanie to diagnostyka komputerowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póżne gasniecie lampki to normalka w tym silniku(oczywiscie na zimnym).Nie wielki luz tez musi byc.Jeżeli chcesz sprawdzic dokładnie doładowanie to diagnostyka komputerowa.

 

Zakładając że mam możliwość podłączenia auta pod komputer to jak to szczegółowo sprawdzić np. na OPCom albo Opel Tech2?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opel tech2 z Allego to badziew chyba ze masz na mysli ten z ASO.Opcom moim zdaniem wystarczy.U mnie tez nie kopniecia jak w passacie kumpla.

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opel tech2 z Allego to badziew chyba ze masz na mysli ten z ASO.Opcom moim zdaniem wystarczy.U mnie tez nie kopniecia jak w passacie kumpla.

 

 

Gdzie wejść w OpCom i jakie powinny być parametry dobrej turbiny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silniku masz wartosci zadane i rzeczywiste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silniku masz wartosci zadane i rzeczywiste.

 

A jakie są zadane?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opcom pokazuje a Ty porownujesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie są idealne wyniki? Domyślałm się że równe wartości to raczej nie będą, ale jakie są maxymalen dozwolone odchylenia? U mnie zadane i oczekiwane ciśnienie ładowania momentami nawet o 50 się różnią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Objaw mam taki, że przy zapalaniu auta muszę czekać ok 4sek aż zgaśnie lampka oleju oraz po rezebraniu rury która dochodzi do turbiny jest wyczuwalny luz na wirniku.

Poza tym powyżej 2 tyś obrotów nie czuję aby auto dostawało turba.

Chcę ją sprawdzić na postoju oraz podczas jazdy?

Czy turbina ma wpływa na zwiększenie spalania?

co do lampki to tak już pisali koledzy gaśnie później .. jeżeli chcesz sprawdzić czy wszystko jest ok to możesz podłączyć ciśnieniomierz w miejsce czujnik i jeżeli ciśnienie jest pomiędzy 80 - 130 kPa to jest ok ..

co do luzu na wirniku .. to nawet nowa turbina a luz .. jeżeli nie obciera o obudowę to powinno być ok ..

co do parametrów .. to powinniśmy sprawdzać ją podczas stałej prędkości .. ciśnienie doładowania żądane powinno równać się ciśnieniu otrzymywanemu .. to możesz sprawdzić OpComem lub za pomocą serwisowego programu TECH2 lub GDS2. Druga metoda to przyspieszanie na trzecim biegu z dolnej prędkości obrotowej do maxa ... i potem trzeba sprawdzić przebieg powyższych ciśnień, jedno ciśnienie powinno podążyć za drugim .. podczas postoju nie ma co sprawdzać .. jedyną metoda jest sprawdzenie ręką czy po przegazowaniu czuć jak przewód na wyjściu z turbiny ewidentnie twardnieje ..

Oczywiście, że turbina ma wpływ na spalanie .. i ewentualny wzrost ciśnienia.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli cisnienie żądane to 185 kPa a cisnienie ładowania 228 kPa to przeładowanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w mored strzleił. Mega przeladowanie ktore zaskutkuje przy daleszej takiej jezdzie ukreceniem wirnika w turbo.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny dzieki wiekie kolego wesoł,czy ewentualne moge przesłac Ci filmik z programu diagnostycznego do oceny?

Czy moze byc spowodowane takie przeładowanie?

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dawaj. Nie pamietam czy w tych DTL'ach byla zmienna geoemtria ale nawet gdyby nie to i tak sie zacinal ten zawias co jest do neigo przyczepiona gruszka podcisnieniowa. To zazwyczaj nie chodzi płynnie i sie klinuje. Sam nie raz z braku dojscia to albo breszka albo dlugim pretem rozruszalem ten element. Psikajac oczewiscie przy tym odrdzewiacz. Owszem powinno sie turbo zdemontowac i landie to rozruszac w razie co na stole ale klient nasz pan jak to mowią. No chyba ze siada tez elektrozaworek ale on zazwyczaj robi problemy w druga strone czyli niedoladowania.

Ale spoko zaciananie sie geoemtrii w turbo to taki standard i jak sie wie co i jak i sie to robilo juz pare razy to naprawa tego a nawet poprawa fabryki nie stanowi problemu. TO goarniecia temat mysle. Dzis jesli bedzie pogoda pogoda a ma byc to walcze z czyms podobnym w passku B6 2.0 tdi.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim Z17DTL jest zwykła turbina bez zmiennej geometrii.Przy nagrywaniu bład popełniłem nie zestawiajac odpowiednich wartosci z soba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dasz rade to siagnij gruszke z suszary i obadaj jak chodzi ta lapka na turbinie. nie moze sie blokowac, klinowac itp. Sama gruszka tez mam niby mocna sprezyne w srodku ale tez powinna plynnie dawac sie wcisnac ta sztanga. Zawsze mozesz ta gruche ladnie wyropowac w srodku z jednej i z drugiej strony bo w polowie gruchy jest membrana.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli demontuje to http://automarox.nazwa.pl/zdjecia/mm2012_3/DSC03533.jpgi sprawdzam, a działanie elektrozaworu jak sprawdzic?

Ps.Na PW wrzuciłem filmik

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie demontuj nic .. Twoja turbinka to tzw. upustowa .. one praktycznie się nie psują .. te turbinki działają tak, że podciśnienie otwiera je przy około 3000 rpm .. i jeżeli ona się nie otworzy to wtedy wywala błąd. Moim zdaniem opierając się na moim doświadczeniu .. problem będzie w zaworze sterujący turbinę. Prawdopodobnie on nie otwiera upustu turbiny. Ale zanim bym wymienił zawór to najpierw wymieniłbym wszystkie przewody podciśnieniowe lub przynajmniej sprawdziłbym ich szczelność pompką podciśnieniową. Samą turbinę możesz sprawdzić w prosty sposób .. czy ona otwiera się po podaniu podciśnienia. Możesz to zrobić za pomocą ręcznej pompki podciśnieniowej lub podłączenie podciśnienia z pompki podciśnieniowej silnika bezpośrednio do siłownika obchodząc zawór. Jezeli cięgno sie przesunie .. to znaczy, że turbina działa prawidłowo a inne sa przewodu lub sam zawór.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez p4wl0s
      Witam.
      Mam Problem z całkowitym odcięciem się Turbiny która jest w 100 % sprawna.
      Problem polega na tym że stało mi się to już drugi raz.
      Za pierwszym razem wystarczyło iść do sklepu,
      zrobić zakupy, wrócić i odpalić samochód problem samoistnie znikł.
      Wczorajszy problem był o wiele dokuczliwy.
      Odczekanie, ochłodzienie silnika BRAK POPRAWY.
      Przygazówki, jazda na każdym biegu powyżej 3 tys. obr. BRAK POPRAWY.
      Odpiecie akulumatora na jakiś czas BRAK POPRAWY.
      A posiadam :
      OPLA ASTRA "III" wer. H
      GTC 1.9 CDTI Cosmo
      wiec jazda bez Turbo przypominała jazdę polonezem.
      Na koniec tego wszystkiego przypomniałem sobie że kiedyś kupowałem OBII
      z Licencją Programu  " SDPROG " 
      Podłączyłem i z Diagnostyki wyszło że Faktycznie jest błąd którego ciężko usunąć.
      Dodam jeszcze że cały czas świeciła kontrolka " CHECK ".
      Błędy wkońcu udało się skasować, kontrolka znikła, Samochód idzie jak Burza.
      Ale skąd to się bierze
      Jakiś czas temu zamieniłem radio montowane fabrycznie na Stacje Multimedialna 
      na Androidzie 9.0 z Kamerą Cofania.
      ten Błąd powstaje gdy -
      wczoraj redukcja z 3 na 2 gaz by wyprzedzić obroty w granicach 3500-4000.
      Może to przez to radio sam niewiem proszę o jakąś podpowiedz co robić.
      W załączniku będzie plik tekstowy z programu  z numerem błędu.
      Dzięki 
       
       
       
       
      Błąd P1109
      opel blad.txt ikona.ico
    • Przez marcin599k
      Witam. Jako że nie znam ogarniętego mechanika który ogarnia eco teca chciałbym się poradzić was użytkowników. Posiadam Viki B 2.2 dti z pompą vp44 sterownikiem psg5. Walczę z brakiem mocy na kompie niby wszystko jest ok, turbo niby dmucha tak jak chce komputer, pompa daje dawke 5mg a kąt wtrysku jest taki jak podaje żądanie ecu.... Vmax jaki mam to 175/180 km/h gdzie inne vectry niby spokojnie cisną 200 i więcej. Podczas wciskania gazu nie czuć tego
      ,, kopa,, zbiera sie jakby chciał a nie mógł. A jak jest zimny to totalnie nie chce jechać. Auto nie kopci nie stuka, nie kuleje na obrotach,  chodzi równiutko i cicho a mocy brak co jest troche irytujące.... Rzeczy które wymieniłem:
      - przepływomierz nówka boscha 
      -filtry, oleje, 
      - pompa vacum
      Cięgiełko od turbo zaciąga od razu i trzyma ładnie nie ma luzów, egr mam wyłączony i jest domknięty. Ma ktoś jakiś pomysł? Auto ma 270.000 przebiegu oryginalny gdyż auto kuoione od tescia a ten ma go od nowości.  Jak ktoś zna kogoś z okolic pomorza bądź może mi pomóc to proszę o info. Pozdro :) 
    • Przez damian11221122
      Witam.
      Przeszukałem multum tematów i nie ma słowa o moim problemie.
      Zacznę od początku.
      Od pewnego czasu opel (astra II 2.0 dti, 101km) zamula strasznie. Szukałem przyczyn, byłem u mechaników, kompresja ok, turbina ok, egr ok, niby wszystko ok ale nie odpala się ta turbina ani troche. Gdy spadają obfite deszcze, są kałuże i się zmoczy porządnie to moc wraca, jakby jakieś przwody były przerwane lub naderwane i po zamoczeniu przewodzenie wracało w nich. Moim pytaniem jest, gdzie tego szukać, gdzie jest największe prawdopodobieństwo a jeśli się mylę to co to może być? Dodam że żadnych błędów nie mam, jedynie jak jadę i nie ma mocy to czasem przy ponad 120 zapala się check engine ale ten błąd nie zostaje zapisany, znika wraz z kontrolką. Ratujcie prosze bo już mnie szlag trafia. Dzięki i pozdrawiam.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.