Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 20
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Popularne odpowiedzi

Szukaj po prostu całego kompletnego wspomagania.Ważne żeby było od Merivy,na nr.nie patrz.

Nie będzie pasowało.Jedyne co z anglika podchodzi to sam silnik bez sterownika.Szukaj tak jak pisałem.

Jeśli nie masz ESP to nie trzeba kalibracji,ale lepiej ją zrobić.Tak jest czujnik.Kalibracja czujnika siły skrętu jest do zrobienia.

Dodane obrazy

Nie będzie pasowało.Jedyne co z anglika podchodzi to sam silnik bez sterownika.Szukaj tak jak pisałem.

 

Dzięki serdeczne za pomoc tylko ostatnie pytanie ... jeśli kupie całe wspomaganie z europejczyka to czy w komplecie będzie też czujnik kąta skrętu ?domyślam się ,że jak jest - to nie jest potrzebna kalibracja itp.tylko sam montaż i wspomaganie powinno hulać ?

Edytowane przez nilsHolderson
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz ESP to nie trzeba kalibracji,ale lepiej ją zrobić.Tak jest czujnik.Kalibracja czujnika siły skrętu jest do zrobienia.

Edytowane przez BENY72
  • Upvote 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego za całe wspomaganie Dasz tyle co za nowy czujnik pytanie co lepiej kupić używkę która może być w takim stanie jak Twoje wspomaganie lub nowy czujnik z gwarancją na 2 lata.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Troszku odgrzewam, choć pewnie to już było wałkowane.

 

Co byście doradzili w przypadku, gdy wspomaganie juz non stop się wyłącza, tj. błąd c1500 na przemian z c0710. Eh...

 

Czy zaryzykować i na własną rękę zakupić czujnik skrętu i ..... Pan Stefan z podwórka <prawie mechanik> poradzi sobie z wymianą? Jest to ogarnięcia?, czy lepiej szukać pewnego warsztatu ? Jeśli tak, to macie namiar na takowy w woj. śląskim bądź w miejscach ościennych ?

 

Będę wdzięczny za pomoc :)

Z góry dziękuję :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 5 miesięcy później...
Wspomagania elektryczne najlepiej robia w tomauto w Zabrzu. Za czujnik skrętu z wymianą i gwarancją zapłacisz 550zł, przynajmniej tak było w zeszłym roku. Nie dawaj tego robić przypadkowemu mechanikowi bo sobie nie poradzi. Czujnik możesz też kupić wysylkowo w tej firmie jeśli masz daleko. Lepszej ceny chyba nie znajdziesz bo oni to sprowadzają hurtowo z zagranicy i jak szukałem to mieli zdecydowanie najtaniej.

Przy wymianie gość powiedział mi że ten czujnik jest odpowiedzialny za 98% procent awarii wspomagania w merivie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 lata później...

Witam

Temat nieco stary ale mam nadzieję że ktoś pomoże.

Mam zdiagnozowany źle działający czujnik ale mechanicy u których byłem mówią, że wymiana samego czujnika jest ryzykowna bo można uszkodzić całe wspomaganie (ponoć przy zdejmowaniu starego czujnika).
Czy ktoś zna serwis który zajmuje się wymianą czujników (najlepiej z jakąś gwarancją na usługę)?
Idealnie jeśli na Podkarpaciu, jeśli nie to mogę podesłać gdzie trzeba.

 

I czy wymiana jest faktycznie trudna i ryzykowna jeśli robi to ktoś niewyspecjalizowany w tym temacie? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez daave
      Panowie brakuje mi już koncepcji. przeczytałem mnóstwo postów dotyczących P0300 wypadanie zapłonu itd. I rozpocząłem moją nierówną walkę o odzyskanie mojej Astry
      Pokolei.
      1. wypadanie ma tylko miejsce na 4 cylindrze - wg kompa P0304
      2. nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły silnik
       
      Po dłuższym postoju pierwszy start obroty 2500 odrazu spadają do pozycji ssania około 1000. chodzi normalnie. po przejechaniu około 500m zaczynają sie pierwsze objawy braku jednego cylindra (traktorek).
      po kolejnych metrach zaczyna sie Check i jego miganie po mocniejszym depnięciu na gaz. generlanie nie czuć wyraźnego spadku mocy jak np po odpięciu wtyczki wtrysku.
      po takiej sytuacji przy zatrzymaniu czuć niedopalonym paliwem. teraz co robiłe.
      1. wymiana świec
      2. wymiana cewki na delphi (używka)
      3. sprawdzenie kabelkologii, naniesienie kosmetycznych poprawek na czujnik temperatury cieczy
      4. demontaż listwy wtryskowej, zamiana miejscami wtrysków 1 <-> 4
      5. wypięcie i podmiana wtyczek wtrysków
       
      świece po kilkuset km 1,2,3 białe, czyste, 4 osmolona. z ciekawości przejrzałem otwory i troche sie zasmuciłem widokiem
      tłoki po koleji 1,2,3,4
      https://photos.app.goo.gl/xuA2JTNfS6c3yLT99 https://photos.app.goo.gl/o9vCpQKoQPM9oor86 https://photos.app.goo.gl/YeJfNyCzVhDPieiE7 https://photos.app.goo.gl/gQTzSsnSuihxuFY86 dodam że nie kopci na biało ani nic podobnego. niestety jestem przed sprawdzeniem kompresji - brak manometru całym zestawie narzędzi.
       
      czego tu można sie spodziewać, co jeszcze mogę zweryfikować samemu itd.
    • Przez CousinJoe
      Witam.
      Mam pytanie dotyczące różnic między 16 zaworowym silnikiem o pojemności 1598cm i mocy 77KW, a "uturbionym" 1.6 o mocy 136KW. Oba silniki mają górny wałek rozrządu więc nurtuje mnie pytanie czy jest możliwość przełożenia turbiny z silnika OPC do tego o mniejszej mocy.
    • Przez lukam@zmc
      Cześć,

      Pacjent Opel Zafira A 1.6 16V (Z16XE) bez LPG. Objaw wystąpił pierwszy raz wracając z dłuższej trasy podczas postoju w korku w jeden z pierwszych cieplejszych wiosennych dni. Gdy wskazówka temperatury dochodzi do ok. 87-90 st. wtedy silnik zaczyna się dławić – obroty biegu jałowego spadają poniżej stałej wartości ok. 800 obr., odczuwalne staje się szarpanie silnika, z tłumika wydobywa się nieregularne „pierdzenie”. Im dłużej postoi w kordu, tym gorzej – temperatura rośnie, szarpanie / dławienie staje się coraz bardziej intensywne, telepie całym autem. Auto nie gaśnie, ale gdy już tak roztelepie się na dobre to jazda odbywa się żabimi skokami. Sytuacja stabilizuje się podczas jazdy, gdy temperatura spadnie poniżej ok. 85 st.

      Ogólnie ten objaw podczas jazdy nie występuje, a jedynie podczas postoju na biegu jałowym i osiągnięciu wysokiej temperatury. Mam wrażenie, że jak załączy się wentylator przy temp. ok. 95 st. to sytuacja się nieco poprawia (rośnie temperatura – zaczyna szarpać – otwiera się termostat – szarpanie maleje – temperatura ponownie rośnie – szarpanie nasila się), ale silnik nadal drży, obroty szarpią w zakresie 500-800, a problem i tak nie ustąpi dopóki auto nie ruszy i podczas jazdy nie osiągnie temperatury poniżej tych 85 stopni.

      Objaw jest łagodniejszy przy włączeniu klimy, ale to chyba tylko dlatego że komputer podnosi sobie obroty i dawkuje więcej paliwa, przez co jest mniejsza szansa na objaw dławienia silnika.

      Wymienione płyny, wszystkie filtry, rozrząd komplet, świece.

      Błędy: P0230 (przekaźnik pompy paliwa) – tego nie da się skasować – oraz po dłuższym postoju w korku i ekstremalnym roztelepaniu silnika dochodzi jeszcze P1571 ten jest jakiś dziwny – błąd czujnika pod pedałem hamulca, w innym miejscu występuje też jako błąd w oprogramowaniu).

      Sterownik po regeneracji.

      Dotychczasowe diagnozy: ECU / świece (już wymienione, ale może jednak…) / przepustnica do czyszczenia / silnik krokowy do czyszczenia (czy w Z16XE t w ogóle możliwe? Gdzieś wyczytałem, że ten silnik ma przepustnicę elektroniczną i krokowy jest tam zintegrowany z przepustnicą i niewyjmowalny).

      Myślałem wymianie przekaźnika pompy paliwa – ten obecny po przekręceniu kluczyka (bez włączania zapłonu) wydaje mocno słyszalne brzęczenie.

      Proszę o pomoc – czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.