Czujnik kąta skrętu kierownicy
-
Podobna zawartość
-
Przez daave
Panowie brakuje mi już koncepcji. przeczytałem mnóstwo postów dotyczących P0300 wypadanie zapłonu itd. I rozpocząłem moją nierówną walkę o odzyskanie mojej Astry
Pokolei.
1. wypadanie ma tylko miejsce na 4 cylindrze - wg kompa P0304
2. nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły silnik
Po dłuższym postoju pierwszy start obroty 2500 odrazu spadają do pozycji ssania około 1000. chodzi normalnie. po przejechaniu około 500m zaczynają sie pierwsze objawy braku jednego cylindra (traktorek).
po kolejnych metrach zaczyna sie Check i jego miganie po mocniejszym depnięciu na gaz. generlanie nie czuć wyraźnego spadku mocy jak np po odpięciu wtyczki wtrysku.
po takiej sytuacji przy zatrzymaniu czuć niedopalonym paliwem. teraz co robiłe.
1. wymiana świec
2. wymiana cewki na delphi (używka)
3. sprawdzenie kabelkologii, naniesienie kosmetycznych poprawek na czujnik temperatury cieczy
4. demontaż listwy wtryskowej, zamiana miejscami wtrysków 1 <-> 4
5. wypięcie i podmiana wtyczek wtrysków
świece po kilkuset km 1,2,3 białe, czyste, 4 osmolona. z ciekawości przejrzałem otwory i troche sie zasmuciłem widokiem
tłoki po koleji 1,2,3,4
https://photos.app.goo.gl/xuA2JTNfS6c3yLT99 https://photos.app.goo.gl/o9vCpQKoQPM9oor86 https://photos.app.goo.gl/YeJfNyCzVhDPieiE7 https://photos.app.goo.gl/gQTzSsnSuihxuFY86 dodam że nie kopci na biało ani nic podobnego. niestety jestem przed sprawdzeniem kompresji - brak manometru całym zestawie narzędzi.
czego tu można sie spodziewać, co jeszcze mogę zweryfikować samemu itd.
-
Przez CousinJoe
Witam.
Mam pytanie dotyczące różnic między 16 zaworowym silnikiem o pojemności 1598cm i mocy 77KW, a "uturbionym" 1.6 o mocy 136KW. Oba silniki mają górny wałek rozrządu więc nurtuje mnie pytanie czy jest możliwość przełożenia turbiny z silnika OPC do tego o mniejszej mocy.
-
Przez lukam@zmc
Cześć,
Pacjent Opel Zafira A 1.6 16V (Z16XE) bez LPG. Objaw wystąpił pierwszy raz wracając z dłuższej trasy podczas postoju w korku w jeden z pierwszych cieplejszych wiosennych dni. Gdy wskazówka temperatury dochodzi do ok. 87-90 st. wtedy silnik zaczyna się dławić – obroty biegu jałowego spadają poniżej stałej wartości ok. 800 obr., odczuwalne staje się szarpanie silnika, z tłumika wydobywa się nieregularne „pierdzenie”. Im dłużej postoi w kordu, tym gorzej – temperatura rośnie, szarpanie / dławienie staje się coraz bardziej intensywne, telepie całym autem. Auto nie gaśnie, ale gdy już tak roztelepie się na dobre to jazda odbywa się żabimi skokami. Sytuacja stabilizuje się podczas jazdy, gdy temperatura spadnie poniżej ok. 85 st.
Ogólnie ten objaw podczas jazdy nie występuje, a jedynie podczas postoju na biegu jałowym i osiągnięciu wysokiej temperatury. Mam wrażenie, że jak załączy się wentylator przy temp. ok. 95 st. to sytuacja się nieco poprawia (rośnie temperatura – zaczyna szarpać – otwiera się termostat – szarpanie maleje – temperatura ponownie rośnie – szarpanie nasila się), ale silnik nadal drży, obroty szarpią w zakresie 500-800, a problem i tak nie ustąpi dopóki auto nie ruszy i podczas jazdy nie osiągnie temperatury poniżej tych 85 stopni.
Objaw jest łagodniejszy przy włączeniu klimy, ale to chyba tylko dlatego że komputer podnosi sobie obroty i dawkuje więcej paliwa, przez co jest mniejsza szansa na objaw dławienia silnika.
Wymienione płyny, wszystkie filtry, rozrząd komplet, świece.
Błędy: P0230 (przekaźnik pompy paliwa) – tego nie da się skasować – oraz po dłuższym postoju w korku i ekstremalnym roztelepaniu silnika dochodzi jeszcze P1571 ten jest jakiś dziwny – błąd czujnika pod pedałem hamulca, w innym miejscu występuje też jako błąd w oprogramowaniu).
Sterownik po regeneracji.
Dotychczasowe diagnozy: ECU / świece (już wymienione, ale może jednak…) / przepustnica do czyszczenia / silnik krokowy do czyszczenia (czy w Z16XE t w ogóle możliwe? Gdzieś wyczytałem, że ten silnik ma przepustnicę elektroniczną i krokowy jest tam zintegrowany z przepustnicą i niewyjmowalny).
Myślałem wymianie przekaźnika pompy paliwa – ten obecny po przekręceniu kluczyka (bez włączania zapłonu) wydaje mocno słyszalne brzęczenie.
Proszę o pomoc – czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
-
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami