Skocz do zawartości

Błąd przepustnicy ECN 262008


Gość Bolek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pojawił mi się błąd ECN 262008. Błąd dotyczy przepustnicy powietrza w silniku Z17DTJ.

Tłumaczenie błędu:

Awaria sterowania przepustnicy

Obwód wyjściowy położenia przepustnicy / Otwórz

Moje pytanie, czy ten kod ewidentnie wskazuje na uszkodzenie przepustnicy, czy może jest jeszcze inna przyczyna.

Dodam, że pojawia się na przemian kontrolka z kluczykiem i silnika. Są też momenty, że kontrolki gasną i jest wszystko ok.

Proszę o fachową odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżeli podpowiesz w jakim to jest jeszcze aucie .. będzie mi łatwiej .. podaj mi jeszcze moc silnika .. bo identyfikacja po Z17DTJ jest trudna .. prawdopodobnie jest to 110KM lub 125KM .. ale w jakim aucie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W domowych warunkach można zdemontować przepustnicę i ją porządnie wyczyścić. Może się przycina. Widziałem nieraz mnóstwo nagaru z EGRa który blokował przepustnicę. EGRa też przy okazji można wyczyścić.

Jeśli to nie pomoże, to dobrze by było sprawdzić jak działa pedał gazu - zawiera 2 potencjometry i za pomocą interfejsu można podejrzeć, czy płynnie zmienia napięcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Moje pytanie, czy ten kod ewidentnie wskazuje na uszkodzenie przepustnicy, czy może jest jeszcze inna przyczyna. Dodam, że pojawia się na przemian kontrolka z kluczykiem i silnika. Są też momenty, że kontrolki gasną i jest wszystko ok.

tak ten bład charakteryzuje i odnosi sie do przepustnicy i jak to zwykle bywa może byc powodowany prze inne rzeczy ...

może byc jak pisze powyzej Arkos .. problem z zanieczyszczeniem przepustnicy i wtedy czyszczenie pomaga ..

może być również brak styku na wyjsciowym pinie we wtyczce (warto sprawdzic stan podłaczenia wtyczki i zagladnąć czy piny nie są uszkodzone, pokryte patyną, rdzą ..

zdarzało się, choc rzadko, że elektronika przepustnicy padała .. dostawała się tam wilgoć i robiła wewnątrz pogrom .. niestety jest ona nie rozbieralna .. w sensie do rozkręcenia ..

znalazłem oryginał na necie http://www.kolmot.com.pl/pl/p/Przepustnica-Korpus-przepustnicy-OPEL-1.7-CDTI-Oryginal-PIERBURG-8981052101/1524 w całkiem przystepnej cenie. Ja też powinien mieć jeszcze jakąś używkę .. ale musiałbym sprawdzić.

Swojego czasu serwis ASO na gwarancji żądał za to ok. 1300 lub 1500 PLN. Kolega kiedyś wymieniał. Ale miejmy nadzieję, że czyczenia pomoże i bład zniknie.

Powiedz czy bład jest cały czas .. pojawia sie w jakiś określonych warunkach ?? Zauwazyłeś coś charakterystycznego .. np. zmiana biegów, na którymś z biegów, dohamowanie do skrzyżowania, zatrzymanie, ściągniecie nogi z gazu .. gwaałtowne przyspieszanie itd??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Wymieniłem przepustnicę na nową problem pozostał. Objawy są takie. Podczas jazdy gdy zapali się samochodzik z kluczykiem nie ma to skutku na pracę silnika. Dopiero jak się zatrzymam to obroty silnika wzrastają do 1000 a po naciśnięciu hamulca wracają do 850. Czasami kontrolka samochodzik z kluczykiem gaśnie i zapala się kontrolka silnika. A czasami jest tak, że wszystko wraca do normy. Mój silnik to Z17DTJ 110 km astra H 2007 rok.

Pozdrawiam

Edytowane przez Bolek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Błąd jest ten sam 262008. Pojawiła się nowa rzecz mianowicie, gdy zapali się samochodzik z kluczykiem to turbina nie daje pełnej mocy(prawdopodobnie komputer wprowadza tryb serwisowy). Różnica nie jest duża jednak wyczuwalna. Zgaśnie kontrolka turbina daje pełną moc. Może przed wymianą przepustnicy moc turbiny też spadała, jedna nie zauważyłem tego.

Tak się zastanawiam problemy z tym błędem pojawiły się po wymianie koła dwumasowego. Był wyciągany silnik. Uszkodzili mi wtyczkę do przepustnicy. Dokupiłem wtyczkę i przelutowałem. Jakiś czas był spokój.

Pozdrawiam

Edytowane przez Bolek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta przepustnice kupiles now czy uzywke?

Sprawdź szczelność układu podciśnieniowego przy sterowaniu klapami wirowymi, czy gruszka jest szczelna .. pompką podcisnieniowa zaciągnąć i sprawdzić czy trzyma poodcisnienie.

Sciagnij rurę dolotowa powietrza i sprawdź czy ona pracuje wtedy gdy jest błąd. Na wolnych obrotach ma być przymknięta .. podczas dodawania gazu się otwiera .. jeżeli będzie stała w miejscu to znaczy że nie pracuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica jest nowa. Czy przepustnica w dieslu pracuje jak opisujesz? Czytałem że praktycznie jest cały czas otwarta w 95% i zamyka się przy gaszeniu silnika. Zmiana prędkości regulowana jest przez zmianę dawki paliwa. Czy jak ściągnę rurę dolotową powietrza to nie wygeneruję błędu przepływomierza powietrza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności