Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

To go nie chwal w tym temacie ale w temacie warsztaty godne polecenia.

http://forum.opel24.com/forum/136-warsztaty-samochodowe/

 

Oleje to przede wszystkim takie których nie opłaca się mafii olejowej podrabiać.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzucę go w odpowiedni dział jak przejadę 5-10tys, będę widział co się dzieje z motorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie głośna praca skończyła się remontem generalnym teraz mam zalany polsyntetyk petro canada i docieram silnik tylko nikt nie jest w stanie powiedzieć czemu się przytarl i jakim cudem mam zgiente 2 zawory i wał

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie głośna praca skończyła się remontem generalnym teraz mam zalany polsyntetyk petro canada i docieram silnik tylko nikt nie jest w stanie powiedzieć czemu się przytarl i jakim cudem mam zgiente 2 zawory i wał

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Myślę że problem tkwił w zaklejonych kanałach olejowych, a zawory - pewnie rozrząd przeskoczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem auto jeździło normalnie do ostatnich minut tylko głośno bo panewki zaczęły stukać jak narazie wszystko gra odpukac (Puk Puk )

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię ten temat bo sam się bujałem z głośną pracą tego silnika od kilku lat, dokładnie 4 lata temu wymieniłem rozrząd (łańcuch, ślizgi, napinacz) po tej wymianie miałem błąd czujnika położenia wałka rozrządu, ale wszystko chodziło, "mechanik" powiedział że tak ma być, niedługo po tym silnik (5-10tys km) znowu zaczął klekotać, mówił o popychaczach itp.

W końcu dostałem namiar do gościa od opli który z miejsca wskazał rozrząd (ok 40tys przebiegu od wymiany). Z tego co się dowiedziałem to trzeba ładować łańcuch fabryczny i dolne koło z szerszą zębatką, wcześniej "mechanik" zostawił wszystkie koła bo były ładne i założył łańcuch Ruville. Jestem lżejszy dzięki temu o kolejne 1000zł :-( Zobaczę jak teraz się będzie sprawował silnik, bo po wymianie cisza kompletna.

 

Co do wcześniejszych prób to zrobiłem płukankę Liqui Moly i zalałem silnik olejem Dexos 2, po tej operacji silnik pracował zdecydowanie żwawiej i taki olej najlepiej lać do tego motoru.

 

Co do spostrzeżeń tego speca od opli (wymienia takich rozrządów kilka w miesiącu) wina jest w złych klamotach (u mnie łańcuch wyciągnął się o ok 4mm) i nieumiejętnej wymianie, lepiej poszukajcie fachowca, bo będziecie mieć przygody.

 

Na tą chwilę nie chwalę gościa za bardzo, bo dopiero wymieniłem. Jak ktoś chce namiar to na pw (Luboń k. Poznania - pewnie jest gdzieś kontakt na forum)

witam. mozna dostac na pw ten namiar na goscia


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez menelki
      Witajcie.
      Zauważyłem u siebie w Mery A 1,4 (Z14XEP), że ciągnięciu przyczepki mój silnik się nagrzewa nieco ponad normę ( wskazówka przechodzi ledwo poza 90 stopni). Wiem, że wskazówka na desce jest tylko "orientacyjna", ale podejrzewałem uszkodzony rezystor wentylatora, bo przy włączonej klimie wentylator kręci.
      Po wymianie na nowy rezystor uruchomiłem Opcoma i zrobiłem test wentylatora:
      bieg 1 - działa ( cyka przekaźnik, włącza  się wentylator)
      bieg 2 - nie działa ( cyka przekaźnik, wentylator się nie włącza)
      bieg 3 - działa - ( cyka przekaźnik, włącza się wentylator)
      Nie dobierałem się jeszcze do skrzynki przekaźników, ale  mam kilka teoretycznych pytań:
      1. Czy jak przekaźnik cyka, to można wnioskować, że jest sprawny?
      2. Jakie są przekaźniki od wentylatorów ( bieg 2)? Chciałbym kupić zapas, zanim rozkręcę podszybie.
      3. Czy jeśli przekaźnik będzie OK, a na 2 biegu wentylator nie kręci - co może być przyczyną?
      4. Przy jakich temperaturach powinny włączać się poszczególne biegi wentylatora?
      Szczerze powiem, nie zauważyłem nigdy, aby wentylator włączał się na 1 biegu, zawsze jak się załącza to na maxa ( 3 bieg?)
       
    • Przez menelki
      Witam.
      Zauważyłem jakiś mały wyciek płynu chłodniczego - patrząc od spodu auta, mam takie 2 krople płynu chłodniczego w okolicach miski olejowej.
      Sprawdziłem wszystkie węże i wygląda, że na wężach i połączeniach jest sucho. Czy dobrze obstawiam, że może być wyciek na pompie?
       
      Ile średnio wytrzymuje pompa w Merivie?
      Jaką pompę kupić (marka?). Szukając w necie widzę, że są dwie opcje: z czujnikiem i bez czujnika.
      Jaka wersja jest w Merivie A z roku 2007?
       
    • Przez lulu12203
      Witam.
      Posiadam Merivę z roku 2005 z silnikiem 1.4 z14xep.
      Niestety padł motor. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś montował tam inny silnik typu 1.6?
      Posiadam akurat Astrę H z roku 2005 z silnikiem 1.6 z16xep cała kompletna. Wydaje mi się że silnik z skrzynia pasuje w ta budę.
      Czekam na jakieś podpowiedzi
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.