Skocz do zawartości
marshallarea

Brak mocy, czarny dym przy wciśniętym pedale gazu, do 4000obr. wchodzi na obroty jakby źle przepalał paliwo...

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś rano po odpaleniu silnika okazało się że nie mogę wyjechać z garażu z powodu braku mocy, lekki gaz i auto nie chciało jechać, nie umiało wyjść na wyższe obroty,jechałem na pierwszym i drugim biegu na pełnym gazie a auto i tak jechało jakby nie mogło.

Podjechałem do znajomego i ściągnął i zaślepił przewód co widać na zdjęciu ale właśnie nie wiem co to jest, to czarne okrągłe? jakaś przepustnica? auto nie kopci i wychodzi na obroty normalnie ale nie ma mocy, gorzej niż fso, Co to może być? jaka przyczyna? (świeci się kontrolka silnika)

post-46361-0-86811000-1445453869_thumb.jpg

post-46361-0-14906500-1445453877_thumb.jpg

post-46361-0-98218800-1445453882_thumb.jpg

post-46361-0-94744600-1445453887_thumb.jpg

post-46361-0-77833900-1445453890_thumb.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyż to czarne kółeczko całe to nie będzie przypadkiem EGR? Jeśli tak to mogło się nawalić syfu, nagaru, bądź innego badziewia które go zablokowało co skutkuje tym, że nie mogłeś wyjechać z garażu. MIL się zapalił przed czy po zaślepieniu, bo zakładam, że tylko on się mógł odpalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed i po się zapaliła kontrolka ( przed to nie wiem, ale na liczniku przed zapalaniem coś pisało)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy te wężyki co zaczynają się od pompy vacum idą między innymi do zaworu egr itd, czy jeśli którykolwiek wyciągnę podczas zapalonego silnika to powinien być jakiś objaw odłączenia? bo odłączyłem i nie ma różnicy, auto dalej jest bez mocy, jak dodaje pedał gazu to przyśpisza bardzo powoli, nie wiem co sprawdzić,? auto nie ma mocy, pod każdą górkę jadę ledwo na dwójce...


poza tym jak dałem palec na ten czarny wężyk co dochodzi do zaworu egr , palcem go zaślepiłem, to czułem bardzo słabe podciśnienie, czy tak ma być?


na liczniku wyświetla mi się przed zapaleniem "INSPEK", czy jakoś tak, ale to mi się wyświetlało już wcześniej przed tą awarią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odczytałeś błędy?

Jaka jest wartość podciśnienia w układzie?

Kiedy i gdzie naprawiana była pompa paliwowa?

 

http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-ukladu-podcisnien-opel-20-dti-vt2078.htm

http://forum.opel24.com/topic/894-insp-na-wyswietlaczu-astry-g-ii/


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-ukladu-podcisnien-opel-20-dti-vt2078.htm to robiłem, i jako tako nie pomogło.Brak mocy, a te elektrozawory od tych czarnych wężykók to nie sprawdzałem miernikiem ale one nie powodują jak sprawdzam podciśnienia na wyjściu, nawet jak je odpinam-wtyczki elektryczne to bez zmian. A sama pompa waku ciągnie, zasysa jak nacisne palec, ale wydaje mi się że słabo.


czy takim vakumetrem zmierzę podciśnienie? http://allegro.pl/tester-miernik-cisnienia-pomp-paliwa-vac-wakuometr-i5574693306.html


jeszcze jedno, czy taki interfejs jest dobry do mojego modelu http://allegro.pl/interfejs-opel-agila-astra-f-g-h-j-tigra-a-b-combo-i5684831430.html , czy w ogóle warto taki kabel kupować? (dzwoniłem dziś do salonu opla, do serwisu i powiedzieli że podpięcie pod komputer kosztuje u nich 160zł ;( ) Więc chyba lepiej taki kabel kupić sobie?


jeszcze jedno, ta pompa vacum strasznie się grzeje, jakby miała z 90 stopni przy dotknięciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

malo masz tematow o kablach ze tutaj pytasz ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy mogę pisać bo szanowny pan administrator się czepia, ale teraz sprawdziłem, i to cięgno co idzie od tego "bączka" do turbo rusza się podczas zapalonego silnika, tzn da się tym cięgnem ruszać, na zgaszonym też, czyli to źle tak??


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Interfejs

http://forum.opel24.com/index.php?s=3d0b4276223bb510dec5dbdcb864ed80&app=googlecse#gsc.tab=0&gsc.q=interfejs

http://forum.opel24.com/index.php?s=3d0b4276223bb510dec5dbdcb864ed80&app=googlecse#gsc.tab=0&gsc.q=kabel%20diagnostyczny

 

Podłączenie pod kompa u elektryka kosztuje ok 50 zł, przy okazji zmierzy podciśnienie.

Wakuometr na alledrogo kosztuje 20zł + 4zł króciec do podłączenia przewodu.

Palcem nie mierzy się podciśnienia, bo nie wiesz jaka jest wartość podciśnienia. Przy wartościach -0.6 i -0,9 bara nie będziesz widział różnicy.

Cięgno od turbo tak działa, wakum pompa będzie gorąca bo smarowana jest olejem z silnika.

Używaj wyszukiwarki, wielokrotnie poruszano ten temat.

http://forum.opel24.com/index.php?app=core&module=search&search_in=googlecse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden mechanik powiedzial ze jezeli mam dobre hamulce to pompa vacum jest napewno sprawna, czy to fałsz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To forum jest żeby pomagać?? Ktoś mnie odsyła do google?!. Jestem w pracy w austrii, nie mam mozliwosci podpiecia pod komputer, dzięki wielkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeden mechanik powiedzial ze jezeli mam dobre hamulce to pompa vacum jest napewno sprawna, czy to fałsz?
jestem pewny, że to fałsz .. choćby z takiego powodu, że z pompu Vaccum sa dwa wyjścia/dwie sekcje .. i z tego co wiem, jedna nie moze mieć wpływu drugą. Bo jezeli by było jak mówi mechanik .. to rozszczelnienie układu sterowania silnikiem miałoby wpływ na układ hamulcowy .. nigdy tak nie moze być, bo wiązałoby sie to z bezpieczeństwem a to przy projektowaniu samochodów jest priorytetem.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w austrii, nie mam mozliwosci podpiecia pod komputer

no co Ty

nie ma tam warsztatow ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.nawet nie wspomniales na poczatku ze siedzisz za granica

2.nie jeden z forumowiczy tez siedzi i jakos daje rade (sam mieszkalem 10 lat za granica)

3.dostales materialy o problemach z EGR

jesli sam nie ogarniasz to niestety my tym bardziej na odleglosc nie damy

 

sa rozne okolicznosci (w kraju rowniez)

niestety czasem komp jest potrzebny

jak i wizyta u speca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sobote podpinam pod kompa, kupiłem interfejs, ktos podpowie na co zwrócić szczególną uwagę? Czy to w innym wątku szukać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkoim odczytaj błedy jakie są zapisane w ECU .. zapisz numery (pełne) czyli nie tylko P0035 tylko P0035 00 lub X0 z opisem, jaki Ci wyskoczy (no chyba, że go nie bedzie); zwróć uwagę czy błąd jest aktywny czy historyczny ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez thedior19
      Witam.
      Poruszam temat mojej Vectry C 1.9 cdti 150 automat bo nigdzie nie mogę znaleźć podobnego przypadku. Wytłumaczę to na przykładzie:
      Jadę w trasie na zapiętym tempomacie( lub bez) np.140 km/h i nagle pyk... tempomat   się wyłącza, samochód jakby miał o połowę koni mniej (słabo reaguje na pedał gazu) i tempomat nie chce się załączyć z powrotem. Po przejechaniu 3-5km po tym incydencie, samochód zaczyna zwalniać, nie mogę utrzymać stałej prędkości co zmusza mnie do zjazdu na pobocze. Gdy stoję w miejscu na biegu neutralnym podczas wciskania gazu do dechy obrotomierz zatrzymuje się na 2000 i nie chce iść dalej. Gasze samochód odpalam z powrotem i opisane objawy mijają, jakby nigdy nic mogę jechać dalej.
      Wcześniej zdarzało się że tempomat się rozłączał, ale mogłem go bez problemu zapiąć z powrotem. Później tak jak w przykładzie odcięcie mocy na trasie a teraz to jak jej się zachce... potrafi odciąć np. podczas ruszania ze świateł.
      Na kokpicie żadna kontrolka się nie świeci, po podpięciu pod komputer nie ma żadnego błędu.
      Porobiłem takie rzeczy jak:
      -regeneracja turbo
      -wymiana EGR
      -uszczelnienie dolotu i podciśnień
      - wymiana olejów silnik i skrzynia
      Pod maską podobno wszystko jest OK a problem nadal występuje i zaczyna mnie strasznie irytować ;P Nie zauważyłem żadnej regularności występowania tego objawu, nieraz straci moc raz na 1000km a nieraz 3 razy na 100km. 
      Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
    • Przez rolczyk222
      Moje auto to , Opel Astra 3 1.7 cdti 101 KM 2009 rok. Mam problem z turbo. Jadąc powyżej 130 Km/godz,obroty 3000 zapala mi się kontrolka "auto z kluczykiem "po odpuszczeniu pedału gazu i silnik traci moc. Co zauważyłem ?. Ważna sugestia która nigdy nie była omawiana na forum. Zrobiłem próbę , doprowadziłem auto do prędkości 140 Km/godz i odpuszczałem pedał gaz bardzo, bardzo powoli do 110 km , obroty silnika zeszły do 2000 i lampka się nie zapaliła, powtarzałem to kilka razy i potwierdziło się to samo. Nadmieniam że tez wymieniłem elektro zawór na nowy , co nie którzy zalecali , ale to nie pomogło. Jeszcze jedno ważne, kiedy się zatrzymałem po włączeniu tej kontrolki i wyłączyłem silnik , otworzyłem maskę i po pewnej chwili usłyszałem mechaniczny stuk w okolicach turbiny. Nie znam się na turbinach  i nie chcę sugerować moich mądrości. Może ktoś zwróci uwagę na to co opisałem i mi pomoże w rozwiązaniu tego problemu.
    • Przez FENIX2
      Witam,
       
      Problem dotyczy Astary H 1.8 125kM. Auto stało na dworze około 12h po odpaleniu zaczeło pracować nierówno zapaliły się kontrolka 'samochodu z kluczem'. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu wszystko wróciło do normy. Samochód pracuje normalnie. Ale po przekręciarzu kluczyka nie gaśnie kontrolka 'samochodu z kluczem'. Czyli jakiś błąd w pamięci.
      Po odczytaniu metodą gaz hamulec P1500 i P1550 czyli błąd przepustnicy jak mniemam.
      Przepustnica do czyszczenie czy jakiś inny problem?
       
       


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.