Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że to mój pierwszy post tutaj, to CZEŚĆ :)

Kupiłem ostatnio Corsą C 1.7 CDTI 2006 rok, niestety nie ma w niej komputera pokładowego (GID). Mam do kupienia w dobrej cenie (tak mi się przynajmniej wydaje) zestaw, czyli GID (z oznaczeniem KU) i radio CD 30 MP3 (takie samo jak posiadam aktualnie). Wyczytałem gdzieś że w tej wersji silnikowej montowane były GIDy także powinno to działać.

I tu moje pytania:

1. Radio i wyświetlacz jakie mam do kupienia mogą nie być wylogowane, czy jest to duży problem? Dam radę zrobić to sam za pomocą TECH2?

2. Wyczytałem gdzieś że do tego zabiegu potrzebny jest kod z tej kartki jaką dostaje się w salonie z samochodem, niestety jej nie posiadam, czy za pomocą TECH2 mogę go w jakiś sposób odczytać?

3. Czy TECH2 mogę potem aktywować komputer pokładowy ?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi ;)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz zestaw to nie musisz nic logować.

Tak możesz aktywować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem jest tylko że tamto radio (to w zestawie z GIDem) jest strasznie podrapane, dlatego chciałem to "zgrać" ze swoim radiem


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przełóż przód radia i po kłopocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z tymi kodami? Bo chyba żeby aktywować BC trzeba go podać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kod security nie jest potrzebny do aktywacji BC zresztą w łatwy sposób można go zdobyć w Corsie C :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kod security nie jest potrzebny do aktywacji BC zresztą w łatwy sposób można go zdobyć w Corsie C : SMILE :

A mógłbyś podpowiedzieć jaki to "łatwy" sposób? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co Ci on jak nie potrzebny, powinieneś znaleźć go w 'zegarach'

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś podpowiedzieć jaki to "łatwy" sposób? ;)

Przy pomocy OP-COM zgodnie ze ścieżką :

 

Rocznik auta/Model/Nadwozie/Zestaw wskaźników/Dostęp do EEPROM/Odczyt kodu dostępu


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, więc tak. tempomat zaprogramowany, komputer włączony, GID sparowany z oryginalnym radiem i ustawiony prawidłowy index. Do GIDa nie idzie jeden kabel od sterownika silnika, na kostce od sterownika jest to pin numer 1, a na kostce GIDa pin numer 16. Kabel muszę doprowadzić, teraz moje pytanie, czy ktoś robił coś takiego? Nie wiem jak to się dokładnie nazywa, ale potrzebuję kupić pin do wtyczki od GIDa, i "gniazdo" na pin do wtyczki od sterownika(wie ktoś jak to się fachowo nazywa?).

Druga sprawa, tempomat był aktywowany, do manetki dochodzi 4 kable, a tempomat dalej nie działa, jakieś pomysły co może być przyczyną?

Edytowane przez piokow14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W czym programowałeś tempomat???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W opcomie tempomat programowałem w dwóch miejscach - zdaje się, że w BCM i w układzie hamulcowym. Sprawdź, czy masz czujnik położenia pedału sprzęgła - w dieslach był zawsze, ale lepiej się upewnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silniku też trzeba zaprogramować.I włącznik sprzęgła też musi być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega programował oryginalnym Techem. Czujnik sprzęgła jest. A podpowie ktoś może jak się nazywają te rzeczy od pinów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W każdym dieslu jest czujnik sprzęgła jak nie ma błędów to raczej działa, ale warto w parametrach UCU podejrzeć jego działanie.

Tempomat w CC programuje się w dwóch miejscach: BCM i ECU (sterownik silnika)

Trzeba też sprawdzić czy BCM "widzi" manetkę.

Tych pinów tak łatwo nie kupisz jedź na szrot i coś dobierz najlepiej z tego samego auta :D

I jeszcze jedno, nie pamiętam już dokładnie ale raz robiłem to w Corsie i nie było kontrolki tempomatu na zegarach ale tempomat działał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, piny jakieś kupiłem, mam nadzieje ze beda pasowały :D ma ktoś może filmik/tutorial jak rozbierać kostki które nakłada się na sterownik silnika? Którędy najlepiej przepuścić kabel?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy dokładałem u siebie tempomat korzystałem z tych tematów:

http://mojafirma.infor.pl/moto/naprawa-auta/wnetrze/251366,Jak-zamontowac-tempomat-w-Corsie-C.html

http://corsaclub.pl/forum/index.php?topic=16450.0

U mnie instalacja jest kompletna, więc tutaj nie podzielę się informacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Dołożyłem PIN (o dziwo od BCM do GIDa był kabel). Średnie spalanie pokazuje, ale przy zasięgu dalej jest "F". Wszedłem w tryb serwisowy gida i zastanawia mnie dlaczego pokazuje temperature płynu chłodniczego strasznie niską bodajże -38 stopni. Ktoś ma może schematy pinów do GIDa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie masz sygnału z czujnika paliwa z baku.Sprawdź we wtyczce z wyświetlacza czy masz pin nr 15.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz, nie było kabla, już dołożony :) kolejna kwestia, zauważyłem że licznik kilometrów na komputerze pokładowym przekłamuje o jakieś 5,5% w stosunku do przebiegu na liczniku, jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez silveronstar
      Witam. Mam Pytanie.
      Jakieś 3 Tygodnie temu sprzedałem swojego Forda i kupiłem Opla Corsę D 1.2 80PS, 4 Drzwi, 2007 Rok z Przebiegiem 136.000KM. Przebieg potwierdzony. 
      Taki mały Bzyk na dojazdy i na Zakupy. 
       Zauważyłem, że kiedy Motor jest zimny, pracuje wporządku, ale kiedy przejadę Kawałek i się rozgrzeje słyszę lekko Łańcuch. Czy to już oznaka, że trzeba go wymienić? Motor pracuje równo, bez Problemów. Niby Łańcuch jest bezobsługowy, ale jednak lekko go słychać, a wolałbym wymienić za Wczasu niż potem kupować drugi Motor. 
      W zeszłą Sobotę zmieniłem olej z 5W30 Motula, który poprzedni Właściciel wymieniał 25.000KM temu (bo Long-Life.....) na 10W40 Liqui Moly oraz Filtry Olej+Powietrze, oba Boscha. Dodatkowo wlałem również Liqui Moly Oil Additive MOS2. Myślałem, że przyczyną może być stary Olej, ale po Wymianie Problem nie ustał.
      Dzięki z Góry za Odpowiedzi. 
    • Przez zielonywojtek
      Potrzebuje kodu do radia antara 2012r  VIN WOLLV6EH3BB148715   RADIO TOUCH CONNECT  BOSCH 
      MADE IN PORTUGAL 
      7 612 830 129 
      CM0 129B 1413977
      GM  No 95 482 960
       
      Bosch 45-311-6246
    • Przez domkaa
      Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.
      Mam Opla Corsę D, 1,3 cdti, 2007r. Dzień przed kluczowym zdarzeniem, na komputerze zmienił mi się licznik km, które pozostały mi do przejechania, na 2 tys i w miarę jazdy ciągle rosły. Następnego dnia w trakcie jazdy silnik wyłączył się i już nie mogłam odpalić. Nie kręci rozrusznik, nie słychać pompki paliwa, na komputerze wyświetlił się błąd F. Po wielu próbach samochód odpalił na kilka minut po około godzinie. Postanowiliśmy odstawić go do elektryka, samochód jechał, dopóki nie najechałam na dziurę. Wtedy znów zgasł. Podejrzewaliśmy konieczność wymiany filtra paliwa, jednak po wymianie samochód już w ogóle nie odpala. Były sprawdzane bezpieczniki i przekaźniki i nie ma sterowania przekaźnikiem K34. Czy wiecie czym to może być spowodowane? Trzech mechaników nie chciało nawet podjąć próby sprawdzenia samochodu... 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.