Skocz do zawartości

[Meriva B] Fabryczny LPG nie działa przy temp. otoczenia poniżej -8*C


Gość A_FLY

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!
Dnia 23.12.2015 odebrałem nowego Opla Merivę z salonu - wersja Enjoy z pakietem Enjoy Upgrade, światłami led do jazdy dziennej oraz czujnikami parkowania z tyłu i zestawem głośno mówiącym.
Jest to mój pierwszy kontakt (mam nadzieję oby na dłużej) z samochodem marki Opel - osobiście przy zakupie nie brałem początkowo pod uwagę tej marki (bardziej szedłem w stronę Toyoty Avensis), ale namówiony - kupiłem. Samochód wyposażony w fabryczną instalację LPG.

 

Utworzyłem temat w jednym celu - chce notować tutaj historię tego auta, jego problemy, ponieważ informacje w sieci wskazują - tak, samochody z fabrycznym LPG od Opla mają problemy.....

 

Samochód w dniu odbioru już wrócił do serwisu z powodu braku przyuczenia czujników ciśnienia w oponach - 20min stracone, ale została usterka usunięta.

 

Po 1 tyg użytkowania (~750 km) samochód zaczął mieć pierwsze problemy z LPG.

Na parkingu na wolnych obrotach po jeździe (nie zaraz po uruchomieniu) - zaczął niedomagać jeden z wtryskiwaczy gazowych, samochód zaczął chodzić na 3 cylindry. Po dodaniu gazu problem ustał i jeszcze w takiej formie nie powrócił.

 

2 tyg użytkowania - kolejny problem. Około 1500km, samochód nie przełączył się automatycznie na LPG, zostało to zauważone po przejechaniu około 73km. Naciśniecie guzika uruchomiło instalację i przy kolejnych rozruchach się sama uruchamiała - może przez przypadek wyłączyłem? Wątpię, ale zdarza się.

 

4 tyg użytkowania - ok. 2500km. Samochód po uruchomieniu późno przełącza się na LPG, po około 8km (załóżmy, że w miarę, bo temperatura na zewnątrz ok. -10*C). W trakcie trasy wraca na benzynę nie informując mnie o tym w postaci żadnego sygnału dźwiękowego, w baku prawie połowa LPG.

Zauważam to na trasie i próbuje przełączyć na LPG, a tutaj zonk - NIE DA SIĘ. Zły przez całą trasę jadę do miejsca docelowego, ponosząc stratę finansową, ponieważ jedynym powodem dla którego wybrałem Opla była instalacja LPG, oraz fakt, że poprzednie moje dwa pojazdy taką instalację posiadały i żadnych problemów nie było.

Przejechałem trasę na benzynie. Nie mogłem udać się do serwisu, ponieważ była to niedziela.

Korzystając z myopel.pl zgłosiłem do najbliższego serwisu ASO usterkę. Telefon zadzwonił w poniedziałek ok. 14:00, jestem umówiony na jutro na czwartek.

Ciekawe co serwis wykryje, ponieważ teraz gdy zrobiło się cieplej +7*C samochód jeździ na LPG - obawiam się, że serwis ASO będzie w tej kwestii niekompetentny i chciałbym się mylić.

 

Sprawę stawiam jasno - nie mam zamiaru tracić czasu na siedzenie w serwisie. Po to kupiłem nowy samochód, aby do 120 tyś km (tak jak poprzednie Fiat, Renault) były dokonywane tylko wymiany eksploatacyjne.

Jeżeli problem zostanie wykryty i wyeliminowany - super : SMILE :. Jeżeli będzie inaczej będę dalej opisywał historię z tym autem związane. Patrząc na nasze sądownictwo wiem, że muszę działać szybko i tak będę robił, a wpisy tutaj posłużą mam nadzieję czytelnikom.

 

Liczę zdecydowanie na opis waszych problemów właśnie z silnikami 1.4NET i 1.4NEL wyposażonymi w fabryczną instalację LPG.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witaj,

 

Po pierwsze, gratulacje z powodu zakupu auta :spoko:

Po drugie, mam nadzieje iż przeczytałeś instrukcje obsługi i doczytałeś informacje ze strony 179 - 181 w tym także : "Przestroga : Układ zasilania LPG działa w temperaturze otoczenia od ok. -8 °C do 100 °C." i zostały spełnione wymagania tam zapisane.

Po trzecie, jeszcze nie pojechałeś do serwisu a już planujesz drogę prawną w razie W? - to chyba brak zaufania do marki oraz ASO OPEL?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

simluczek ale powiedz mi jak to się ma do usterek kolegi A_FLY? Może trochę za szybko kolega myśli o prawnikach ale w którym momencie nie wypełnił on instrukcyjnych poleceń?Pojazd fabrycznie nowy.Fabrycznie przygotowany do LPG Dostaje gwarancję na auto.Auto dobrze wystrojone ma jeździć na LPG i na Pb jednakowo.To fabryka lub Diler mu sprzedający tak zestrojone auto ma obowiązek go przygotować tak aby ono jeździło a nie stało w warsztacie.

Gdybyś się kolegi spytał czy był na przeglądzie 1500km przebiegu który trzeba zrobić (nie wiem jak z fabrycznymi ale ja przy Stagu miałem po 1500km przegląd regulacyjny)aby sprawdzić ustawienia i ewentualnie wyregulować to myślę że było by to dobre nakierowanie .Chociaż myślę że kolega nie dopytał się dokładnie kiedy musi podjechać do ASO .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

simluczek ale powiedz mi jak to się ma do usterek kolegi A_FLY? Może trochę za szybko kolega myśli o prawnikach ale w którym momencie nie wypełnił on instrukcyjnych poleceń?Pojazd fabrycznie nowy.Fabrycznie przygotowany do LPG Dostaje gwarancję na auto.Auto dobrze wystrojone ma jeździć na LPG i na Pb jednakowo.To fabryka lub Diler mu sprzedający tak zestrojone auto ma obowiązek go przygotować tak aby ono jeździło a nie stało w warsztacie.

Gdybyś się kolegi spytał czy był na przeglądzie 1500km przebiegu który trzeba zrobić (nie wiem jak z fabrycznymi ale ja przy Stagu miałem po 1500km przegląd regulacyjny)aby sprawdzić ustawienia i ewentualnie wyregulować to myślę że było by to dobre nakierowanie .Chociaż myślę że kolega nie dopytał się dokładnie kiedy musi podjechać do ASO .

 

Na jakiej podstawie uważasz że jest to usterka/ usterki? Ktoś to oficjalnie stwierdził? Na w/w stronach jest opisana zasada działania zasilania gazowego w Merivie B, w tym także iż pracuje ono w pewnym zakresie temperatur. Jeżeli auto było użytkowane przy niedawnych mrozach, to być może przy temperaturze poniżej -8 stopni Celsjusza zasilanie gazowe zostało wyłączone automatycznie, a niestety kierowca nie został o tym poinformowany żadnym sygnałem dźwiękowym a jedynie świetlnym stąd takie zachowanie auta, ale to są tylko moje przypuszczenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twierdzisz że jeżeli temp.otoczenia spadnie poniżej 8 na minusie to już nie pojedziesz na LPG?Tu się mylisz .Auto odpala czy w lecie czy w zimie na Pb.Jeżeli temp.przełączenia jest ustawiona na 30 st,C to gdy płyn chłodniczy taką osiągnie musi przełączyć na LPG.Koniec kropka.Jeżeli tego nie zrobi po tym to jest usterka.Jeżeli przełączy z LPG na Pb podczas gdy jest powyżej 30.stC to też usterka.Poczytaj jak działa LPG a dowiesz się że dobrze zestrojone LPG nawet nie czujesz kiedy się włącza z Pb.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twierdzisz że jeżeli temp.otoczenia spadnie poniżej 8 na minusie to już nie pojedziesz na LPG?Tu się mylisz .Auto odpala czy w lecie czy w zimie na Pb.Jeżeli temp.przełączenia jest ustawiona na 30 st,C to gdy płyn chłodniczy taką osiągnie musi przełączyć na LPG.Koniec kropka.Jeżeli tego nie zrobi po tym to jest usterka.Jeżeli przełączy z LPG na Pb podczas gdy jest powyżej 30.stC to też usterka.Poczytaj jak działa LPG a dowiesz się że dobrze zestrojone LPG nawet nie czujesz kiedy się włącza z Pb.

Nie ja twierdze tylko instrukcja obsługi auta Opel Meriva B i nie jest tam napisane ze nie pojedziesz na LPG tylko że układ zasilania LPG w tym aucie działa w pewnym zakresie temperatur i wg określonego algorytmu. Proszę o czytanie ze zrozumieniem. Ja sugeruje iż zapisane tam warunki pracy tego układu nie zostały spełnione, a czy jest to usterka czy też nie, powinno stwierdzić ASO.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich ty warunkach piszesz.Według instrukcji jak twierdzisz w zimie poniżej 8 st.na minusie nie można jeździć na LPG?Widzę że strasznie dziwnie to tłumaczysz.

No cóż albo źle ją rozumiesz albo nie wiem.Ale ja większych bzdur nie słyszałem.Tym bardziej że doświadczenie z LPG mam od 17 lat i pierwszy raz takie coś słyszę.Choć może nie pierwszy ale kiedyś spotkałem się z opinią ASO Fiata że plamy na puncie po odchodach ptasich to niewłaściwe użytkowanie pojazdu.Czyżby opel wymyślił coś lepszego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich ty warunkach piszesz.Według instrukcji jak twierdzisz w zimie poniżej 8 st.na minusie nie można jeździć na LPG?Widzę że strasznie dziwnie to tłumaczysz.

No cóż albo źle ją rozumiesz albo nie wiem.Ale ja większych bzdur nie słyszałem.Tym bardziej że doświadczenie z LPG mam od 17 lat i pierwszy raz takie coś słyszę.Choć może nie pierwszy ale kiedyś spotkałem się z opinią ASO Fiata że plamy na puncie po odchodach ptasich to niewłaściwe użytkowanie pojazdu.Czyżby opel wymyślił coś lepszego?

 

Piszę o zapisku z załącznika.

post-49697-0-84449900-1453961422_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwudziesto stopniowe mrozy też (odpowiednio później przełączy) pojedziesz na LPG fabrycznym. To, że przełącza przy -10 po 8km jazdy to normalne też tak mam. Wynika to z tego, że silnik musi się nagrzać do 35 stopni.

 

Dalej jak włączysz i wyłączysz za szybko silnik to może nie wskoczyć na gaz i pojedzie na Pb. Co do braku możliwości przełączania w czasie jazdy LPG / Pb to u mnie tego nie ma, można przełączyć kiedy się chce. Palenie na trzech cylindrach to pech a nie skalibrowane czujniki w oponach (pewnie wystarczyło nacisnąć auto adaptację) to bałaganiarstwo ASO.

 

Teraz tak generalnie w ASO na instalacjach znają się słabo i mają ograniczone możliwości strojenia o fazie ciekłej nie wspomnę bo do zaworu wysokiego ciśnienia się nie dotykają. Opinia centrali LR o ich umiejętnościach jest zła wg GM można na upartego serwisować gaz w LR Polska. Będzie kłopot z dostępem do sterownika.

 

W moim aucie na ten przykład w ASO wymyli uszczelkę myjką i auto dostawało lewego powietrza trzęsąc się niemożebnie, potem nie dolali oleju do pełna przy dodatkowej wymianie (dobrze że sprawdziłem bo 2 tygodnie jeździłem na minimum a no i jeszcze urwali ten dzyndzel co trzyma podporę do maski silnika.

 

Kolega odebrał +miesiąc temu nową Merivę z LPG u niego nic się nie dzieje i jest zadowolony a przejechał prawie 4000km.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

simluczek no i właśnie masz tam napisane że :warunki umożliwiające przełączenie na LPG płynnym są zazwyczaj spełnione po ok 60 sek.w zależności od warunków zewnętrznych i pierwszym mocniejszym wciśnięciu pedału gazu.

Czyli opel nic innego nie wymyślił bo już się bałem.Poczytaj dokładnie jak działa instalacja LPG.Nic się nie zmieniło oprócz tego że fabryczny sterownik LPG jak pisze kolega Marcin2000 ma trochę wydłużony okres czas a właściwie to podniesioną temp przełączania na LPG. i tyle Ja mam w zimie dzwigniętą na 32st.C w lecie obniżam na 25.Żadna filozofia.Cokolwiek się dzieje innego to jest do naprawy lub wyregulowania.

Auto ma działać tak aby było niezauważalne przejście na LPG bez poczucia gorszego komfortu w czasie jazdy.

Edytowane przez adam1954
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności