Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy na forum, także witam wszystkich serdecznie!


Jestem również nowym posiadaczem Opla Corsy D z 2007 roku, wersja 1,3 CDTI. Jest to na dodatek mój pierwszy samochód. Wersja ze Szwecji.


Byłem u mechanika przed kupnem stan ocenił jako niezły :)


Ale pojawiły się problemy o których informował mnie sprzedający:



1) Dość często gaśnie ekran radia (CD30 MP3 bez AUXa), czasami się włącza jak się lekko go puknie.


2) Kilka razy PODCZAS JAZDY zgasła mi na dodatek deska rozdzielcza. Opadły wszystkie wskazówki, nie widziałem czy włącza się kierunek.


3) Dość często wyłączają się przyciski na radiu, czasem sie włączaja czasem nie.


4) w momencie jeśli zgasnie ekran radia nie działają klawisze funkcyjne na kierownicy, kiedy świeci się ekran radia - klawisze działają


Podsumowując: Czy te wszystkie awarie są łatwe do naprawienia? Jaka może być przyczyna?



Oraz mam kilka innych pytań:


5) Odchylając wajchę do dawania kierunku, od siebie w stronę przedniej szyby, powinny mi się włączać długie światła prawda? Nie włączają sie, szczerze właściwie nic sie nie dzieje, jeśli pociagne do siebie to mam to mrugnięcie długimi ale tak na stałe to nie działają


6) AUX - czy dużym problemem (dla młodego i niedoświadczonego kierowcy) jest własnoręczne zrobienie sobie AUXa? Ile może to kosztować u fachowca?

Z góry dziękuje za pomoc/wytłumaczenie/dobrą rade! :)


Pozdrawiam serdecznie!


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o module CIM.Jest na forum dużo pisane o tym.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ooo dziekuje bardzo! :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne problemy ale dodatkowo połączone ze spadkami "mocy" auta. Okazało się, że nie całkiem stykały kabelki przy akumulatorze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Getroyer
      Witam wszystkich. Zabrałem się za wymianę regulatora napięcia. Odkręciłem wszystkie śruby dostałem się do alternatora tyle że szpilka trzymająca alternator od dołu jest za długa i nie mogę jej wyciągnąć ponieważ dosięga ramy. Macie jakiś sposób na to czy będę musiał ją uciąć?

    • Przez vectrauser1992
      Witam niestety w moim Opelu  pojawił się poważny problem,który dosłownie unieruchomił moje auto. Mój pojazd to opel vectra b 1.6 v16 z końcówki 99 roku wyposażony w silnik x16xel. Jednak jest nietypowy bo ma zastosowane rozwiązanie z Z16 czyli nieszczęsna elektroniczna przepustnica DELPHI.

      opis usterki:
      Podczas jazdy samochód zgasł po wciśnięciu sprzęgła i hamulca. Ponowne odpalenie pojazdu to wariacja obrotów i rzucanie silnikiem w komorze. 
      Obroty skaczą poniżej 500 i silnik się  tak jakby zasusza. Kiedy dodaje się gazu to wchodzą obroty idą normalnie w górę ale jak spadają obroty się puści gaz to już nie utrzymuje domyślnych i spadają na sam dół i rzuca silnikiem a tym samym tez i całą budą.  Coś ewidentnie jakby go dusiło tak na mój chłopski rozum.

      Auto bez dodawania gazu pali bardzo ciężko po dodaniu gazu odpala ale zaczyna rzucać całą budą i obroty skaczą 300 i  koniec jak się doda gazu to jest okej aczkolwiek miedzy 2-3  tysiące obrotów jakby coś przycinało ale jak depczemy idzie dalej do góry. Nie świeci się check engine ani żaden tryb serwisowy nic z tych rzeczy. Przed awaria czasami mi się zdarzało raz na miesiąc dwa auto przechodziło w tryb serwisowy. odpalenie i zgaszenie auta naprawiało problem.
      błędy,które wychodziły to:



      wymiany w ostatnim czasie:
      Przed awaria około tygodnia czasu  wymieniany był wydech środkowy jednak auto jeździło z nowym wydechem miało moc itd przejechałem tym no nie wiem ze 100 km - dlatego osobiście bym to wykluczał. 

      diagnostyka:
      Sprzęt diagnostyczny jakim dysponuję to komputer z OPCOM i po przeprowadzeniu testów nie znalazło żadnych błędów. Oczywiście profilaktycznie i tak skasowałem błędy choć nie było co  do kasowania.
      Polepszenia się jakiś reakcji nic - zero. Dokonałem też twardego resetu poprzez wypięcie klem od akumulatora. Ponowne czytanie błędów bez jakichkolwiek efektów dalej zero. Sprawdziłem też metodą hamulec i gaz i niema błędów.
       

       
      Po 2 dniach czytania w internetach rożnych przypadków w większości wychodzą błędy powiązane z przepustnicą.  No to pierwsze co przepustnice wykręcam a tak kurka taka niespodzianka. W pełni elektroniczna przepustnica o zgrozo! No nic wykręciłem ja poczyściłem trochę uszczelka jest przerwana ale raczej wątpię by to miało wpływ bo przecież płaszczyznę dociska i to mocno. 

       
      Tak więc myślę ,ze z usterek można wykluczyć już:
      + silniczek krokowy bo go niema 
      +czujnik sterowania przepustnicą tego też niema tej okrągłej kostki
      Jest tylko jedna 8 pinowa do elektronicznej  DELPHI

       
      Na moje oko to trzeba byłoby dokonać diagnostyki przepustnicy czy jest sprawna tylko jak to zrobić/ Z tego co czytam to jest jakas maszyna do tego ale to kosztuje koło 5 tysiecy zł ( drożej jak auto :D)  Zarty zartami ale od 3 dni nie mam auta a jest kurcze potrzebne

      Czekam na wszelką pomoc i nakierowanie oplomaniaków bo widzę ze te v16 1.6 to baaardzo dużo ludzi miało z tym problem własnie ze gasło czy to w astrach g vectrach zafirach i całej rodzinie silników 1.6   Dlatego liczę,ze uda się to ogarnąć i oszczędzić worek pieniędzy u mechanika. 
       
       
    • Przez Undertaker123
      Jestem tu zupełnie nowy dlatego Witam wszystkich

      Bardzo proszę o porady z Vectrą C
      Dane auta:
      Opel Vectra C 1.9 CDTI 150KM automat
      Przebieg 263 tysiąc
      Radio CD30 i BID (może to być ważne tu w temacie)

      Ogólnie mój problem polega na tym, że mój komputer a dokładnie jego wskazania w trybie TEST-MODE są co najmniej dziwne:
      1. Na mierniku wychodzi napięcie ładowania 14,4-14,5 natomiast w TEST-MODE autko wskazuje cały czas 13,4 - 13,5 (akumulator i alternator są nowe)
      2. TEST-MODE zachowuje się jakby nie odczytywał błędów (spalone żarówki itp.) mimo aktywnego komunikatu o niskim płynie spryskiwaczy i przepalonym świetle cofania TEST-MODE tego nie wyświetla (zawsze to robił w formie kodów numerycznych), jedyne na co reaguje to wciśnięcie pedału hamulca i pokazuje BUS: 4000. W reszcie przypadków zupełnie milczy i wyświetla się tylko
      BUS 0000
      8000000008 <- nie wiem za diabła za co znaczą te ósemki, bo zawsze były tu same zera z tego co pamiętam.
      3. I to jest najpoważniejszy problem: TEST-MODE nie odczytuje spalania chwilowego (na załączonym obrazku widać to okno) - pierwsza wartość czyli spalanie chwilowe rusza dopiero po około minucie - dwóch od pełnego zatrzymania (kiedy auto się toczy - nie stanie do zupełnego 0 wszystko jest ok). To samo tyczy się wskaźnika paliwa, który raz działa, a raz myśli sobie, że jednak fajnie będzie postać w miejscu.
      Dodatkowo po resecie kompa, odłączeniu akumulatora itp. wartość środkowa i prawa nie zeruje się tylko zostaje na poziomie 6,8 i nie ma jak jej ruszyć Jest to mega irytujące, albowiem zasięg jest przekłamany, że olaboga - ostatnio jechałem do pracy 30 kilometrów (korki itp.) a zasięg nawet się nie ruszył jak i wskazówka paliwa. 
       
      Wymieniłem już akumulator, bo był stary i pomyślałem, że może robić cyrki, ale nic to nie pomogło.
      Myślałem o kilku jeszcze rzeczach, ale chciałbym Was zapytać, która z nich może być najbardziej prawdopodobna:
      1. Magistra CAN - ale to chyba wiązałoby się z błędami wyrzucanymi tak po prostu, jak i moim zdaniem odrzuca ją jako winowajcę to, że jednak błędy spalonych żarówek i braku płynu spryskiwacza są wyświetlanie (ale nie w TEST MODE)
      2. Moduł komfortu - też dawałbym inne objawy i nie wiem czy jest powiązany.
      3. Indeksy w komputerze - może trzeba je ustawić?
      4. Przekaźnik/bezpiecznik tylko nawet nie wiem od którego zacząć, żeby go znaleźć
      5. Albo coś w baku tylko co? Pływak/potencjometr?
       
      Mógłby przy okazji ktoś po krótce powiedzieć mi co mierzy te wartości spalania chwilowego?
       
      Podrzucam link do opisu tego trybu test-mode
      http://astra-3.pl/porada-astra-h-test-mode-bid#up
       
      Proszę bardzo bardzo o pomoc, bo już mi się pomysły kończą. To nie jest tylko temat Vectry, ale chyba podobne układy są również w Astrze.....
       
      Z góry dziękuje!
      Pozdrawiam
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.