Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jako nowy na forum przedstawię sprzęt siebie i sprzęt,

Kuba-marynarz, z okolic szczecina, obecnie poznań

 

Zygmunt - Signum '04 rok modelowy '05 przedliftowy

1.9 CDTi 110kW bez halogenów

 

Mam następujący problem:

dołożyłem przednie halogeny w zderzak, kratki-oryginały używki, reflektory-nówki zamienniki, wiązka halogenów ori używka, włącznik świateł zamieniony na oryginalna używkę z opcją przednich halogenów.

Montaż w zderzak samodzielny bez żadnych problemów, wiązke podpiąłem z jednej strony pod reflektory, drugi koniec wsadziłem w jedyne pasujące miejsce, czyli dopiąłem się do istniejącej wiązki(odchodzi od niej przewód do czujnika temperatury w grillu). I światła były ślepe- bez reakcji na włącznik, bez komunikatu na konsoli-jakby nie ich nie było.

Dziś aktywowałem przednie halogeny op-comem u magika w serwisie i lampy dalej nie działają, za to świeci się kontrolka spalonych żarówek w obu lampach, i op-com zwraca błędy:

B2698-04 PRZERWANY OBWÓD PRZEDNIEGO PRAWEGO ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWEGO

B2525-04 PRZERWANY OBWÓD PRZEDNIEGO LEWEGO ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWEGO.

 

Co zrobiłem źle, co pominąłem, gdzie szukać usterki? Pomocy!

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A bezpieczniki dołożyłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik juz był(pod maską-pozycja 12,15A). Chyba ze to nie ten ale nie mogłem znaleźć bezpiecznika odp ściśle za przeciwmgielne. Instrukcja milczy, sam naprawiam milczy.

 

edit:

 

po telefonie do elektryka dowiedziałem się że:

-rzekomo jest przekaznik odpowiedzialny za p.mgielne swiatła

-jesli auto wyjechało bez halogenów to nie był montowany.

 

Czy ktoś z was potrafi powiedzieć w którym miejscu powinien być ten przekaźnik, i ew. jakie wartości, parametry powinien mieć? na schemacie z Autodata również nie mogę się doszukać osobnego przekaźnika lub bezpiecznika dla halogenów

Edytowane przez yakubn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam dostępu do schematu w tej chwili ale o ile pamiętam to nie ma żadnego przekaźnika tylko halogenami zarządza ECU (każdym z osobna). Wg mnie problem tkwi gdzie indziej. Tym problemem jest opcom którym programowałeś halogeny. Może trzeba będzie techem zaprogramować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no własnie tu jest pies pogrzebany, bo nie mam interfejsu, ani nie mam techa. musialbym szukac elektryka ktory ma tech albo aso.

 

na schemacie(autodata, wrzucam w załącznik) tez nie widze przekaznika odpowiadającego tylko za mgilene.

njawiekszy problem mam z tym, że dostep do garazu z narzedziami mam tylko u rodziców, a u siebie mam tylko multimetr i podstawowe narzedzia( srubokret - 2 bity plaskie i 2 krzyzaki i mlotek). rano spróbuje jakoś posprawdzać gdzie idzie napięcię, może coś porąbałem z wiązką.

Wiesz może czy wiązka wychodząca z UEC jest podłączana wtyczką i jak ona wygląda, czy jest lutowana?

Teraz pomyślałem że może z UEC wychodziła wiązka tylko do termometru i wtyczka jakaś niepotrzebna(do ktorej się podłączyłem) a powinienem rozkręcić UEC i wpiąć się wcześniej(przy samej skrzynce bezpieczników).

post-51233-0-88330100-1458339999_thumb.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie u elektryka sytuacja wygląda tak:

-światła są sprawne. nie dochodził prąd. w używanej wiązce były pozamieniane piny(...) - dolutowane.

-włącznik świateł sprawny (sprawdzony na innej vectrze)

-bezpieczniki,przekaźniki w normie (również porównane z inna vectra)

-światła można włączyć komputerem. ale nie można ich włączyć normalnie włącznikiem.

 

Elektryk mówił że BYĆ MOŻE należy je zaprogramować gdzieś w module CIM ale on tego nie jest w stanie zrobić.

 

Mam już namiar na gościa z TECHem, zobaczymy co powie.

 

Chyba że jakiś inny pomysł ktoś ma?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Techem na pewno to ogarniesz. Wydaje mi się że op-com też da radę ale widocznie mechanik nie wiedział jak. Halogeny trzeba zaprogramować chyba w 2 albo 3 modułach żeby działały. Ciekawe jak mocno mechanik się bawił op-comem bo akurat przy programowaniu halogenów można niechcący je wylogować nie odwracalnie,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mógłbyś sobie przypomnieć gdzie to trzeba zaprogramować? chodzi mi o jakie moduły, UEC mam zrobione na bank, bo zaglądałem przez ramię elektrykowi nr1, ten drugi mówił o

kolumnie kierowniczej więc chyba miał na myśli CIM, a ewentualny trzeci moduł? Sam nie będę robił ale zawsze lepiej wiedzieć od razu gdzie jeszcze można ugryźć temat gdyby coś nie działało, niż jeździć po 3 razy do elektryka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadwozie - zestaw wskaźników

Nadwozie - UEC

I chyba Nadwozie - BCM, ale nie jestem pewien


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pojechałem i wrociłem z niczym, bo wyskoczył błąd zbyt wolnej komunikacji z czujnikiem, a elektryk nie mial czasu na grzebanie. Kolejny epizod po wielkanocy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Halogeny działają. Tak jak napisał kolega wyżej trzeba było zaprogramować zestaw wskaźników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możecie podać jak samodzielnie krok po kroku zaprogramować przeciwmgielne Op-Comem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam problem z aktywacją tych świateł o ile w UEC aktywowałem przeciwmgielne - zaczął się pokazywać na wyświetlaczu komunikat żeby sprawdzić światła przeciwmgielne. Niestety w Nadwoziu - zestaw wskaźników nie mam opcji aktywacji świateł przeciwmgielnych tylko tempomat.

 

Co dalej?

 

 

Nadwozie - UEC

I chyba Nadwozie - BCM, ale nie jestem pewien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Getroyer
      Witam wszystkich. Zabrałem się za wymianę regulatora napięcia. Odkręciłem wszystkie śruby dostałem się do alternatora tyle że szpilka trzymająca alternator od dołu jest za długa i nie mogę jej wyciągnąć ponieważ dosięga ramy. Macie jakiś sposób na to czy będę musiał ją uciąć?

    • Przez Undertaker123
      Jestem tu zupełnie nowy dlatego Witam wszystkich

      Bardzo proszę o porady z Vectrą C
      Dane auta:
      Opel Vectra C 1.9 CDTI 150KM automat
      Przebieg 263 tysiąc
      Radio CD30 i BID (może to być ważne tu w temacie)

      Ogólnie mój problem polega na tym, że mój komputer a dokładnie jego wskazania w trybie TEST-MODE są co najmniej dziwne:
      1. Na mierniku wychodzi napięcie ładowania 14,4-14,5 natomiast w TEST-MODE autko wskazuje cały czas 13,4 - 13,5 (akumulator i alternator są nowe)
      2. TEST-MODE zachowuje się jakby nie odczytywał błędów (spalone żarówki itp.) mimo aktywnego komunikatu o niskim płynie spryskiwaczy i przepalonym świetle cofania TEST-MODE tego nie wyświetla (zawsze to robił w formie kodów numerycznych), jedyne na co reaguje to wciśnięcie pedału hamulca i pokazuje BUS: 4000. W reszcie przypadków zupełnie milczy i wyświetla się tylko
      BUS 0000
      8000000008 <- nie wiem za diabła za co znaczą te ósemki, bo zawsze były tu same zera z tego co pamiętam.
      3. I to jest najpoważniejszy problem: TEST-MODE nie odczytuje spalania chwilowego (na załączonym obrazku widać to okno) - pierwsza wartość czyli spalanie chwilowe rusza dopiero po około minucie - dwóch od pełnego zatrzymania (kiedy auto się toczy - nie stanie do zupełnego 0 wszystko jest ok). To samo tyczy się wskaźnika paliwa, który raz działa, a raz myśli sobie, że jednak fajnie będzie postać w miejscu.
      Dodatkowo po resecie kompa, odłączeniu akumulatora itp. wartość środkowa i prawa nie zeruje się tylko zostaje na poziomie 6,8 i nie ma jak jej ruszyć Jest to mega irytujące, albowiem zasięg jest przekłamany, że olaboga - ostatnio jechałem do pracy 30 kilometrów (korki itp.) a zasięg nawet się nie ruszył jak i wskazówka paliwa. 
       
      Wymieniłem już akumulator, bo był stary i pomyślałem, że może robić cyrki, ale nic to nie pomogło.
      Myślałem o kilku jeszcze rzeczach, ale chciałbym Was zapytać, która z nich może być najbardziej prawdopodobna:
      1. Magistra CAN - ale to chyba wiązałoby się z błędami wyrzucanymi tak po prostu, jak i moim zdaniem odrzuca ją jako winowajcę to, że jednak błędy spalonych żarówek i braku płynu spryskiwacza są wyświetlanie (ale nie w TEST MODE)
      2. Moduł komfortu - też dawałbym inne objawy i nie wiem czy jest powiązany.
      3. Indeksy w komputerze - może trzeba je ustawić?
      4. Przekaźnik/bezpiecznik tylko nawet nie wiem od którego zacząć, żeby go znaleźć
      5. Albo coś w baku tylko co? Pływak/potencjometr?
       
      Mógłby przy okazji ktoś po krótce powiedzieć mi co mierzy te wartości spalania chwilowego?
       
      Podrzucam link do opisu tego trybu test-mode
      http://astra-3.pl/porada-astra-h-test-mode-bid#up
       
      Proszę bardzo bardzo o pomoc, bo już mi się pomysły kończą. To nie jest tylko temat Vectry, ale chyba podobne układy są również w Astrze.....
       
      Z góry dziękuje!
      Pozdrawiam
    • Przez sawik
      Witam,
      Mam problem z kontrolkami od AFL i ESP. AFL ciagle miga natomiast ESP swieci. W signumce mam swiatla z doswietlaniem i przestaly dzialac. Plyn we wspomaganiu jest bo patrzylem. Bezpieczniki tez cale.
      Co moze byc przyczyna wywalenia tych kontrolek??? 
       
       

       
      Proszę poprawnie pisać tytuły tematów.
      https://forum.opel24.com/forum/5349-regulamin-forum/
      Punkt 4.3
      Teraz zmieniłem ale następnym razem poleci w kosz
       
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.