Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli ma wypadanie zapłonów i śmierdzi paliwem ,kontrolka check mu miga że jest problem.To o czym to świadczy? Skład spalin na pewno zły.Jeżeli diagnosta wsadzi czujnik do rury wydechowej to wszystko zależy od niego.

Ale jeżeli masz ten objaw na ciepłym to ja bym robił na początek dwie rzeczy: czujnik temp.płynu i przepływka

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko podczas jazdy i później na postoju aż do zgaszenia. Do tego przed chwilą zaobserwowałem, że jadąc spokojnie, nie wkręcając silnika powyżej 2500RPM przy zmianie biegu, problemu nie ma a silnik pracuje równo.

adam1954 - a może za to zatrzymać dowód? U mnie na pobliskiej SKP jeszcze nie spotkałem się z analizą spalin na przeglądzie całe szczęście. A co do czujki temp, jeżeli była by uszkodzona to nie było by tak że wskaźnik temp by nie działał lub pokazywał głupoty?

Edytowane przez carlos73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze może świadczyć o klapkach.Gdy mu depniesz muszą się bardziej otworzyć a pewnie są zapieczone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta nie uprawnień do zatrzymania dowodu, klapy wirowe nie powinny wywalic błedu jezeli cos nie halo?.

Sterownik jest umieszczony na silniku?

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie podpisze przeglądu.Nie musi ale może to zrobić.

 

Czytałem o kilku przypadkach że błędu nie wywalało a klapki były przytarte.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie co do twinporta wydaje mi się że powinien wywalić błąd w przypadku zablokowania klap, a u mnie takiego błędu nie ma. Tak, sterownik jest na silniku obok przepustnicy, jest to DELPHI DELCO MT35E.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

A co do czujki temp, jeżeli była by uszkodzona to nie było by tak że wskaźnik temp by nie działał lub pokazywał głupoty?

 

Nie wiem jak jest w tym twoim ale powinno.Jak by nie było to jest to pierwsza najtańsza opcja naprawy tego problemu.Sterownik to już ostatnia.Ale nie chcę zapeszać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj przeniesc sterownik w miejsce nie narzaone na ngrzewanie, pamietając by go dobrze zmasowac z silnikiem(zwykły dobrze przykrecony kabel od silnika do sterownika wystarczy)

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z czujnikiem spróbuje jak uda mi się gdzieś go dostać w okolicy. A co do sterownika, na obudowie zauważyłem naklejkę z nazwa warsztatu elektroniki samochodowej, więc niestety chyba ktoś już tam był...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli duze prawdopodobieństwo że to ecu, spróbuj zrobic jak napisałem i czy bedzie poprawa.

Czujnik temp to raczej nie, jezeli prawidłowe wskazania na wskazniku.

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie ECU się nieźle nagrzewa, dziś niestety znów objawy się nasiliły, wyprzedzanie stało się praktycznie niemożliwe :( Wrzucam filmik poniżej jak to wygląda. https://www.youtube.com/watch?v=aDMvzxY4DX4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że poprzedni właściciel próbował naprawiać ecu, pewnie z kiepską lub krótką naprawą i auto sprzedał Tobie, by nie generować kosztów . Obym się mylił.

Nadal podtrzymuję swoją rade by przeniesc ecu w miejsce nie nagrzewajace. Oczywiscie to ecu nie naprawi(jezeli uszkodzone) ale pomoże w diagnozie.

Jezeli byłaby poprawa, to można podejrzewac ecu.

U mnie tez po nagrzaniu auto swirowało(ecu było uszkodzone).Nie jest proste w naprawie, trochę loteria. Oczywiscie kazdy przypadek jest inny, byc moze u Ciebie jest cos innego, ale zrób jak napisałem.

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mk5 - Twoje podejrzenia się potwierdziły - po wizycie w warsztacie mechanik stwierdził, że to nieudolna regeneracja ECU jest przyczyna wypadania zapłonu i całej reszty (pewnie dlatego, że zobaczył tą plombę i łatwo było mu się w ten sposób wymigać), ale... po skasowaniu błędów auto jeździ ok, chociaż wywaliło już dziś checka (po zrobieniu ok 200km od kasowania). Orientujecie ile taka impreza z regeneracją kompa może kosztować, i na czym to w ogóle polega?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawa tego ecu to loteria, w Twoim przypadku tylko wymiana wchodzi w rachubę, no chyba że chcesz ryzykować. Jezeli dasz do naprawy, w przypadku gdy sie nie uda-wine zwali na poprzednika.

Na naszym forum jedni polecaja konkretną firmę, inny sa skrajnie niezadowoleni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak zostawiając na chwilę ECU, istnieje taka możliwość żeby niedomykający się/zabrudzony EGR był przyczyną wypadania zapłonu? Błędu EGR co prawda nie mam, ale ostatnio problem pojawia się przy dłuższej jeździe ze stałą prędkością (ok 50 km/h przy 2000rpm na 4ce), miga check i delikatnie szarpie, po czym przechodzi w awaryjny na 3 cylindrach. Jeżeli nie zdąży wejść w tryb awaryjny to już powyżej 2500rpm jedzie normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na którym masz wypadanie zapłonu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkich 4 cylindrach, (błędy P0301-P0304).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po montazu cewki jakis czas było ok?swiece sa oryginalne GM?cewka na bnk delphi a nie delfi??:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, zrobiłem po wymianie jakieś 300km i było ok, później wywaliło checka. Po każdym kasowaniu błędów jest ten sam scenariusz co po wymianie cewki. Oczywiście świece GM (Bosch FQR8LEU2) i cewka DELPHI (nie z ASO co prawda, ale z pewnego źródła), pisałem w pierwszym poście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twój bład jest ewidentnie od cewki,walczyłem kiedys z 16xep w identyczny sposob i okazało sie ze 1 cewka delphi jaka zamontowalismy była felerna i wytrzymałą podobny przebieg jak Twoja.Sterownik w Z16XEP jest mega czuły na wszelkie zakłócenia ale tez wg firmy z ktora wspołpracuję w zakresie naprawy elektroniki trudny do zniszczenia i mało awaryjny.Potwierdzam to z praktyki,tam nie padają połączenia lutowane,a 90% przypadków jak Twój konczy sie wymiana cewki i świec na oryginalne. W zeszłym tyg miałem nawet temat ze chinska cewka jampol czy jabol juz nie pamietam jakiej to firmy zakłócała nawet radio nie mowiac o szynie CAN.takiego spisu błedów w aucie to dano nie widziałem jak tam:)

Edytowane przez Trebuh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dostojewski
      Witam wszystkich,
      poszukiwałem podobnego tematu na forum, jednak nie znalazłem oczekiwanych informacji.
      Wiem że problem odpalania i pracy na rozgrzanym silniku pojawiał się wielokrotnie, ale jak nadmieniłem nie znajduję w istniejących tematach odpowiedzi.

      Od kilku dni mam następujący problem:
      Po wejściu wg. wskazań na tablicy, na temperaturę roboczą 85-90 stopni, silnik potrafi zgasnąć - zupełne odcięcie - choć nie jest to regułą. Po wyłączeniu/zgaśnięciu nie można już odpalić silnika. Rozrusznik kręci, ale nie odpala - odpalanie awaryjne z LPG też nie przynosi rezultatu. Trzeba odczekać ok 1-1.5 godziny i wtedy udaje się auto odpalić. Nie gwarantuje to jednak pracy silnika. Po dodaniu gazu silnik się dławi i gaśnie, po czym znów trzeba odczekać ok 15-20 minut, żeby móc auto odpalić. I tak kilka razy, aż za którymś razem auto zaskoczy i można kontynuować jazdę. Kolejną obserwacją jest fakt, że w czasie jazdy wskazywana temperatura silnika to ok 80-85C a po zgaszeniu potrafi od razu wzrosnąć o 5-10 C.
      Astra G, kombi 1.6 16V Z16XEP
      Proszę o podpowiedź co sprawdzić w pierwszej kolejności, by nie błądzić po omacku.
    • Przez Jastrzi
      Cześć,
       
      nie mogę namierzyć żródla usterki - szarpania.
       
      Odtworzyć problem można tak (choć nie zawsze):
      1. silnk nagrzany,
      2. jade 80 km/h na 4 biegu, puszczam gaz,
      3. zwalniam do około 60 km/h i delikatnie dodaje gazu, aby utrzymać prędkość
      4. silnik szarpnie, od jedngo do kilku razy. Później idzie normalnie.
       
      Czasami dzieje się tak również jak:
      jadę 60 km/h z włączonym tempomatem, na drodzę pojawia się zjazd z górki i w momencie jak tempomat musi dodać trochę gazu żeby po zjechaniu z górki utrzymać prędkość to wtedy też szarpnie.
       
      Dzieje się tak niezależnie od źródła paliwa benzyna/lpg (przed założeniem lpg też tak było), w zimę objaw jakby trochę rzadziej, więć możliwe, że temperatura ma wpływ.
       
      Zawsze udaje się uniknąć szarpania jak zamiast dodawać gaz delikatnie, zrobie to bardziej agresywanie. Wtedy nie szarpie.
      Brak jakichkolwiek błędów w sterowniku.
       
      Czy drodzy koledzy mogą coś zaradzić, coś sprawdzić?
    • Przez Angol2005
      Wysokie HC i O2
      Witam moja astra ciężko zapala na zimnym silniku, trzeba kręcić chyba z 15 sekund żeby zapaliła:( conajmniej raz w tyg wyskakuje błąd 0420 czyli katalizator, byłem dziś zrobić analizę spalin i na benzynie i gazie bardzo wysokie HC (B-272/gaz-417) i O2 (1.24/0.7) reszta ok, lambda 1.04 i 1.02 czyli lekko za ubogo ale nie tragedia. Elm pokazuje takie same odczyty napięcia sond a temp. Kata przy 120km/h pokazuje ponad 900°C. Co o tym myslicie?
      Dodam jeszcze żee autko lekko nierówno pracuje na wolnych obrotach, wymieniony filtr powietrza, świece jakiś rok temu a wcześniej cewka bo były błędy 301...304- wypadanie zapłonów, teraz błędów z wypadania nie ma ale ten katalizator co chwilę się oświeca- p0420, co proponujecie robić? od razu katalizator wymieniać czy może któraś sonda padła
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.