Skocz do zawartości
Gość

Czujnik położenia wałka rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Witam.. Posiadam od nowości Merive 1.6 8V 2003 137tyś nigdy nie gazowana i mam problem z silnikiem. Od dwóch tygodni walczę z autem ponieważ na rozgrzanym silniku zapala się lampka z kluczykiem i traci moc. Po podłączeniu do komputera, wykazuje błąd czujnik położenia wałka rozrządu. Wymieniłem czujnik na nowy, ale zamiennik, po odpaleniu auta, silnik zaczął wariować i nie miał mocy. Wymontowałem czujnik i odesłałem do sklepu jako wadliwy i jak powiedzieli mi w sklepie, czujnik był uszkodzony i dali nowy, niby już sprawdzony, że działa. Niestety po zamontowaniu efekt był taki sam jak z pierwszym zamiennikiem.Kupiłem więc oryginalny, ale używany czujnik i po zamontowaniu też wywala błąd i traci moc, co ciekawe najlepiej silnik pracuje na czujniku który był zamontowany od nowości w aucie. Wczoraj znów moja Meriva mnie zaskoczyła, miałem kawałem proste więc chciałem ja trochę przegonić i wcisnąłem ostro pedał gazu do podłogi i po chwili stracił moc, lecz tym razem po zatrzymaniu się auta, pedał gazu w ogóle nie reagował, a obroty zatrzymały się na 1100 obrotach. Po wyłączeniu silnika i ponownemu uruchomieniu, pedał gazu znów działał. Czy ktoś, coś lub jakiś pomysł co się dzieje z autem ??


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tryb awaryjny.Dokładny numer kodu błędu jaki jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Sorry, ale już nie pamietam, po podłączeniu komputera, na wyświetlaczu pokazuje napis, błąd czujnika położenia wałka rozrządu.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest 9 błędów spowodowanych czujnikiem. Dowiedz się jaki to był błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

A więc dziś podłączyłem do komputera, a tam długa lista ( błedy nie były usunięte po zmianie czujnika oryginalnego używanego na stary używany od nowości w moim aucie, strasznie wariował jak mu dwa razy zamontowałem zamienniki i używanego oryginalnego, no moim pokazuje tylko błąd czujnika P0340)

P0340, P0300, PO220,0a06, P0120, 0b06

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa ostatnie to przepustnica lub pedał gazu

P0300 wypadanie zapłonów.

Pytanie które są obecne a które nie


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przenies sterownik w miejsce nie narazone na nagrzewanie, i zobacz czy jest poprawa. Bład przepustnicy z wałkiem rozrządu może wróżyc koszta zwiazane z naprawą ecu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Morzesz wyslac serownik do rumi albo do redy w googlach znajdziesz wsYstko. Ja wyslalem do rumi sprawdzili i stwierdzili ze ecu mam dobry. I teraz jestem w kropce bo auto madal gasnie a ja juz niewiem gdzie szukac usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Znalazłem diagnostę, który od 20 lat naprawia tylko Opla, niestety termin ma dopiero na wtorek, więc zobaczę, czy mi auto odczaruje i dam znać..


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Auto naprawione, naprawa trwała cały dzień, powodem awarii była uszkodzona wiązka i sterownik silnika. Koszt 500 zł. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak podejrzewałem, ecu w tych silnikach to nie wypał. Dobrze że naprawa się udała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ten magik - diagnosta ma siedzibę ? Podasz namiary ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrzysz na daty oraz kiedy ostatnio był na forum??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że patrze na daty drogi kolego, ale zawsze ktoś może mieć ustawione jakieś powiadomienia email i odpowiedzieć na zadane pytanie.

 

Ps. czy na forum znajdę gdzieś jakieś wskazówki o warsztacie który specjalizuje się w Oplach (Meriva B 2011r. A14NEL 120 KM + LPG)w taki sposób aby był w stanie kompleksowo podejść do problemu w aucie zarówno pod względem mechanicznym jak i elektronicznym w pobliżu Sosnowca, Będzina, Dąbrowy Górniczej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, noels napisał:

zawsze ktoś może mieć ustawione jakieś powiadomienia email i odpowiedzieć na zadane pytanie.

 

Tak na pewno jako gość ma ustawione powiadomienie :D

Tym bardziej przez 4 lata.

 

 

 

3 godziny temu, noels napisał:

w pobliżu Sosnowca, Będzina, Dąbrowy Górniczej ?

Siemianowice  ArKos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez a_k_dj
      Witam. Po przewertepowaniu masy stron i zakamarków silnika nie znalazłem odpowiedzi, nie zlokalizowałem czujnika temperatury cieczy. Po proszę o pomoc a najlepiej zdjęcie. 
    • Przez Bobicar
      Witam kupiłem jakies 2 lata temu Astre G z silnikiem Z16SE Z 2002R .Auto miało wtedy 195 tys km i brało olej przy przebiegu 207 tys zrobiłem remont dołu zestaw pierscieni i nowych panewek i regeneracja góry docieranie zaworów i nowe uszczelnienia w całym silniku.Problem który wystepuje od czasu zakupu to minimalne falowanie obrotów przez ktore podejrzewam,ze auto czasami wariuje zwłaszcza gdy dojezdzam do skrzyżowania i redukuje pieg na nizszy lubi szarpna zadławić się,podskoczyc.Po remoncie silnik chodzi jak nowy oprócz osprzetu,który nawala.Wymienie rzeczy,które w pewnym stopniu poprawiły się po moich naprawach i króre,też były zbędne.
       
      Nowa cewka zapłonowa Delphi-niepotrzebna wymiana na starej też chodzil,a teraz mam wrażęnie,że mnie prąd kopie,moze to wina tych dzisiejszych syntetycznych ubrań
      Nowe świece 4 el.takie jak na 1 montaż oryginalne GM
      Czyszczenie odmy,przepustnicy,Egr,wymiana uszczelek weży odmy,węży dolotowych,nowe opaski zaciskowe,lewego powietrza podczas plakowania brak
      Nowa sonda lambda na 1 banku Delphi praca i parametry się poprawiły 
      Nowe przewody zapłonowe Bosch 
      Naprawa sterownika silnika 
      Wymiana czujnika temp cieczy chłodzącej GM
      Te usterki zostały usunięte i auto trochę stabilniej zaczeło pracować,mocy dostał jak się dotarł po remoncie
      Aktualnie jezdze na świecach NGK,Które maja 1 el. i zostały zamontowane podczas remontu przy 207 tys.km i nowej cewce.
      Sprawdzałem stan świec wygladaja na zbyt bogata mieszankę są ciemne zakopcone silnik raczej się już dotarł,olej wymieniony na 5w30 dexos.Po wyczyszczeniu swiec lepiej sie zbiera.
       
      Dzisiaj zacząłem diagnostyke Chinskim clonem op-com załączam wam informacje i stwierdzam chyba padła druga sonda,albo katalizator jest zapchany.Osprzęt ogólnie wydaje się byc ok.Częśći,które używam przy naprawach są tylko najwyższej klasy zamienniki albo części oryginalne.Na jedenym ze zdjec widać,że spalanie występuje spalanie stukowe,wczoraj odpalił jakby mial wypadanie zaplonów,ale po minucie sie ustabilizował.Przed remontem czasami rano zapalał jakby miał przerwę na obwodzie czujnika wału korbowego.Kiedys na diagnostyce pokazało mi,że czujnik wałka rozrzadu ma sporadyczne przerwy na obwodzie.Wyczyscilismy wszystkie czujniki i wtyczniki,gniazda i sie poprawiło.Myślałem też o przestawionym rozrzadzie wa wale i kazałem przy remoncie silnika to sprawdzić niby jest ok,ale nie widziałem zeby cos tam ktos odkrecał.Nie wiem ile te auto ma nalatanych km,ale silnik przede mna był już robiony pierscienie i regeneracja głowicy juz tu miala miejsce sam mechanik mi to powiedział.Temat juz chyba wyczerpałem sprawdzcie załączniki i podpowiedzcie cos,ale musicie miec na uwadze,ze wiecej jak podstawowe rzeczy zostały juz zrobione. Z racji braku laptopa meczylem sie stacjonarnym w garazu.Kolejna sprawa to taka,ze nie wszystkie błędy pokazuje sterownik silnika jak bylo te wypadanie zaplonów przez chwile wczoraj to tego nie zapisal w pamieci i z ta sonda jest cos nie tak na 2 banku,bo na desce nie ma checka a na kompie juz jest. 
       
      Ogólnie z tego co tutaj widzimy to jest do ustawienia zapłon,wystepuje spalanie stukowe,falowanie obrotów,swiece maja za bogatą miesznke po 500 km z blyszczacych robia sie czarne a w komorze spalania czysto nie jest bo widzialem przez gniazdo swiec zapłonowych.Podczas rozruchu czuć benzyną,lekki dymek bialy  na zimnym silniku.Niech się wypowie jakiś spec od tych silników ,bo żaden mechanik mi jeszcze nie pomógł.Ktoś wie jak ustawić zapłon w tym silniku? W starych astrach były jakies stopnie na kole zamachowych cos slyszalem a tutaj to chyba elektryka ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu .Proszę o pomoc
       
      Link jest poniżej 
       
      https://photos.app.goo.gl/gShLcrCwoqpbKw38A
       

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.