Skocz do zawartości
mAsHER

[Corsa B] Bulgotanie na wysokich obrotach

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Dzisiaj grzebałem sobie w samochodzie z nawiewami i potrzebowałem rozgrzać zimny silnik, aby sprawdzić czy dmucha ciepłym powietrzem. Podczas dodawania gazu w celu podniesienia temperatury zauważyłem, że przekraczając 4.000 obrotów zaczyna "coś" bulgotać pod maską i dochodzi to z strony nawiewów.

 

Sprawdziłem poziom zbiorniczka wyrównawczego i jego poziom jest w porządku. Nie widać, żadnych ubytków, ani nie widać, aby na ściankach osadzała się maź.

 

Kilka miesięcy temu wymieniałem chłodnicę i podejrzewam, że to zapowietrzony układ chłodzenia. Jutro zamierzam go odpowietrzyć tylko chciałbym poznać jeszcze wasze zdanie. Opisywana sytuacja została zarejestrowana na filmiku, który dołączam do tematu.

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak do tej pory się nie odpowietrzył, to trochę dziwna sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w corsie b jak w AF odpowietrza sie odkrecajac czujnik na zegary, czarny scenariusz to może byc UPG.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem trochę czasu na zabawy z samochodem, więc odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i samochód trochę pochodził. Później zakręciłem wlew zbiorniczka i podgazowałem go trochę. Po kilku minutach jak temperatura się podniosła powoli odkręciłem korek tak, aby uszło nadciśnienie. Po takich zabiegach nawet przy 6tys obrotów bulgotanie zniknęło. Pojezdziłem trochę samochodem i dzisiaj rano chciałem sprawdzić czy definitywnie problem zniknął i okazało się, że ponownie powyżej 4tys obrotów pojawia się "bulgotanie".

 

Sprawdziłem poziom oleju i nic nie ubywa od ostatniej kontroli. Pod korkiem wlewu oleju również czysto. Taka sama sytuacja dotyczy się zbiorniczka wyrównawczego, gdzie ścianki są czyste, poziom jest taki sam od kilku miesięcy, kiedy wymieniałem płyn wraz z chłodnicą.

 

Skoro nie ma objawów uciekania oleju, płynu chłodniczego, czysty zbiorniczek itd. to raczej nie będzie to UPG ? Teraz pytanie tylko co ? może coś z pompą ? już nie jest tak wydajna ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być UPG bez innych objawów. Sprawdz czy węże nie robią się twarde.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być też przytkany zaworek w korku zbiorniczka wyrównawczego.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być UPG bez innych objawów. Sprawdz czy węże nie robią się twarde.

 

Któreś konkretnie czy wszystkie z układu chłodzenia ?

 

 

Może być też przytkany zaworek w korku zbiorniczka wyrównawczego.

Korek zbiorniczka wyrównawczego rozebrałem na części pierwsze i wszystko dokładnie wymyłem i wyczyściłem. Zaworki otwierają się i zamykają bez większych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie, czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup na alle tester spalin w płynie.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro nie ma objawów uciekania oleju, płynu chłodniczego, czysty zbiorniczek itd. to raczej nie będzie to UPG ? Teraz pytanie tylko co ? może coś z pompą ? już nie jest tak wydajna ?

Skoro już zacząłeś odpowietrzać z otwartym korkiem, to trzeba było poczekać aż silnik osiągnie temperaturę załączenia wentylatora.

Czasem to pomaga w odpowietrzeniu układu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jeżeli mam odkręcony korek samochód nabierze temperatury to czy płyn z zbiorniczka powinien wylewać się ? Odkręciłem korek i przy gazowałem go troche, po nabraniu temperatury poziom płynu tak się podniósł, że powoli zaczął się wylewać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest pęcherz powietrza to gdy go wyrzuci może bulknąć płynem ale normalnie nie.Zrób wreszcie człowieku test na spaliny.Proszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie gazuje się silnika na otwartym układzie chłodzenia bo wyniki wiadome.

Uzupełniasz płyn i na wolnych obrotach odpowietrzasz układ do załączenia wentylatorów.

 

Inna opcja podjedź do mechanika i kontrola testerem płynu chłodzącego.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie robiłem test spalin i nic nie wykazał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to masz bardzo dobrze zapowietrzony układ albo masz jakąś nieszczelność i układ zaciąga powietrze.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masher spróbuj jak pisałem, - uzupełnić płyn i odpowietrzyć na wolnych obrotach aż do momentu by załączył się wentylator.

Nie musisz gasić silnika, ale zamknąć korek zbiornika wyrównawczego (jak ubędzie płynu uzupełniasz przed zamknięciem).

W 99,9% udaje się odpowietrzyć w ten sposób zapowietrzony układ, oczywiście jeżeli układ chłodzenia jest szczelny.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki, za rady, jutro wezmę się za odpowietrzenie. Dzisiaj na otwartym zbiorniczku lekko go przygazowałem ponieważ u mnie wentylator załącza się dopiero przy ok 102C, a silnik na wolnych obrotach bardzo wolno się nagrzewa

 

Masher spróbuj jak pisałem, - uzupełnić płyn i odpowietrzyć na wolnych obrotach aż do momentu by załączył się wentylator.

Nie musisz gasić silnika, ale zamknąć korek zbiornika wyrównawczego (jak ubędzie płynu uzupełniasz przed zamknięciem).

W 99,9% udaje się odpowietrzyć w ten sposób zapowietrzony układ, oczywiście jeżeli układ chłodzenia jest szczelny.

 

 

Jeszcze jedno pytanie, uzupełnię sobie płyn -> otwieram korek i czekam aż silnik się zagrzeje do takiej temperatury, aż włączy się wentylator. Korek zamknąć po kilku/kilkunastu sekundach od włączenia wentylatora ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zostawił odkręcony aż całkiem wystygnie.To tak na ewentualność gdyby jednak korek czasem miał problemy z zaworkami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zostawił odkręcony aż całkiem wystygnie.To tak na ewentualność gdyby jednak korek czasem miał problemy z zaworkami

 

Ok dziś był drugi dzień zmagań i tak:

- przejechałem się kilka km, aby samochód nabrał temperatury "roboczej", odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i wsadziłem tester (aby się upewnić czy nie ma spalin). Po ok 7-8 minutach wentylator jeszcze się nie załączył, a zbiorniczek zaczął wypluwać płyn... tak więc zgasiłem samochód i zakręciłem korek. Tester nie wykazał spalin.

 

- kilka minut odczekałem, ponownie odkręciłem zbiorniczek, ale tym razem nie wkładając testera tylko postanowiłem niech się odpowietrzy na odkręconym korku. Niestety tutaj również po kilku minutach poziom płynu zaczął się podnosić i wypływać z zbiorniczka..

 

- po kilku minutach postanowiłem zrobić jeszcze jedną próbę i znowu zapaliłem samochód, odkręciłem korek i tak sobie chodził i o dziwo płyn już nie wylatywał, samochód potrafił na tyle się zagrzać, że gdy temperatura rosła i poziom płynu w zbiorniczku zaczynał wzrastać to włączał się wentylator i poziom płynu zaczął się obniżać. Przeczekałem na takim otwartym korku dwa razy, aż wentylator się załączył i wyłączył. Później wyłączyłem silnik, odczekałem kilka minut i zamknąłem korek.

 

Po kilku minutach jak wyłączyłem silnik i zamknąłem korek słyszałem uciekanie powietrza spod korka (lekkie syczenie) - czy jest to prawidłowy objaw ? Może mam korek walnięty ? Podczas testowej przejażdżki niestety dalej słychać "bulgotanie". Jutro może uda mi się kupić nowy korek i spróbuję wymienić. Chyba, że ktoś ma jakieś jeszcze propozycje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posykiwanie powinno się pokazać ale gdyby korek był cały czas zamknięty.Świeżo po zakręceniu masz jeszcze ciśnienie rozładowane i nie powinno syczeć.Chyba że jeszcze się odpowietrza.Ja bym jeszcze zmierzył ciśnienie w układzie chłodzenia.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Tomcio931
      Dzień dobry, chciałbym się zapytać o sprzęgło w Corsie B. Mam taką, 3drzwiowa, silnik 1.2 X12SZ, 33kw. Pękł mi taki plastik przy pedale sprzęgła, szukałem trochę po forach i chyba to się nazywa samoregulator linki sprzęgła. 
       
      Musiałem na szybko dojechać do domu wiec poskładałem to na trytytyki - trzyma się na razie i nie widać dalszych pęknięć, ale chcę to wymienić jak najszybciej. 
       
      Szukałem gdzie to można kupić, ale nie mogę nigdzie trafić. Wiecie panowie czy to się wymienia tylko plastik, czy cały pedal z tym elementem? 
      Czy można kupić to gdzieś w sklepie, czy zostaje szrot? 
       
      W załączeniu zdjęcia, chodzi o ten biały element. 
       
      Dziękuję z góry za jakieś rady
      Pozdrawiam 
      Tomasz 


    • Przez Ciutrella
      Witam. Problem z vectrą 1.8 nie wiem czy dobrze wybrałem wersję silnika ale chodzi napewno o 16v i jest to vectra poliftowa z 99r. Auto faluje na obrotach tak od 1.5k do 0,5k. Nie ma silniczka krokowego A przynajmniej takiego jak mają starsze opelki. Przepustnicaj jest na linkę.
    • Przez karol.niemiec1998
      Witam posiadam swoją corse b 1.4 z lpg .Od jakiegoś czasu ma ciężko odpalić na rozgrzanym silniku i na zimnym jest niekiedy podobnie .Trzeba trzymać po odpaleniu odrazu pedał gazu żeby załapał ,bo odrazu gaśnie .A jak już odpali to na ciepłym silniku wchodzi na biegu jałowym na wyższe obroty sama z siebie i faluje pomiędzy 2-3k rpm i jak dodam gazu ,to na chwilę się ogarnie i z powrotem wchodzi na wyższe i faluje .Jest również coś takiego ,że gaśnie przy skrzyżowaniu na lekko ciepłym motorze.
       
      Nie wiem co to może być .Wymieniłem krokowca ,odłaczylem parownik od podcisnienia na noc ,wymieniłem świece,przepustnica czysta i to samo się dzieje,odlaczylem sondę i to samo .
      Skończyły mi się już pomysły ,pomożecie ? :) 
       
      Pozdrawiam
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.