Skocz do zawartości
Ivellios

Uszkodzona skrzynia biegów?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Moje autko to Corsa C 1.2. Może zacznę od początku. Zauważyłem plamkę pod autem i ubytki płynu hamulcowego. Na początku myślałem, że kapie olej(po wymianie/dolewce mi gdzieś poleciało po silniku) i się klocki dotarły, więc nie ma to nic ze sobą wspólnego, jednak po przejechaniu 200-300 km ubyło mi ok 100 ml płynu hamulcowego. Sprawdziłem wszystkie przewodu hamulcowe, okazały się czyste. Plama pod autem coraz większa, więc wcisnąłem się pod spód i zobaczyłem, że wysprzęglik jest cały w płynie.

 

Pojechałem do mechanika na wymianę. Poszedł z rozpędu od razu cały komplet sprzęgła wraz z uszczelkami. Jak się okazało płynu hamulcowego już nie ubywało, więc diagnoza wysprzęglika słuszna... Lecz po tej wymianie plama pod autem jeszcze większa niż wcześniej... i tu się zaczynają schody :)

 

Do tego auto podczas przyspieszania w szczególności pod górę (1.2 w szlachetnym gazie więc pod górę idzie jak szatan :D) strasznie trzęsie całą budą. Pojawiły się delikatne stuki podczas pierwszego hamowania lub ruszania (jak mocniej zahamowałem i potem ruszałem to był stuk, bez ponownego hamowania o stuk ciężko - podczas hamowania analogicznie, głównie pierwsze po ruszeniu) jakby coś przeskakiwało.

 

Sprzęgło chodzi jak marzenie, pedał leciutki, biegi wchodzą bez problemu. Otworzyłem maskę i przyjrzałem się dokładnie skrzyni, okazało się, że jest niedokręcona... 3-4 śruby można palcami wkręcać, więc dokręciłem je porządnie kluczem. Ot przeoczenie mechanika. Wycieku nie ma jak auto stoi - tylko jak się jedzie. Płyn hamulcowy, olej, płyn chłodniczy wszystko trzyma poziom. Dolany został płyn do skrzyni i plama pod autem powróciła jeszcze większa...

 

Stąd moje pytanie. Co jest nie tak? Czy możliwe że poszła skrzynia biegów? Mogła być popsuta wcześniej skoro takich objawów nie było, czy to wina niedokręcenia? Może to coś w zawieszeniu jest nie tak? Tylko skąd plama...

 

Dzięki i pozdrawiam :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze to do papraka jechac i niech poprawia

niedokrecenie dwoch czy trzech srub to lekka wtopa

ale nie powoduje to wyciekow

chyba ze cala skrzynia sobie luzno latala

 

jesli dolewales olej do skrzyni to tam szukac problemu

moze wywalilo uszczelniacz w skrzyni

 

bez zdjecia skrzyni raczej sie nie obedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dzięki za szybką odpowiedź :)

tzn 3 śruby niedokręcone całkowicie, a jedna niedociągnieta... śrub wszystkich jest podobno 8, więc to prawie połowa. Wszystkie z jednej strony, także chyba sobie cała skrzynia latała. A wałek ze skrzyni gdyby się wykrzywił to dawał by takie oznaki?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

walek ciezko wygiac ;)

i to by bylo czuc na sprzegle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po kolejnych ekscesach z mechanikiem udało się poskładać autko. Pierwsza diagnoza to rozwalone łożysko na skrzyni.. skrzynia wymieniona, czysta w środku zalana nowym olejem i co... plama pod autem. Tym razem na 100% wiadomo, że jest to olej silnikowy(ciemny). Cieknie na łączeniu skrzyni z silnikiem czyli tam gdzie ostatnio... Skrzynia ponownie zdjęta, wymieniony simmering poskładane do kupy i co... plama pod autem :D Nie mam już siły do tego auta. Ktoś ma jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmienic mechanika ??

jak mozna spartolic wymiane simeringu


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz Gawlak jaki mialem numer w moim pierwszym dawcy

4e719dbb2102.jpg

 

Za jajca powinno sie takich wieszac

 

Push by Xperia Z

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak trzeba będzie zrobić i rozejrzeć się za kimś innym :)

itom - to u Ciebie ktoś miał niezłą fantazję :D

mój też w sumie mógłby zasilikonować ten rowek odpływowy przy łączeniu skrzyni i silnika, przynajmniej by nie ciekło :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez klonek
      Dopadł mnie problem z nie odbijaniem pedału sprzęgła. Wymieniona sprężyna ta przy pedale, stara miała ściśnietę zwoje praktycznie nie pracowała. Nie pomogło. 
      Wymieniona pompka sprzęgła na nową TRW, układ odpowietrzony w taki sposób:  po zamontowaniu nowej pompki szwagier pompowal pedałem sprzęgla i ze zbiorniczka pobierało płyn na bieżąco uzupełniany jak zaczął lecieć przez odpowietrznik to go zakręciłem. Powtórzyliśmy to kilka razy, pompowanie trzy razy wciśnięcie pedału i odkręcenie odpowietrznika zleciało trochę płynu bez powietrza, pedał zostawał w podłodze podciagniecie ręką i tak kilka razy. 
      Biegi wchodzą płynnie nie zgrzyta nie blokuje. Płynu nie ubywa cały układ na wszystkich łączeniach przewodów suchy, na łączęniu skrzyni z silnikiem też sucho. 
      A pomimo tego pedał potrafi nie odbić. 
      Nie dzieje się to też za każdym wciśnięcie pedału a raz na kilka czasem kilkanaście wciśnięć sprzęgła.
      Chodzi mi po głowie myśl że jest ciągle zapowietrzone może coś robię źle ❓❓
    • Przez darek007
      Witam wszystkich, mam kilka pytań odnośnie mojej Corsy.
      Po pierwsze , skrzynia biegów, przełożenia są bardzo krótkie. Na 5 biegu przy prędkości 130-140 kmh silnik zaczyna wyć a obroty to ponad 4000rpm. Czy to jest już tak fabrycznie zrobione?
      Egr, kilka razy mi sie zepsuł, wiec postanowiłem go wyczyścic, była to chemia w spray do egr-ów, po tym zabiegu zapaliła mi sie kontrolka check engine. Nie dawno wymieniłem EGR na nowy,  kontrolka check engine zniknęła , niestety nie trwało to długo, po kilku dniach znowu się pojawiła. Da się coś z tym zrobić?
      Podaje dane techniczne
        Producent: General Motors Płyta: Corsa Model: Corsa C Nadwozie: 3-drzwiowy hatchback Kod nadwozia: F08 Rok modelowy: 2001 Fabryka: Eisenach, Niemcy Numer seryjny: 004396  
      Informcje o modelu: Data produkcji: 13.09.2000 Kierownica po stronie: lewej Wyprodukowano dla: Niemiec Kod silnika: Z14XE Nr silnika: 20R42192 Kod GM Drive:: XXHS Numer I rejestracji: OH -HG 499 Farba zewnętrzna: Zieleń ( Space Green ) 388 - metalik, 2 warstwy
       
      Kody wyposażenia: 80I Wykończenie wnętrza: czarne 80X Wykończenie siedzeń: czarne 80Y Wykończenie boczku drzwi: czarne A88 Aktywne zagłówki siedzeń przednich AG4 Fotel kierowcy: ręczna regulacja wysokości 2-kierunkowa AJ7 Poduszki powietrzne: kierowcy, pasażera oraz boczne AL0 Czujnik napięcia pasów i obecności dla siedzenia pasażera AM9 Tylna kanapa składana i dzielona w proporcji 60/40 AR9 Przednie fotele kubełkowe z wysuwanym siedziskiem, regulacją odcinka lędźwiowego, klasy preminum AU0 Centralny zamek zdalnie sterowany B34 Wykończenie podłogi: dywaniki B73 Zestaw wskaźników: białe tarcze B84 Boczne listwy ozdobne z tworzywa sztucznego BC1 Ornamentacja tapicerki: karbon BF8 Schowek za fotelem pasażera C60 Klimatyzacja sterowana ręcznie D66 Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie, szerokokątne, niebarwione FX1 Przełożenie końcowe przekładni głównej: 3.94 JM4 Układ hamulcowy tarczowy przód, bębnowy tył, z układem ABS K12 Układ wentylacji z filtrem przeciwpyłowym K60 Alternator: 100A L95 Silnik benzynowy 1.4 16V M24 Ręczna skrzynia biegów 5-biegowa typu F13 CR MA8 Sportowa dźwignia zmiany biegów N33 Regulowana kolumna kierownicy NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej NK4 Kierownica skórzana, sportowa NT4 Norma emisji spalin: EEC 05 NV8 Wspomaganie układu kierowniczego elektryczne, zależne od prędkości QE7 Felgi aluminiowe 6J x 15, 7 szprych płaskich QLZ Opony 185/55 R15-82 h T43 Spojler tylny T6C Wykończenie wnętrza: standardowe, wariant 1 T96 Przednie światła przeciwmgielne TN6 Akumulator: 55Ah U25 Lampka oświetleniowa bagażnika UD0 Czujnik wykrywania obecności na przednim prawym fotelu UH8 Wskaźniki: temperatura wody, obrotomierz UY8 Radio CDR 2005 UZ6 Głośniki: 6 sztuki premium VE6 Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy W6F Wykończenie siedzeń: Super sport W7P Konwersja modelu Sport W8W Antena radiowa ze wzmacniaczem W8X Dodatkowe elementy do instalacji radia XJ2 Zawieszenie sportowe obniżone XL8 Zdalne sterowanie na częstotliwości 433MHz Z1F Prędkościomierz w km/h Z3E Emblemat: Sport  
    • Przez kalina179
      Witam serdecznie. Szukałam na forum, ale nie znalazłam nic na ten temat. W kwietnia zakupiłam Astre H GTC 2009 1.7 CDTI 110 km przejechane ma 200 tys. Chciałam zapytać jakie objawy daje uszkodzona dwumasa a jakie poduszka ? Chodzi o to, że auto po odpaleniu ma dość mocne drgania na budzie. Przy wbiciu 1 i próbie ruszenia drgania są zdecydowanie mocniejsze. Biegi wchodzą dość ciężko i ciężko jest również wybić bieg (jest trochę łatwiej kiedy sprzęgło wciśnie się dwa razy). Jeśli to dwumas to z jakiej firmy najlepiej ? Wiem tez, że regenerują dwumasy tylko czy jest sens ? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.