Skocz do zawartości
Repik

Vectra 1.9 cdti 120km szarpie + dymi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie !
Problem dotyczy Opel Vectra C 1.9cdti 120km 2007 r (model angielski). Auto nie posiada i nigdy nie posiadało filtra DPF. Problem z szarpaniem występuję podczas delikatnego przyspieszania, po mocniejszym wciśnięciu gazu problem nie występuję. Problem z dymieniem znowu pojawia się przy bardzo gwałtownym przyspieszaniu, dymi tak, że jestem wstanie w lusterku zobaczyć "zadyme" oraz widać na zderzaku ze jest lekki osad "sadzy". Pojechałem do mechanika - objawy wskazują EGR. Wypiął wtyczkę od EGR pojechałem się przejechać i problem zniknął. Czy może to oznaczać, że EGR jest uszkodzony ? Czy jest możliwość, że gdzieś indziej szukać jeszcze przyczyn. Dodam, że na komputerze nie ma żadnych błędów, filtr paliwa i olej wymieniany 8 tys km temu.
Proszę o pomoc ! Niedługo wracam autem za granicę - 1600km więc chciałbym wracać autem sprawnym.
Pozdrawiam.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze przepływka, ale to bez dokładnej diagnozy się nie dowiesz... albo klapy w kolektorze dolotowym, jeśli je przypadkiem masz..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klap wirowych nie ma u mnie - model 120km. Zastanawia mnie jedynie ten fakt, że po wyciągnięciu wtyczki problem znika. Ale miałem już rok temu takie objawy. Po włożeniu używanego EGR problem zniknął, ale podczas trasy do Anglii powrócił, natomiast po jakimś tygodniu znowu zniknął i nie było problemu. Kolejna trasa do Polski przebiegła bez tego problemu, ale teraz gdy kolejny raz jechałem to problem powrócił. Czy wyciągnięcie wtyczki od EGR odłącza również przepływke ? Zastanawia mnie ciągle ten fakt, że po wyciągnięciu wtyczki problem znika, po zaślepieniu EGR również wszystko jest dobrze, ale pali się CHECK ENGINGE, poza tym w UK są dosyć drastyczne normy dotyczące spalania dlatego nie chciałbym go zaślepiać.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie EGR jest zdecydowanie lepiej, ale jeszcze przerywa auto, tym razem nie jest to odczuwalne na 1,2,3 biegu natomiast na 4 i 5 odczuwalne. Pilnie proszę pomoc, niedługo czeka mnie trasa ponad 1500km w jedną stronę i mam trochę obaw przed jazdą. Natomiast dymienie ustało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaślep EGR lub go odłącz i spokojnie możesz trasę do Anglii jechać. Żadne normy spalania nie wyjdą. Normy były by złe gdybyś miał DPF i miał spełnić normę EURO chyba 5 i jak go byś wywalił to normy by nie było. Bardzo dużo ludzi w Anglii wywala z tych silników EGR na stałe. EGR obniża temperaturę spalania w pewnych momentach i nie wydziela się przeto NOX, ale to by trzeba testy emisji spalin robić na hamowni, tak samo jest z katalizatorem, na stacjonarnym teście nie wychodzi. Jedynie właśnie DPF wychodzi na teście stacjonarnym bo bada się ilość cząstek stałych w spalinach czyli zasadzenie - zatrzymuje cie odpowiednia służba wkłada sądę, sprawdza w komputerku po vinie czy powinieneś mieć dpf.

 

Polecam wątki:

http://forum.opel24.com/topic/41311-vectra-szarpie-przy-rozpedzaniu/page-1

https://forum.vectraklub.pl/topic/141301-szarpanie-po-wymianie-zaworu-egr/?page=1

http://fiatklubpolska.pl/croma-446/croma-1-9-150km-szarpanie-20800/

 

Witamy w gronie zadowolonych użytkowników niby super silników fiata :) które szarpią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

kilka dni temu mialem ten sam problem ,wahania obrotów i dymienie na czarno okazalo sie doszedlem sam do tego pękl wąz od intelcoolera czyli chłodnicy idzie wzdłuż zderzaka obok chlodnicy ponadto rozdeło chłodnice zmieniona chłodnica i po kłopocie ,oczywiscie zmiana oleju,dolewka płynu chłodzącego i nabicie czynnika klimy. koszt 1100 zł.

pozdrawiam


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

witam

kilka dni temu mialem ten sam problem ,wahania obrotów i dymienie na czarno okazalo sie doszedlem sam do tego pękl wąz od intelcoolera czyli chłodnicy idzie wzdłuż zderzaka obok chlodnicy ponadto rozdeło chłodnice zmieniona chłodnica i po kłopocie ,oczywiscie zmiana oleju,dolewka płynu chłodzącego i nabicie czynnika klimy. koszt 1100 zł.

pozdrawiam

Tak dla potomnych chłodnice idzie kupić za 350 plus 20 wysyłka i zamontować za 100zł.

 

Kupiłem chłodnicę za 350zł VALEO od FUH Chłodnic-Pol Janusz Sadło winna być VALEO 817730 ale VALEO 817729 różniła się praktycznie niczym (4 niewykorzystanymi zaczepami) zresztą ta 2ga droższa była tylko o 40zł. Wymiana 150 zł (dlatego że najpierw zapłaciłem za zdjęcie zderzaka i założenie bo chciałem sam chłodnice kupować i przyjechałem ponownie innego dnia).

 

Klimy nie trzeba rozpinać żeby wymienić intercooler, wystarczy ją odciągnąć lekko na wężach, a po co dolewka płynu chłodniczego, czyli jeszcze zdjęli chłodnicę silnika.

Edytowane przez achpiotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez pietrzyk99
      Cześć.
      Posiadam astre h 1.6 105 KM, 2004, benz/lpg.
      Problem:
      Samochod szarpie podczas ruszania oraz podczas puszczania sprzęgła poniżej 3 tysięcy obrotów. Szarpanie polega na tym, ze gdy jadę na obrotach poniżej 3 tysiące i puszczę pedal gazu samochodem bujnie przód-tył. Nie ma znaczenia czy na benzynie czy na gazie. Powyżej 3 tysiecy obrotów po puszczeniu pedalu gazu szarpania nie ma.
      W samochodzie wymienione zostały swiece i filtr powietrze. Nie pomogło.
      Zaslepilem rowniez egr.
      Powodem zaślepienia był fakt, że po odpieciu wtyczki egr samochod raz jezdzil bez zarzutu a raz szarpal. Niestety zaslepienie nie pomoglo. Slyszalem, ze podobno moze byc dawana zla dawka paliwa jesli egr nie dziala a nie zostal wylaczony elektronicznie - bo nie zostal.
      Mam zamiar wyjac ponownie egr i dokladnie wyczyscic i wymoczyc cześć mechaniczną w nitro.
      Czytałem też, że może to być przednia i tylnia poduszka silnika.
      Jednak nie wiem czy wymieniac skoro mialem chwilowo spokoj po odpieciu wtyczki egr.
      Czy macie jakies doswiadczenia i pomysły?
      Proszę o pomoc.
       
    • Przez lipisz
      Witam mam problem z błędem P03080-08 ( z opcoma)wymieniłem wszystkie świece dałem tez nowy moduł i dalej wyskakuje po rozgrzaniu auta kluczyk znika i pokazuje się po zgaszeniu nie wiem co jeszcze sprawdzić .
    • Przez nestle100
      Witam wszystkich
      użytkuję od roku astre w kombi , 1,6 8v , 52kw silnik gaznikowy , nawet w miare bez awarii jezdzila aż do teraz. Zauwazyłem uszkodzony przewód pomiedzy głowicą a serwem hamulca - jak on się nazywa dokladnie ? mozna linka do allegro z tą częścią ? Gdzie jest napisane oznaczenie silnika ?
       
      Druga sprawa . lekko szarpie na 4 biegu jak jade okolo 45km/h z minimalnym wduszeniem gazu (samochod tylko na bezynie jezdzi). , czy ta awaria wynika z uszkodzenia tamtego przewodu ?
       
      pozdrawiam
      Leon
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.